B.T. Niromwell
A ja by som to nevidela až tak černe. Páči sa mi tvoja hra s jazykom, výraz skapína cigareta je šupa.
Niektoré sa, na druhej strane, podarili o čosi menej a znejú kostrbato a naozaj prekombinovane: „priloží palec na z kabáta mu vybraný predmet“. Čiarky sú občas skôr intuitívne ako správne, máš sklony k čechizmom, ale to ide ruka v ruke s trochu archaickým básnickým štýlom. Archaický možno nie je to správne slovo, také sedemdesiate, osemdesiate roky. Mne osobne sa mi to na poväčšine páčilo, na niektorých miestach mi to trochu prišlo ako hra na efekt, sračky, orgazmus, ale išlo o veľmi pôsobivý obraz. Dokonca by som povedala, že si sa veľmi originálnej myšlienke venoval na primalom priestore. Z Pastelara by sa dala urobiť parádna hlavná postava, s noirovým feelingom, isteže. Agnes by sme spoznali ako ženu-hriech. Bolo by zaujímavé sledovať, ako sa stavia k vlastnej existencii. Toľko potenciálu vyzerá z tohto jedného obrazu. Lebo vlastne dej tu nemáme, nič, pri čom by si čitateľ hovoril, ktovie, ako to skončí. Je tu ale isté čitateľské napätie, ktoré vychádza z toho, či nakoniec pochopí, čo sa tam vlastne deje. A na konci sa to aj deje, čitateľ pochopí, že mu bol opísaný tvor a to, ako funguje, ak sa niečo také dá o tvorovi povedať. Ale napríklad je pomerne nejasná existencia jeho kolegu, akú úlohu vlastne zohráva? Naozaj si myslím, že by bolo skvelé vystavať na tom poviedku, lebo takto si trochu pošteklil našu fantáziu, a teraz čo? Je to iba obraz, nič sa tam skutočne nedeje, náčrt, ako toto som vymyslel... A bolo by strašne fajn, keby ti ten nápad potiahol ďalej. Prvé mi inak napadlo, či pastelar niečo znamená a ak nie, či je to inšpirovaé Parstelvanom :D
17.03.2021