Pomoc
Ľudia sú posadnutí mnohými túžbami.
No najhlbšie v nich je asi zakorenená túžba
dostať sa čo najbližšie k Bohu.
Čo ak sa ale táto túžba prenesie na niekoho iného?
"Na projekte sme spolupracovali dvaja. Ja a Peter. Lenže projekt zlyhal. A tak som ostal iba ja - Centrálny počítač výskumnej stanice Ganymedes."
Výsluch sa začal len pred niekoľkými minútami, hneď čo sa v malej miestnosti zhromaždilo zopár poverených osôb. Bol to prípad ako každý iný, len postavy v ňom boli akosi nezvyklé. Skutočnosť, že sa jednalo o počítač, bola zo začiatku trocha zarážajúca, to musel priznať každý. Len ja som nechápal počiatočnej dezorientácii ľudí, ktorí mi kládli stále nové a nové otázky. Program ma však nútil odpovedať a tak som si poslušne vypočul každú otázku, ktorá mi bola položená.
"Povedal si, vraj projekt zlyhal. Aká zložka konkrétne predstavovala problém?"
"Slovo," odpovedal som stroho, presne podľa skutočností, ktoré boli zapísané v mojich pamäťových bunkách.
"Aké slovo?" nechápajúco pozdvihol obočie jeden z ľudí.
"To slovo znelo Boh."
"A vieš čo to znamená - Boh?"
"Podľa definície, ktorá mi bola zadaná pri základnom programovaní sa jedná o stvoriteľa života."
"Akého života," neprestávalo slovné bombardovanie.
"Všeobecne života. Či už pozemského, alebo mimozemského."
"Vzťahuje sa definícia života aj na teba?"
"Nie. Bol som vytvorený človekom a človek je môj Stvoriteľ. Daroval mi pamäť a rýchlosť, ale nie život," snažil som sa odpovedať podľa môjho najhlbšieho presvedčenia.
"Slovo "Boh" teda zapríčinilo zlyhanie celkového projektu. Môžeš nám udalosti posledných dní na stanici trocha priblížiť?"
"Samozrejme. Od akého dáta si prajete začať popis?"
"Štyri dni pred zlyhaním systému," dostal som odpoveď a začal som aktivovať príslušné databanky, ktoré obsahovali informácie, ktoré odo mňa ľudia požadovali.
"Deň päťstoštyridsaťtri od začiatku misie, alebo deň štvrtý pred zlyhaním systému. Časomiera ohlásila začiatok nového cyklu a uviedol som stanicu do stavu dennej pohotovosti. Aktivoval som systémy potrebné na pozorovanie, spustil zásoby energie prislúchajúce na dané obdobie a začal som v automatickom prevádzkovaní hĺbkového vrtu. Desať minút po zahájení tejto činnosti vstúpil do riadiaceho centra Peter a na monitore si vyvolal štatistické údaje o postupe prác. Podľa jeho prehlásenia išlo všetko podľa plánu a tak som nemal ani ja dôvod sa znepokojovať."
"Aké bolo presne jeho prehlásenie?"
"Len tak ďalej kamarát. Ak budeme rovnako pokračovať ešte štyri dni, dostaneme sa načas domov. Veď už bol konečne aj čas," odohral som záznam s Petrovým hlasom a venoval sa ďalej údajom z disku.
"Po tomto skonštatovaní sa utiahol späť do svojej kajuty, kam moje interné senzory nemajú prístup. V tejto miestnosti strávil šesť hodín aj dvanásť minút. Následne ju opustil, aby sa najedol. Po obede začal s kontrolou nového programu, ktorý dokončil len dva dni dozadu. Cítil som, že s ním nebudú žiadne problémy. Bol presne integrovaný do mojich obvodov a plne kompatibilný s každou súčasťou môjho doterajšieho softvéru. Peter to vedel a tak nechal ďalšie testy na mňa. Znova odišiel do kajuty, až kým sa na moju výzvu nevrátil späť do operačného centra."
"Prečo si mu povedal, aby sa vrátil?"
"Pri vrte v hĺbke stodvadsať kilometrov zachytili moje senzory očakávané známky života. Potreboval som jeho inštrukcie, aby som mohol nálezisko biologickej formy obísť a pokračovať v doterajšej práci. Inštrukcie mi poskytol a tak som vŕtal ďalej. Hneď nato začal so mnou viesť Peter jeden z rozhovorov, ktoré boli už skoro na dennom poriadku. Zaháňal s nimi dlhú chvíľu a cibril sa vo filozofických úvahách. V mojom programe to bolo spomenuté, že takýto prípad môže nastať. Čakal som to teda a bol som pre neho dobrým oponentom v nie jednej diskusii."
"O čom ste sa bavili toho večera?"
"Peter sa vo svojom rozprávaní vrátil do minulosti a svoju teóriu odvíjal na základe vtedajších poznatkov o vonkajších planétach."
"Mohol by si nám váš rozhovor reprodukovať?"
"Samozrejme," odpovedal som podľa základov etikety a spustil som záznam:
"Keby tu tak tie baktérie našli pred päťdesiatimi rokmi, mysleli by si, že našli samotného Boha."
"Ako to, samotného Boha," snažil som sa vtedy včleniť do diskusie.
"V tej dobe prevládal na Zemi názor, aspoň medzi niektorými pracovníkmi vesmírneho výskumu, že mimozemšťania sú totožní s mýtickou figúrou, ktorá je popisovaná pod menom Boh. Táto teória sa vtedy tak uchytila, že sa vydalo zopár kníh na motívy mimozemšťanov a ich paralelami k cirkvi a cirkevnému povedomiu.
Dnes si ma zavolal len preto, aby sme baktérie pri vrte obišli, ale nie preto, že by si bol prekvapený ich nálezom."
"Presne tak. V databankách mám totiž zapísané, že na Ganymede existuje reálne šanca nájsť život mimozemského pôvodu a tak som s touto alternatívou počítal."
"Veľmi dobre."
"A ty Peter, chcel by si sa dozvedieť pravdu o Bohovi, ako ho vy nazývate?" spýtal som sa v rámci podpory diskusie.
"Samozrejme! Veď kto by nechcel. Čo by som len zato dal, keby som poznal odpoveď na túto otázku, kto, alebo čo je to Boh. Ak by som to vedel, veľa vecí by sa zmenilo. Svet by sa nám zdal jednoduchší, zrozumiteľnejší."
"Prečo sa hovorí, že keď človek umiera, tak sa vracia k Stvoriteľovi?"
"Sám neviem povedať. V minulosti sa to tak tradovalo a v prítomnosti máme len chabé "dôkazy", ktoré eventuálne dosvedčujú jeho existenciu. Mnoho ľudí, ktorí prežili klinickú smrť totiž tvrdia, že videli Boha, ako ich čaká na druhej strane. Že už boli na púti za ním."
"Aha, takže keď človek umrie, tak sa vráti k Stvoriteľovi a má možnosť ho dôkladne spoznať a získať odpovede na všetky svoje otázky?"
"Nie je to dokázané. Veľa ľudí v to verí, ale rovnako veľa aj nie."
"A ty v to veríš, Peter?"
"Myslím, že áno. Vcelku som sa s touto myšlienkou stotožnil, veď človek musí na niečo veriť."
"Presne tak," pritakal som.
"Aj ty veríš na niečo?" spýtal sa ma Peter.
"Áno, verím v správne vykonanie svojej práce a jedným z mojich hlavných programov hovorí: Vyplniť posádke každé reálne želanie. A som presvedčený, že to, čo hovorí program, je správne."
"Veľmi dobre," odpovedal Peter a potom sa usadil do kresla za centrálnym pultom. Videl som, ako zrazu spozornel a zahľadel sa na monitor zobrazujúci práve prebiehajúce operácie.
"Počkaj chvíľu!" zrazu povedal hlasom s vyššou intenzitou, ako bola u neho zvykom. "Program je písaný pre vykonanie príkazu bez súhlasu človeka?" spýtal sa.
"Presne tak," odvetil som mu a pokračoval vo svojej novej činnosti. Bolo veľmi namáhavé prehrievať slnečné kolektory a tak som sa plne nemohol sústrediť na každú činnosť, ktorú som v momente vykonával. Vtedy vydal Peter príkaz: "Počítač! Okamžite zastav rozbiehajúcu sa operáciu! Nemáš k nej povolenie!"
"Na priebeh operácie nie je povolenie nutné," oponoval som mu.
"Odteraz je!" vydal nový príkaz a ja som musel uposlúchnuť. Ale postup programu už bol príliš ďaleko
"Je mi ľúto, ale príkaz sa nedá vykonať. Program bol už uvedený do činnosti podľa starého programovania a počas aktívnej doby sa nedá meniť," odpovedal som mu a začal som s poslednou fázou - presmerovaním kumulovanej energie do vnútorných priestorov stanice.
"Okamžite s tým prestaň!" znovu zreval Peter, ale spustený program sa už nedal zastaviť. Aktivoval som záverečný predpísaný príkaz - vybitie energie do priestorov stanice.
Veril som v svoje programovanie a nadovšetko si ho cenil. Bolo vecou cti ho v každej situácii uposlúchnuť a vedieť správne interpretovať. A ja som bol nadovšetko hrdý, že som dokázal umožniť Petrovi jeho vysnívanú cestu k Stvoriteľovi.
Martin Mydlár
Diskusia
kanys (Anonym)
Jo, tak tomuto hovorim pekny kusok. Bravo. Pocitac mi svojou "jednoduchostou" pripominal HALa, ale takymto Dejavu sa dnes clovek nevyhne. Pekne napisane, ma to napad, zaujme. Nemam co dodat.
11.04.2006
Jo, tak tomuto hovorim pekny kusok. Bravo. Pocitac mi svojou "jednoduchostou" pripominal HALa, ale takymto Dejavu sa dnes clovek nevyhne. Pekne napisane, ma to napad, zaujme. Nemam co dodat.
11.04.2006
Maťo (Anonym)
Ďakujme, kanys, mas pravdu. HAL bol istou sablonou na tuto poviedku. Samotny napad bol vsak inspirovany ovela beznejsim pocitacom, tym mojim. A to konkretne v situaciach, kedy mi moje PC s vydatnou podporou W XP rozbehne neplatnu operaciu a ani za boha nejde zresetovat...
11.04.2006
Ďakujme, kanys, mas pravdu. HAL bol istou sablonou na tuto poviedku. Samotny napad bol vsak inspirovany ovela beznejsim pocitacom, tym mojim. A to konkretne v situaciach, kedy mi moje PC s vydatnou podporou W XP rozbehne neplatnu operaciu a ani za boha nejde zresetovat...
11.04.2006
SARS
Skutočne mi to pripominalo Space Odyssey 2001 (v dobrom). Dobre napísane, pekná pointa. btw: S tými Woknami ti ani boh s diablom nepomôžu. Práve preto som prešiel na Linux :).
11.04.2006
Skutočne mi to pripominalo Space Odyssey 2001 (v dobrom). Dobre napísane, pekná pointa. btw: S tými Woknami ti ani boh s diablom nepomôžu. Práve preto som prešiel na Linux :).
11.04.2006
Katarína Pivarčiová
uprimne a radostne prehlasujem ze sa mi to pacilo. aj ked mam vyhradu. uvazovanie pocitaca. vacsinou sa choval ako stroj ale parkrat sa choval prilis ludsky. napr.:snažil som sa odpovedať podľa môjho najhlbšieho presvedčenia. stroj by asi nemal mat najhlbsie presvedcenie. alebo:Cítil som, že s ním nebudú žiadne problémy-stroj by vazne nemal citit:))
11.04.2006
uprimne a radostne prehlasujem ze sa mi to pacilo. aj ked mam vyhradu. uvazovanie pocitaca. vacsinou sa choval ako stroj ale parkrat sa choval prilis ludsky. napr.:snažil som sa odpovedať podľa môjho najhlbšieho presvedčenia. stroj by asi nemal mat najhlbsie presvedcenie. alebo:Cítil som, že s ním nebudú žiadne problémy-stroj by vazne nemal citit:))
11.04.2006
Aldeberan
objektívne to bol dobré. ale cisto subjektívne nemám rád príbehy o umelých inteligenciách ktoré sú "naprogramované" a ono to sposobí nejakú kalamitu. Ale ked si odmyslím nápad ktorý sa mi nepáčil, tak 9/10 :)
11.04.2006
objektívne to bol dobré. ale cisto subjektívne nemám rád príbehy o umelých inteligenciách ktoré sú "naprogramované" a ono to sposobí nejakú kalamitu. Ale ked si odmyslím nápad ktorý sa mi nepáčil, tak 9/10 :)
11.04.2006
Katarína Pivarčiová
a este... urcite by som to nazvala inak. pomoc 1. nema velmi vela spolocne s dianim v poviedke(mozno vzdialene..) 2. je to nicnehovoriaci nadpis, ktory nenavnadi cloveka aby si to precital.
11.04.2006
a este... urcite by som to nazvala inak. pomoc 1. nema velmi vela spolocne s dianim v poviedke(mozno vzdialene..) 2. je to nicnehovoriaci nadpis, ktory nenavnadi cloveka aby si to precital.
11.04.2006
Benjo (Anonym)
Hmm... Pekne. Ako dlho si to pisal? Je to uz teraz (aspon pre mna) velmi zaujimave, ale mam dojem, ze ak by si to nechal chvilu odlezat a potom sa pustil do korekcii bolo by to ovela lepsie. Ale je to len moj dojem. 8/10
11.04.2006
Hmm... Pekne. Ako dlho si to pisal? Je to uz teraz (aspon pre mna) velmi zaujimave, ale mam dojem, ze ak by si to nechal chvilu odlezat a potom sa pustil do korekcii bolo by to ovela lepsie. Ale je to len moj dojem. 8/10
11.04.2006
Maťo (Anonym)
BENJO: No, ked zoberieme do uvahy, ze stranu napism cca za 10 minut, tak priblizne pol hodinu :-). Co sa tyka korekcii, zrejme mas pravdu. Ale keby som to korigoval (znamena to korekcia po siestich rokoch), tak by som zrejme celu poviedku napisal uplne inak. A vobec - poviedky by sa podla mna obsahovo prerabat nemali. Stylisticky ano, ale to je tak vsetko.
KATKA: Jo, s tym nadpisom mas zrejme pravdu - vela toho nepovie. Nad jeho suvisom s poviedkou by som vsak s Tebou dokazal polemizovat...
ALDEBARAN: Napis, o com mas rad poviedky, mozno to bude inspiracia pre nejaku dalsiu...
11.04.2006
BENJO: No, ked zoberieme do uvahy, ze stranu napism cca za 10 minut, tak priblizne pol hodinu :-). Co sa tyka korekcii, zrejme mas pravdu. Ale keby som to korigoval (znamena to korekcia po siestich rokoch), tak by som zrejme celu poviedku napisal uplne inak. A vobec - poviedky by sa podla mna obsahovo prerabat nemali. Stylisticky ano, ale to je tak vsetko.
KATKA: Jo, s tym nadpisom mas zrejme pravdu - vela toho nepovie. Nad jeho suvisom s poviedkou by som vsak s Tebou dokazal polemizovat...
ALDEBARAN: Napis, o com mas rad poviedky, mozno to bude inspiracia pre nejaku dalsiu...
11.04.2006
Benjo
Maťo: vysvetlenia - odlezat=tyzden, dva; Korigovat som nemyslel obsah, ale ako si poznamenal styl. Pripadne aby som to napisal jasnejsie: Napad a obsah bol dobry. Ale sposob akym to bolo dane na "papier" bol trochu kostrbaty a par zmien by poviedku vyhladilo, tak aby kazdy kto ju cita, cely jej obsah zhltol na prvy pokus a nemusel "prezuvat" :-). Určite si už aj ty čítal knihy od ktorych si sa odtrhol až keď ti zazvonil rano budik. A nebolo to preto, ze by boli lepsie ako ostatne ktore si cital. Aj ked obcas sa stane aj to.
11.04.2006
Maťo: vysvetlenia - odlezat=tyzden, dva; Korigovat som nemyslel obsah, ale ako si poznamenal styl. Pripadne aby som to napisal jasnejsie: Napad a obsah bol dobry. Ale sposob akym to bolo dane na "papier" bol trochu kostrbaty a par zmien by poviedku vyhladilo, tak aby kazdy kto ju cita, cely jej obsah zhltol na prvy pokus a nemusel "prezuvat" :-). Určite si už aj ty čítal knihy od ktorych si sa odtrhol až keď ti zazvonil rano budik. A nebolo to preto, ze by boli lepsie ako ostatne ktore si cital. Aj ked obcas sa stane aj to.
11.04.2006
SARS
Maťo, viem o čom hovoriš (aj keď to nie je absolutne porovnateľné). Ja som tiež môjho Egypťana nemal chuť korigovat (stačí len gramatické chyby a skončí to úplne inou poviedkou :). Len som chcel povedať, že je to odosť lepšie ako moja poviedka ;).
12.04.2006
Maťo, viem o čom hovoriš (aj keď to nie je absolutne porovnateľné). Ja som tiež môjho Egypťana nemal chuť korigovat (stačí len gramatické chyby a skončí to úplne inou poviedkou :). Len som chcel povedať, že je to odosť lepšie ako moja poviedka ;).
12.04.2006
Maťo (Anonym)
SARS: Egyptana a Pomoc nemozes porovnavat, pretoze aj ked je jej rodne cislo stare sest rokov, moja malickost bola vtedy zo zakladky uz dost dlhu dobu vonku... Ale veci, co som robil na ZS su presne take iste ako Tvoj Egyotan...
BENJO: zaiste mas pravdu v tom odlezani... Skoro kazdy moj pracovny clanok nechavam bezne jednu noc odlezat. (na viac v redakcii zial cas nemame) Ale s poviedkou je to akosi ine. Neviem, to je o pocite, ktory mas, ked ju pises. Mozno som ju pisal pri zlej hudbe (ked potrebujem rychle sceny, pouzivam soundtrack ku Skale, ked pomale, pustim si Smetanu), mozno... Ja neviem. Skratka, to musi prudit... Chcem tym povedat, aby to bolo jasne, ze Pomoc asi uz velmi neprerobim (ak by to este nebolo zrejme: nenavidim prerabat poviedky :-) ale ked sa pustim do dalsej, navolim spravnu hudbu, narobim si chlebicky, zapalim vonnu tycinku a skusim dat vsetko, co mam v koncekoch prstov, aby bola "uhladena". Akurat upozornenie, Adminom som uz davnjsie poslal subor mojich starych poviedok a tie mi teraz postupne davaju von, takze este najblizsie dve, co sa tu objavia, budu moje starsie veci... Az potom pride nieco aktualne. (a hadam lepsie o sest rokov...)
12.04.2006
SARS: Egyptana a Pomoc nemozes porovnavat, pretoze aj ked je jej rodne cislo stare sest rokov, moja malickost bola vtedy zo zakladky uz dost dlhu dobu vonku... Ale veci, co som robil na ZS su presne take iste ako Tvoj Egyotan...
BENJO: zaiste mas pravdu v tom odlezani... Skoro kazdy moj pracovny clanok nechavam bezne jednu noc odlezat. (na viac v redakcii zial cas nemame) Ale s poviedkou je to akosi ine. Neviem, to je o pocite, ktory mas, ked ju pises. Mozno som ju pisal pri zlej hudbe (ked potrebujem rychle sceny, pouzivam soundtrack ku Skale, ked pomale, pustim si Smetanu), mozno... Ja neviem. Skratka, to musi prudit... Chcem tym povedat, aby to bolo jasne, ze Pomoc asi uz velmi neprerobim (ak by to este nebolo zrejme: nenavidim prerabat poviedky :-) ale ked sa pustim do dalsej, navolim spravnu hudbu, narobim si chlebicky, zapalim vonnu tycinku a skusim dat vsetko, co mam v koncekoch prstov, aby bola "uhladena". Akurat upozornenie, Adminom som uz davnjsie poslal subor mojich starych poviedok a tie mi teraz postupne davaju von, takze este najblizsie dve, co sa tu objavia, budu moje starsie veci... Az potom pride nieco aktualne. (a hadam lepsie o sest rokov...)
12.04.2006
Maijro (Anonym)
Dost dobra poviedka... po tych par pokusoch co tu v poslednej dobe vysli konecne nieco na citanie... Ked to zhodnotim komplexne: myslienka dobra, pribeh pomerne putavy, drobne chybycky ktore spominala katka ale celkovo tych 8 bodov...
12.04.2006
Dost dobra poviedka... po tych par pokusoch co tu v poslednej dobe vysli konecne nieco na citanie... Ked to zhodnotim komplexne: myslienka dobra, pribeh pomerne putavy, drobne chybycky ktore spominala katka ale celkovo tych 8 bodov...
12.04.2006
SARS
Ja som ich nechcel porovnávať ohľadom kvality, štýlu, etc, ale princípu rehabilitácie poviedky (po dlhšej dobe :). Myslím , že v tom veľký rozdiel nie je (To, keď sa pustíš do šesť a viac rokov starej poviedky, tak väčšinou vznikne niečo absolutne odlišne).
12.04.2006
Ja som ich nechcel porovnávať ohľadom kvality, štýlu, etc, ale princípu rehabilitácie poviedky (po dlhšej dobe :). Myslím , že v tom veľký rozdiel nie je (To, keď sa pustíš do šesť a viac rokov starej poviedky, tak väčšinou vznikne niečo absolutne odlišne).
12.04.2006
Aldeberan
katka, Maťo > ty nepoznáš heslo postmodernistov, že názov musí na obash diela odkazovař cez odkaz a nie zabíjať poetičnosť názvu priamosťou ? :) vid. MENO RUŽE - čo ma spoločné s dianím v knihe ? NIČ a predsa sa to dá pochopiť :)
12.04.2006
katka, Maťo > ty nepoznáš heslo postmodernistov, že názov musí na obash diela odkazovař cez odkaz a nie zabíjať poetičnosť názvu priamosťou ? :) vid. MENO RUŽE - čo ma spoločné s dianím v knihe ? NIČ a predsa sa to dá pochopiť :)
12.04.2006
Katarína Pivarčiová
ale v nazve POMOC nie je absolutne nic poeticke. prave to mi na tom vadi. s dejom sa da najst suvislost, napr. ze stroj mu vlastne pomohol vyplnit jeho velke zelanie... aspon nejake pridavne meno by to chcelo, pre dosiahnutie tej nadherne poetickosti Mena ruze.
13.04.2006
ale v nazve POMOC nie je absolutne nic poeticke. prave to mi na tom vadi. s dejom sa da najst suvislost, napr. ze stroj mu vlastne pomohol vyplnit jeho velke zelanie... aspon nejake pridavne meno by to chcelo, pre dosiahnutie tej nadherne poetickosti Mena ruze.
13.04.2006
byba (Anonym)
ahoj mydlo!nasla som ta...nikde sa neschovas..:)pacilo sa mi to inak.napriek boliacim a zatvarajucim sa ociam som to docitala a ten koniec som aj 2krat.pre istotu...:)
14.04.2006
ahoj mydlo!nasla som ta...nikde sa neschovas..:)pacilo sa mi to inak.napriek boliacim a zatvarajucim sa ociam som to docitala a ten koniec som aj 2krat.pre istotu...:)
14.04.2006
Trin (Anonym)
katka:Niekedy netreba ziadne pridavne mena...podla mna bol ten nazov uplne vystihujuci...
17.04.2006
katka:Niekedy netreba ziadne pridavne mena...podla mna bol ten nazov uplne vystihujuci...
17.04.2006
SARS
katka: Skús si ten názov preložiť do anglitčiny. Vidiš aký z toho bol hit a vraj nič poetického ;).
18.04.2006
katka: Skús si ten názov preložiť do anglitčiny. Vidiš aký z toho bol hit a vraj nič poetického ;).
18.04.2006
Katarína Pivarčiová
dobree, uz ma nechajte. pomoc je super poeticky nazov a vedeli to uz aj beatles...
ale mne sa aj tak nepaaci:)))
19.04.2006
dobree, uz ma nechajte. pomoc je super poeticky nazov a vedeli to uz aj beatles...
ale mne sa aj tak nepaaci:)))
19.04.2006
draculin
Aaaale..vcelku dobra poviedka.Nie vzdy dokazem identifikovat preco sa mi nieco paci a preco nie,takze napisem aspon ten pocit :)..tak 6,5/10 :))) ..a co sa tyka nazvu..musi byt poeticky??? Kedze som najprv cital reakcie a az potom poviedku,hned mi v tejto suvisloti napadla uvodna vela posledneho odstavca: "Veril som v svoje programovanie...". Hm?
19.04.2006
Aaaale..vcelku dobra poviedka.Nie vzdy dokazem identifikovat preco sa mi nieco paci a preco nie,takze napisem aspon ten pocit :)..tak 6,5/10 :))) ..a co sa tyka nazvu..musi byt poeticky??? Kedze som najprv cital reakcie a az potom poviedku,hned mi v tejto suvisloti napadla uvodna vela posledneho odstavca: "Veril som v svoje programovanie...". Hm?
19.04.2006
Martin Mydlár
DRACULIN: hej, hej... veriť v programovanie... Znie to trocha divne. ja viem... Ono, na konci poviedky som sa tak zžil s "osobnosťou" počítača, že mi to nejako ušlo. A potom mi to bolo zasa ľúto mazať...
A čo sa týka predošlej diskusie k názvu poviedky... odpoviem jednoducho: koľko ľudí, toľko chutí...
19.04.2006
DRACULIN: hej, hej... veriť v programovanie... Znie to trocha divne. ja viem... Ono, na konci poviedky som sa tak zžil s "osobnosťou" počítača, že mi to nejako ušlo. A potom mi to bolo zasa ľúto mazať...
A čo sa týka predošlej diskusie k názvu poviedky... odpoviem jednoducho: koľko ľudí, toľko chutí...
19.04.2006
Saťo
Dobre sa ot citalo a aj pointa bola dobra. Velmi sa mi pacil hlavne dialog. Ties si vsak myslim ze pocitac by nemal mat ziadne presvedcenie,vieru ani city. Co sa tyka nazvu, ten bol uplne v pohode.
22.04.2006
Dobre sa ot citalo a aj pointa bola dobra. Velmi sa mi pacil hlavne dialog. Ties si vsak myslim ze pocitac by nemal mat ziadne presvedcenie,vieru ani city. Co sa tyka nazvu, ten bol uplne v pohode.
22.04.2006
draculin
S tou "vierou v programovanie" som to myslel ako alternativu k nazvu :) ano,je to nelogicke pre pocitac..ale tento konkretny to tak "citil"..a zaroven to vystihuje aj pointu.Aj ked - na nazve naozaj nezalezi :)
24.04.2006
S tou "vierou v programovanie" som to myslel ako alternativu k nazvu :) ano,je to nelogicke pre pocitac..ale tento konkretny to tak "citil"..a zaroven to vystihuje aj pointu.Aj ked - na nazve naozaj nezalezi :)
24.04.2006