Diskusia 2/2: Tajomstvo papierového srdca

Filmová história scifi

Diskusia

žjuvka
Zaujímavé. Tento typ diskusie mi je známy, ale vzhľadom na svoju vlastnú netvorivosť sa príliš neozývam. Draculin aka Jeden zo skúsenejších tvorcov, ten vie ako na podobné kritiky. Aj keď mi nedá nedodať, draculin, ako tak čítam tvoju reakciu na svoju reakciu, ten pocit nepochopenia samého seba, tak ten je tu. Pocit pocitov. Lebo v podstate mi nešlo o hodnotenie obsahu, ako skôr výrazu. Celá poviedka sa mi zdá dezorientovaným blúdením v okolí základného námetu. Dobrý nápad, ale vyjadrený nejasne, pričom formulácia niektorých faktov môže vzbudiť neodolateľnú chuť vysvetľovať si všetko inak, minimálne o stupeň vtipnejšie, ako to bolo pôvodne myslené. Skutočného znalca (nepatrím) to neurazí, ale slabšie nátury by mohli upadnúť do čitateľskej malomyseľnosti hraničiacej s kde-čím. Dobre, preháňam. Lebo ak si to dielko prečítam ešte dva-tri krát, môj názor sa zmení, napriek viacerým klišé, ktoré zostanú vždy. Takže toto je teraz. No s vyplakávaním najzemitejšieho bezmocného zúfalstva v poviedkach kdekoľvek máš pravdu. Čitateľov zaujíma odosobnená bolesť, nie konkrétny výpočet trablov, s ktorými autor zápasí. Nájsť v literatúre opak je však stále problém. Všetko je osobné, tak alebo tak. Dôležitá je miera a vyjadrenie.
30.12.2008
draculin
Ech,ze skuseny tvorca :) to myslis ze som vacsi grafoman,vsakze? :) stale to beriem tak,ze vsetci tu mame pekne daleko od nejakej dokonalosti...ale zase ked citam vela CZ/SK poviedok ci uz zo sutazi alebo z casopisov,myslim ze to tu s nami nie je az take zle.A navyse sa pamatam ako som kedysi Nicki skritizoval poviedku s ktorou potom zaziarila :) a inac,ked ta citam,vyvolavas vo mne pocit ze sa chapem esze menej ako predtym.Ale co sa tyka vyplakavania vnutronych boliestok,bola tato poviedka este fakt z toho lepsieho..niektore tu posobia ako prepis zufaleho chatu so spovednikom.A co sa tyka kritiky ako takej,u nemalo autorov ak si pozries ich diela terajsie a trebars 10 rokov stare (za predpokladu ze medzi tym dost pisali),niekedy to nevyzera ze ich pisal ten isty clovek.Takze aj byt znoseny pod ciernu zem dava zmysel.Ale zase spisovatel musi byt vzdy nad vecou a naviac presvedceny o svojej vynimocnosti,lebo inac bude do aleluja prerabat jednu poviedku - alebo 30 rokov cakat kym ho nekopne muza a nenapise ten \"velky,prevratny,objavny roman\" :)
30.12.2008
žjuvka
Ak je to tak, myslím, že si dám pauzu. Nemám v úmysle kohokoľvek zaťažovať svojimi výlevmi. Nech mi to nikto nevyhovára, môj štýl je z hľadiska čitateľnosti neúnosný pre väčšinu zúčastnených. Zvyk je však zvyk, musím skúsiť odpútať sa a písať zrozumiteľnejšie. Pochopiť to. Trochu. Keď to zašlo až sem.
30.12.2008
draculin
Zase to neber tak tragicky :) to len ja mam rad jednoduche myslienky bez toho aby si moje obe mozgove bunky pripadali ako v sejkri sibnuteho barmana :)
30.12.2008
žjuvka
Tragicky? Ok, ľutujem sa. Ale aj to prejde, ako všetko. Ale uznaj, musím zvoľniť.
30.12.2008
kAnYs
Hahaaaa, sulam sa od smiechu. Vidim ze tu mame dalsieho prispievatela, ktoremu ego jednoducho nedovoli nezautocit na svojich amaterskych kritikov :)) No joo... ego je kurva Slavomir, ale obcas sa oplati ho drzat na uzde. Necital som zatial tvoj pribeh ale asi sa do toho pustim. No a co sa tyka tvojej kritiky Drakulinovho diela.... Pravidlo cislo 1, pokial si neprecital, nekomentuj. ----------------- A keby si naaaahodou mal chut precitat nejake moje dielo, ani ho necitaj, je to katastrofa, a som si toho vedomi :) v pripade ale ze tvoje ego potrebuje zaplat, kludne si do mna strc, ja toho znesem vela.
30.12.2008
kAnYs
Zjuvka, hovno musis. Jedina aktivita ktoru clovek musi v zivote vykonat je raz umriet. Vsetko ostatne su veci ktore su niecim podmienene. Musim dychat, zrat a pit, ked chcem zit. A tam je to CHCEM. Ta hybna sila cloveka ktora definuje celu jeho existenciu. Z chcem automaticky vypliva musim, niekedy iba ako prostriedok na ziskanie toho co chcem (musim cvicit lebo chcem svaly), castokrat sa clovek ale presvedci o tom ze to co CHCE nielen ze chce, ale ze to MUSI mat. A potom z toho nieje nic ine ako emocionalny bordel. To co ty hovoris ze musis musis iba v pripade ze sa chces zmenit. Otazka teda nieje ci musis ale ci chces. Ja nechcem. Citat tvoje prispevky je prijemnou masazou mojich kognitivnych centier, a bez nich by tato stranka umrela. Som si vedomy toho ze citat moje prispevky sa rovna zazitku podobnemu lobotomii za bdeleho stavu, ale kedze je zrejme ze nemam chut prestat recitovat \"Fortune Cookie\" mudrosti, tak vam vsetkym prajem prijemnu imploziu lebecnej dutiny.
30.12.2008
žjuvka
kAnYs a jeho metódy presviedčania s priebojnosťou nábojnice vybavenej teflonovým plášťom. Aj keď tvoj príspevok by bol pre každého neurológa ak nie peklom, tak určite úderom na solar. Vraj kognitívne centrá, ešte dobre, že moja predstavivosť stále vyspáva posilvestrovskú opicu, inak neviem. Ale poteší.
01.01.2009
Stano Lacko
Kanys: no ani umriet nemusis, ono sa to jaksi stane samostatne, vacsinou bez tvojho pricinenia ;-)
10.01.2009
kAnYs
Nj. Ale zas zalezi na tom ako definujes slovicko MUSI. Ak nieco co musis vedome vykonat, mas pravdu. Ja som to skor myslel ako nejaku nevyhnutnu udalost. Nieco co sa nemoze nestat.
13.01.2009

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.