draculin
Tak s tymi logickymi chybami prudko nesuhlasim:) Vojenska akcia nie je CS po sieti,pionierska vybijana ani particka painballu kde so seba hustime plastelinu odusu.Ma to velmi jasnu logiku,system a zmysel.Staci skocit do knihkupka a najdes hafo knih-ci uz vojenskych,kadejakych thrillerov,aj priamo o vojenskych jednotkach.Ano,v militari je bezne,ze je pisana mimoriadne povrchne - proste nejaka akcia a strielacka,ale ono clovek nemusi absolvovat specialny vycvik aby mu niektore jasne nezmysly buchli do oci.Vojenska akcia
,aj ked v scifi, musi mat jasnu a zrozumitelnu taktiku.Nehovoriac o zbraniach..dost ma vytaca,ked vesmirne lode bojuju ako radove loda za admirala Nelsona,pripadne ked sa supervojaci mlatia v mimozemskom ekvivalente vietnamu.Kurniksopa!! Toto ma byt "vedecka fantastika" - a zbrane buducnosti to nie je nejake BFG alebo sapik vymeneny za laserovu pusku.Je tolko moznosti ako vymysliet naozaj zbrane,ktore budu trosku futuristicke..a k nim prirodzene aj adekvatnu taktiku a bojove postupy.A potom budeme mlaskat rozkosou:) Pozri si trebars taku Enderovu Hru.Nie je to military v beznom zmysle,ale sceny z BattleRoomu su krasnou a jasnou ukazkou opisu boja v beztiazovom stave.Alebo trebars taky Hamilton - tiez nepise military.Ale uz aj v Usvite Noci je niekolko scen,kde je jednak invencna vojenska technika buducnosti - a aj jej nalezite pouzitie.A to nehovorim este o Fallen Dragon a Mindstar Rising.Preco tolko autorov len zvacsi zbrane co uz mame a z vojakov urobi ukecane rowdies?Co sa tyka nejakych hustych hlasok a hrdinskej smrti - toto patri ku skoro kazdej vojenskej literature.Ale pri takomto minirozsahu je mi absolutne jedno ci niekto zgegne alebo ako zatrepe kopytami..nechapem preco bojuju,pre ich sebaobetovanie sa nemam ziadne pochopenie.Taka hrdinska smrt je vlastne zlomovy bod..a bez nejakeho pozadia to nefunguje.
23.04.2007