Consoline
Čaute som tu nový a dôvod prečo som sa prihlásil je ten, že písanie takýchto poviedok ma veľmi baví. Neviem či sa toto niekomu bude páčit ale potrebujem nejaký názor aby som si bol istý či to mám skúšať ďalej. Toto je len taký úvod, ktorý v podstate bude dávať zmysel až v ďalších kapitolách. Tie sem dám iba v tom prípade, že toto bude mať u vás aspoň trochu dobrý ohlas.
Rozprávanie prvé
Tento príbeh sa odohral pred dávnymi časmi keď na zemi žilo zlo omnoho väčšie a nebezpečnejšie ako teraz. V meste Lourenhouse ...
Bol ďalší zimný večer a ja som sa oddychoval v tristramskej krčme. Toto bola jedna z tých lacnejších a biedne vypadajúcich krčiem. Malá miestnosť s ošarpanými stolmi a ešte ošarpanejšími stoličkami. Na stenách viseli lampáše takže sa dalo povedať, že je v miestnosti pološero. Na pravo od dverí bol pult a za ním tučný krčmár. Okolo stolov pobehoval malý mužík, ktorý nad hlavou niesol tácňu s korbľami piva. Pobehoval od stolu k stolu a núkal pivo každému čo si svoje vypil. Malý mužíček alebo skôr trpaslík si to namieril ku mne. Bol som otrávený a unavený z celodennej driny tak som ho kývnutím ruky odmietol načo sa trpaslík zamračil a hundrúc si niečo popod nos odišiel. Vtom sa lampáše rozkývali a dnu prišiel mráz z vonka.
Vo dverách stál vysoký chudý muž, z ktorého mi mimovoľne nabehol mráz po chrbte. Muž bol celý v šedom plášti, na hlave mal kapucňu takže mu tvár nebolo vidieť. Rozhovor pri stoloch utíchol a všetky tváre sa otočili k neznámemu. Ten bez rozmýšľania prekročil prah dverí a pristúpil k pultu. Krčmár sa naňho zamračene pozrel, no v jeho pohľade bolo cítiť strach, dokonca hrôzu.
„Potrebujem sa ubytovať,“ ozval sa neznámy. V tom tichu pôsobil jeho hlas obzvlášť chladne a drsne.
„Tak vysyp peniaze!“ Vyzval ho krčmár.
„Nemám peniaze,“ odpovedal neznámy.
Zdalo sa, že z krčmára zmizli všetky náznaky strachu. Nahlas sa rozrehotal. Jeho hlas sa ozýval od kamenných stien až sa mi triasol žalúdok. Neznámy sa však ani nepohol. Ten pohľad mám stále pred očami.
Myslel som si, že ho roztrhne od nervov. Aj bez toho aby som videl jeho tvár som cítil obrovské napätie. Spod jeho plášťa začal vychádzať jedovato zelený dym, ktorý sa ako chobotnica začal plaziť po zemi a stenách. Krčmár sa prestal smiať a z hrôzou hľadel ako dym zhodil lampáš. Namiesto toho aby lampáš zhasol vybehli z neho malé červy a a začali vliezať do ostatných lampášov. Z každého potom vytryskol prúd ohňa. Ľudia sa rýchlo vyhýbali padajúcim sa lampášom a z vreskotom utekali smerom k východu. Ja som však stále hľadel na tento výjav, skrytý v polotieni. Videl som východ a takmer som spadol zo stoličky, keď ho zatarasil kostlivec s mečom. Neveril som vlastným očiam. Kostlivec sekal prvých ľudí, ktorí mu vpadli do cesty. Pozrel som na najväčšiu vatru a v hrôze som si uvedomil, že nesnívam. Z vatry vybiehali ďalší kostlivci a zabíjali najbližších mužov a ženy. Skákali aj po nehybných telách a opakovane ich prebodávali. Jatky, ktoré sa tu odohrali nechcem a ani nedokážem pomenovať. Keď sa už nikto nehýbal, vybehli kostlivci von z horiacej krčmy. Z diaľky bolo počuť krik žien a plač detí. Striaslo ma pri pomyslení čo sa asi deje vonku.
Našťastie som bol tu dnu(stále živý čomu som sa čudoval) a pozeral som sa na celú scenériu akosi neprítomne. Všade ležali mŕtvoly, budova sa pomaly rozpadávala a uprostred stál neznámy. Pod ním kľačal krčmár, celý doráňaný a skrvavený. Neznámy nad neho zdvihol ruku a ten istý zelený dym zahalil krčmára. Nevidel som ho no po dlážke okolo neho sa roztekala krv, ktorá podľa všetkého patrila úbohému krčmárovi. Ten sa dymu najskôr bránil a pri každom pohybe zaskučal od bolesti. Napokon sa vzdal a nechal aby ho obklopil. Keď sa dym rozplynul pozeral som sa na trojmetrového obra, ktorý mal celé telo rozrezané a stále z neho tiekla krv. Bolo mi jasné, že je mŕtvy a neznámy si z neho urobil otroka ako z tých kostlivcov, ktorí vyvražďovali dedinu.
Obor vstal. Pomaly akoby prvýkrát skúšal svoje nohy. Zdvihol ruky a hodnú chvíľu si ich obzeral. Napokon sa otočil k neznámemu: „Ďakujem za vyslobodenie. Diabol, ktorý je v každom z nás mi dodal silu a vyhral nad dobrom, ktoré vo mne tlelo.“
Neznámy si zložil kapucňu z hlavy, čo som vôbec nečakal. No čo ma prekvapilo ešte väčšmi bola jeho tvár. Nemyslel som si, že to bude ľudská tvár. Vôbec nevypadal akoby vyvraždil a vypálil celú dedinu. Mal dlhý výrazný nos, vpadnuté čierne oči, v ktorých svietili slabé iskričky života a jamky v lícach. Jeho bledá, sivastá pokožka vyzerala, že nikdy nevidela slnko. Bola by to krásna tvár nebyť toho mŕtvolného nádychu.
Z tohto snívania ma vytrhol jeho hlas. Bol odrazu drsnejší a vznešenejší: „Vrátil som sa, aby som rozšíril temnotu a strach z pekiel. Nastala doba temna. Moje légie opustili svet nemŕtvych a zamedzili cesty do jediného pre mňa nebezpečného mesta. Kráľovná Fearel si už s ním poradí. Tvojou úlohou je strážiť Decarda. Je v klietke v strede námestia. Nesmieš dovoliť aby sa ho hocikto pokúsil zachrániť. Časť mojej armády ti odteraz bude pomáhať strážiť Lourenhouse. Nesmieš zlyhať!“
Pri posledných slovách sa obor sklonil pred chudou postavou. Potom vyšiel von.
Neznámy však naďalej stál na mieste. Vtom mi napadlo, že o mne vie. Zľakol som sa no zachoval som chladnú hlavu a ani som sa nepohol. Neznámy sa otočil ku dverám, takže som mu nevidel do tváre. Prekvapenie nastalo až vtedy keď vyriekol: „Ty čo sa krčíš v rohu, pôjdeš so mnou. Máme málo času.“
Tieto slová vo mne vzbudili obrovskú chuť ísť s ním. Neviem či to boli čary alebo niečo iné ale nemohol som odolať. Vstal som a pohol sa smerom ku dverám. Pri nich som sa otočil a ešte raz pozrel na ten hrozný výjav. Potom som vykročil do tmy za mojím novým pánom.
Dalibor Miľan
Diskusia
xius
Si klasik a hlavne rano. :) To, co nam podavas neznasame vela vela... Dalsi uvod v kope uvodov, ktore nikam nevedu, nepodaju dalsie kapitoly, ktore autori vzdy tak odolne slubuju... Nevadi, prestava ma boliet hlava. Mas tam vela slovnych prehmatov ako opakovanie slov, ci fakt nedokonale zlepena veta, pseudoslova a vobec... detail, ale spomenut musim. Avsak nedokazem ti povedat, ci to cele ma zmysel. Tento uvod ma nicim nezaujal, klasicky. Nedostal som ani naznak toho, co bude dalej a na co sa asi tak mam tesit... Imho keby hlavny hrdina ostal strazit toho typa v strede mesta, bola by to ovela lepsia moznost ako vidina ciest s neznamym lichom/nekromantom... Ale to je len moj dojem. :) Sancu v pisani ale mas. Nezabijas to cele, len skus najprv stvorit pribeh a pisat az tak. Pisanie za jazdy nefunguje nikdy, hlavne ak je autor maximalne neochotny potom skrtat a prepisovat. ...a som zase raz prvy, kis kis. ;)
17.12.2007
Si klasik a hlavne rano. :) To, co nam podavas neznasame vela vela... Dalsi uvod v kope uvodov, ktore nikam nevedu, nepodaju dalsie kapitoly, ktore autori vzdy tak odolne slubuju... Nevadi, prestava ma boliet hlava. Mas tam vela slovnych prehmatov ako opakovanie slov, ci fakt nedokonale zlepena veta, pseudoslova a vobec... detail, ale spomenut musim. Avsak nedokazem ti povedat, ci to cele ma zmysel. Tento uvod ma nicim nezaujal, klasicky. Nedostal som ani naznak toho, co bude dalej a na co sa asi tak mam tesit... Imho keby hlavny hrdina ostal strazit toho typa v strede mesta, bola by to ovela lepsia moznost ako vidina ciest s neznamym lichom/nekromantom... Ale to je len moj dojem. :) Sancu v pisani ale mas. Nezabijas to cele, len skus najprv stvorit pribeh a pisat az tak. Pisanie za jazdy nefunguje nikdy, hlavne ak je autor maximalne neochotny potom skrtat a prepisovat. ...a som zase raz prvy, kis kis. ;)
17.12.2007
seli
"Toto je len taký úvod, ktorý v podstate bude dávať zmysel až v ďalších kapitolách. Tie sem dám iba v tom prípade, že toto bude mať u vás aspoň trochu dobrý ohlas." Milý Dalibor toto sú najnenávidenejšie vety na tejto stránke. Vieš si predstaviť, aký by si musel byť literárny génius, aby si niečím takým zaujal? Jednou akciou bez vyvetlenia, príčin a následkov? To by si musel zaujať iba štýlom. A to dokážu iba básnici svetového rangu. Okrem toho väčšina z nás neuverí, že nejaké pokračovania už existujú. Ak áno tak ich sem daj. Ja uverím až uvidím.
17.12.2007
"Toto je len taký úvod, ktorý v podstate bude dávať zmysel až v ďalších kapitolách. Tie sem dám iba v tom prípade, že toto bude mať u vás aspoň trochu dobrý ohlas." Milý Dalibor toto sú najnenávidenejšie vety na tejto stránke. Vieš si predstaviť, aký by si musel byť literárny génius, aby si niečím takým zaujal? Jednou akciou bez vyvetlenia, príčin a následkov? To by si musel zaujať iba štýlom. A to dokážu iba básnici svetového rangu. Okrem toho väčšina z nás neuverí, že nejaké pokračovania už existujú. Ak áno tak ich sem daj. Ja uverím až uvidím.
17.12.2007
jurinko
Prilis kratke, prilis nevysvetlujuce, prilis tomu chybala pointa. Jednym slovom to bol.. uvod. Ak mas dalsie, posli, ale nerozkuskuj to na osemdesiat minipribehov a (to je akoze aa, cize jednotka:-) ) pol strany, ale sem hod trebars patstranovu zalezitost, v ktorej sa uz aj k niecomu dospeje. A hlavne si to po sebe precitaj, pretoze medzi zvratne slovesa nepatri "oddychovat" a instrumental sa nespaja so "z/zo" ale so "s/so"... A tak dalej. Nehodnotim to, ale ak by som musel, tak dam asi 4. Keby to malo pointu a vsetko (cize keby to bola poviedka a nie len trapny uvod), tak by som mozno dal aj vyssie hodnotenie. A prave preto sem posli zvysok.
17.12.2007
Prilis kratke, prilis nevysvetlujuce, prilis tomu chybala pointa. Jednym slovom to bol.. uvod. Ak mas dalsie, posli, ale nerozkuskuj to na osemdesiat minipribehov a (to je akoze aa, cize jednotka:-) ) pol strany, ale sem hod trebars patstranovu zalezitost, v ktorej sa uz aj k niecomu dospeje. A hlavne si to po sebe precitaj, pretoze medzi zvratne slovesa nepatri "oddychovat" a instrumental sa nespaja so "z/zo" ale so "s/so"... A tak dalej. Nehodnotim to, ale ak by som musel, tak dam asi 4. Keby to malo pointu a vsetko (cize keby to bola poviedka a nie len trapny uvod), tak by som mozno dal aj vyssie hodnotenie. A prave preto sem posli zvysok.
17.12.2007
Filther
zas len uvod!!! preco? povedzte mi precoooooo??? no nic. vsetko uz asi povedane bolo, takze k chybam sa vyadrovat nejdem. co ma vsak zarazilo bol fakt, ze to prilis napadne pripominalo intro ku hre diablo 2. nahoda? nemyslim. uz len pouzitie nazvu mesta tristram a meno decard mi hovoria, ze sa asi snazis prerozpravat pribeh isteho maliusa (ci ako sa to volal). ak chces vediet ci to bude dobre, posli aj zvysok (ak ho naozaj mas)
17.12.2007
zas len uvod!!! preco? povedzte mi precoooooo??? no nic. vsetko uz asi povedane bolo, takze k chybam sa vyadrovat nejdem. co ma vsak zarazilo bol fakt, ze to prilis napadne pripominalo intro ku hre diablo 2. nahoda? nemyslim. uz len pouzitie nazvu mesta tristram a meno decard mi hovoria, ze sa asi snazis prerozpravat pribeh isteho maliusa (ci ako sa to volal). ak chces vediet ci to bude dobre, posli aj zvysok (ak ho naozaj mas)
17.12.2007
SARS
Narozdiel od doterajších úvodov sa dal aspoň čítať. Napriek gramatickej a štylistickej nedokonalosti mal niečo do seba (aspoň tie odseky :). Ak by si pridal jednu, dve vety na záver (nečo v zmysle, prehral som márny boj so zlom) poviedka by voba kompletná. Zase niekto chcel vyrobiť až priveľmi krátku poviedku. Nazáver iba jedná rada: Skús si dielko pár krát prečítať a najlepšie niekomu inému. Tak sa vyhneš našich zbytočných keczov ku gramatike, štylistike a pointe.
17.12.2007
Narozdiel od doterajších úvodov sa dal aspoň čítať. Napriek gramatickej a štylistickej nedokonalosti mal niečo do seba (aspoň tie odseky :). Ak by si pridal jednu, dve vety na záver (nečo v zmysle, prehral som márny boj so zlom) poviedka by voba kompletná. Zase niekto chcel vyrobiť až priveľmi krátku poviedku. Nazáver iba jedná rada: Skús si dielko pár krát prečítať a najlepšie niekomu inému. Tak sa vyhneš našich zbytočných keczov ku gramatike, štylistike a pointe.
17.12.2007
žjuvka
"Jatky, ktoré sa tu odohrali nechcem a ani nedokážem pomenovať." Žeby? Myslím, že autor by mal vedieť pomenovať veci, ktoré nevie pomenovať čitateľ. Alebo na ne zbytočne nepoukazovať. Frustruje to. Ale na druhej strane, milý autor, ak si už začal, neprestávaj.
17.12.2007
"Jatky, ktoré sa tu odohrali nechcem a ani nedokážem pomenovať." Žeby? Myslím, že autor by mal vedieť pomenovať veci, ktoré nevie pomenovať čitateľ. Alebo na ne zbytočne nepoukazovať. Frustruje to. Ale na druhej strane, milý autor, ak si už začal, neprestávaj.
17.12.2007
marcus
Kuaa, ludiaa, ani som si nevsimol, ze tu je nieco nove... ts ts ts...
Takze. Ano, ano, ano , (ked uz je ta vianocna atmosfera). Autor, vsetko co si do teraz precital ta urcite rozrusi, vnutrne rozhadze, nasrdi a tvoje tvarove svalstvo iste nezostane nehybne. Ale! vsetko je to pravda, a to mozes byt rad, ze sa blizia Vianoce inak by si nakupil este viac. Filther to trafil. Diablo 2 . Tento uvod mozes poslat do sutaze najdi 5 rozdielov s hrou. No tazko , tazko, tazko. Este aj ta klietka v strede dediny.. Ja ti poviem takto . Verim ti. Vkladam do teda doveru, ze dalsia cast bude lepsia. Teraz vies , ze opakovanie slov je zleeee. s/so a z/ zo nie su to iste, ze aj miesanie casov je zleeee. A tak to uz v dalsej casti pekne poopravujes a my vsetci ako tu sme budeme odpadavat aka dobra je ta druha cast. Je tak ? ( davam 8%, ze sa autor ozve.)
OZAJ ! Asi je to moj osobny problem ale .... kristova noho, co znamena ten nazov???
17.12.2007
Kuaa, ludiaa, ani som si nevsimol, ze tu je nieco nove... ts ts ts...
Takze. Ano, ano, ano , (ked uz je ta vianocna atmosfera). Autor, vsetko co si do teraz precital ta urcite rozrusi, vnutrne rozhadze, nasrdi a tvoje tvarove svalstvo iste nezostane nehybne. Ale! vsetko je to pravda, a to mozes byt rad, ze sa blizia Vianoce inak by si nakupil este viac. Filther to trafil. Diablo 2 . Tento uvod mozes poslat do sutaze najdi 5 rozdielov s hrou. No tazko , tazko, tazko. Este aj ta klietka v strede dediny.. Ja ti poviem takto . Verim ti. Vkladam do teda doveru, ze dalsia cast bude lepsia. Teraz vies , ze opakovanie slov je zleeee. s/so a z/ zo nie su to iste, ze aj miesanie casov je zleeee. A tak to uz v dalsej casti pekne poopravujes a my vsetci ako tu sme budeme odpadavat aka dobra je ta druha cast. Je tak ? ( davam 8%, ze sa autor ozve.)
OZAJ ! Asi je to moj osobny problem ale .... kristova noho, co znamena ten nazov???
17.12.2007
kAnYs
Step 1. Zbadanie novej poviedky. Step 2. Klick. Step 3. Precitanie prvej vety. Step 4. Zlo. (Uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa). Step 5. Dalsia poviedka.
18.12.2007
Step 1. Zbadanie novej poviedky. Step 2. Klick. Step 3. Precitanie prvej vety. Step 4. Zlo. (Uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa). Step 5. Dalsia poviedka.
18.12.2007
kAnYs
Poviem ti, mily nadejny autor, jedno tajomstvo. Zlo je pre deti. (ja viem, je to hrozna predstava a urcite reraz zazivas zhrutenie celej svojej reality). Ale nie, teraz vazne. Vetu v zatvorke pls. ber s rezervou, nechcem ta ani urazit ani si z teba robit srandu. Narazam iba na jednu vec ktora ma stale frustruje a to je fakt, ze 90% prispievatelov na tejto stranke odmieta vytrhnut sa zo svojich vysnivanych zauzivanych konzervativnych a (sorry ale na tych dielach to je vidiet) naivnych kolaji. Uz len pojem absolutne zlo hovori o tom ze poviedka, ktoru planujes, sa bude pohybovat v urcitych kolajach ktory zabehli znamy autori a z najvacsou pravdepodobnostou nikde nevyboci. Co by nebol az taky velky problem, kedze originalita je dnes vzacna. Problem je v tom ze smer ktorym sa pravdepodobne udavas je predvidatelny a po precitani urcitej casti diela sa da jednoducho uhadnut ako bude koncit. A to je vec, ktorej sa treba vyhnut.
18.12.2007
Poviem ti, mily nadejny autor, jedno tajomstvo. Zlo je pre deti. (ja viem, je to hrozna predstava a urcite reraz zazivas zhrutenie celej svojej reality). Ale nie, teraz vazne. Vetu v zatvorke pls. ber s rezervou, nechcem ta ani urazit ani si z teba robit srandu. Narazam iba na jednu vec ktora ma stale frustruje a to je fakt, ze 90% prispievatelov na tejto stranke odmieta vytrhnut sa zo svojich vysnivanych zauzivanych konzervativnych a (sorry ale na tych dielach to je vidiet) naivnych kolaji. Uz len pojem absolutne zlo hovori o tom ze poviedka, ktoru planujes, sa bude pohybovat v urcitych kolajach ktory zabehli znamy autori a z najvacsou pravdepodobnostou nikde nevyboci. Co by nebol az taky velky problem, kedze originalita je dnes vzacna. Problem je v tom ze smer ktorym sa pravdepodobne udavas je predvidatelny a po precitani urcitej casti diela sa da jednoducho uhadnut ako bude koncit. A to je vec, ktorej sa treba vyhnut.
18.12.2007
jurinko
A propos. Ja si myslim, ze pojem "absolutne zlo" je absolutne zly, podobne ako aj ine absolutne pojmy. A nemam rad diela (filmy hlavne, ale aj knihy, aj ked v knihach je to menej frekventovane sa mi zda), kde absolutne zlo vystupuje. Je to hrozna hovadina. Aj ten totalny ultimatny demon, ktory chce ovladnut vsetky planety v univerze to nerobi preto, lebo je zly, ale preto, lebo... (moc, zivotny priestor, potreba dobyvat, viera vo vlastnu nadradenost, cokolvek zmysluplne). Ale to priam ani nesuvisi s touto poviedkou, je to len taka moja pseudofilozoficka kompozicia :-)
18.12.2007
A propos. Ja si myslim, ze pojem "absolutne zlo" je absolutne zly, podobne ako aj ine absolutne pojmy. A nemam rad diela (filmy hlavne, ale aj knihy, aj ked v knihach je to menej frekventovane sa mi zda), kde absolutne zlo vystupuje. Je to hrozna hovadina. Aj ten totalny ultimatny demon, ktory chce ovladnut vsetky planety v univerze to nerobi preto, lebo je zly, ale preto, lebo... (moc, zivotny priestor, potreba dobyvat, viera vo vlastnu nadradenost, cokolvek zmysluplne). Ale to priam ani nesuvisi s touto poviedkou, je to len taka moja pseudofilozoficka kompozicia :-)
18.12.2007
SARS
Ja mam najradšej niečo na štyl Labyrinto de Fauno, kde síce vystupujú strašlivo hrozné monštrá, ale nakoniec sa ukáže, že najväčšie monštrum je človek :). hmm, čim to je, že sa vždy dostaneme k tomu istému? Žeby to bola pravda ;).
18.12.2007
Ja mam najradšej niečo na štyl Labyrinto de Fauno, kde síce vystupujú strašlivo hrozné monštrá, ale nakoniec sa ukáže, že najväčšie monštrum je človek :). hmm, čim to je, že sa vždy dostaneme k tomu istému? Žeby to bola pravda ;).
18.12.2007
jurinko
Podla mna je zlo a dobro strasne relativne. Aj demon sleduje mozno svoje dobro. Mozno bojuje o prezitie. Akurat sa zivi ludskym strachom trebars, takze je vnimany ako zlo. Ale keby nemal potravu, tak zomrie (toto je priklad fantasy, ale asi sa to da aplikovat aj na normalnych ludi). A casto je zlo jednoducho iba pohodlnost. Je pohodlnejsie ukradnut peniaze od starej babky, nez si ich zarobit. A tak dalej. K tomuto mam este nejake teorie, ale su vyrazne ovplyvnene vierou, takze by ste s nimi asi nesuhlasili..
18.12.2007
Podla mna je zlo a dobro strasne relativne. Aj demon sleduje mozno svoje dobro. Mozno bojuje o prezitie. Akurat sa zivi ludskym strachom trebars, takze je vnimany ako zlo. Ale keby nemal potravu, tak zomrie (toto je priklad fantasy, ale asi sa to da aplikovat aj na normalnych ludi). A casto je zlo jednoducho iba pohodlnost. Je pohodlnejsie ukradnut peniaze od starej babky, nez si ich zarobit. A tak dalej. K tomuto mam este nejake teorie, ale su vyrazne ovplyvnene vierou, takze by ste s nimi asi nesuhlasili..
18.12.2007
žjuvka
Diskusia za všetky drobné. Kto sa ešte pridá? Pretože vraj dobro a zlo neexistujú, je len to, čo je v danej chvíli správne alebo nesprávne. Treba sa už len rozhodnúť. No a to vypĺňa ľudstvu väčšinu času. Užitočné.
18.12.2007
Diskusia za všetky drobné. Kto sa ešte pridá? Pretože vraj dobro a zlo neexistujú, je len to, čo je v danej chvíli správne alebo nesprávne. Treba sa už len rozhodnúť. No a to vypĺňa ľudstvu väčšinu času. Užitočné.
18.12.2007
marcus
Vsetko zavisi od uhla pohladu. Zly je ten kto niekoho zabje. Ale kedy ten koho zabil bol Vas nenavideny nepriatel uz by jeho vrah vo vasich ociach nebol az taky zly.. Ok stale je tu rovina trest zlocin, moralne otazky dobro zlo, ale povedzme si na rovinu. Kto v zivote neurobil jednu zlu vec... zareknost a necitil sa pri tom, aj ked len mozno na moment dobre? . Vo vsetkom su iste hranice, za ktorymi je uz vsetko zle alebo dobre.... otakza je kde su ...
18.12.2007
Vsetko zavisi od uhla pohladu. Zly je ten kto niekoho zabje. Ale kedy ten koho zabil bol Vas nenavideny nepriatel uz by jeho vrah vo vasich ociach nebol az taky zly.. Ok stale je tu rovina trest zlocin, moralne otazky dobro zlo, ale povedzme si na rovinu. Kto v zivote neurobil jednu zlu vec... zareknost a necitil sa pri tom, aj ked len mozno na moment dobre? . Vo vsetkom su iste hranice, za ktorymi je uz vsetko zle alebo dobre.... otakza je kde su ...
18.12.2007
SARS
Pravda, pravda. Dobro a zlo sú hrozne relatívne. Ku vťahu jedincovi znamená niečo iné ako ku vzťahu spoločnosti, nehovoriac o rôznych typoch spoločností. Čo na čiernobielych dielach naviac nenavidím je zlá zanietenosť hlavného záporáka. Jedhoducho sa na neho nakopili všetky záporné vlastnosti bez akéhokoľvek úžitku. O dosť lepšie je keď vysvetlujú príčiny záporakovej "zlej" povahy, alebo len to, prečo bojuje proti hlavnému hrdinovi.
18.12.2007
Pravda, pravda. Dobro a zlo sú hrozne relatívne. Ku vťahu jedincovi znamená niečo iné ako ku vzťahu spoločnosti, nehovoriac o rôznych typoch spoločností. Čo na čiernobielych dielach naviac nenavidím je zlá zanietenosť hlavného záporáka. Jedhoducho sa na neho nakopili všetky záporné vlastnosti bez akéhokoľvek úžitku. O dosť lepšie je keď vysvetlujú príčiny záporakovej "zlej" povahy, alebo len to, prečo bojuje proti hlavnému hrdinovi.
18.12.2007
kAnYs
Mo, musim povedat ze suhlasim s Jurinkom. Zlo a dobro su ludske pojmy, abstraktne veci ktore vznikly koly tomu ako clovek vnima svoje okolie. Clovek je obmedzena bytost, obmedzovana svojimi vlastnymi zmyslami. Vacsina vidi, pocuje, citi pach, citi chut a dokaze dotykom rozoznat texturu urcitych povrchov. Na zaklade tychto vnemov a vnutornych pudov, charakteru, spomienok a nasledkov ktore na nom zanechala minulost (vratane vychovy) si clovek nieco mysli a nieco citi (emocie). A ked takto clovek vidi niekoho druheho ktory diametralne narusa to co jeho zivot naucil ze je TO SPRAVNE a TO DOBRE, vnima ho ako zlo. Ked pred Indom zabijes kravu, ktora je svata, si pre neho predstavenstvom zla. Ked pred niekym kto vlastni doma psa a ma psov rad, psa zabijes a spravis pred nim gulas, tak ta bude pokladat za netvora. A ked sa pred arabom pozres nad jeho zenu (staci ked bude v spodnom pradle), tak ta zabije. Kazdemu z tychto ludi pripada ze nieje normalny. Sam, sa casto prichitim pri tom ze toto o niekom poviem, a v zivote sa to nezmeni, pokial nebudem schopny bud citat inym ludom myslienky, alebo nebudem schopny spracovavat ich vnemy, pozerat sa na svet "ich ocami" tak povediac. Filozoficky sa da povedat ze "dobre" v ludskej spolocnisti je to co vyhovuje vacsine ludi, a teraz myslim percentualne vacsina na celej planete. V tom pripade sme ale vsetci pritomny zly, pretoze sme prave ta mensina na planete, ktora sa ma relativne dobre.
18.12.2007
Mo, musim povedat ze suhlasim s Jurinkom. Zlo a dobro su ludske pojmy, abstraktne veci ktore vznikly koly tomu ako clovek vnima svoje okolie. Clovek je obmedzena bytost, obmedzovana svojimi vlastnymi zmyslami. Vacsina vidi, pocuje, citi pach, citi chut a dokaze dotykom rozoznat texturu urcitych povrchov. Na zaklade tychto vnemov a vnutornych pudov, charakteru, spomienok a nasledkov ktore na nom zanechala minulost (vratane vychovy) si clovek nieco mysli a nieco citi (emocie). A ked takto clovek vidi niekoho druheho ktory diametralne narusa to co jeho zivot naucil ze je TO SPRAVNE a TO DOBRE, vnima ho ako zlo. Ked pred Indom zabijes kravu, ktora je svata, si pre neho predstavenstvom zla. Ked pred niekym kto vlastni doma psa a ma psov rad, psa zabijes a spravis pred nim gulas, tak ta bude pokladat za netvora. A ked sa pred arabom pozres nad jeho zenu (staci ked bude v spodnom pradle), tak ta zabije. Kazdemu z tychto ludi pripada ze nieje normalny. Sam, sa casto prichitim pri tom ze toto o niekom poviem, a v zivote sa to nezmeni, pokial nebudem schopny bud citat inym ludom myslienky, alebo nebudem schopny spracovavat ich vnemy, pozerat sa na svet "ich ocami" tak povediac. Filozoficky sa da povedat ze "dobre" v ludskej spolocnisti je to co vyhovuje vacsine ludi, a teraz myslim percentualne vacsina na celej planete. V tom pripade sme ale vsetci pritomny zly, pretoze sme prave ta mensina na planete, ktora sa ma relativne dobre.
18.12.2007