Diskusia 4/6: Ďalší katastrofický film na obzore

Podporte scifi.sk

Diskusia

cyberstorm (Anonym)
kanys: povodna myslienka SG bola predsa ta, ze na Zem prisli bohovia (ci uz Goauldi v seriali alebo Ra vo filme) a robili tu kraviny. Nakoniec sa ukazalo, ze to boli emzaci. Sorry, ale za svojim nazorom, co sa tyka IMMORTEL a SG si stojim-tiez sem prisiel HORUS a robil blbosti. A co sa tyka SF a trikov. Ja si osobne myslim, ze dobre sf moze byt aj bez explodujucich planet atd, ale nie tak uplne bez trikov-Science Fiction-vedecka fikcia. Su aj dalsie zanre, ktore by sa dali oznacit ako SF, ale ide o Speculative Fiction, kde to Science nie ja az tak moc vyrazne. A pani, prepacte, ale viete si predstavit take Star Wars bez trikov svetelnych mecov? Alebo Votrelca(ov) s tym, ze by tam namiesto sympatickych 2.5 metrovych priseriek behalibasketbalisti v ciernych oblekoch? Nesuhlasim sn tvrdenim, ze v scifi su trikove a akcne sceny nepotrebne! Niweco ine je ked si kopa reziserov a scenaristov mysli, ze akonahle daju do SF filmu kvantum trikov, musi ist o perfektne SF, bez ohladu na pribeh. Ale nezabudajte-to co radi citam/pozeram/hrame a inek sa s tym zabavame, tak to je postavene minimalne na troch pilieroch-PPP-Postava (jej psychologia), Pribeh a Prostredie. A to posledne P prave zabezpecuju vo filme triky a akcne sceny(tie zabezpecuju aj pribeh).
10.02.2006
SARS
cyberstorm: Zabudas na to, ze dobre scifi sa da spravit bez, alebo s minimom efektov napr. Gattaca.
10.02.2006
Aldeberan
SARS > ukaz mi kvalitne scifi BEZ trikov. aj v Gattace boli triky (štartujuce vesmirne lode, napr.- a pre ten film boli velmi doležite z hladiska toho, že ukazovali hrdinovu tužbu po ceste do vesmíru). Jednoducho scifi BEZ trikov, je síce možné, ale tých pár tričíkov ktoré ukážu divákovi že je to FAKT, oné, to scifi, POTEŠÍ. (ale ja som scifi bez trikov v zivote nevidel)
BTW. uplne naj-sam-lepší čísto katastrofický film (On the Beach je dobry kvoli tomu strachu, nie kvoli katastrofe) je The Day after Tomorow. NIe ten holywoodsky to je Day after Tomorow. The Day after Tomorow je napoly film napoly document z dielne BBC z 80-rokov. ktorý VELMI REALISTICKY A NEPEKNE opisuje svet po atmovej vojne. Prave post-apo :) Len sa neda nikde dostat :(
12.02.2006
xius
ad topic: fuj, katastroficke filmy! stokrat fuj a otocka a zas... bleeah... on the beach som nevidel, na ten teda plut nebudem, ale ostatne menovane (day after tommorow, drvivy dopad, armageddon (hoc k nemu chovam iste sentimentalne city), core, sopka,lad,... viac mi takto z fleku nenapadne) uaaaa... ad scifi a triky a tak: erm... premyslajme... poslednych par rokov su triky vsade, aj psychologicky film moze obsahovat stylovy prelet hrdinovym mozgom, ci detail na explodujuci pupak... heh... triky :) ja v scifi VYZADUJEM neotrieskanost a netrapnost (poznate, zapnete film a behom prvych 5 minut citite, ze aaa, to bude sracka par excellence) vo vedeckych chybach by som sa zas tak nerypal, vlastne kazdy film ich ma (v gattace tie snimace palcekov, kravina, kontaminacia, stvrdnutie koze, etc ...v kazdom) skor ma vytaca idiocia postav (skvely priklad v drvivom dopade! otvorit oci, vcitit sa a skusit najst nenormalnost hrdinov ;)) ok, sam nemam rad, ked mi niekto berie moje modly, tak viac nebudem prskat siru :) (moje modlyyy: matrix, 5th element, dark city, pitch black, stare planety opic, lynchova duna... pripadne mi to vratte)
12.02.2006
cyberstorm (Anonym)
Koncim na temu trikov-moj osobny verdikt: Triky su potrebne, ale sami o sebe neurobia z par pohyblivych snimkov kvalitny film. Opakujem, ze podla mna stoji a pada AKYKOLVEK film , ale hl;avne film fantastickeho zanru na PPP (pozri hore, nech to nemusim znova rozpisovat, bolia ma prsty :) Triky sy dobre, ale bez pribehu a psychyky postav sa mozes divat aj na carovanie s farbami v Media Playeri. Ale su dolezite. Koniec. Bodka.
to Xius Eyroo: na dark city som skoro zabudol. Boze, to bol brutal dobry film. perfekt. Dik za pripomenutie.
12.02.2006
SARS
Teraz moj nazor: Triky NEMUSIA BYT nutnou sucastov akehokolvek filmu, pokial je dobre napisany scenar, a predloha to dovoluje. Priklad? 451 Fahrenheita. Kvalitny film a bez efektov (neratam ohen, co sa za urcite efekty da povazovat), Efekty nie su zla vec (vizualne mozu dokreslovat pribeh a svet), ale nesmu prevazovat nad pribehom. Potom sa z vacsiny pripadov stava iba komercna sracka. To moj nazork, nic viac!
13.02.2006
žjuvka (Anonym)
Podľa mňa by sa mali pokúsiť natočiť niečo o ničom. jednoducho opačný postup. Stála snaha aby film o niečom bol a pritom aj dobre zarobil sa (takmer) pokaždé skončí paškvilom. Ale čo už, vidieť sa nemusí všetko. Na katastrofických filmoch ma najviac štve tá klasická schéma akcia-reakcia, ktosi čosi pokazí (za dlhé roky) a niekto (odvážni hrdinovia) to musia napraviť (posledných dvadsať minút filmu). Každý vie, že to tak nefunguje. A čo sa týka tých trikov.... Čo je to dokreslovať príbeh a čo je to prevažovať (%)?
15.02.2006
Aldeberan
Xius : Staré planéty opíc - páčili sa mi iba prvé dva diely, ostatné boli komečný guláš :)
SARS : nj, 451 stupnov je vlastne trosku scifi. aj ked podla mna to je skor socialna fikcia :) ale to uz vrtam.
zjuvka : nemožeš predsa umenie vyjadrovať v %. Triky prevažujú vtedy, keď vo filme ZAVADZAJU - kvoli trikom vysrihnu sceny ktore opisuju psychiku postav, vztahy medzi nimi, filozofické zamyslenie hl. hrdiny :). Je to sice subjektivny pocit, ale ked je taký film natočený, ludia sa na tom väčšinoi zhodnú.
16.02.2006
kanys (Anonym)
Mno, vzhladom na to ze ste na temu tipy a triky vycerpali temer cokolvek co by som k tomu mohol pridat tak k tomu radsej uz nic nepridam aby som nahodou niekoho nezacal opakovat. Ale da sa povedat ze suhlasim so cyberstormom aj SARSom aj Xiusom. A Aldebaranom. A vobec, kurva zo vsetkymi. Anyway. Chcel som este jedno k teme kvalitny SCI-FI. SARS hovoril si ze ostatne krajiny neprodukuju scifi, nuz v tomto si dovolim odporovat. Japoncici a ich anime. Okok, vacsina su tiez sracky ale to je v tomto pripade nepodstatny detail, pac nasledovne: Ghost in the shell; Ghost in the shell 2; Ghost in the shell the series; Apple seed; Akira a kopa dalsich vinikajuco napisanych aj podanych scifacov ktore vznikli a vdaka tomu aj kralovali MIMO vsepritomnemu vplyvu hollywoodu. Fakt ze sa k nam nedostanu je sice smutny ale ked je clovek ochotny si trochu priplatit, zohnat sa daju.
17.02.2006
cyberstorm (Anonym)
K malym sikmookym je myslim treba zaratat aj rusko (nocna hliadka-viem, je to F, ale aj tak-spolu Tarkowskeho Solarisom a Mrazikom je to to najlepsie od rusov na poli fantastiky za poslednych 50 rokov, co som videl), dalej Frantici (myslim ze Kaena bola Francuzkej produkcie) a Nemci (minimalne Traumshiff Surprise - nevidel som celu, ale to co som videl mi stacilo, aby som to spolu so Spaceballs povazoval za najlepsiu SF parodiu vsetkych cias). Myslim, ze krajin, ktore tocia SF je dost. Problem je v tom, ze sa vobec nedostanu do distribucie. Ale vzhladom na to, ze maju tamojsi producenti obmadzene financie (nie ako v USA), sa drzia dobre, nemyslite?
17.02.2006

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.