Diskusia 2/17: Berte fantastiku vážne.

Podporte scifi.sk

Diskusia

žjuvka
Prikláňam sa k SARSovmu šťastiu a prachom.
31.05.2008
Peter Olana
Myslíte, že vývoj reaktívneho motoru schopného dopraviť človeka na Mesiac, stojí na šťastí ?
Myslíte, že skutočnosť trvalo obývateľnej orbitálnej stanice je dielom šťasteny.
Za všetkým sú hodiny tvrdej práce, len práce (Nie šťastia, ani peňazí), veď kozmické lety druhej polovice 20. str. boli odpadovým produktom Svetovej a Studenej vojny. Ciolkovského výskum podporovali boľševici žobráckym dôchodkom a napriek tomu nám priniesol : (Cielkovského rovnica letu rakety v ideálnych podmienkach bez pôsobenia zemskej príťažlivosti a odporu vzduchu: Konečná rýchlosť letu V = rýchlosti vytekajúcich plynov V1 a prirodzenému logaritmu 1n pomeru počiatočného množstva paliva m2 ku konečnej hmotnosti telesa m1 zväčšeného o 1.)
31.05.2008
žjuvka
Práve preto sa prikláňam k SARSovmu šťastiu a prachom. Čo povedať? Zamysli sa nad tým? Trochu ľahkosti do toho? Inak chlape, za čím ti to krváca srdce, že tu vedieš takéto náučné reči? Just take it easy.
31.05.2008
SARS
Tvrdo pracovat sa moze na vsetkom, i na uplnom katalogu vsetkych kozmickych lodi, ktore sa ukazali vo svetovych fantastickych dielach, alebo na vymysleni stroja casu. Lenze ci dlhe hodiny driny daju svoje ovocie je otazkou stastia a peniaze? Tie su potrebne vzdy! Myslis, ze panovi Valierovi vsetci s otvorenou narucovo davali svetko co potreboval? Vedecky a techologicky vyskum je predrazena loteria, to je aj dovod, preco sukromne spolocnosti i vlady to toho nedavaju vsetok rozpocet, i ked kazdy spomina, ze pokrok je najdolezitejsi.
01.06.2008
SARS
Stale neviem (a nie som sam) o co ti vlastne ide. Moj nazor som vyjadril, ohladom ztahu veda a fantastika i fantastika a mainstream (obycajny ludia). A teraz sa dostanem k tebe sajby. Mame trocha odlisne nazory na co slovo fantastika znamena (dam ti precitat jednu velmi peknu knizku Cos je fantastika). U mna je to dielo zamerane pre dospelu populaciu, ktoreho hlavnym obsahom su prave fantastike prvky (tvoria sucast postav, prostredia a vacsinou aj pointy). Anime ako i rozpravky pouzivaju fantasticno ako prostredok bez hlbsieho vyjadrovania. Tiez by si mohol nazvat Disneyovky za fantastiku, ale pozerali ich prakticky vsetci. Nie to nie je. Tiez by som ta mohol trochu poucit o zastupeni zapadnych zanrov v anime: To co ty a kanys povazuju za scifi je v anime zastupene v minoritnej miere (dokonca mensej nez fantasy. Najviac tvoria roboti - Mecha). Vacsinu tvori tzv supernatural, co je obdoba americkych superhrdinov (deticky so superschopnostami) a samozrejme slice of life, teda total bez fantastiky. V mnohych (kodomo no jikan) sa vyskytuju androidi, ale nie v asimovskej, ci shellovskej podobe, pretoze prakticky sa spravaju takmer rovnako ako ludia, a rozdiely nesuhlasia z technologickym riesenim umelej inteligencie (logika nie je na prvom mieste). Konecne som sa dostal k popularnemu ecchi, kde ide o naznacenie sexu a sexualnych scen bez exaktneho ukazania (na rozdiel od hentai). Ako kulisi pouzivaju scifi, fantasy i supernatural. Ja rozlisujem diela podla skupiny, pre ktoru su urcene, nie podla prvkov.
01.06.2008
xius
SARS: A mozno to skratka zbytocne komplikujes? Peter: Neminul si sa webom? Ak by si sa takto rozvasnoval na stranke o pisani, kde kruto odmietaju fantastiku, oook, chapem zhruba, o co sa pokusas... ale co sa snazis vnutit nam, to mi nedochadza. (a tusim nie som tak uplne jediny)
01.06.2008
SARS
xius asi mas pravdu, sry vsetkym potreboval som sa vykecat :/
01.06.2008
cyberstorm
SARS:Mas pravdu, zalezi na pohlade na fantsticky zaner. U mna su to rozpravky, povesti a baje, bajky, horory, fantasy a zanre typu James Bond (neviditelne auto, laser v hodinkach, plastika v zuvacke po tom co ju pozujes, atd), a dalsie veci na ktore si nespominam... BTW, k tomu co si pisal, tak rozpravka ma k epickej fantasy dost blizko...zober si tajeho hobita...keby bol jednoduchsie prerozpravany, tak je to rozpravka. Alebo naopak mnohe rozpavky...o trosku komplexnejsie podane a mame fantasy ako vysite. a na tvoje poznamky tiez budem reagovat:
"U mna je to dielo zamerane pre dospelu populaciu, ktoreho hlavnym obsahom su prave fantastike prvky" Hmmm, a HP je potom co? Alebo spiminany Hobbit, Narnia, a dalsie a dalsie diela. Dalej, co sa tyka tych supernatural schopnosti, asi ta sklamem, ale ani tym nie je anime vynimocne, predsa superman alebo x-man a dalsi superludia su uz davno zapisani v analoch fantastiky, .... mas pravdu zalezi na tom, ako sa na danu vec pozerame
Peter Olana: Nie som si isty ci som dobre pochopil tvoje prispavky...ak ide o popularizaciu edy, prosim, takych diel je kvantum. Ak ide o hard scifi, ktore sa naozaj snazi pouzivat len mozne alebo vysoko pravdepodobne objavy v dielach bez zbytocneho pouzivania dalsich nerealnosti, aj takych sf je vela (A.C. Clarke, Forward, Bear).
02.06.2008
Peter Olana
O čo mi ide ? Neberiete fantastickú literatúru vážne, respektíve, beriete, ale len v medziach fantastky potvrdenej (technicky a spoločensky prijatej za reál). Máte ju radi, žijete ňou, to áno, nové vízie však vnímate len okrajovo, ako zábavu, kratochvíľu, teda nie tak ako by si zaslúžila a podceňujete jej vplyv na budúcnosť (pozri. SARS „vedci pozerajú realite do očí, umelci medzi nohy.“). Keby nebolo ľudí, ktorý už pred stáročiami pozerali do lona reality, nebola by mohla nikdy porodiť svojho najmilšieho syna, POKROK !!! Keby nebolo rozprávok a fantastických príbehov spoločnosť by sa nikdy nemohla pohnúť z miesta a ešte dnes by žili v zajatí temných vatikánskych dogiem (2. decembra 2007 kritizoval Pápež Benedikt XVI vedeckotechnický pokrok ako zlo, ktoré bráni človeku v nachádzaní Boha.) Ja si myslím, že Boh dal človeku rozum práve pre to aby mohol vedeckotechnicky napredovať. Všetko je možné !!!
02.06.2008
Peter Olana
Koľko z Vás verí, že Hulk je, alebo v blízkej budúcnosti bude skutočný. Verím, že stvoriť Hulka, alebo chiméru človek-vlk (vlkodlak), je v možnostiach človeka a tiež, že sa tak v blízkej budúcnosti, či už formálne, pre vedecké účely, potreby armády, alebo neformálne, na objednávku fantastickou literatúrou, ovplyvneného vedca aj STANE. Čo z toho pre ľudstvo plynie ? Bude v tomto prípade výskum a pokrok prínosom ? Ak by sme sa mali pridŕžať scenára amerických apokalyptických filmov, tak by sme museli všetkých génových inžinierov upáliť na stredovekej hranici. Ak sa však na to pozrieme z druhej strany, len ťažko by ľudstvo našlo vhodnejšieho kandidáta na prácu v podzemných baniach na Mesiaci , či Marse, ako práve vyššie spomínaný Hulk. Všetko je možné !!!
02.06.2008

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.