Lovec démonov, pokračovanie
Tak som späť... s pokračovaním môjho lovca, ktoré však nieje posledné :). Pravdepodobne bude ešte jedno a potom sa budem konečne venovať inej téme. Takže...prajem vám všetkým príjemné čítanie a ešte príjemnejšie komentovanie a kritizovanie... :DDD.
Na začiatku stvoril Boh Zem a s ňou i anjelov. Ale Boh pri ich stvorení spravil podstatnú chybu. Dal im možnosť slobodne sa rozhodovať a konať podľa ich uváženia. Preto je pochopiteľné, že niektorí zhrešili. Boh ich za trest uvrhol do najhlbšieho a najtemnejšieho väzenia na konci večnosti...až kým neprišiel On. Diabol. Ujal sa padlých anjelov a spravil z nich svojich ochrancov - démonov. Bolo ich sedem, prvotných a najsilnejších. Ale Diablovi sa samozrejme nepáčilo, že jeho najbližší sú božie stvorenia. Preto dal zhromaždiť najsilnejšie duše v podsvetí, aby im prinavrátil telo a podľa vzoru božích anjelov im daroval obrovskú moc. Ale Diabol nieje a ani nikdy nebude stvoriteľom a "vec", ktorú vytvoril, bola nanajvýš desivá. Nie telom, lebo to nieje v duchovnom svete vôbec podstatné, ale dušou. Boli takí skazení, že sa postavili proti svojmu stvoriteľovi . A porušili všetkých päť hlavných pekelných pravidiel...
Prvé Diablove pravidlo: Budeš akceptovať, že jediný pán v podsvetí, som ja.
Druhé Diablove pravidlo: Budeš počúvať svojho pána a podriadiš sa mu.
Tretie Diablove pravidlo: Nezabiješ, pokiaľ ti to tvoj pán vyslovene neprikáže.
Štvrté Diablove pravidlo: Nenarušuješ rovnováhu a pokoj večnosti.
Piate Diablove pravidlo: Neopovážiš sa opustiť pekelnú bránu, jedine lovci majú toto privilégium.
...a samozrejme, že sa im podarilo porušiť i to posledné. V noci sa potulovali po svete a...nezabíjali, robili niečo oveľa horšie. Pretože Diablove dielo nebolo dokonalé. Ich krv nebola krvou, ale vírusom. Bol to najjednoduchší spôsob, ako ich rozmnožovať. Bol aj v celku bezpečný, veď nikto nepredpokladal, že sa niekedy dostanú von z pekla. A vírus sa začal šíriť medzi ľuďmi. No bytosti, ktoré tým vznikli, už ani zďaleka nemali anjelsku podstatu. V tichu noci sa začali tajne stretávať a kuť plány na pomstu svojmu stvoriteľovi, ktorý sa ich snažil držať v moci. Dúfali, že raz pokoria pekelnú ríšu a s ňou i ostatné dva svety. A preto začali stavať armádu. Proti trom svetom. Peklu, Nebu a Zemi. Diabol to však nemohol dopustiť a preto vzal do svojich služieb výnimočných ľudí, jediné dôveryhodné bytosti v celom vesmíre, ktorí boli pomenovaní lovci. Ich úloha bola jasná. Raz a navždy skončiť s týmito odpudivými stvoreniami...
Vonku bolo až neuveriteľne chladno. Uvedomil som si to až teraz, lebo predtým bol pre mňa chlad úplne nepodstatný pocit. Všetky obavy, strach a vzrušenie, ktoré som pociťoval, pohltila beznádej. A ja som sa odrazu cítil strašne bezmocný.
"Myslím, že sme sa stratili," povedal som s trochu posmešným tónom v hlase a sadol som si na najbližšiu lavičku.
"Nie, nie, nie..." zavzlykala žena a zmätene sa otáčala na všetky strany, akoby čakala, že jej niekto ukáže tú správnu cestu.
Vtedy som sa pristihol, že sa usmievam. Bola mi smiešna jej naivita šesťročného dieťaťa, ako aj bezhraničná dôvera k volaniu svojho druhu. Bol to akýsi inštinkt, ktorý ju nútil robiť veci, ktoré by ako človek nikdy nespravila.
Žena sa odrazu upokojila a zaostrila zrak na koniec ulice.
"Tam," povedala ticho a ako v tranze vykročila po vlhkom chodníku.
Nahlas som si vzdychol. Už tretíkrát by sme prešli okolo múru, ktorý ohraničoval cintorín a vrátili by sme sa z druhej strany.
Tajne som dúfal, že mi táto žena pomôže nájsť Hniezdo, akési sídlo démonov kde sa, mimochodom ilegálne, zhromažďujú (samozrejme, nikto nevie prečo, dokonca ani Pán temnôt, ak to mám povedať pekne metaforicky). Moje nádeje sa však takmer úplne rozplynuli.
Je to koniec, pomyslel som si. Proste ten ťah s démonkou nezabral. Mohlo ma skôr napadnúť, že démon nikdy neprezradí, kde je jeho Hniezdo. Hoci vyzerala akokoľvek nevine a zmätene nemohol som si byť istý, či so mnou len nehrá menšie divadielko.
"Skončím to," povedal som si sám pre seba. Postavil som sa z lavičky a spoza opaska som vytiahol zbraň. Zdvihol som ju do vzduchu a zameral som ju na pomaly vzďaľujúcu sa osobu. Svetlo pouličnej lampy sa odrazilo od jej lesklého povrchu.
"Prepáčte mi to!" zašepkal som a priložil som prst ku kohútiku.
Krásna postava odrazu zastala, akoby tušila, čo sa stane.
Stačí stlačiť kohútik, znelo mi stále v hlave. Nebuď slaboch, nieje prvá ani posledná, ktorú si zabil...
Moje ruky sa roztriasli, ale bol som pripravený. Vedel som to...
Odrazu sa otočila. Zrak jej zabehol k mojej zbrani mieriacej na jej hruď. Vystrašene sa mi pozrela do očí. Naše pohľady sa po prvýkrát stretli. V jej očiach bolo toľko bolesti, utrpenia a strachu, ale predovšetkým toľko nádeje a sily, že som musel sklopiť zbraň.
Nech ju ovláda čokoľvek, vždy bude vo svojej pravej podstate správna.
Žena sklonila pohľad.
"Keď ma chcete zabiť, tak ma zabite!" povedala so zvýšeným tónom v hlase. "Všetko je lepšie ako toto..."
"Nemá zmysel vás zabíjať," povedal som chladne, akoby som dúfal, že v sebe prebudím toho starého drsniaka. "Hlavne keď viete, kde sa nachádzajú ostatní."
"Prečo si myslíte, že vám to poviem?" vykríkla nahnevane a ja som mal pocit, akoby sa v nej znova prebúdzala jej démonická stránka.
"Upokojte sa!" upozornil som ju tichým hlasom a zasunul som si zbraň naspäť do opaska.
"Chcem vám len pomôcť!"
Žena sa zhlboka nadýchla. "Možno chcete, ale neviete ako!"
Táto odpoveď ma prekvapila. Musel som predsa pôsobiť suverénne.
"Myslíte, že som si nevšimla, aký ste zmätený!" pokračovala. "Raz na mňa mierite zbraňou a potom sa robíte, že sa nič nestalo! Niesom až tak mimo!"
Zostal som stáť ako prikovaný k zemi. Mala pravdu a mňa nenapadla ani jedna dobrá výhovorka.
"Ale ak si myslíte, že vás tam nezavediem, mýlite sa. Musíte s tým raz a navždy skončiť..."
Ženou zrazu prudko myklo, akoby ňou prešiel elektrický prúd.
"Čo sa deje?" spýtal som sa a chytil som ju za plecia.
"Je to tam!" zvolala ukazujúc na cintorínsku bránu. "Som si istá, že je!"
"To nieje možné!" povedal som neveriacky, ale aj napriek tomu som k bráne pristúpil a obzrel som si areál.
Nech znie slovo "cintorín" akokoľvek depresívne, nemá to nič spoločné so zlými silami. Je to posvätné miesto, na ktoré nikto z podsvetia nesmie vstúpiť. Dokonca ani ja a démon už vôbec nie.
"Nikoho tu nevidím," povedal som flegmaticky a oprel som sa o stĺp. Zase som mal divný pocit, akoby sa na mne len zabávala.
"Nie na cintoríne, v tej budove!" zvolala a ukázala na novopostavený kostol v strede cintorína.
"Samozrejme, že ma to skôr nenapadlo," povedal som ironicky, "partia démonov bude mať stretnutie v dome božom, rovno uprostred najsvätejšieho miesta v meste."
Zrazu mi zovrelo žalúdok. Spomenul som si na jeden fakt. Ten kostol nebol vysvätený. Nebol v ňom dokonca ani oltár, pretože ho postavili len pred dvoma dňami. Vysvätiť ho majú prísť až o tri dni.
Pozrel som sa na ňu, akoby ospravedlňujúcim pohľadom. So vztýčenou hlavou mi ho opätovala.
Vedel som, že čakali, že ich nenájdem. Veď, kto by hľadal démonov v kostole. Ale premyslené to mali dokonale. Aj keby som chcel, nedostanem sa k ním cez ten prekliaty cintorín.
Kostol stál presne v strede, takže akákoľvek cesta k nemu by bola rovnako dlhá. Od brány k nemu viedol úzky prašivý chodník . Ale nemohol som vkročiť na cintorín. Nevedel som, čo by sa stalo, ak by som to porušil, ale bolo to proste nepísané pravidlo.
Aj démoni sa tam museli nejako dostať, napadlo ma. Nie všetci vedia lietať...
"Musím ísť," ozvala sa žena odrazu. Zase pôsobila ako v tranze. Pomalými krokmi sa vydali po prašivej ceste smerom ku kostolu.
"Nie!" zvolal som a pokúsil som sa ju zadržať. Nemohla tam predsa ísť. Už bola takmer démon.
Žena si ma však nevšímala. Vymanila si zápästie z môjho zovretia a pomaly kráčala cez cintorín. Nič sa však nestalo. Pozoroval som ju, ako sa vzďaľuje. Pomaly kľučkovala pomedzi náhrobkami, až sa dostala ku kostolu. Posledný krát na mňa pozrela a zmizla v jeho útrobách.
Musím sa tam dostať aj ja, pomyslel som si. Veď to nič nieje, zvládneš to!
Zhlboka som sa nadýchol a so všetkou odvahou, ktorú som v sebe našiel, som vykročil do najväčšieho šialenstva, ktoré ma kedy napadlo.
Moje srdce bilo tak hlasno, až sa mi zdalo, že prehlušilo i moje kroky. Tiene náhrobkov a krížov mi strašidelne lemovali cestu tmou. Chcel som vykročiť no odrazu som nemohol. Chladný vietor zašuchotal listami javora nado mnou. Mal som pocit, že mrznem. Strieborná hmla zahalila okolie, kde som stál. Lúče Mesiaca sa odrážali od jej drobných čiastočiek. V jednom okamihu som si myslel, že som oslepol. Odrazu zafúkal vietor a rozvíril hmlu, ktorá sa pomaly a lenivo točila, takže pripomínala akýsi zlatý prach tancujúci vo vetre.
Vtedy som zistil, že povery, ktoré som počúval už ako malý chlapec, sú pravdivé. Už to nebola hmla, ale postava. Jej telo sa strácalo s každým poryvom vetra a znova rodilo z hmly. Bol to muž, no jeho tvár bola rozmazaná a nevýrazná, akoby ste sa pozerali len na vzdialenú spomienku. Vedel som kto to je. Prvá osoba pochovaná na cintoríne - takzvaný Strážca cintorína.
"Čo tu robíš, Diabol?!" spýtal sa ma hlasom takým vzdialeným, že ste proste zabudli, ako znel. Ako svedomie - počuli ste ho, ale nemohli ste si vybaviť tón ani farbu.
Musel som sa striasť, lebo všetko mi to pripomínalo len sen.
"Ja niesom Diabol," odvetil som pokojne.
"Tak kto potom si?" spýtal sa ma kývajúc vo vetre.
To keby som vedel.
"A ty?" spýtal som sa ho, aby som nemusel odpovedať na tú pre mňa dosť nepríjemnú otázku.
"Strážca, chránim cintorín pred Diablom," povedal a pri slove "Diabol" trocha zosilnil svoj tajuplný hlas.
"A oni sú potom čo?!" nervózne som zvolal a rukou som ukázal na kostol.
Strážca očividne vedel, koho myslím. Pomaly sa vo vzduchu otočil a pozrel naň.
"Oni si zaplatili," odvetil, keď sa znova obrátil ku mne.
Musím priznať, že toto ma úplne vyviedlo z rovnováhy.
"Čo chceš?" vykríkol som. "Peniaze? Zlato?"
"Nie, nie," odvetil stále s nadpozemsky pokojným hlasom, "to pre mňa nemá žiadnu cenu. Oni mi dajú čosi oveľa vzácnejšie." Bytosť sa na chvíľu odmlčala. "Slobodu mojej duši..."
Tí pokrytci! Pomyslel som si. Oni mu môžu sľúbiť akurát tak pobyt v pekle do konca vekov. Môj pohár trpezlivosti práve pretiekol.
"Čo mi spravíš, ak ťa neposlúchnem?!" povedal som nahnevane. "Čo mi spravíš ak tam pôjdem?!"
Hmla sa odrazu zdvihla a uvoľnila mi cestu na cintorín.
"Nech sa páči," ozval sa Strážcov hlas, "ja ti nebránim."
Prekvapene som sa naňho pozrel. Hlavou mi naznačil, nech idem.
"Je to pasca, že," spýtal som sa, no vopred som vedel, aká bude odpoveď.
"Nie," povedal bezvýrazne.
Neostávalo mi nič iné, len ísť alebo odísť. Z bolesťou v srdci som sa rozhodol pre tú druhu možnosť. Otočil som sa, že odídem.
"Tak toto je ten veľký lovec, pravá ruka samotného Diabla, strážca duší a mocný bojovník, ktorý sa bojí obyčajných náhrobkov," povedal som si sám pre seba. "Ak to teraz vzdám, nikdy si to neodpustím."
So všetkým odhodlaním som sa znova otočil ku cintorínu a rozbehol som sa ku kostolu...
Ticho...
Šušťanie vetra...
Tiene na chodníku....
Bolesť...
Obrovská bolesť...
Hlasy...stále hlasnejšie...výkriky...vzlyky...prosby...
Prečo! Prečo si ma zradil...Nenávidím ťa!...Zmizni preč!...Nie! Prosím, nie!...Nerob mi to...prosím!...Bože pomáhaj mi!...Nie! NIE!!!
Zase ticho...
Telo sa mi triaslo a srdce bilo ako splašené. Uvedomil som si, že kľačím na kolenách a rukami sa podopieram o zem.. Prosebné hlasy mi stále doznievali v hlave. Ešte stále som mal pevne zatvorené oči. Opatrne som ich otvoril, akoby som sa bál toho čo uvidím. Kľačal som v strede cintorína a všimol som si, že Strážca stojí pri mne. Vystrašene som sa pozrel do jeho bezvýrazných očí.
"Počul som ich!" povedal som s námahou. "Počul som ich výkriky. Umierajúcich..."
"Pochopiteľne," odvetil Strážca. "Nosíš na sebe znamenie Diabla. Duše sa búria, narušil si pokoj."
Poznal som túto rozprávku, ale až doteraz som nevedel, že je to pravda. Preto sem nemôže vkročiť "nečistá osoba". Ale jednému som stále nechápal...
"Môžem im rozkazovať, môžem im prikázať, aby ťa nechali na pokoji," odpovedal mi na moju otázku skôr, ako som sa ju stihol spýtať.
"Ale prečo si ma zachránil,"
Strážca neodpovedal, len sa mĺkvo pozeral na horizont.
"Ja...," začal opatrne po chvíli, "som dúfal, že sa mi ich pokúsiš zbaviť."
Vedel som, že keď hovorí "ich", myslí démonov.
So všetkou námahou som vstal zo zeme a oprášil som si nohavice.
"Veď ti zaplatili, nie?" podpichol som ho. "Vstupenkou do iného sveta."
Zase nastalo ticho. Vyzeralo to tak, že Strážca rozmýšľa.
"Mám strach," zašepkal tak ticho, že som si musel až domyslieť, čo hovorí.
Z čoho môže mať duša po smrti strach?" napadlo ma ako prvé. A z čoho môže mať strach lovec? Z neznámeho. Nech sa v tom kostole nachádza hocičo, nebude to len partia podradných démonov. Z obavou v očiach som sa pozrel na chladnú kostolnú vežu. Vyzeralo to tak, že je prázdna, ale tak vyzeral celý kostol. Dokonca ho ani nikto nestrážil. Iba teraz som si všimol, aký je vlastne obrovský...
Asi päť metrov odo mňa stáli dvere. Dvere, o ktorých by som si nikdy nemyslel, že ich prah niekedy prekročím. Boli pootvorené, ale vojsť do nich len tak, bolo isté šialenstvo. Hlavne keď som vedel, čo sa tam skrýva, alebo lepšie povedané, nevedel. Ale zatiaľ si ma nikto nevšimol, čo bolo tak povediac, dosť divné.
Strážca zrejme videl, že zvažujem situáciu. Uprene sa na mňa pozeral, čo mi bolo dosť nepríjemné, lebo som sa nemohol sústrediť na vymyslenie vhodného plánu. Otočil som sa, k nemu, že mu na to niečo poviem. Z mojich úst však nevyšlo ani slovo. Svojím nejasným pohľadom sa mi pozeral do tváre, no ja som mal pocit, akoby mi jeho pohľad blúdil až niekde v hlbinách mojej duše.
"Tvoja duša je silná. Ona "vidí"...," povedal potichu. Vedel som na čo naráža.
"Nie," odvetil som, "to neprichádza do úvahy."
Už od narodenia som mal istú schopnosť. Možno to bol jeden z dôvodov prečo si ma Diabol vybral do svojich služieb. Psychológovia to nazvali veľké mimozmyslové vnímanie. Dokázal som vidieť to, čo iní nevidia. Už ako malý chlapec som si to všimol, ale bál som sa toho. Čím to bolo zjavnejšie, tým viac som sa to pokúšal potlačiť. Nikomu som o tom nepovedal. Až to nakoniec zmizlo. Ale nie celkom. Cítim, že je to stále ukryté niekde v hlbinách mojej duše a čaká to na prebudenie.
"Máš iný nápad?" vytrhol ma z mojich myšlienok Strážca.
Táto možnosť sa mi zdala každou sekundou reálnejšia. Ale aj tak som nemohol.
"Nemôžem," odvetil som, "už som to neskúšal vyše dvadsať rokov."
Strážca zmĺkol.
Konečne, pomyslel som si. V hlave mi preblesklo naraz niekoľko spomienok. Všetky sa týkali toho istého. Spomenul som si ako som predvídal zemetrasenie, ale aj smrť mojej matky. Ako som ako malý chlapec hádal karty, vždy so stopercentnou istotou a s rovnako stopercentnou úspešnosťou. Znova som pocítil ten neuveriteľný pokoj, tú sústredenosť, keď sa moje oči zamerali na jediný cieľ, ktorý sa stal v nasledujúcich pár sekundách stredom môjho vesmíru.
Zrazu som si to uvedomil.
Ja znova "vidím".
Veľká miestnosť...
Dlaňami som sa oprel o múry kostola.
...tmavá a prázdna.
Vidím pohyb,...
Posunul som sa o pár metrov doľava.
..sú tam tiene, veľa tieňov.
Nie, miestnosť nieje prázdna...
Prisunul som sa bližšie k múru.
...sú tam "oni", všetci.
Čakajú na...
Rukami som sa odrazil od múru a otriasol som sa, aby som sa znova vrátil do reality.
...na vodcu.
Chytil som sa za opasok, aby som sa ubezpečil, že zbraň je na svojom mieste. Mal som tam ešte nejakú dýku a taktiež baterku, ale to bolo všetko, pretože nosenie priveľa zbraní, by mi len zbytočne sťažovalo moje misie. Cez hlavu som si prehodil kapucňu z mojej vetrovky. Strážca ma pozorne sledoval.
"Ty už ideš?" opýtal sa, a aj v jeho nejasnom hlase bolo cítiť pochybnosti.
Tú istú otázku som sa práve opýtal sám seba. Ale odpoveď na ňu bola jasná. Nech sa pred pár minútami stalo hocičo, nabilo ma to neuveriteľnou energiou. Vedel som, že nesmiem ujsť a sklamať tak seba i môjho pána. Veď som možno odhalil pravdu o povstaní. Našiel som príčinu toľkých tragédií a mohol som s tým raz a navždy skončiť. Viem, nemôžem konať neuvážene, ale ani zbabelo. Pokiaľ sú však moje úvahy správne, nemal by som vzbudiť veľkú pozornosť. Pristúpil som ku kostolu a stisol som kľučku na veľkých kostolných dverách.
"Tak toto je koniec," pomyslel som si a otvoril som dvere.
adelaide
Diskusia
marcus
HA a som prvy. :-) No adelaide musim priuznat ze je to dobre. Davaj si pozor na slovo nie je ... Inak asi nemam co opravit. Pokracuje to velmi zaujimavo som zvedavy na tretiu cast. Ten uvod mi tam akosi nesedel, neviem preco, mozno kedy si to napisal ako cast nejakej listiny alebo nieco take nie len ako suche konstatovanie... Nehovorim ze je to zle len mne to tak prislo ... uvidime co na to ini.. Hodnotenie : 8,5/10
27.10.2005
HA a som prvy. :-) No adelaide musim priuznat ze je to dobre. Davaj si pozor na slovo nie je ... Inak asi nemam co opravit. Pokracuje to velmi zaujimavo som zvedavy na tretiu cast. Ten uvod mi tam akosi nesedel, neviem preco, mozno kedy si to napisal ako cast nejakej listiny alebo nieco take nie len ako suche konstatovanie... Nehovorim ze je to zle len mne to tak prislo ... uvidime co na to ini.. Hodnotenie : 8,5/10
27.10.2005
adelaide (Anonym)
:) Zase si ma potešil. "Nie je" píšem spolu skoro stále a neviem sa toho zbaviť. S tym uvodom...nevedela som ako to tam mam zakomponovať takže to dopadlo nakoniec ako úvod. :) Naozaj ďakujem nosferatu :), fakt som sa bála, že som už v očosi dlhšom texte odkryla všetky svoje chyby a riadne ma preto skritizujete.Ešte uvidím, čo na to xius :D. Ale fakt díky, naozaj si ma potešil.
27.10.2005
:) Zase si ma potešil. "Nie je" píšem spolu skoro stále a neviem sa toho zbaviť. S tym uvodom...nevedela som ako to tam mam zakomponovať takže to dopadlo nakoniec ako úvod. :) Naozaj ďakujem nosferatu :), fakt som sa bála, že som už v očosi dlhšom texte odkryla všetky svoje chyby a riadne ma preto skritizujete.Ešte uvidím, čo na to xius :D. Ale fakt díky, naozaj si ma potešil.
27.10.2005
marcus
jj pohoda.... k tomu zaciatku.. hmm mohla si to spravit tak ze by si na uvod dala Zrod strana 24 .. jednoducho ze by to bolo ako vysek z knihy... ale to by ta kniha potom mala mat potom hlbsi vyznam.. hmm no nic je to tvoje dielko takze tvoje rozhodnutie je najlepsie :) .
27.10.2005
jj pohoda.... k tomu zaciatku.. hmm mohla si to spravit tak ze by si na uvod dala Zrod strana 24 .. jednoducho ze by to bolo ako vysek z knihy... ale to by ta kniha potom mala mat potom hlbsi vyznam.. hmm no nic je to tvoje dielko takze tvoje rozhodnutie je najlepsie :) .
27.10.2005
adelaide (Anonym)
Musim uznat, ze to je fakt dobry napad...ze ma to nenapadlo! Tak mozno nabuduce... :)
27.10.2005
Musim uznat, ze to je fakt dobry napad...ze ma to nenapadlo! Tak mozno nabuduce... :)
27.10.2005
xius
holaaaa! (akoze pozdrav, ne rozkaz, aby si sa vyzliekla) z gramatiky: nechapem to - nerozumiem tomu ("Stale som tomu nechapal" je zue :)) potom je mensi problem v klasickej "chybe": (nie je to chyba v pravom zmysle slova, hla!) autor sa stotozni s hlavnym hrdinom, prilis... predpokladam, a z diela to sala, ze je lovcom uz dlhoooo...no sprava sa ako cerstvy adept, vsetky jeho myslienkove pochody, etc. navodzuju dany dojem (stary lovec je imo menej ludsky, temnejsi a viac si veri, az samolubo...chap, ak si bytost omnoho silnejsia ako vsetci okolo, casom ta arogancia ovladne...takmer zakonite) no ale prijemna epizodka... ak to planujes kuskovat po castiach, je dobre to riesit takto: kazdy diel obsahuje rozriesenie zapletky, ktora sa vyhrotila koncom minuleho...co viac-menej dodrzujes, az na fakt, ze v tomto sa vlastne nic nestalo :) a este ma kusa nakrklo, ze lovec vedel tolko detailov okolo vysvatenia kostola...u nas pred par rokmi jeden kostol postavili, priamo mne pod nosom a fakt netusim, kedy ho vysvatili :) (jedine ak lovci maju taky obecny prehlad, kartoteku a tak...vyznelo to ale dost umelo, radsej mu to mali demoni vrhnut do tvare, alebo ten strazca, neviem, proste inak) ...papalala
27.10.2005
holaaaa! (akoze pozdrav, ne rozkaz, aby si sa vyzliekla) z gramatiky: nechapem to - nerozumiem tomu ("Stale som tomu nechapal" je zue :)) potom je mensi problem v klasickej "chybe": (nie je to chyba v pravom zmysle slova, hla!) autor sa stotozni s hlavnym hrdinom, prilis... predpokladam, a z diela to sala, ze je lovcom uz dlhoooo...no sprava sa ako cerstvy adept, vsetky jeho myslienkove pochody, etc. navodzuju dany dojem (stary lovec je imo menej ludsky, temnejsi a viac si veri, az samolubo...chap, ak si bytost omnoho silnejsia ako vsetci okolo, casom ta arogancia ovladne...takmer zakonite) no ale prijemna epizodka... ak to planujes kuskovat po castiach, je dobre to riesit takto: kazdy diel obsahuje rozriesenie zapletky, ktora sa vyhrotila koncom minuleho...co viac-menej dodrzujes, az na fakt, ze v tomto sa vlastne nic nestalo :) a este ma kusa nakrklo, ze lovec vedel tolko detailov okolo vysvatenia kostola...u nas pred par rokmi jeden kostol postavili, priamo mne pod nosom a fakt netusim, kedy ho vysvatili :) (jedine ak lovci maju taky obecny prehlad, kartoteku a tak...vyznelo to ale dost umelo, radsej mu to mali demoni vrhnut do tvare, alebo ten strazca, neviem, proste inak) ...papalala
27.10.2005
adelaide (Anonym)
Fiiiiiha! Toto je akoze vazne kritika! :DDDD Uz bude len jedna cast, takze sa ma na cas zbavite. Toto je taka medzicast, preto sa nic nestalo. S tou aroganciou... :D....hej, ale na to mam dobru vyhovorku v dalsej casti :DDDDD. K tomu kostolu...ako vies, ze nemaju kartoteku???? :D vysvätenie je pomerne zavazna udalost pre duchovny svet a lovci s tym boli samozrejme oboznameni (ti ktori pracuju v tomto okoli)...preco, nie? :D ale fakt diky, budem sa snzit polepsit. :)
27.10.2005
Fiiiiiha! Toto je akoze vazne kritika! :DDDD Uz bude len jedna cast, takze sa ma na cas zbavite. Toto je taka medzicast, preto sa nic nestalo. S tou aroganciou... :D....hej, ale na to mam dobru vyhovorku v dalsej casti :DDDDD. K tomu kostolu...ako vies, ze nemaju kartoteku???? :D vysvätenie je pomerne zavazna udalost pre duchovny svet a lovci s tym boli samozrejme oboznameni (ti ktori pracuju v tomto okoli)...preco, nie? :D ale fakt diky, budem sa snzit polepsit. :)
27.10.2005
marcus
Xius ma pravdu s tym vysvatenim si to mohla niekde spomenut inak.. mozu byt informovani ale kym to nenapises tak o tom neviem nikto ini...
28.10.2005
Xius ma pravdu s tym vysvatenim si to mohla niekde spomenut inak.. mozu byt informovani ale kym to nenapises tak o tom neviem nikto ini...
28.10.2005
Trin (Anonym)
Adelaide: Podla mojho osobneho nazoru je to nadhera.A nemas sa co bat kritiky, pretoze si privelmi dobra na to, aby ta mohol niekto zkritizovat. O diele si myslim, ze je to fakt super a aj ten uvod tam je podla mna opravnene. Nejako si to musela nadviazat na predoslu cast a zaroven si vysvetlila niekolko zakladnych faktov, tak abyto ludi zaujalo... A o tom vysvateni, na chvilu ma to trochu zaujalo, ze o nom tolko vie, ale potom som si povedala, ze asi ked pracuje pre Diabla, tak musi mat aj informacie o veciach, ktore sa ho tykaju, takze mne to tam nevadilo...A este sa vratim k tej arogancii, nemyslim si, ze niekto by mal zacat byt arogantny len preto, lebo je to vseobecne zauzivany fakt, nie vsetci su rovnaky, tak preco by mal byt aj on??Uz sa velmi tesim na dalsiu cast:-)))
28.10.2005
Adelaide: Podla mojho osobneho nazoru je to nadhera.A nemas sa co bat kritiky, pretoze si privelmi dobra na to, aby ta mohol niekto zkritizovat. O diele si myslim, ze je to fakt super a aj ten uvod tam je podla mna opravnene. Nejako si to musela nadviazat na predoslu cast a zaroven si vysvetlila niekolko zakladnych faktov, tak abyto ludi zaujalo... A o tom vysvateni, na chvilu ma to trochu zaujalo, ze o nom tolko vie, ale potom som si povedala, ze asi ked pracuje pre Diabla, tak musi mat aj informacie o veciach, ktore sa ho tykaju, takze mne to tam nevadilo...A este sa vratim k tej arogancii, nemyslim si, ze niekto by mal zacat byt arogantny len preto, lebo je to vseobecne zauzivany fakt, nie vsetci su rovnaky, tak preco by mal byt aj on??Uz sa velmi tesim na dalsiu cast:-)))
28.10.2005
adelaide (Anonym)
Trin: :DDDD moje zlate... akoze myslis vazne to privelmi dobra??? nemyslim si, ze som nejako uzasne vynimocna a myslim si, ze xiusova kritika bola niekde naozaj opravnena... ale aj tak trin, ani si nevies predstavit ako vies neuveritelne zdvihnut naladu :D. Dakujem, dakuje, dakujem za pochvalu a povzbudenie! :)
28.10.2005
Trin: :DDDD moje zlate... akoze myslis vazne to privelmi dobra??? nemyslim si, ze som nejako uzasne vynimocna a myslim si, ze xiusova kritika bola niekde naozaj opravnena... ale aj tak trin, ani si nevies predstavit ako vies neuveritelne zdvihnut naladu :D. Dakujem, dakuje, dakujem za pochvalu a povzbudenie! :)
28.10.2005
Benjo123 (Anonym)
Trin: S tou aroganciou ma Xius pravdu. Prakticky nepoznam cloveka ktoreho nezmenila nejaka dolezita udalost. Napriklad ked dobrak od kosti dostal funkcii veduceho pracovnika, jeho pristup sa zmenil. Neznamena to, ze sa stal arogantnym, ale jeho pristup uz bol iny, da sa povedat ak to zameriame priamo na tuto temu - arogantnejsi. Tato zmena nenastala okamzite ale priebezne. Pretoze jednoducho aj ked nechtiac ale musel sa zacat spravat podla svojej funkcie. A casom sa mu to prenieslo aj do sukromneho zivota. Stale je dobrakom, ale jeho pristup ku vsetkym veciam je uz iny "arogantnejsi". Verim, ze aj ty vo svojom okoli urcite najdes vela podobnych pripadou. :-)
28.10.2005
Trin: S tou aroganciou ma Xius pravdu. Prakticky nepoznam cloveka ktoreho nezmenila nejaka dolezita udalost. Napriklad ked dobrak od kosti dostal funkcii veduceho pracovnika, jeho pristup sa zmenil. Neznamena to, ze sa stal arogantnym, ale jeho pristup uz bol iny, da sa povedat ak to zameriame priamo na tuto temu - arogantnejsi. Tato zmena nenastala okamzite ale priebezne. Pretoze jednoducho aj ked nechtiac ale musel sa zacat spravat podla svojej funkcie. A casom sa mu to prenieslo aj do sukromneho zivota. Stale je dobrakom, ale jeho pristup ku vsetkym veciam je uz iny "arogantnejsi". Verim, ze aj ty vo svojom okoli urcite najdes vela podobnych pripadou. :-)
28.10.2005
SKArY (Anonym)
Milá Adelaide ten začiatok si mohla skoncipovať do endvokačnej štrukturi zachitenej vpojatí zmislového štilu konšpiračnej stavby celého tohoto diela.
29.10.2005
Milá Adelaide ten začiatok si mohla skoncipovať do endvokačnej štrukturi zachitenej vpojatí zmislového štilu konšpiračnej stavby celého tohoto diela.
29.10.2005
čOkO OčKo (Anonym)
SKArY má pravdu. Drž sa jeho slov.
29.10.2005
SKArY má pravdu. Drž sa jeho slov.
29.10.2005
marcus
SKArY: teraz ti napisem ktorym slovam tvojej vety rozumiem : Milá Adelaide ten začiatok si mohla........ a to je vsetko :D prosim ta preloz mi to :D
29.10.2005
SKArY: teraz ti napisem ktorym slovam tvojej vety rozumiem : Milá Adelaide ten začiatok si mohla........ a to je vsetko :D prosim ta preloz mi to :D
29.10.2005
adelaide (Anonym)
SkarY: endvokacnej??? ejha, asi nie som bohvieako inteligentna, pretoze nerozumiem co si mi tym chcel povedat... mohla by som poprosit prelozit to do slovenciny??? :)
29.10.2005
SkarY: endvokacnej??? ejha, asi nie som bohvieako inteligentna, pretoze nerozumiem co si mi tym chcel povedat... mohla by som poprosit prelozit to do slovenciny??? :)
29.10.2005
Trin (Anonym)
Adelaide: Vsetko co som napisala bola pravda a ak si si nieco vzala aj z kritiky inych, tak to je spravne, lebo su uvedomujes, ze mozes a chces este nieco zmenit. Ja som napisala len to co som si myslela:-)))
SKAry: Takisto by som poprosila preklad, lebo ta veta nedava zmysel, ked si to predstavis...
Benjo123:Moznoz e mate s Xiusom trosku pravdy, ale neverim,ze uplnu.Niektory ludia su taki uz od zaciatku, ale len ty si to nevidel. Poznam mnoho ludi, ktorych moc nezmenila, ale prave naopak spravila z nich lepsich ludi, ale takisto poznam niekolkych, ktori ked ziskali aspon trochu sebadovery zmenili sa, ale co ja viem, mna to akosi neprekvapilo, uz predtym som na nich videla, ze nie su taky ako si myslia ostatni a moc im dala len prostriedky, ale nie zbrane...
29.10.2005
Adelaide: Vsetko co som napisala bola pravda a ak si si nieco vzala aj z kritiky inych, tak to je spravne, lebo su uvedomujes, ze mozes a chces este nieco zmenit. Ja som napisala len to co som si myslela:-)))
SKAry: Takisto by som poprosila preklad, lebo ta veta nedava zmysel, ked si to predstavis...
Benjo123:Moznoz e mate s Xiusom trosku pravdy, ale neverim,ze uplnu.Niektory ludia su taki uz od zaciatku, ale len ty si to nevidel. Poznam mnoho ludi, ktorych moc nezmenila, ale prave naopak spravila z nich lepsich ludi, ale takisto poznam niekolkych, ktori ked ziskali aspon trochu sebadovery zmenili sa, ale co ja viem, mna to akosi neprekvapilo, uz predtym som na nich videla, ze nie su taky ako si myslia ostatni a moc im dala len prostriedky, ale nie zbrane...
29.10.2005
xius
SKArY asi myslel "evokacnej"? pretoze, co je "endvokacny" nemam tucha :) ...no povedal asi tolko, ze si to nemala vycapit tak prazdne, ale kusa sa s tym pohrat, aby to viac zapadalo do celkoveho feelingu? heh, a mozno som uplne vedla... (privela krepych slov, jednotlivym rozumiem, ale celok ma matie, smarja) a btw chalan nezna y/i? no hlavne, ze sme zozrali slovnik cudzich slov :) ... 4 Trin: o tom, ze jestvuju vynimky niet pochyb, ale v globale to tak proste je (necem sem moc tahat politiku, ale hla, jake maju seci plne huby krasnej buducnosti, kym nie su na koni...a po volbach si zvysia platy, etc. ...krasny priklad moci a arogancie z nej plynucej :))
30.10.2005
SKArY asi myslel "evokacnej"? pretoze, co je "endvokacny" nemam tucha :) ...no povedal asi tolko, ze si to nemala vycapit tak prazdne, ale kusa sa s tym pohrat, aby to viac zapadalo do celkoveho feelingu? heh, a mozno som uplne vedla... (privela krepych slov, jednotlivym rozumiem, ale celok ma matie, smarja) a btw chalan nezna y/i? no hlavne, ze sme zozrali slovnik cudzich slov :) ... 4 Trin: o tom, ze jestvuju vynimky niet pochyb, ale v globale to tak proste je (necem sem moc tahat politiku, ale hla, jake maju seci plne huby krasnej buducnosti, kym nie su na koni...a po volbach si zvysia platy, etc. ...krasny priklad moci a arogancie z nej plynucej :))
30.10.2005
Trin (Anonym)
Xius:Tak v tomto mas teda pravdu, beriem, ze vynimky exustuju a tiez ze ich je podstatne menej, ako by malo, ale moznoze ta postava ma byt tiez jedna z vynimiek, no nie???
30.10.2005
Xius:Tak v tomto mas teda pravdu, beriem, ze vynimky exustuju a tiez ze ich je podstatne menej, ako by malo, ale moznoze ta postava ma byt tiez jedna z vynimiek, no nie???
30.10.2005
xius
Trin: nj, moze :) ale stale mi to skripe, proste... nie je to uplne ono, aj ten najludskejsi lovec by sa mal spravat trochu inak... ale zas nehadam sa uz, skratka to inak vnimam :)
31.10.2005
Trin: nj, moze :) ale stale mi to skripe, proste... nie je to uplne ono, aj ten najludskejsi lovec by sa mal spravat trochu inak... ale zas nehadam sa uz, skratka to inak vnimam :)
31.10.2005
adelaide (Anonym)
no hej...uznavam pokusim sa s tym nieco spravit...
31.10.2005
no hej...uznavam pokusim sa s tym nieco spravit...
31.10.2005
SKArY (Anonym)
Neviem ale ja sa so stacionerovnými ludmi nechcem baviť.Adelaide povec mi tvoj vek a ja ti podla toho štatystycky odvodím priemer úrovne tvojho diela.
02.11.2005
Neviem ale ja sa so stacionerovnými ludmi nechcem baviť.Adelaide povec mi tvoj vek a ja ti podla toho štatystycky odvodím priemer úrovne tvojho diela.
02.11.2005
SKArY (Anonym)
Som velky profesný inžinier, a na tito povietky si praktycki zakladám životnú ivokaciu parafrazovej reči. Inim slovom sa snažím hovoriť ako vi. Nejak mi to nejde.dufam že vám to až tak nevadi.
03.11.2005
Som velky profesný inžinier, a na tito povietky si praktycki zakladám životnú ivokaciu parafrazovej reči. Inim slovom sa snažím hovoriť ako vi. Nejak mi to nejde.dufam že vám to až tak nevadi.
03.11.2005
SKArY (Anonym)
Adelaide povedz mi vek a ja ti odvodím kvalitu tvojej povietky.
03.11.2005
Adelaide povedz mi vek a ja ti odvodím kvalitu tvojej povietky.
03.11.2005
adelaide
nemohol by si mi napisat jej uroven, bez toho, aby si vedel vek? ja nemam rada, ked sa veci roztrieduju podla veku, hoci je to mozno dolezite, ale naozaj... nemohol by si to napisat tak vseobecne? :)
03.11.2005
nemohol by si mi napisat jej uroven, bez toho, aby si vedel vek? ja nemam rada, ked sa veci roztrieduju podla veku, hoci je to mozno dolezite, ale naozaj... nemohol by si to napisat tak vseobecne? :)
03.11.2005
SKArY (Anonym)
Si na digvilabylnom sinofobijnej urovni. Viac ti môžem povedať ked mi povieš vek.
03.11.2005
Si na digvilabylnom sinofobijnej urovni. Viac ti môžem povedať ked mi povieš vek.
03.11.2005
marcus
:DDDD ty kokos (bez urazky) tie tvoje vety su fakt brutalne. si to viem uplne predstavit ako totalny flegmatik s kludnym a vyrovnanym hlasom takto odpali :D
04.11.2005
:DDDD ty kokos (bez urazky) tie tvoje vety su fakt brutalne. si to viem uplne predstavit ako totalny flegmatik s kludnym a vyrovnanym hlasom takto odpali :D
04.11.2005
adelaide
SKArY: poviem ti vek a ty na mna zase vysypes milon opodobnych "slov"...chapes, ze ja som uplne tupa a nicomu z toho nechapem!!! Laskavo mi vysvetli co je to digvilabylno sinofobijna uroven. Diky.
04.11.2005
SKArY: poviem ti vek a ty na mna zase vysypes milon opodobnych "slov"...chapes, ze ja som uplne tupa a nicomu z toho nechapem!!! Laskavo mi vysvetli co je to digvilabylno sinofobijna uroven. Diky.
04.11.2005
SKArY (Anonym)
Adelaide pomali a z hlboka flexibilne díchaj.No a teraz mi ortodoxne povec svoj vek a ja ti zasa napíšem ortodoxne uroveň tvojej povietky.NADYCH A VIDYCH
04.11.2005
Adelaide pomali a z hlboka flexibilne díchaj.No a teraz mi ortodoxne povec svoj vek a ja ti zasa napíšem ortodoxne uroveň tvojej povietky.NADYCH A VIDYCH
04.11.2005
SKArY (Anonym)
čoho sa tak vugantne bojíš? Chcem len aby si mi napísala vek. Bojíš sa krityky.TAK čo TI je.
04.11.2005
čoho sa tak vugantne bojíš? Chcem len aby si mi napísala vek. Bojíš sa krityky.TAK čo TI je.
04.11.2005
Trin (Anonym)
Dovolte aby som sa znova zapojila, lebo mi to nedalo: SKArY: Suhlasim s Adelaide, nemyslim si, ze vek je dolezity, nie kazdy je napr. v 18 rozumovo vyspely, tak isto ako niekto iny a nemozes porovnavat cloveka ktory v 16 uz asi vie co je zivot a niekoho, kto na to nepride ani v 30 alebo tesne pred smrtou. Vek mozno hra ulohu,ale nemozes vsetkych hadzat do jedneho vreca len preto, ze ma niekto tolko kolko ma....Nazory ludi a ich myslienky sa nie vzdy musia priamoumerne zhodovat s ich vekom....A este nieco, ak sa chces hrat na chytreho a pouzivat slovnik pricom chces vyplodit nejaku vetu, ktorou nas tu totalne explicitne dostanes, tak nie vzdy sa ti to podari...A ak si myslis, ze takymto sposobom sa prisposobis ludom,ktori su podla teba"na inej ivokacnej parafrazovej reci" a musis sa nam prisposobit....Vies co poviem to takto: Vsetko sa da napisat zlozito a jednoducho, ale kedze chcem aby si to pochopil a niekde v tej zadubenosti asi aj pochopil ty"velky profesny inzinier" :Nikdy sa ti to nepodari:-(
04.11.2005
Dovolte aby som sa znova zapojila, lebo mi to nedalo: SKArY: Suhlasim s Adelaide, nemyslim si, ze vek je dolezity, nie kazdy je napr. v 18 rozumovo vyspely, tak isto ako niekto iny a nemozes porovnavat cloveka ktory v 16 uz asi vie co je zivot a niekoho, kto na to nepride ani v 30 alebo tesne pred smrtou. Vek mozno hra ulohu,ale nemozes vsetkych hadzat do jedneho vreca len preto, ze ma niekto tolko kolko ma....Nazory ludi a ich myslienky sa nie vzdy musia priamoumerne zhodovat s ich vekom....A este nieco, ak sa chces hrat na chytreho a pouzivat slovnik pricom chces vyplodit nejaku vetu, ktorou nas tu totalne explicitne dostanes, tak nie vzdy sa ti to podari...A ak si myslis, ze takymto sposobom sa prisposobis ludom,ktori su podla teba"na inej ivokacnej parafrazovej reci" a musis sa nam prisposobit....Vies co poviem to takto: Vsetko sa da napisat zlozito a jednoducho, ale kedze chcem aby si to pochopil a niekde v tej zadubenosti asi aj pochopil ty"velky profesny inzinier" :Nikdy sa ti to nepodari:-(
04.11.2005
Trin (Anonym)
Mimochodom, nechapem o kom si hovoril ze su "stacionerovni ludia" nikoho z nas nepoznas a hned prve co napises je urazka? Potom mal by si sa naucit poriadne pisat, lebo taky "chytry" clovek ak si ty robi desne chyby a na vyraze invokacie parafrazovej reci nevidim nic zaujimave, lebo to nedava zmysel!!! Pretoze ako si moze "velky profesny inzinier " zakladat na vzyvanii parafrazovania, prepac, ale nechapem:-O A druhy vyrok:Preco by mala byt digvilabilna a mat strach z Cinanov alebo niecoho z cinstiny???A miesto ortodoxie tiez existuje ine slovo, ale to este beriem....
04.11.2005
Mimochodom, nechapem o kom si hovoril ze su "stacionerovni ludia" nikoho z nas nepoznas a hned prve co napises je urazka? Potom mal by si sa naucit poriadne pisat, lebo taky "chytry" clovek ak si ty robi desne chyby a na vyraze invokacie parafrazovej reci nevidim nic zaujimave, lebo to nedava zmysel!!! Pretoze ako si moze "velky profesny inzinier " zakladat na vzyvanii parafrazovania, prepac, ale nechapem:-O A druhy vyrok:Preco by mala byt digvilabilna a mat strach z Cinanov alebo niecoho z cinstiny???A miesto ortodoxie tiez existuje ine slovo, ale to este beriem....
04.11.2005
adelaide
Trin: diky Trin...cenim si to, ze si sa zapojila. (fakt je to strach z cinanov! :D)
SKAry: CO TI TO TAK DLHO TRVA!!! namiesto tvojho, aby si rovno napisal tu kritiku, stala sa ma vypytujes na vek! zmier sa s tym, ze ti to NEPOVIEM! radsej uz vysyp tu kritiku, lebo ma uz nebavi odpisovat na tvoje komentare.Diky.
05.11.2005
Trin: diky Trin...cenim si to, ze si sa zapojila. (fakt je to strach z cinanov! :D)
SKAry: CO TI TO TAK DLHO TRVA!!! namiesto tvojho, aby si rovno napisal tu kritiku, stala sa ma vypytujes na vek! zmier sa s tym, ze ti to NEPOVIEM! radsej uz vysyp tu kritiku, lebo ma uz nebavi odpisovat na tvoje komentare.Diky.
05.11.2005
SKArY (Anonym)
NO TAK TRIN SI TRAPNE FEMINYSTYCKA.
05.11.2005
NO TAK TRIN SI TRAPNE FEMINYSTYCKA.
05.11.2005
SKArY (Anonym)
Adelaide je to škoda. TAK SA POTOM ZMIER S TIM že TI KRITIKU NEMOZEM POVEDAT... Stacionaritu mi odpusť...
05.11.2005
Adelaide je to škoda. TAK SA POTOM ZMIER S TIM že TI KRITIKU NEMOZEM POVEDAT... Stacionaritu mi odpusť...
05.11.2005
Trin (Anonym)
Adelaide: Mam jednu teoriu, asi ta chce zbalit, ale boji sa opytat, lebo ma strach, ze bud si pre neho prilis mlada, alebo prilis inteligentna:-))) Ale pochop niekoho, kto sa chce hrat na niekoho ineho....( sinofobia: sino-nieco ako predpona pre Cinanov, cinstinu a nieco cinske, fobia-strach z niecoho)
SKArY: Este by ma zaujimala jedna vec, co robi "velky profesny inzinier"???
05.11.2005
Adelaide: Mam jednu teoriu, asi ta chce zbalit, ale boji sa opytat, lebo ma strach, ze bud si pre neho prilis mlada, alebo prilis inteligentna:-))) Ale pochop niekoho, kto sa chce hrat na niekoho ineho....( sinofobia: sino-nieco ako predpona pre Cinanov, cinstinu a nieco cinske, fobia-strach z niecoho)
SKArY: Este by ma zaujimala jedna vec, co robi "velky profesny inzinier"???
05.11.2005
jj (Anonym)
a kolko ma rokov? :-D
ci je infantilny ci sa prejavuje starecka demencia :)
06.11.2005
a kolko ma rokov? :-D
ci je infantilny ci sa prejavuje starecka demencia :)
06.11.2005
marcus
SKArY: Implmentacia tvojho surealistickeho vyjadrenia podstaty problemu by sa dala specifikovat terminom subatomalnej koezistecie primarneho vyjadrenia gra vnutro- problemoveho rozpolozenia osobnosti cize kvazi trivialnosti tvojich parafrazovanych reci. :D
06.11.2005
SKArY: Implmentacia tvojho surealistickeho vyjadrenia podstaty problemu by sa dala specifikovat terminom subatomalnej koezistecie primarneho vyjadrenia gra vnutro- problemoveho rozpolozenia osobnosti cize kvazi trivialnosti tvojich parafrazovanych reci. :D
06.11.2005
Trin (Anonym)
SKArY: Neviem ci ja som feministka, ale ty nevies co so sebou a tvoja mentalna uroven sa zastavila na velmi impertinetne nizko vyvojom stupni....A este jedno, ak chces urazat ostatnych, nauc sa pravopis:-)
06.11.2005
SKArY: Neviem ci ja som feministka, ale ty nevies co so sebou a tvoja mentalna uroven sa zastavila na velmi impertinetne nizko vyvojom stupni....A este jedno, ak chces urazat ostatnych, nauc sa pravopis:-)
06.11.2005
adelaide
SKAry: nechapem, preco si nazval Trin feminYstkou...pravdepodobne ani netusis co to slovo znamena. Mimochodom, okrem slovniku cudzich slov by si si mal prestudovat i slovnik slovenskeho pravopisu. A samozrejme... dakujem za tvoju "kritiku".
jj: podla mna je to nejake decko, co dostalo do ruk slovnik cudzich slov
marcus: krasne! :D
06.11.2005
SKAry: nechapem, preco si nazval Trin feminYstkou...pravdepodobne ani netusis co to slovo znamena. Mimochodom, okrem slovniku cudzich slov by si si mal prestudovat i slovnik slovenskeho pravopisu. A samozrejme... dakujem za tvoju "kritiku".
jj: podla mna je to nejake decko, co dostalo do ruk slovnik cudzich slov
marcus: krasne! :D
06.11.2005
SKArY (Anonym)
Adelaide musím ti povedať že už si ma racej nevšímaj. Trin toj prejav sa držial ženského pokolenia a tak som usúdil že si xenofobna feminystka.Marcus si na tegvabilnek úrovni, racej sa drž svojho slovníka a nepretstieraj soju inteligenciu prostím napodobnovaním mojej úrovni. NEVIEM čo STáLE MáTE z MOJIM pravopisom A POzrite SA na svoje PREKLEPI VI DOCENTI!!!
06.11.2005
Adelaide musím ti povedať že už si ma racej nevšímaj. Trin toj prejav sa držial ženského pokolenia a tak som usúdil že si xenofobna feminystka.Marcus si na tegvabilnek úrovni, racej sa drž svojho slovníka a nepretstieraj soju inteligenciu prostím napodobnovaním mojej úrovni. NEVIEM čo STáLE MáTE z MOJIM pravopisom A POzrite SA na svoje PREKLEPI VI DOCENTI!!!
06.11.2005
Jozef (Anonym)
A ja som bol v tom, že SKArY je baba...
06.11.2005
A ja som bol v tom, že SKArY je baba...
06.11.2005
marcus
SKArY: ako som na tegvabilnej urovni a mam to u riti lebo ani neviem co to slovo znamena :DDDDDDDDDDDDDDD
06.11.2005
SKArY: ako som na tegvabilnej urovni a mam to u riti lebo ani neviem co to slovo znamena :DDDDDDDDDDDDDDD
06.11.2005
adelaide
SKArY: sorry, ale nedalo mi... trin sa akoze boji inych ras??? co si cernoch ci co??? pred "že" je mimochodom ciarka a tvoje "racej" malo byt asi radsej, hoci upozornovat ta na to nema zmysel, lebo mne to pripada, ze tie chyby robis schvalne.
07.11.2005
SKArY: sorry, ale nedalo mi... trin sa akoze boji inych ras??? co si cernoch ci co??? pred "že" je mimochodom ciarka a tvoje "racej" malo byt asi radsej, hoci upozornovat ta na to nema zmysel, lebo mne to pripada, ze tie chyby robis schvalne.
07.11.2005
Trin (Anonym)
Adelaide:Dakujem za obranu, ale naozaj som netusila ze som xenofobna, ze by som sa bala chlapov??:-)))))))))
SKArY:Po cuvaj, nie si ty nejaky divny???Davas do suvisu veci, ktore vobec nie su relevantne a tvoje vyjadrovanie je az podpriemerne... A ze co mame s tvojim pravopisom????Pises feministka furt zle, mas desne preklepy a najviac ma stve, ze si mi stale neodpovedal ne jednu otazku!!!!!Co taky inteligentne podpriemerny ekvivalent cloveka zijuci pod papucou moze ako"velky profesny inzinier" robit??A ktora krachujuca firma by ta zamestnala??Pocuvaj, nie si nahodou Desperadov pribuzny??
07.11.2005
Adelaide:Dakujem za obranu, ale naozaj som netusila ze som xenofobna, ze by som sa bala chlapov??:-)))))))))
SKArY:Po cuvaj, nie si ty nejaky divny???Davas do suvisu veci, ktore vobec nie su relevantne a tvoje vyjadrovanie je az podpriemerne... A ze co mame s tvojim pravopisom????Pises feministka furt zle, mas desne preklepy a najviac ma stve, ze si mi stale neodpovedal ne jednu otazku!!!!!Co taky inteligentne podpriemerny ekvivalent cloveka zijuci pod papucou moze ako"velky profesny inzinier" robit??A ktora krachujuca firma by ta zamestnala??Pocuvaj, nie si nahodou Desperadov pribuzny??
07.11.2005
Jozef (Anonym)
Možno je to sám Desperado...
07.11.2005
Možno je to sám Desperado...
07.11.2005
lukas luki
Ty kokso... toto je telenovela alebo kritika. Práve som si prečítal všetky komentáre naraz a pochopil som iba prvých 10 komentárov.Potom sa tam zjavil SKArY a odvtedy som nechápal očom sa rozprávate...pochopil som len to ako SKArY hovorí že,Trin sa bojí černochov a adelaide čínanov.Ja osobne potporím Jozefa.Možno je SkArY naozaj Desperado no tento raz je profesionálny inžinier a jeho matka je číňanka a jeho otec je kamerunčan.Prisťahovali sa na Slovensko,a ešte nevie dobre po slovensky tak preto má toľko pravopisných chýb...a tak sme vyriešili záhadu prečo stále otvára slovník cudzích slov.
08.11.2005
Ty kokso... toto je telenovela alebo kritika. Práve som si prečítal všetky komentáre naraz a pochopil som iba prvých 10 komentárov.Potom sa tam zjavil SKArY a odvtedy som nechápal očom sa rozprávate...pochopil som len to ako SKArY hovorí že,Trin sa bojí černochov a adelaide čínanov.Ja osobne potporím Jozefa.Možno je SkArY naozaj Desperado no tento raz je profesionálny inžinier a jeho matka je číňanka a jeho otec je kamerunčan.Prisťahovali sa na Slovensko,a ešte nevie dobre po slovensky tak preto má toľko pravopisných chýb...a tak sme vyriešili záhadu prečo stále otvára slovník cudzích slov.
08.11.2005
lukas luki
Ty kokso... toto je telenovela alebo kritika. Práve som si prečítal všetky komentáre naraz a pochopil som iba prvých 10 komentárov.Potom sa tam zjavil SKArY a odvtedy som nechápal očom sa rozprávate...pochopil som len to ako SKArY hovorí že,Trin sa bojí černochov a adelaide čínanov.Ja osobne potporím Jozefa.Možno je SkArY naozaj Desperado no tento raz je profesionálny inžinier a jeho matka je číňanka a jeho otec je kamerunčan.Prisťahovali sa na Slovensko,a ešte nevie dobre po slovensky tak preto má toľko pravopisných chýb...a tak sme vyriešili záhadu prečo stále otvára slovník cudzích slov.
08.11.2005
Ty kokso... toto je telenovela alebo kritika. Práve som si prečítal všetky komentáre naraz a pochopil som iba prvých 10 komentárov.Potom sa tam zjavil SKArY a odvtedy som nechápal očom sa rozprávate...pochopil som len to ako SKArY hovorí že,Trin sa bojí černochov a adelaide čínanov.Ja osobne potporím Jozefa.Možno je SkArY naozaj Desperado no tento raz je profesionálny inžinier a jeho matka je číňanka a jeho otec je kamerunčan.Prisťahovali sa na Slovensko,a ešte nevie dobre po slovensky tak preto má toľko pravopisných chýb...a tak sme vyriešili záhadu prečo stále otvára slovník cudzích slov.
08.11.2005
lukas luki
adelaide teraz k poviedke podľa mňa má Trin pravdu s tou arogantostou veď síce je "Lovec demonov" ale napokon je to stále človek.Nechápem jednej veci prečo strážca cintorína nepustil lovca ďalej veď napokon pracuje tak isto pre diabla ako aj pre boha(pri odstraňovaní demonov z povrchu zemského).
08.11.2005
adelaide teraz k poviedke podľa mňa má Trin pravdu s tou arogantostou veď síce je "Lovec demonov" ale napokon je to stále človek.Nechápem jednej veci prečo strážca cintorína nepustil lovca ďalej veď napokon pracuje tak isto pre diabla ako aj pre boha(pri odstraňovaní demonov z povrchu zemského).
08.11.2005
Trin (Anonym)
Myslim, ze luki uplne vystihol nieciu povahu a aj to, ze tu sme na to aby sme niekomu radili a pomahali a nie sa zaoberali niekym, kto si to nezasluzi....
09.11.2005
Myslim, ze luki uplne vystihol nieciu povahu a aj to, ze tu sme na to aby sme niekomu radili a pomahali a nie sa zaoberali niekym, kto si to nezasluzi....
09.11.2005
kanys (Anonym)
No ty koki... to musi byt husty fet. SKArY, klobuk dolu, do takehoto stavu som sa este nedostal.
17.11.2005
No ty koki... to musi byt husty fet. SKArY, klobuk dolu, do takehoto stavu som sa este nedostal.
17.11.2005
draculin
Tak TU JE POKRACOVANIE!!!! :o)
ok,ok,ok..Adelaide - moc dobre!! Nemam chut nic kritizovat, polahodilo to. Pis este :)
05.12.2005
Tak TU JE POKRACOVANIE!!!! :o)
ok,ok,ok..Adelaide - moc dobre!! Nemam chut nic kritizovat, polahodilo to. Pis este :)
05.12.2005
Shade (Anonym)
nuž takže xválim :D lepšie ako jednotka.... to čo strašne na scifi a fantasy zbožnujem sú opisy. nie ako to vyzerá ale prečo to tak je, ako to funguje a podobne. lebo tam sa dozvedám ako autor vymyslel daný svet a hrozne ma to inšpiruje a páči sa mi to.. ten úvod o tom diablovi tie vysvetlívky o pravidlách a podobne. no proste básen :D dúfam, že posledná časť bude mať tiež kúsok poodhalenia nejakých súvislostí. samotný príbeh dobrý veľmi dobrý... napínavý.. ak sa nemýlim tak je to aj dlhšie ako jednotka. a je to fakt dobré. dobre opisuješ dané javy. štylistika fakt super :D závidím... páči sa mi aj to pravidlo o tom cintoríne a podobne .D dobré to je :D ja takéto veci proste žeriem :D lebo to je tvorenie sveta/pravidiel... a to je podľa mna krása :DD ja ked vymýšľam nejaké dielo tak prevažne vymyslím iba takéto veci.. námet a pravidlá,svet, prečo to tak funguje, ako to funguje a tak... samotné príbehy neviem spracovať dobre, ani štylistika mi moc nejde ale tvorenie sveta ma baví :D a práve preto si dobrá pisárka ;) lebo vieš spraviť námet, pravidlá,svet, príbeh a aj to vieš skvety zoštylizovať ;) ale jednu malú bezvýznamnú kritiku tu pre teba mám :D aby si nebola moc pyšná ;)) táto čast: "Spomenul som si na jeden fakt. Ten kostol nebol vysvätený. Nebol v ňom dokonca ani oltár, pretože ho postavili len pred dvoma dňami. Vysvätiť ho majú prísť až o tri dni." sa mi zdá moc dlhá ;))) :D je to taký malý zvratík,odhalenie alebo ako to pomenovať.. :D a preto by si to podľa mna zaslúžilo taký prirodzenejší spád :D osobne by sa mi to viac páčilo keby to bolo niečo na spôsob: "Spomenul som si, že ten kostol ešte nevysvetili, a ešte nemá ani oltár." alebo aspon vypustiť tú vetu, že ho vysvetia za tri dni. moc dlhé podľa mna :D ale to je iba môj názor ;) mám radšej ked sa takéto "zvraty" neobkecávajú iba vysvetlia a hotovo... potom to kazí dojem.. ked je to moc obkecané tak mi to pripadá, také umelé ;))) no nič to je iba môj osobný názor :D každopádne je to super a pokračuj.. inak už si tu pár krát spomínala, že potom bude niečo dalšie.. čo to bude?? scifi alebo fantasy? prípadne ak to nieje top secret tak môžeš aj tému povedať ;)
05.12.2005
nuž takže xválim :D lepšie ako jednotka.... to čo strašne na scifi a fantasy zbožnujem sú opisy. nie ako to vyzerá ale prečo to tak je, ako to funguje a podobne. lebo tam sa dozvedám ako autor vymyslel daný svet a hrozne ma to inšpiruje a páči sa mi to.. ten úvod o tom diablovi tie vysvetlívky o pravidlách a podobne. no proste básen :D dúfam, že posledná časť bude mať tiež kúsok poodhalenia nejakých súvislostí. samotný príbeh dobrý veľmi dobrý... napínavý.. ak sa nemýlim tak je to aj dlhšie ako jednotka. a je to fakt dobré. dobre opisuješ dané javy. štylistika fakt super :D závidím... páči sa mi aj to pravidlo o tom cintoríne a podobne .D dobré to je :D ja takéto veci proste žeriem :D lebo to je tvorenie sveta/pravidiel... a to je podľa mna krása :DD ja ked vymýšľam nejaké dielo tak prevažne vymyslím iba takéto veci.. námet a pravidlá,svet, prečo to tak funguje, ako to funguje a tak... samotné príbehy neviem spracovať dobre, ani štylistika mi moc nejde ale tvorenie sveta ma baví :D a práve preto si dobrá pisárka ;) lebo vieš spraviť námet, pravidlá,svet, príbeh a aj to vieš skvety zoštylizovať ;) ale jednu malú bezvýznamnú kritiku tu pre teba mám :D aby si nebola moc pyšná ;)) táto čast: "Spomenul som si na jeden fakt. Ten kostol nebol vysvätený. Nebol v ňom dokonca ani oltár, pretože ho postavili len pred dvoma dňami. Vysvätiť ho majú prísť až o tri dni." sa mi zdá moc dlhá ;))) :D je to taký malý zvratík,odhalenie alebo ako to pomenovať.. :D a preto by si to podľa mna zaslúžilo taký prirodzenejší spád :D osobne by sa mi to viac páčilo keby to bolo niečo na spôsob: "Spomenul som si, že ten kostol ešte nevysvetili, a ešte nemá ani oltár." alebo aspon vypustiť tú vetu, že ho vysvetia za tri dni. moc dlhé podľa mna :D ale to je iba môj názor ;) mám radšej ked sa takéto "zvraty" neobkecávajú iba vysvetlia a hotovo... potom to kazí dojem.. ked je to moc obkecané tak mi to pripadá, také umelé ;))) no nič to je iba môj osobný názor :D každopádne je to super a pokračuj.. inak už si tu pár krát spomínala, že potom bude niečo dalšie.. čo to bude?? scifi alebo fantasy? prípadne ak to nieje top secret tak môžeš aj tému povedať ;)
05.12.2005
adelaide (Anonym)
Shadik: :DDDD ty si svojim komentarom takmer tromfol poviedku! jeziiiissss.....diky za pochvalu, inspiroval si ma znova sa dokopat dopisat to...v poslednom case som pisala ine veci, takze som na lovca takmer zabudla, takze diky za pripomenutie... mimochodom ak chces venujem ti poslednu cast :))). A samozrejme, aby som nezabudla, diky i za kritiku vety, ktoru mi uz zazlieval asi kazdy :). mate pravdu...a dalsia vec bude asi urcite fantasy, este sice neviem presne o com :).
draculin: :) dakujem...
06.12.2005
Shadik: :DDDD ty si svojim komentarom takmer tromfol poviedku! jeziiiissss.....diky za pochvalu, inspiroval si ma znova sa dokopat dopisat to...v poslednom case som pisala ine veci, takze som na lovca takmer zabudla, takze diky za pripomenutie... mimochodom ak chces venujem ti poslednu cast :))). A samozrejme, aby som nezabudla, diky i za kritiku vety, ktoru mi uz zazlieval asi kazdy :). mate pravdu...a dalsia vec bude asi urcite fantasy, este sice neviem presne o com :).
draculin: :) dakujem...
06.12.2005
Shade (Anonym)
adelaide: ooo dakujem :) vážne to je pre mna pocta.. už len pre to, že je to skvelé a tu aj si myslím uznávané dielo, a aj pre to, že mi poviedku ešte nikto nevenoval :) dakujem... vážne si to cením :D už sa teším na to.. daj si záležať :) nepíš to nasilu... teším sa aj na to dalšie dielo..
06.12.2005
adelaide: ooo dakujem :) vážne to je pre mna pocta.. už len pre to, že je to skvelé a tu aj si myslím uznávané dielo, a aj pre to, že mi poviedku ešte nikto nevenoval :) dakujem... vážne si to cením :D už sa teším na to.. daj si záležať :) nepíš to nasilu... teším sa aj na to dalšie dielo..
06.12.2005
Satan (Anonym)
Na nete som cital ze Satan je panom a Diabol je jeho prava ruka ktora sa ho snazi zhodit s tronu...
V tretom pokracovani by to mohlo byt super kebi si to tam zapojila. Ale mne sa to velmi podoba na Constantina len s trochu inym dejom...
10.12.2005
Na nete som cital ze Satan je panom a Diabol je jeho prava ruka ktora sa ho snazi zhodit s tronu...
V tretom pokracovani by to mohlo byt super kebi si to tam zapojila. Ale mne sa to velmi podoba na Constantina len s trochu inym dejom...
10.12.2005
adelaide (Anonym)
az na to, ze som ho nevidela :))
11.12.2005
az na to, ze som ho nevidela :))
11.12.2005
Satan (Anonym)
To ale nikto nevie... :-)
11.12.2005
To ale nikto nevie... :-)
11.12.2005
adelaide (Anonym)
uz vie... :)
11.12.2005
uz vie... :)
11.12.2005
draculin
Constantine s inym dejom nie je Constantine :o)
Ked uz,mimoriadne sa mi ratal napad s Diablom likvidujucim svoje "zbludene ovecky"..ci skorej "pobludenych vlkov".Spracovanim by som si to vedel predstavit mozno o trosku akcnejsie.. hlavny hrdina by kludne mohol byt viacej "chandlerovsky" (ta vnutorna samomluva sa tu priam pyta)..ale to uz len rypem :)
Ale vedel by som si predstavit namiesto muza v hlavnej ulohe zenu.. od muza sa tak nejak automaticky ocakava,ze bude tvrdas..ale od zeny? :o)
12.12.2005
Constantine s inym dejom nie je Constantine :o)
Ked uz,mimoriadne sa mi ratal napad s Diablom likvidujucim svoje "zbludene ovecky"..ci skorej "pobludenych vlkov".Spracovanim by som si to vedel predstavit mozno o trosku akcnejsie.. hlavny hrdina by kludne mohol byt viacej "chandlerovsky" (ta vnutorna samomluva sa tu priam pyta)..ale to uz len rypem :)
Ale vedel by som si predstavit namiesto muza v hlavnej ulohe zenu.. od muza sa tak nejak automaticky ocakava,ze bude tvrdas..ale od zeny? :o)
12.12.2005
Shade (Anonym)
No mne sa to dielo páči všeobecne :D ale to som tu už rozoberal :D nápad je super
17.12.2005
No mne sa to dielo páči všeobecne :D ale to som tu už rozoberal :D nápad je super
17.12.2005
lalaith (Anonym)
Pfú.Pacilo sa mi to a dost velmi. Len v poslednom odseku kusok z cara odobrala ta baterka a vetrovka. Nemali by mat lovci demonov nejake nocne videnie a vetrovka by mohla byt nahradena plastom,ale to su len take hluposti-proste mi to nedalo.Este raz je to skvele!!! Si ta ista adelaide ako vo filmklube?
06.03.2006
Pfú.Pacilo sa mi to a dost velmi. Len v poslednom odseku kusok z cara odobrala ta baterka a vetrovka. Nemali by mat lovci demonov nejake nocne videnie a vetrovka by mohla byt nahradena plastom,ale to su len take hluposti-proste mi to nedalo.Este raz je to skvele!!! Si ta ista adelaide ako vo filmklube?
06.03.2006
adelaide (Anonym)
ano som :))) a diky
06.03.2006
ano som :))) a diky
06.03.2006
Fenek (Anonym)
Cital som obe casti. Ta prva bola trochu plytka ale zasa to bol uvod, takze uplne super. Nove napady a svet aky si vymyslela sa musel chvilku rodit aby bol komplexny, co si v druhej casti krasne ukazala. Nadhera ako sa ten svet prehlbuje a dostava nove rozmery. Strazca cintorinu je chutovka. Logicke chyby som tam nenasiel. Mozno preto ze ma pribeh strhol. A vo to GO. Hlavne ostan svjska. Ide ti to. . . Dufam ze aj ja uz coskoro vyhodim svoju prvotinu... :-)
11.03.2006
Cital som obe casti. Ta prva bola trochu plytka ale zasa to bol uvod, takze uplne super. Nove napady a svet aky si vymyslela sa musel chvilku rodit aby bol komplexny, co si v druhej casti krasne ukazala. Nadhera ako sa ten svet prehlbuje a dostava nove rozmery. Strazca cintorinu je chutovka. Logicke chyby som tam nenasiel. Mozno preto ze ma pribeh strhol. A vo to GO. Hlavne ostan svjska. Ide ti to. . . Dufam ze aj ja uz coskoro vyhodim svoju prvotinu... :-)
11.03.2006
Fenek (Anonym)
Jo a co je to ten profesny inzinier? Nech sa a to pozeram ako chcem, nedava mi to zmysel. Personalista? Human resouces? alebo co? Proste stupidita. Chlapce prosim uvedom sa, nepozeraj moc do tej polievky na tie pismenka, lebo ked si ich budes dalej takto skladat na tanier, bude z teba zive bludisko... No normálne aj so zivým plotom... (Som sa trochu nechal uniesť, je predsalen 01:00... vlastne 02)
11.03.2006
Jo a co je to ten profesny inzinier? Nech sa a to pozeram ako chcem, nedava mi to zmysel. Personalista? Human resouces? alebo co? Proste stupidita. Chlapce prosim uvedom sa, nepozeraj moc do tej polievky na tie pismenka, lebo ked si ich budes dalej takto skladat na tanier, bude z teba zive bludisko... No normálne aj so zivým plotom... (Som sa trochu nechal uniesť, je predsalen 01:00... vlastne 02)
11.03.2006
Fenek (Anonym)
Jo a SKArY - Desperado, prosim ani mne kritiku nehovor, hadam sa s tym do rana zmierim a nejako zabudnem... Plac mam na krajicku... Inu Ty si VELKY profesny inzinier... A tak to par don. Excause me, Ale ja slovo VELKY obvykle vo vztahu k entite definovanej identickymi subjektivnymi kvalitami ako mas Ty spajam obvykle s vulgarizmom. Jo dobre rano dobru noc.
11.03.2006
Jo a SKArY - Desperado, prosim ani mne kritiku nehovor, hadam sa s tym do rana zmierim a nejako zabudnem... Plac mam na krajicku... Inu Ty si VELKY profesny inzinier... A tak to par don. Excause me, Ale ja slovo VELKY obvykle vo vztahu k entite definovanej identickymi subjektivnymi kvalitami ako mas Ty spajam obvykle s vulgarizmom. Jo dobre rano dobru noc.
11.03.2006
Adam
dovolil by som si odbocit od problematiky poslednych prispevkov a napisat nieco k tomuto pribehu, poviedke.......... Je to dobre, dost dobre no nejak mi to strasne pripomina Sinclaira......asi mas precitanych vela jeho casi....co nei je na skodu...ale naozaj, je to ako Sinclair..dokonca si myslim ze niektore kusky opisu su priamo Sinclarovske.....nechcem radit co a ako,ale ak by som predsa len mohol tak....skus nieco pridat, nieco nove v opise.....tak ci tak, je to asi to najlepsie co som tu kedy cital..klobuk dole...:)
03.04.2007
dovolil by som si odbocit od problematiky poslednych prispevkov a napisat nieco k tomuto pribehu, poviedke.......... Je to dobre, dost dobre no nejak mi to strasne pripomina Sinclaira......asi mas precitanych vela jeho casi....co nei je na skodu...ale naozaj, je to ako Sinclair..dokonca si myslim ze niektore kusky opisu su priamo Sinclarovske.....nechcem radit co a ako,ale ak by som predsa len mohol tak....skus nieco pridat, nieco nove v opise.....tak ci tak, je to asi to najlepsie co som tu kedy cital..klobuk dole...:)
03.04.2007