Diskusia 2/5: Tretia Rovina

Filmová história scifi

Diskusia

kAnYs
Nemozem ale ani povedat ze suhlasim s Petrovim \"sú len pojivkom medzi tým čo je historicky nevyhnutné - potrebné\". Preco je to nevyhnutne? Na zaklade coho si to usidil, akej sociologickej/jednoakej studie? To ze sa nieco stane to nerobi nevyhnutnym. Mozno to robi nezabranitelnym, ale urcite nie nevyhnutnym.
03.06.2009
kAnYs
Co sa tyka poviedky... slabe. Kategorizacia ludi mi pripadala ratkozraka, jednostranna a na zaklade povrchnych kriterii. Co maju s intelektom cloveka, jeho rozhladom a inteligenciou pre boha spolocne jeho oblubena hudba alebo film? Ja by som ti na taku otazku dal rovnako nekonkretnu odpoved lebo 1. mam oblubenu velmi siroku skupinu diel roznych kategorii, 2. nezasieram si pamat takymi nepodstatnostami ako zoznam diel ktore sa mi pacia. Hlavny hrdina rovnako neposobi ako zrovna osvietena osoba. Posobi ako osoba, zjavne inteligentna, ale obmedzena, bez sebareflekcie, namyslena. \"Dopekla , som skutočný\" ako na to prisiel, a kde bere pravo mysliet si, ze ti ostatny v tom vlaku podobne myslienky nemaju? Je jednoduche pozret sa na cloveka a povedat \"to je tupec/idiot/babka/plytka osoba\". Hlavne ked o nom hovno vies. Co je ozaj umenim je pozriet sa do zrkadla a uprimne to povedat sebe.
03.06.2009
Peter Olana
AP ............ Som presvedčený, že AH bol bábka v rukách priemyselníkov, naplno sa to prejavilo už počas Noci dlhých nožov, keď nechal na objednávku nemeckého veľkopriemyslu odstrániť socialistický blok NSDAP.
A samozrej me, ze AH bol nahraditeľný (Ako nič), bol však najvhodnejší, jeho minulosť (tebou spomínané zranenie a Železný kríž), prirodzená inteligencia, politické zanietenie aj skutočnosť, že pochádzal z chudobných pomerov, ho predurčili k tomu, aby ho uznali masy za svojho tribúna - vodcu, nového mesiáša.
04.06.2009
Peter Olana
canys ............ S Tým súvisí aj aj tá nevyhnutnosť - obchodná stratégia, ktorá budovala už od roku 1870 nemecký priemysel na pevných vojensko-politických základoch , a ktoré otvorili ľudstvu cestu do kozmu. Všetko, zo všetkým súvisí !!! Vždy je tu niekto kto riadi, je tu niekto kto je toho symbolom a niekto kto tú vec vykoná.
Ľudia, ktorí tvoria naše dejiny, nestrieľajú od pása, idú systematicky za tým, čo je pre ľudstvo životne dôležité.
04.06.2009
kAnYs
Omyl, idu systematicky za tym co si MYSLIA ze je pre ludstvo nevyhnutne. Ked si ale bytost tak obmedzena ako clovek mysli ze pozna vsetky odpovede a ze VIE co je NAJLEPSIE, neznamenato hned ze ine riesenie, iny pristup neexistuje. Realita je casto krat iba uhol pohladu. To co ty, Adolf hitler, priemysel alebo orchestratori Eugenics projektu vidia za nevyhnutne, este nevyhnutnym byt nemusi. Mysliet si o sebe ze vidis vsetky moznosti a ze vies ktora z toho je najlepsia pre tvoje ciele, a ze tvoje ciele su cielmi vsetkych ludi, je najarogantnejsia vec ktoru clovek moze vo svojom zivote urobit.
04.06.2009
Peter Olana
A co je podľa teba pre ľudstvo nevyhnutné, ja som tým nevyhnutným myslel budovanie vesmírneho programu, nič iné. Žiadne politikárčenie. Ak chce ľudstvo prežiť, musí hľadať nový domov. Stephen Hawkings sa k tomuto problému už vyjadril : \"Obávam sa, že globálne otepľovanie môže pretrvávať a teploty môžu ďalej rásť, aj keď znížime produkciu skleníkových plynov. Dúfam, že tam sme sa ešte nedostali. Myslím si, že ľudstvo nemá budúcnosť, ak neodíde do vesmíru. Potrebujeme rozširovať horizonty aj za hranicu Zeme... Skôr alebo neskôr nás môže nešťastie ako kolízia s asteroidom či jadrová vojna všetkých zničiť.\" .............. a musí to urobiť akýmkoľvek spôsobom.
04.06.2009
kAnYs
V tom s tebou suhlasim. Nesuhlasim ale s tym ze to co sa v minulosti udialo bolo nevyhnutne na to aby expanzia ludi do vesmiru dosiahla.
05.06.2009
Peter Olana
Urcite nebolo pre pokrok vesmírneho programu potrebné vraždenie detí, soa a s tým súvisiace plynové komory ......... nasadenie väzňov, nútené práce a WW2 ... však áno : http://www.priestor.estranky.s k/clanky/druha-svetova-vojna/r aketova-technika-v-druhej-svet ovej-vojne
Ostatne to isté platilo aj pri sovietsko vesmírnom programe ... koroľov konštruoval rakety v trestaneckej kolónii.
http://www.priestor.estranky .sk/clanky/zivotopisy-/sergej- pavlovic-korolov
k vesmírnemu programu významne prispel tlak Studenej vojny a vývoj balistických striel
obdobie Globalizácie a dominancia jednej ríše, tento pokrok zabrzdili ... uvidíme co ho opät rozhýbe ???
05.06.2009
kAnYs
Uvidime, no. V tom mas pravdu, vojna vzdy bola najvacsim taznym konom technologickeho pokroku. Otazka je preco? Pretoze sa to inak neda? Nemyslim si. Ked nieje vojna tak je rychli technologicky pokrok neziadany, pretoze sa kazdy investor, kazda korporacia sa snazi vymlatit co najviac prachov z technologii do ktorych investovala a preto ich budu omielat a prepierat dokola v novych kabatikoch a investovat iba do takeho rozvoja ktory im umozni radoveho konzumenta zasa niecim zaujat. A samozrejme, nielen to. To do coho sa dnes investuje, je konzumacia. Vyprodukuj, aby druhi mohli skonzumovat a nam zaplatit. A to uz davno pretieklo cez realne potreby ako \"nazer sa, oblec sa, maj sa kde vyspat\". Dokonca aj cez potrebu ako \"rekreuj sa\". Ked sa pozrem na niektore reklamy, mam taky pocit ako keby som cumel na film Wall-E: \"Try blue... blue is the new red!\"
06.06.2009
kAnYs
Presnejsie povedane, do vedy a do rozvoja sa davaju obrovske prachy (CERN napriklad). Problem je ale v tom ze v konecnom dosledku zase vsetko skonci iba pri tom co si investori myslia, ze je pre nich najvyhodnejsie, a do produkcie sa dostane zasa iba to co si myslia ze im najviac zarobi.
06.06.2009

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.