Pán prsteňov: Eldar v plameňoch 2
dlho ocakavane pokracovanie mojej poviedky v ktorej sa obajavi aj nova postava teste sa!!!:)
KAPITOLA 3 všetko sa začína vždy na začiatku
Bola krásna jasná noc, na nebi by sa dali spočítať všetky hviezdy. Legolas cválal po Eldare celu noc až prišiel ku miestu. Kde ešte nikdy v živote nebol. Na chvíľu zastavil koňa. Rozhliadol sa po okoli. Snažil sa v pamäti si spomenúť na toto miesto. No, nemohol. Ešte nikdy tu nebol a to bolo preňho zvláštne. Myslel si, že Eldar pozná ako svoju vlastnú dlaň. Ale ani keď veľmi chcel nemohol si spomenúť na tento tmavý les, z ktorého už na prvý pohľad vyžaroval strach. Les vôbec nebol taký aké poznal v Eldary, jeho stromy neboli pestro zelene boli tmavé akoby z nich niekto každý deň odsával zivot. Take boli ihličnaté stromy. Ale listnaté vypadali ako po prežitý najstrašnejšieho požiaru. Konáre mali obhorené a nezostalo na nich ani stopy po listoch. No nie všetky stromy boli take, niektore boli krásne a to práve Legolasa donútilo zosadnúť z koňa a isť preskúmať tento les. Legolas pomaly vstupoval do lesa. Kona si priviazal o najbližší ihličnatý strom. A išiel ku predu. Sám nevedel prečo ide do lesa o, ktorom nič nevie. Citil akoby ho tam niekto, alebo niečo, taholo. Bolo to silnejšie ako on. Bola to zvedavosť čo ho donútila vstúpiť do lesa ?A strach z neznámeho mu vravel aby tam neišiel? Nech to bolo už akokoľvek musel isť do toho lesa a musel zmeniť cely život seba aj tým, ktorých najviac miluje.
Pomaly krôčik za krokom bol hlbšie a hlbšie v lese .Nevedel kade ma ist. Zrazu zbadal úzky chodníček, ktorý mu osvetľoval mesiac. Vydal sa po ňom. Už sa začalo vyjasňovať, keď prišiel k malému jazierku. Na opačnom konci sa k nemu skláňala osoba. Nevedel kto alebo čo je to. Osoba mala na seba oblečený čierny zamatovo jemný plast a na kapucni vyšívané malé kvietky striebornou nitov , ktorú vyrábali elfovia zo vzácnej rastliny rastúcej iba v jednej oblasti Eldaru, takže sa jej nedalo vidieť do tvare. Skláňala sa nad jazerom aby sa napila pri čom sa opierala o jedu nohu aby nespadla v jazierku bola krištáľovo čistá voda ktorej by neodolal nikto. Legolas si pomaly vytiahol luk a šípy ktoré vždy nosil na chrbte v koženom puzdre, ktoré ho nikdy nesklamalo a mal ho už dlhé roky. Napriahol luk najviac ako len vládal a namieril na tu záhadnú osobu. Každú chvíľu bol pripravený vystreliť. "Hej kto je tam?", zakričal ale odpovede sa nedočkal ,osoba stále len pila vodu z jazierka. "Ozvite sa inak za seba neručím!", no stále nič. Už mal toho dosť a konečne uvoľnil svoju ruku. Sip z nej vyletel a letel rýchlo ako blesk. Mieril presne na svoj ciel. Bol už veľmi blízko aby sa zapichol do osoby a tak s ňou zabil všetky neistoty a pochybnosti, ktoré Legolas mal. Keď bol asi 5 cm od tej osoby náhle sa strhla, natiahla ruku a chytila sip. Legolas v živote nevidel aby niekto chytil letiac sip, ktorý on vystrelil. Bol totálne ohromený nevedel čo ma robit. Podisiel k osobe, ktora sa pravé nasadala na koňa. Jeho sip sa dala do tasky, ktoru mala prehodenú na zlatovlasom koni. Legolas k nej prišiel až, keď sedela na koni. Chcel jej dať dole plast, no v tej chvíli nadvihla koňa na zadne nohy, kôň zaerdžal a Legolasa zhodil na zem. V tej chvili ako bola vo vzduchu na koni spadol jej z hlavy plast. Legolas si nestihol obzrieť jej tvar vedel iba, že to bola žena, ktorá mala krásne dlhé bledohnedé vlasy.
Kým sa stihol spamätať bola už dávno preč, pokúsil sa ju dobehnúť ale po chvíli si uvedomil, že je to márne. Bola navždy preč aspoň to si myslel. Vrátil sa naspäť k svojmu koňu a vydal sa už dobre známou cestou do hradu. Ked tam dorazil bolo už ráno takmer poludnie. Pri vchode ho čakal Frodo a hneď naňho vyhŕkol "Kde si bol, už som sa o teba bal, musím ti niečo...." Legolas zosadol z koňa a dal ho Tukiade správkyni stajni nech ho odloží. "Dakujem", povedal jej a už zas k nemu utekal Frodo skôr ako mu stihol niečo povedať odstrčil ho rukou a dodal "Neskôr Frodo teraz nemám na nič náladu". A vybral sa do svojej izby. Frodo zostal zarazene stať na miestne a len ho sledoval ako vošiel do hradu. Ked sa za nim zatvorila braná spamätal sa a išiel za nim.
Medzitým Legolas vošiel do hlavnej miestnosti. Tu si ho zastavil Gandalf. "Počkaj chlapče chcem ta s niekým zoznamit", povedal mu a ukázal na stĺp za ktorým niekto stal. "Teraz nie Gandalf, pro" chcel ho odmietnuť ale predsa sa pozrel do kuta. Pomaly sa tieň videl ako niekto vysiel. Mal na sebe oblečený dobre známy čierny plast. To ho zarazilo a aby si to Gandalf nestihol dopovedal ".....sim" Už mu bolo jasne, ze pred nim stoji ta žena ktorú stretol v lese. Stale mala na sebe plast takže sa jej nedalo vidieť do tvare. Rozopla si tašku, ktorú mala prehodenú cez plece a niečo z nej vytiahla. Vystrela ruku k Legolasovi a podávala mu to. "Toto bude asi tvoje."a podala mu sip, ktorí chytila ešte keď letel. Legolas ničomu nechápal nestihol nič povedať a z jeho myšlienok ho prerušil Frodo, ktorí pravé vošiel do miestnosti. "Chcel som ti povedať, že mame návštevu a čaká ta tu, no nenechal si ma!", povedal posmehucky a usmial sa naňho. "Legolas toto je Lasil moja dobra priateľka" "My sme už mali tu poctu sa stretnut, vsak Legolas?!", Legolas stále ničomu nechápal ,ona Gandalfova priateľka ona čo chytila môj letiaci sip čo mi v lese usla??? "Ale Lasil nebuď taká nevychovaná a daj si ten plast dole nech ti je vidieť do tvare." "No tak dobre Gandalf." súhlasila s nim a pomaly si dával dole plast. Ako prvé sa dali zbadať jej krásne dlhé hnedé vlasy. Mala ich trochu kučeravé ale nie velmi, tak aby posobily ľahko rozdúchané a sviezo. Ked ju Legolas zbadal chvíľu zostal zarazeny. Jej krása ho oslepila. Bola naozaj prekrásna. Nevyzerala ako tuctové krásky ale bola niečím výnimočná. Mala jasne zelene oci, ktore žiarili ako hviezdy za jasnej noci. A naozaj mu pripadali ako hviezdy také krasne, ziarive tak blízko ale predsa tak vzdialene.
lajka
Diskusia
marcus
No na zciatok musim povedat ze som necital prvu cast.( chvala bohu)
Ako hovori Xius "bude to krute" :
Ciarky, ani neviem ci ich vobec poznas, zle stilizovane veci , ale brutalne zle, neviem ci si naschval skracoval suvetia ale niektore vety boli akoby rozdelene na sili bodkou.
Dalej opakovanie slov, stranse vela a casto, vidim ze si uplne nadseny z Pana prstenov a nemozes z neho ale uvedom si ze fantasy je aj nieco ine. Logika viet ma hlavne na zaciatku zarazala..
Pripomenul si mi moje dielko ktore je velmi podobne tvojmu. JE STRASNEEEEEEEEE .. kedy to bolo len o kusok dlhsie tak to nedocitam. Nespisovnost a cechyzmy ma privadzali do zufalstva a zabil si ma vetou nech odlozi kona.. sorry ale kde ho ma odlozit na skrinky???
No jednoducho slabota...
Hodnotenie : 3/10
06.01.2006
No na zciatok musim povedat ze som necital prvu cast.( chvala bohu)
Ako hovori Xius "bude to krute" :
Ciarky, ani neviem ci ich vobec poznas, zle stilizovane veci , ale brutalne zle, neviem ci si naschval skracoval suvetia ale niektore vety boli akoby rozdelene na sili bodkou.
Dalej opakovanie slov, stranse vela a casto, vidim ze si uplne nadseny z Pana prstenov a nemozes z neho ale uvedom si ze fantasy je aj nieco ine. Logika viet ma hlavne na zaciatku zarazala..
Pripomenul si mi moje dielko ktore je velmi podobne tvojmu. JE STRASNEEEEEEEEE .. kedy to bolo len o kusok dlhsie tak to nedocitam. Nespisovnost a cechyzmy ma privadzali do zufalstva a zabil si ma vetou nech odlozi kona.. sorry ale kde ho ma odlozit na skrinky???
No jednoducho slabota...
Hodnotenie : 3/10
06.01.2006
marcus
Ozaj som prvyyy .. a este neviem kto to tak dlho ocakaval.. ja urcite nie ... sorry
06.01.2006
Ozaj som prvyyy .. a este neviem kto to tak dlho ocakaval.. ja urcite nie ... sorry
06.01.2006
Soli (Anonym)
takze ja by som dodal ze opakovat po niekom je dost neoriginalne , myslim tym Tolkiena , hej fantasy pisem aj ja mozete sa presvedcit na www.poslednysuboj.szm.sk aj ja tam mam nejake tie ciarky vynechane a mozno aj par gramatickych chyb ale je to podla mna orginalne taakze sup .. :)) ale inak snaha sa ceni hodnotim to na 6
06.01.2006
takze ja by som dodal ze opakovat po niekom je dost neoriginalne , myslim tym Tolkiena , hej fantasy pisem aj ja mozete sa presvedcit na www.poslednysuboj.szm.sk aj ja tam mam nejake tie ciarky vynechane a mozno aj par gramatickych chyb ale je to podla mna orginalne taakze sup .. :)) ale inak snaha sa ceni hodnotim to na 6
06.01.2006
žjuvka (Anonym)
Je skvelé, že existuje stránka, kde môžu mandarínkoví zemiaci publikovať svoje prvotiny, druhotiny.... Obdivujem odvahu tých, ktorí sú schopní publikovať svoje výtvory, nech by boli akokoľvek neoriginálne. A možno to je len záležitosťou pohľadu.... Ja píšem už dosť dlho, aj keď len pre seba a viem, že vymýšľať niečo nové a špecifické býva ultraťažké. A ešte ťažšie býva rozvinúť to, o dotiahnutí do zmysluplného konca ani nehovoriac. Ale prajem veľa zdaru pri akýchkoľvek pokusoch, dobré nápady a štylistickú bohatosť v každom z nich.
13.01.2006
Je skvelé, že existuje stránka, kde môžu mandarínkoví zemiaci publikovať svoje prvotiny, druhotiny.... Obdivujem odvahu tých, ktorí sú schopní publikovať svoje výtvory, nech by boli akokoľvek neoriginálne. A možno to je len záležitosťou pohľadu.... Ja píšem už dosť dlho, aj keď len pre seba a viem, že vymýšľať niečo nové a špecifické býva ultraťažké. A ešte ťažšie býva rozvinúť to, o dotiahnutí do zmysluplného konca ani nehovoriac. Ale prajem veľa zdaru pri akýchkoľvek pokusoch, dobré nápady a štylistickú bohatosť v každom z nich.
13.01.2006
Trin (Anonym)
Toto je ste horsie ako to, co som citala doteraza to sompomaly uz prestaval averit, ze sa da!!!!!!!!!!!!!!
Prestan pisat o Tolkienovi, ked si videla iby filmy, lebo to len kazis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
28.01.2006
Toto je ste horsie ako to, co som citala doteraza to sompomaly uz prestaval averit, ze sa da!!!!!!!!!!!!!!
Prestan pisat o Tolkienovi, ked si videla iby filmy, lebo to len kazis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
28.01.2006
žjuvka (Anonym)
D marcus, ale na to sa necítim. Alebo cítim až príliš. Ešte počkám, dúfam, že zatiaľ tento portál nezanikne.... A myslím, že pri všetkom, čo sa tu dá nájsť tu mňa bude postrádať málokto.
15.02.2006
D marcus, ale na to sa necítim. Alebo cítim až príliš. Ešte počkám, dúfam, že zatiaľ tento portál nezanikne.... A myslím, že pri všetkom, čo sa tu dá nájsť tu mňa bude postrádať málokto.
15.02.2006
xius
mmmrngmn... yo, Trin, fakt je to zle :) absolutne nezvladas jazyk, ktorym pises... o nejakom jemnocite sa hovorit vobec neda, tebe chybaju schopnosti aspon priemerne zdatneho amaterskeho spisovatela (sklonovanie, zvratne slovesa, priama rec, hlbka postav, styl...) "dej" je nechutne roztahany a nema zmysel ho citat... obsahu kriticke (absolutne ziadne) mnozstvo zaujimavych okamihov... niekto s tvojimi skusenostami by nemal siahat na zname svety a ich obyvatelov... daj si tak 2-5 rokov a potom to skus zas a znova... (je to sice lepsie ako dve najznamejsie diela tohto webu (nemenujme ;)), ale stale velmi-velmi zle...)
15.02.2006
mmmrngmn... yo, Trin, fakt je to zle :) absolutne nezvladas jazyk, ktorym pises... o nejakom jemnocite sa hovorit vobec neda, tebe chybaju schopnosti aspon priemerne zdatneho amaterskeho spisovatela (sklonovanie, zvratne slovesa, priama rec, hlbka postav, styl...) "dej" je nechutne roztahany a nema zmysel ho citat... obsahu kriticke (absolutne ziadne) mnozstvo zaujimavych okamihov... niekto s tvojimi skusenostami by nemal siahat na zname svety a ich obyvatelov... daj si tak 2-5 rokov a potom to skus zas a znova... (je to sice lepsie ako dve najznamejsie diela tohto webu (nemenujme ;)), ale stale velmi-velmi zle...)
15.02.2006
žjuvka (Anonym)
Co je to nestranna kritika? Myslim, ze ak niekto pise, nie je dolezite, co si myslia ini. Aj ked co sa deje po zverejneni, to je druha vec. Ale inak, myslim si, ze Iasil to stalo za ten pocit. A okrem toho je to aj krok na ceste k osobnej pyche. No to sa tazko vysvetluje.
16.02.2006
Co je to nestranna kritika? Myslim, ze ak niekto pise, nie je dolezite, co si myslia ini. Aj ked co sa deje po zverejneni, to je druha vec. Ale inak, myslim si, ze Iasil to stalo za ten pocit. A okrem toho je to aj krok na ceste k osobnej pyche. No to sa tazko vysvetluje.
16.02.2006
xius
žjuvka: zas raz budem posobit ako chren, ale take kecy fakt milujem... pri pisani je nahodou velmi dolezite, co si myslia ini: tvoj subjektivny pohlad na vlastne vytvory skratka nestaci, sam/a nie si schopny/a prakticky nikdy odhadnut, ci je tvoje dielo dobre alebo ani nie alebo vobec nie... ak niekto pise takto katastrofalne, nepomoze mu mesiac ci dva, chce to fakt dozriet... utesujuce recicky nikomu nepomozu, ak sa chce Iasil zlepsit, nesmie ani na chvilu uverit, ze to, co na co prave hladim bolo dostacujuce ci dokonca dobre
16.02.2006
žjuvka: zas raz budem posobit ako chren, ale take kecy fakt milujem... pri pisani je nahodou velmi dolezite, co si myslia ini: tvoj subjektivny pohlad na vlastne vytvory skratka nestaci, sam/a nie si schopny/a prakticky nikdy odhadnut, ci je tvoje dielo dobre alebo ani nie alebo vobec nie... ak niekto pise takto katastrofalne, nepomoze mu mesiac ci dva, chce to fakt dozriet... utesujuce recicky nikomu nepomozu, ak sa chce Iasil zlepsit, nesmie ani na chvilu uverit, ze to, co na co prave hladim bolo dostacujuce ci dokonca dobre
16.02.2006
SARS
žjuvka: Xius ma pravdu (v prvej polovici). Poviedky nepises pre seba, ale pre citatelov. A ak chces pisat iba pre seba, bude najlepsie, ked nikdy neopustia suflik (resp. HDD ;).
17.02.2006
žjuvka: Xius ma pravdu (v prvej polovici). Poviedky nepises pre seba, ale pre citatelov. A ak chces pisat iba pre seba, bude najlepsie, ked nikdy neopustia suflik (resp. HDD ;).
17.02.2006
žjuvka (Anonym)
OK, OK.... Viem, ze clovek sa nemoze vidiet inak ako v zrkadle druhych. Ale ako bude s tym obrazom narabat, zavisi len od neho. A navyse to co jeden napise je len slabym odrazom jeho vnutorneho sveta. Ze to nevie vyjadrit stylisticky vysoko vypracovanymi frazami nie je nieco, co sa da vyriesit jednou naucnou kritikou....a aj ked ta moze byt vysoko konstruktivna a zabavna, obcas skor uboheho pisatela poviedky inspiruje k tomu, aby si hodil maslu. Reci o tom, ze kazdy raz zacinal, tu uz tusim boli....
17.02.2006
OK, OK.... Viem, ze clovek sa nemoze vidiet inak ako v zrkadle druhych. Ale ako bude s tym obrazom narabat, zavisi len od neho. A navyse to co jeden napise je len slabym odrazom jeho vnutorneho sveta. Ze to nevie vyjadrit stylisticky vysoko vypracovanymi frazami nie je nieco, co sa da vyriesit jednou naucnou kritikou....a aj ked ta moze byt vysoko konstruktivna a zabavna, obcas skor uboheho pisatela poviedky inspiruje k tomu, aby si hodil maslu. Reci o tom, ze kazdy raz zacinal, tu uz tusim boli....
17.02.2006
žjuvka (Anonym)
Sorry Xius, ak by ho to ospravedlnovalo, mali by aj tvoje vytvory nejake alibi. Teraz nemaju. Asi to nepotrebuju. Alebo ano.
20.02.2006
Sorry Xius, ak by ho to ospravedlnovalo, mali by aj tvoje vytvory nejake alibi. Teraz nemaju. Asi to nepotrebuju. Alebo ano.
20.02.2006
Izzy (Anonym)
Nič moc, suhlasim s Marcusom. Inak Frodo odišiel do starej zeme Valinoru takže asi tažko moze byt v...hmm... Eldare?
16.03.2006
Nič moc, suhlasim s Marcusom. Inak Frodo odišiel do starej zeme Valinoru takže asi tažko moze byt v...hmm... Eldare?
16.03.2006
kanys (Anonym)
Xius, zjuvka nepovedala ze neschopnost vyjadrit sa niekoho ospravedlnuje ale fakt ze sa to neda vyriesit hned a ze to chvilu potrva. V niecom ma pravdu. Kazdy pise pre to aby ukojil hlavne svoje potreby. A tym nemyslim len potrebu vysypat zo seba napady ale aj potrebu dostat od niekoho druheho uznanie. Aspon v mojom pripade. Myslim ze kazdy co uz nieco publikoval vie aky je to pocit ked sa to ludom paci. A nielen publikoval, proste cokolvek stvoril. Takze SARS nesuhlasim s tebou :) Pisem hlavne preto ze to naplnuje mna.
17.03.2006
Xius, zjuvka nepovedala ze neschopnost vyjadrit sa niekoho ospravedlnuje ale fakt ze sa to neda vyriesit hned a ze to chvilu potrva. V niecom ma pravdu. Kazdy pise pre to aby ukojil hlavne svoje potreby. A tym nemyslim len potrebu vysypat zo seba napady ale aj potrebu dostat od niekoho druheho uznanie. Aspon v mojom pripade. Myslim ze kazdy co uz nieco publikoval vie aky je to pocit ked sa to ludom paci. A nielen publikoval, proste cokolvek stvoril. Takze SARS nesuhlasim s tebou :) Pisem hlavne preto ze to naplnuje mna.
17.03.2006
Cestrel (Anonym)
UF! Poctivo som prečítala prvé 2 odstavce a zvyšok som len tak preletela. Hneď na zčiatku ti poviem, čo sa mi páči: Názov a meno Lasil. Bodka. Prepáč ale viac-menej neúspešná snaha o romantiku, nespoznávam Legolasa - nejak až príliš, ja neviem... A žeby len tak pre nič za nič vystrelil na neznámu osobu - čítala si vôbec PP? Celé je to nejaké rozvláčne a pripadá mi to, akoby... Že si to písala pre seba? A ten ostatný dej je vlastne len pozadie pre románik Legolasa a Lasil... A že máš rovnaký nick ako je hrdinkine meno tiež o niečom svedčí. Ešte raz prepáč, ale ak máš nejaké literárne ambície - skúšaj ďalej, ale skús byť tochu sebakritická a pozrieť sa na to keď to trochu dozreje. A možno by ti sadlo niečo iné, ľahšie a vlastné, kde si môžeš stanoviť svoje pravidlá. PP je predsa len dosť ťažké sústo myslím, napísať to tak, aby si uspokojila aspoň väčšinu Tolienových fandov. O gramatických chybách sa ani nevyjadrujem.
17.03.2006
UF! Poctivo som prečítala prvé 2 odstavce a zvyšok som len tak preletela. Hneď na zčiatku ti poviem, čo sa mi páči: Názov a meno Lasil. Bodka. Prepáč ale viac-menej neúspešná snaha o romantiku, nespoznávam Legolasa - nejak až príliš, ja neviem... A žeby len tak pre nič za nič vystrelil na neznámu osobu - čítala si vôbec PP? Celé je to nejaké rozvláčne a pripadá mi to, akoby... Že si to písala pre seba? A ten ostatný dej je vlastne len pozadie pre románik Legolasa a Lasil... A že máš rovnaký nick ako je hrdinkine meno tiež o niečom svedčí. Ešte raz prepáč, ale ak máš nejaké literárne ambície - skúšaj ďalej, ale skús byť tochu sebakritická a pozrieť sa na to keď to trochu dozreje. A možno by ti sadlo niečo iné, ľahšie a vlastné, kde si môžeš stanoviť svoje pravidlá. PP je predsa len dosť ťažké sústo myslím, napísať to tak, aby si uspokojila aspoň väčšinu Tolienových fandov. O gramatických chybách sa ani nevyjadrujem.
17.03.2006
žjuvka (Anonym)
kanys, zda sa mi to alebo sme sa na niecom naozaj zhodli? Staci pozriet na horepodpisanu autorku poviedky a vidime, ze aspon v tej chvili to, co vytvorila pre nu znamenalo nieco ovela vzrusujucejsie a naplnujucejsie ako cokolvek ine. To znamena, ze v danom okamihu sa na kritiku jednoducho nemysli. A to ani na vlastnu. Zaujimavym momentom potom byva vytriezvenie na zaklade postupu casu a s nou narastajucou kritikou voci samemu sebe. Niekedy sa na tom jeden fakt nasmeje. Alebo vyplace. Ak to uz dovtedy nepublikoval. Vtedy prichadza vytriezvenie niekedy az kruto skor. Niekomu to pomaha, iny.... ale nekazme si poucny aj ked o to nudnejsi prispevok morbiditou. Ale ak sa to uz niekto odhodla publikovat, napriklad tu, tak je bud strasne naivny, priserne nafukany, urobil to omylom alebo mu na tom nezalezi. No ak to uz raz niekto urobi a prahne len po kladnych reakciach, to asi natrafil na nespravnu stranku. Este chvilu a budem si protirecit. Teda viac si protirecit. Takze to je asi tak nevsetko.
17.03.2006
kanys, zda sa mi to alebo sme sa na niecom naozaj zhodli? Staci pozriet na horepodpisanu autorku poviedky a vidime, ze aspon v tej chvili to, co vytvorila pre nu znamenalo nieco ovela vzrusujucejsie a naplnujucejsie ako cokolvek ine. To znamena, ze v danom okamihu sa na kritiku jednoducho nemysli. A to ani na vlastnu. Zaujimavym momentom potom byva vytriezvenie na zaklade postupu casu a s nou narastajucou kritikou voci samemu sebe. Niekedy sa na tom jeden fakt nasmeje. Alebo vyplace. Ak to uz dovtedy nepublikoval. Vtedy prichadza vytriezvenie niekedy az kruto skor. Niekomu to pomaha, iny.... ale nekazme si poucny aj ked o to nudnejsi prispevok morbiditou. Ale ak sa to uz niekto odhodla publikovat, napriklad tu, tak je bud strasne naivny, priserne nafukany, urobil to omylom alebo mu na tom nezalezi. No ak to uz raz niekto urobi a prahne len po kladnych reakciach, to asi natrafil na nespravnu stranku. Este chvilu a budem si protirecit. Teda viac si protirecit. Takze to je asi tak nevsetko.
17.03.2006
žjuvka (Anonym)
Cestrel.... nie je zvlastne, ako kazdej zene vadi, ked si niekto Legolasa privlastnuje? Nie nie je.
17.03.2006
Cestrel.... nie je zvlastne, ako kazdej zene vadi, ked si niekto Legolasa privlastnuje? Nie nie je.
17.03.2006
SARS
kanys: Trohu som zabudol na tuto diskusiu ;). No, ale ja som chcel povedat nieco ine (ako vzdy): Ked chce napisat dobru poviedku (dobra kritika), tak ma pri pisani mysliet aj na citatelov. Aspon to je moj nazor. "Suflikova literatura" ma uz nijak nemotivuje. Jednoducho mi nedava prilezitost zlepsit sa.
19.03.2006
kanys: Trohu som zabudol na tuto diskusiu ;). No, ale ja som chcel povedat nieco ine (ako vzdy): Ked chce napisat dobru poviedku (dobra kritika), tak ma pri pisani mysliet aj na citatelov. Aspon to je moj nazor. "Suflikova literatura" ma uz nijak nemotivuje. Jednoducho mi nedava prilezitost zlepsit sa.
19.03.2006
Cestrel (Anonym)
žjuvka: Nejde o to, či si niekto Legolasa privlastňuje ako si to nazvala - ale nikto nemôže len tak svojvoľne zmeniť charakter, predstavu, alebo nazvi to ako chceš, niečoho čo je tak hlboko vryté do vedomia všetkých
20.03.2006
žjuvka: Nejde o to, či si niekto Legolasa privlastňuje ako si to nazvala - ale nikto nemôže len tak svojvoľne zmeniť charakter, predstavu, alebo nazvi to ako chceš, niečoho čo je tak hlboko vryté do vedomia všetkých
20.03.2006
kanys (Anonym)
SARS mno, to je pravda. Zjuvka, vyzera to tak ze ano :) Inak, zhruba presne si vystihol preco by mal clovek dielo najprv odlozit do suflika a potom po mesiaci si to precitat znova :)
20.03.2006
SARS mno, to je pravda. Zjuvka, vyzera to tak ze ano :) Inak, zhruba presne si vystihol preco by mal clovek dielo najprv odlozit do suflika a potom po mesiaci si to precitat znova :)
20.03.2006
žjuvka (Anonym)
Cestrel, to je ten problem. Charakter neexistuje, lebo je to len predstava. Aku dokonalost presnosti mozes dosiahnut, ak zhodnotis postavu len na zaklade toho, co si si o nej precitla? Ak je len to ciste a ostatne, hm, ako to nazvat.... fantazirovanie je len spina, tak to sme na tom dost zle, pretoze kniha je len skratenym ( a nepopieratelne aj cenzurovanym ) zaznamom predstav autora. Alebo sa ti zda Legolas prilis neposkvrneny na to, aby bola akakolvek sukromna fantazia o nom zvecnena v pisanej forme? Chce to slobodu, otvoreneho ducha :), zmysel pre humor a pevne nervy. Alebo popieranie existencie mysliacich :) bytosti vsade naokolo. No alebo.... .
24.03.2006
Cestrel, to je ten problem. Charakter neexistuje, lebo je to len predstava. Aku dokonalost presnosti mozes dosiahnut, ak zhodnotis postavu len na zaklade toho, co si si o nej precitla? Ak je len to ciste a ostatne, hm, ako to nazvat.... fantazirovanie je len spina, tak to sme na tom dost zle, pretoze kniha je len skratenym ( a nepopieratelne aj cenzurovanym ) zaznamom predstav autora. Alebo sa ti zda Legolas prilis neposkvrneny na to, aby bola akakolvek sukromna fantazia o nom zvecnena v pisanej forme? Chce to slobodu, otvoreneho ducha :), zmysel pre humor a pevne nervy. Alebo popieranie existencie mysliacich :) bytosti vsade naokolo. No alebo.... .
24.03.2006
žjuvka (Anonym)
SARS, nepopieratelna pravda, kto cita tvoje komentare, vie o tom. Ze uprednostnujes isty druh zlepsenia sa. Je ich cely kopec a treba ich striedat. Teda tak to robim ja.
24.03.2006
SARS, nepopieratelna pravda, kto cita tvoje komentare, vie o tom. Ze uprednostnujes isty druh zlepsenia sa. Je ich cely kopec a treba ich striedat. Teda tak to robim ja.
24.03.2006
žjuvka (Anonym)
SARS, ako vidim, este stale si vsetci okoloiduci myslia, ze vysostne uprednostnujem pisanie do suflika. Chyba lavky, ja sa len snazim povedat, ze tento server by nemalo byt prve kriticke sito, cez ktore autor svoj prispevok preoseje. Tiez zastavam nazor, ze ak ma byt tvorba aspon trochu na urovni, musi odlezat, nie zapadat prachom, odlezat. Pisuci by si mal svoju tvorbu nechat prejst hlavou, nielen srdcom, jednoducho mat dobry napad vzdy nestaci. Usetril by tym vela problemov, nielen sebe, ale aj citatelom.
25.03.2006
SARS, ako vidim, este stale si vsetci okoloiduci myslia, ze vysostne uprednostnujem pisanie do suflika. Chyba lavky, ja sa len snazim povedat, ze tento server by nemalo byt prve kriticke sito, cez ktore autor svoj prispevok preoseje. Tiez zastavam nazor, ze ak ma byt tvorba aspon trochu na urovni, musi odlezat, nie zapadat prachom, odlezat. Pisuci by si mal svoju tvorbu nechat prejst hlavou, nielen srdcom, jednoducho mat dobry napad vzdy nestaci. Usetril by tym vela problemov, nielen sebe, ale aj citatelom.
25.03.2006
SARS
Tak to mas svatu pravdu. Nie je dobre to hned publikovat v prvotnom nadceni, kde si uprimne presvedceny o bezhranicnej genialnosti a originalite svojho diela. No a potom sa cudovat, preco to ma tolko zapornych reakcii, ked to je take "uzasne". Podla mna na stranky takeho typu znamenaju prvy krok od sufliku (pred internetom sa muselo "kritikov" zhanat osobne), ale "prvym kritickym sitom" by som to nenazyval. To skutocne sito sa ukaze az ked chce ist do profesionalne sfery (knihy, casopisy). Bohuzial na Slovensku toto sito ma primalo dierok.
25.03.2006
Tak to mas svatu pravdu. Nie je dobre to hned publikovat v prvotnom nadceni, kde si uprimne presvedceny o bezhranicnej genialnosti a originalite svojho diela. No a potom sa cudovat, preco to ma tolko zapornych reakcii, ked to je take "uzasne". Podla mna na stranky takeho typu znamenaju prvy krok od sufliku (pred internetom sa muselo "kritikov" zhanat osobne), ale "prvym kritickym sitom" by som to nenazyval. To skutocne sito sa ukaze az ked chce ist do profesionalne sfery (knihy, casopisy). Bohuzial na Slovensku toto sito ma primalo dierok.
25.03.2006
Cestrel (Anonym)
Zjuvka: Asi sme sa nesprávne pochopili - Nemám nič proti fantazírovaniu - aj ja som mala 15 a letela som na Froda:) A čo sa týka hodnotenia postavy na základe toho čo som prečítala - aj keď je kniha len skráteným záznamom autorovej predstavy- predsa len nejaký ten základ dal a nemožeš len tak vybočiť z týchto hraníc, potom to stráce to svoje čaro, a najmä ak sa jedná o niečo tak kultové ako je PP Neviem, či chápeš, čo sa snažím povedať. Nevidím nč zlé na tom, ak si prisvojíš nejakú postavu, vytvoríš okolo nej nový dej adď. ale musíš zachovať nejaké hraničné body A kritizovala som celé dielo, nie len Legolasa - prečo si sa chytil práve toho? :) Jednoducho ako som spomenula PP je priveľké sústo aj pre skúsenejšícjh autorov
27.03.2006
Zjuvka: Asi sme sa nesprávne pochopili - Nemám nič proti fantazírovaniu - aj ja som mala 15 a letela som na Froda:) A čo sa týka hodnotenia postavy na základe toho čo som prečítala - aj keď je kniha len skráteným záznamom autorovej predstavy- predsa len nejaký ten základ dal a nemožeš len tak vybočiť z týchto hraníc, potom to stráce to svoje čaro, a najmä ak sa jedná o niečo tak kultové ako je PP Neviem, či chápeš, čo sa snažím povedať. Nevidím nč zlé na tom, ak si prisvojíš nejakú postavu, vytvoríš okolo nej nový dej adď. ale musíš zachovať nejaké hraničné body A kritizovala som celé dielo, nie len Legolasa - prečo si sa chytil práve toho? :) Jednoducho ako som spomenula PP je priveľké sústo aj pre skúsenejšícjh autorov
27.03.2006
žjuvka (Anonym)
Cestrel, slovo hranice nepatri medzi mojich favoritov v slovenskom ani ziadnom inom vykladovom slovniku. Podla vsetkeho si teda mozu vsetci mysliet cokolvek, ale zverejnit, to nie, aby zbytocne nedrazdili nervove zakoncenia kritiky? Ak niekto niekedy nieco napisal a zverejnil to, musi ratat s tym, ze tento pocin znamena asi tolko, co hodenie kusu krvaveho masa medzi vyhladovanu svorku vlkov. Takze co sa stane s napadmi v akejkolvek knihe....? Inak, len tak mimochodom, ty nieco konzultujes s Tolkienom?
28.03.2006
Cestrel, slovo hranice nepatri medzi mojich favoritov v slovenskom ani ziadnom inom vykladovom slovniku. Podla vsetkeho si teda mozu vsetci mysliet cokolvek, ale zverejnit, to nie, aby zbytocne nedrazdili nervove zakoncenia kritiky? Ak niekto niekedy nieco napisal a zverejnil to, musi ratat s tym, ze tento pocin znamena asi tolko, co hodenie kusu krvaveho masa medzi vyhladovanu svorku vlkov. Takze co sa stane s napadmi v akejkolvek knihe....? Inak, len tak mimochodom, ty nieco konzultujes s Tolkienom?
28.03.2006
Cestrel (Anonym)
Zjuvka: Máločo a málokto ma dokáže vytočiť ale ty sa blížiš k hranici (škoda že sa tu nedájde smailík pre škodoradostný úsmev) Prečo musíš všetko čo poviem prekrútiť tak, že to nedáva zmysel a nemá to nič spoločné s tým čo bolo povedané. Takže pekne po priadku: Myslím, že všetko sa začalo Legolasom (prečo ťa to tak žerie?) Zober si to takto Ak z neho urobíš 10-nás. sladšieho Di Capria jediné čo mu s ním (Legolasom) ostane spoločné je meno a výzor. Už chápeš čo sa ti snažím povedať? alebo si si prisadol káblik? Sory ale fakt mám na mále. A dkiaľ si vydlabal ten kúsok z Tolkienom? A čo sa týka tých hraníc: je fakt, že fantázia nepozná hranice, ale akoby si raegoval, keby napríklad niekto napísal niečo o upíroch, ktorý sa veselo premávajú po slniečku, rozdávajú úsmevy široko ďaleko, že máš pocit, že väčšíčh ľudomilov si nestretol? Jednoducho - upír=tma. K tejto téme končím. Už len jedna otázka: Baví ťa to?
29.03.2006
Zjuvka: Máločo a málokto ma dokáže vytočiť ale ty sa blížiš k hranici (škoda že sa tu nedájde smailík pre škodoradostný úsmev) Prečo musíš všetko čo poviem prekrútiť tak, že to nedáva zmysel a nemá to nič spoločné s tým čo bolo povedané. Takže pekne po priadku: Myslím, že všetko sa začalo Legolasom (prečo ťa to tak žerie?) Zober si to takto Ak z neho urobíš 10-nás. sladšieho Di Capria jediné čo mu s ním (Legolasom) ostane spoločné je meno a výzor. Už chápeš čo sa ti snažím povedať? alebo si si prisadol káblik? Sory ale fakt mám na mále. A dkiaľ si vydlabal ten kúsok z Tolkienom? A čo sa týka tých hraníc: je fakt, že fantázia nepozná hranice, ale akoby si raegoval, keby napríklad niekto napísal niečo o upíroch, ktorý sa veselo premávajú po slniečku, rozdávajú úsmevy široko ďaleko, že máš pocit, že väčšíčh ľudomilov si nestretol? Jednoducho - upír=tma. K tejto téme končím. Už len jedna otázka: Baví ťa to?
29.03.2006
žjuvka (Anonym)
Cestrel, co sa tyka toho spominania Legolasa, to bolo k tomu romaniku, ktory si spomenula este 17.3.2006. Prepac, ale co sa tyka toho uspokojenia aspon vacsiny Tolkienovych fandov, trochu sa musim zasmiat...., to ty si ta vacsina? Na tejto stranke sa vsak nepreferuje cenzura a to ani myslenia ani publikovania. To znamena, ze ak si chces naozaj zachovat zdravie (akehokolvek druhu), tak jednoducho veci, ktore hodnotis ako slabe necitaj alebo sa aspon neobuvaj do sebeckeho potesenia autora. Musim napisat sebeckeho, aj ked to nie je celkom to, co chcem povedat. Uz viacero jedincov brazdiacich pravidelne tieto stranky (nastastie) pochopilo, ze potlacat svojsky vyvoj autora, pripadne odsudzovat jeho literarne prvotiny len pre to, ze nezapada do predstav kritiky o tom co sa ma dostat na svetlo sveta a co ma zostat zakopane, je prinajmensom nelojalne. A este jedna vec, k tomu upír=tma a pod, toto su uz viac-menej klise a je len na novych autoroch popriet to. Vlastne sa zda, ze ina cesta ani nie je. Priznam sa, ze aj mna kedysi vytacalo ked niekto porusoval moje primarne predstavy o tom ako cosi ma byt a nikdy inak, ale cim viac zijem (alebo si to aspon myslim), tym viac prichadzam na to, ze VSETKO JE INAK!!!! Zju, to je ale otravne dlhy text, mozno to malo byt vydane ako mravokarna poucka nizsej kvality, ale co uz.... Inak co sa tyka tvojej otazky na zaver, spytaj sa kanysa alebo SARSA.
29.03.2006
Cestrel, co sa tyka toho spominania Legolasa, to bolo k tomu romaniku, ktory si spomenula este 17.3.2006. Prepac, ale co sa tyka toho uspokojenia aspon vacsiny Tolkienovych fandov, trochu sa musim zasmiat...., to ty si ta vacsina? Na tejto stranke sa vsak nepreferuje cenzura a to ani myslenia ani publikovania. To znamena, ze ak si chces naozaj zachovat zdravie (akehokolvek druhu), tak jednoducho veci, ktore hodnotis ako slabe necitaj alebo sa aspon neobuvaj do sebeckeho potesenia autora. Musim napisat sebeckeho, aj ked to nie je celkom to, co chcem povedat. Uz viacero jedincov brazdiacich pravidelne tieto stranky (nastastie) pochopilo, ze potlacat svojsky vyvoj autora, pripadne odsudzovat jeho literarne prvotiny len pre to, ze nezapada do predstav kritiky o tom co sa ma dostat na svetlo sveta a co ma zostat zakopane, je prinajmensom nelojalne. A este jedna vec, k tomu upír=tma a pod, toto su uz viac-menej klise a je len na novych autoroch popriet to. Vlastne sa zda, ze ina cesta ani nie je. Priznam sa, ze aj mna kedysi vytacalo ked niekto porusoval moje primarne predstavy o tom ako cosi ma byt a nikdy inak, ale cim viac zijem (alebo si to aspon myslim), tym viac prichadzam na to, ze VSETKO JE INAK!!!! Zju, to je ale otravne dlhy text, mozno to malo byt vydane ako mravokarna poucka nizsej kvality, ale co uz.... Inak co sa tyka tvojej otazky na zaver, spytaj sa kanysa alebo SARSA.
29.03.2006
Cestrel (Anonym)
Zjuvka: začínaš ma unavovať. Táto debata, ak sa to vôbec dá takto nazvať, pretože sú to viacmenej 2 monológy, namá zmysel. Len mi prosím ťa ukáž, kde som napísala, že by sa mala preferovať cenzúra, že autori, ktorí sa vymykajú z rámca by svoje diela nemali publikovať a pod. Poprosím ťa, nevkladaj mi do úst slová, ktoré tam ani nikdy neboli. Čo sa týka tej vety o Tolkienových fandoch zo 17. prečítaj si ju ešte raz a zamysli sa, čo chcelo byť povedané. Odpusť, ale ak sa pozerám na tvoje vyššie odkazy, jediný kto sa tu pokúša niekoho obmedzovať si ty. Prečo sa silou mocou snažíš všetkých presvedčiť o svojej pravde? ak natrafíš na niekoho rovnako zaťatého, dopadne to presne tak ako teraz :)
30.03.2006
Zjuvka: začínaš ma unavovať. Táto debata, ak sa to vôbec dá takto nazvať, pretože sú to viacmenej 2 monológy, namá zmysel. Len mi prosím ťa ukáž, kde som napísala, že by sa mala preferovať cenzúra, že autori, ktorí sa vymykajú z rámca by svoje diela nemali publikovať a pod. Poprosím ťa, nevkladaj mi do úst slová, ktoré tam ani nikdy neboli. Čo sa týka tej vety o Tolkienových fandoch zo 17. prečítaj si ju ešte raz a zamysli sa, čo chcelo byť povedané. Odpusť, ale ak sa pozerám na tvoje vyššie odkazy, jediný kto sa tu pokúša niekoho obmedzovať si ty. Prečo sa silou mocou snažíš všetkých presvedčiť o svojej pravde? ak natrafíš na niekoho rovnako zaťatého, dopadne to presne tak ako teraz :)
30.03.2006
žjuvka (Anonym)
Cestrel, takže končíme? Škoda, je príjemné stretnúť niekoho, kto tiež rozmýšľa. Tvoj štýl komentovania je obdivuhodný a asi nie som jedinou bytosťou tešiacou sa na tvoje poviedky. Ak ti moje komentáre spôsobili problémy akéhokoľvek druhu, je mi to úprimne ľúto. Ale sama musíš vedieť, že ak je niečo povedané, nemusí to byť pochopené v rámci autorových prestáv. Prepáč, ak si čakala vyššie empaticko-telepatické schopnosti, na viac zatiaľ nemám. Zároveň sa ospravedlňujem za unavovanie a bezhraničnú despociu. Uisťujem ťa, že to tak nebolo myslené. Prajem ti, aby si si v budúcnosti našla ideálneho partnera na debatu. Tak zatiaľ díky za všetko....
30.03.2006
Cestrel, takže končíme? Škoda, je príjemné stretnúť niekoho, kto tiež rozmýšľa. Tvoj štýl komentovania je obdivuhodný a asi nie som jedinou bytosťou tešiacou sa na tvoje poviedky. Ak ti moje komentáre spôsobili problémy akéhokoľvek druhu, je mi to úprimne ľúto. Ale sama musíš vedieť, že ak je niečo povedané, nemusí to byť pochopené v rámci autorových prestáv. Prepáč, ak si čakala vyššie empaticko-telepatické schopnosti, na viac zatiaľ nemám. Zároveň sa ospravedlňujem za unavovanie a bezhraničnú despociu. Uisťujem ťa, že to tak nebolo myslené. Prajem ti, aby si si v budúcnosti našla ideálneho partnera na debatu. Tak zatiaľ díky za všetko....
30.03.2006
žjuvka (Anonym)
SARS, nie všetky. To naozaj nie.
30.03.2006
SARS, nie všetky. To naozaj nie.
30.03.2006
žjuvka (Anonym)
Cha-cha. Alebo co.
31.03.2006
Cha-cha. Alebo co.
31.03.2006
Cestrel (Anonym)
Zjuvka: Vďaka, toto som nečakala:) Tvoje komentáre mi spôsobili viac radosti ako problémov, ak keď to tak možno nevyznelo V debate mám rada zdatných protivníkov, ale uznaj, ak nechceme ísť do krvi:) musíme skončiť. Teším sa však nabudúce A čo as týka ideálneho partnera na debatu - nie je to práve ten, čo ťa dokáže vyhecovať a prinútiť k lepším výkonom? :)
03.04.2006
Zjuvka: Vďaka, toto som nečakala:) Tvoje komentáre mi spôsobili viac radosti ako problémov, ak keď to tak možno nevyznelo V debate mám rada zdatných protivníkov, ale uznaj, ak nechceme ísť do krvi:) musíme skončiť. Teším sa však nabudúce A čo as týka ideálneho partnera na debatu - nie je to práve ten, čo ťa dokáže vyhecovať a prinútiť k lepším výkonom? :)
03.04.2006
Cestrel (Anonym)
Sars: Tak nejakú nadhoď:)
03.04.2006
Sars: Tak nejakú nadhoď:)
03.04.2006
SARS
Dobre, sama si to chcela ;). Znovu sa vynorila na svetlo sveta najlepsia poviedka co som cital na tomto webe: Kamen Elfov (http://www.scifi.sk/poviedky/ ?s=120), doporucujem precitat. Inak, poviedka na nete, ktora ma najviac zaujala sa vola Clovek by skoro uveril... (http://www.fantasyplanet.cz/c lanek.asp?id=2010). Pokial ti nevadi cestina, tak vrelo doporucujem sa do toho pustit. Pokial nedostatok casu nepusti man tu jede styliticky problem. Ci poviedka pisana v prvej ostove a v minulom case ma skoncit tragicky?
03.04.2006
Dobre, sama si to chcela ;). Znovu sa vynorila na svetlo sveta najlepsia poviedka co som cital na tomto webe: Kamen Elfov (http://www.scifi.sk/poviedky/ ?s=120), doporucujem precitat. Inak, poviedka na nete, ktora ma najviac zaujala sa vola Clovek by skoro uveril... (http://www.fantasyplanet.cz/c lanek.asp?id=2010). Pokial ti nevadi cestina, tak vrelo doporucujem sa do toho pustit. Pokial nedostatok casu nepusti man tu jede styliticky problem. Ci poviedka pisana v prvej ostove a v minulom case ma skoncit tragicky?
03.04.2006
Cestrel (Anonym)
Sars: na spomenuté poviedky sa určite pozriem (som vďačná za akékoľvek upozornenie na niečo zaujímavé), ale je fakt, že momentálne to s časom nevyzerá ružovo. K tvojej otázke: Prečo MÁ? Myslím, že si sa chcel spýtať či môže:) ale to je teraz vedľajšie. Závisí od toho aký tragický koniec máš na mysli - ak má končiť smrťou rozprávača (mylím, že na to si narážal) v minulom čase by to vyznelo dosť zvláštne. Môj čisto subjektívny názor - dalo by sa. Dajme tomu, že prechádzaš dejom - minulým - a postupne sa dostávaš do prítomnosti. Alebo, sme na stránke SF/F je H postava je duch, prízrak alebo niečo podobné, či prežila vlastnú smrť, alebo si pamätá predchádzajúci život... Možností by sa našlo dosť. A ak výber koncov rozšíriš ( H postava sa zúčastní nejakého nešťastného incidentu a pod.), našlo by sa ich ešte viac. Ak si to myslel s tým MÁ doslovne, pýtam sa: Prečo by mala? ;) Môže a nemusí. Ak ma celá poviedka nádych tragiky, napísať koniec "A žili šťastne až kým nepomreli," je dosť uletené a zase naopak. Ale budiš - To už potom závisí na kvlaite ;)
03.04.2006
Sars: na spomenuté poviedky sa určite pozriem (som vďačná za akékoľvek upozornenie na niečo zaujímavé), ale je fakt, že momentálne to s časom nevyzerá ružovo. K tvojej otázke: Prečo MÁ? Myslím, že si sa chcel spýtať či môže:) ale to je teraz vedľajšie. Závisí od toho aký tragický koniec máš na mysli - ak má končiť smrťou rozprávača (mylím, že na to si narážal) v minulom čase by to vyznelo dosť zvláštne. Môj čisto subjektívny názor - dalo by sa. Dajme tomu, že prechádzaš dejom - minulým - a postupne sa dostávaš do prítomnosti. Alebo, sme na stránke SF/F je H postava je duch, prízrak alebo niečo podobné, či prežila vlastnú smrť, alebo si pamätá predchádzajúci život... Možností by sa našlo dosť. A ak výber koncov rozšíriš ( H postava sa zúčastní nejakého nešťastného incidentu a pod.), našlo by sa ich ešte viac. Ak si to myslel s tým MÁ doslovne, pýtam sa: Prečo by mala? ;) Môže a nemusí. Ak ma celá poviedka nádych tragiky, napísať koniec "A žili šťastne až kým nepomreli," je dosť uletené a zase naopak. Ale budiš - To už potom závisí na kvlaite ;)
03.04.2006
žjuvka (Anonym)
Hm. Je nejaky zivot - pred smrtou?
06.04.2006
Hm. Je nejaky zivot - pred smrtou?
06.04.2006
žjuvka (Anonym)
Sorry SARS, ale mimovolne sa mi podarilo nazriet do tvojho dialogu s Cestrel. Lebo mne sa dost paci ako zaver poviedky cosi ako: "A zili stastne az kym nezistili, ze su mrtvi. (Potom sa to cele pokaslalo.)" Co sa tyka mojej otazky zo 6.4. 2006, tak ta bola skor filozofickovtipno...., ale ak sa ti zda nemiestna, tak prepac, asi to nebol dobry den.
07.04.2006
Sorry SARS, ale mimovolne sa mi podarilo nazriet do tvojho dialogu s Cestrel. Lebo mne sa dost paci ako zaver poviedky cosi ako: "A zili stastne az kym nezistili, ze su mrtvi. (Potom sa to cele pokaslalo.)" Co sa tyka mojej otazky zo 6.4. 2006, tak ta bola skor filozofickovtipno...., ale ak sa ti zda nemiestna, tak prepac, asi to nebol dobry den.
07.04.2006
SARS
Ja rad filozofiu (odvolávam sa na predchádzajúci prispevok). A čo sa týka záveru - trochu mi to pripomína The others :).
07.04.2006
Ja rad filozofiu (odvolávam sa na predchádzajúci prispevok). A čo sa týka záveru - trochu mi to pripomína The others :).
07.04.2006
Trin (Anonym)
Zjuvka: nemyslim si ze Cestrel zastupuje vacsinu Tolkienovych fandov, pretoze ona vyjadruje svoj nazor, ktory bezhranicne podporujem. A som rada, ze napokon ste respektovali svoje vlastne nazory, pretoze aby tu bol dalsi clovek, ktory si bud emysliet, ze vie pisat lepsie, ako vsetci ostatni uz nie je potrebne...Ale neda mi to sa nevyjadrit k uz spomianej teme. Myslim si, ze PP je dost tazke susto pre kazdeho, kto sa o to pokusa...A v postave Legolasa sa v tejto poviedke ukazali vsetky spisovatelkine slabosti, co niekedy moze byt na uzitok veci, ale teraz je to skor na skodu veci...
A este ku kritike...Ak sa cloevk chce zlesovat, tak jednozancne musi byt aj kritizovany, hoci kritika sa nie vzdy dobre cita,ale keby kazdeho kazdy len chvalil a myslel si svoje, tak potom je to skor pokrytectvo, takto ide aspon o pravdu a nazor, za ktory sa nikto nemusi skryvat a moze ho povedat...
08.04.2006
Zjuvka: nemyslim si ze Cestrel zastupuje vacsinu Tolkienovych fandov, pretoze ona vyjadruje svoj nazor, ktory bezhranicne podporujem. A som rada, ze napokon ste respektovali svoje vlastne nazory, pretoze aby tu bol dalsi clovek, ktory si bud emysliet, ze vie pisat lepsie, ako vsetci ostatni uz nie je potrebne...Ale neda mi to sa nevyjadrit k uz spomianej teme. Myslim si, ze PP je dost tazke susto pre kazdeho, kto sa o to pokusa...A v postave Legolasa sa v tejto poviedke ukazali vsetky spisovatelkine slabosti, co niekedy moze byt na uzitok veci, ale teraz je to skor na skodu veci...
A este ku kritike...Ak sa cloevk chce zlesovat, tak jednozancne musi byt aj kritizovany, hoci kritika sa nie vzdy dobre cita,ale keby kazdeho kazdy len chvalil a myslel si svoje, tak potom je to skor pokrytectvo, takto ide aspon o pravdu a nazor, za ktory sa nikto nemusi skryvat a moze ho povedat...
08.04.2006
žjuvka (Anonym)
Trin, teba radsej nahlas kritizovat a ticho zavidiet, co? :) Vsetko je to takmer tak, ak uz raz nieco publikujete, zmysel tomu dava prave kritika. Modlim sa, aby bola zmysluplna. Ak sa zda, ze sa tejto poviedke (vsetkym jej castiam) dostala moja vysostna podpora, tak je to preto, ze ja nedelim veci na dobre a zle, ale na slobodne a tie druhe. No a brat cloveku (aj inym bytostiam) ich slobodu prejavenu v ich sebeckosti.... Toto sa tazko pise, mam pocit, ze je to nielen divne vyjadrene, ale aj malo pochopitelne. Co uz.
10.04.2006
Trin, teba radsej nahlas kritizovat a ticho zavidiet, co? :) Vsetko je to takmer tak, ak uz raz nieco publikujete, zmysel tomu dava prave kritika. Modlim sa, aby bola zmysluplna. Ak sa zda, ze sa tejto poviedke (vsetkym jej castiam) dostala moja vysostna podpora, tak je to preto, ze ja nedelim veci na dobre a zle, ale na slobodne a tie druhe. No a brat cloveku (aj inym bytostiam) ich slobodu prejavenu v ich sebeckosti.... Toto sa tazko pise, mam pocit, ze je to nielen divne vyjadrene, ale aj malo pochopitelne. Co uz.
10.04.2006
Trin (Anonym)
Zjuvka: Si myslis, ze neviem co je to chvala??Vies kolko ludi ma chvalilo za vsetko co som napisala, ci uz dobrovolne alebo nie???A hoci som rada, ze ma chvalili, robili to cisto pokrytecky...a ja sa nemouem tak zlepsovat...Uznavam, ze niektore veci boli naozaj dobre napisane,a le niektore nie...a omnoho viac si cenim nazor cloevka, ktory mi povie svoj skutocny nazor na vec, ako by ma mal len tak pre ni c za nic chvalit, aj ked v hlbke si mysli niieco ine.A nazor cloevka, ktory vie ocenit mna a takisto poradit je lepsi ako niekoho, kto to nerobi...takze asi tak.
12.04.2006
Zjuvka: Si myslis, ze neviem co je to chvala??Vies kolko ludi ma chvalilo za vsetko co som napisala, ci uz dobrovolne alebo nie???A hoci som rada, ze ma chvalili, robili to cisto pokrytecky...a ja sa nemouem tak zlepsovat...Uznavam, ze niektore veci boli naozaj dobre napisane,a le niektore nie...a omnoho viac si cenim nazor cloevka, ktory mi povie svoj skutocny nazor na vec, ako by ma mal len tak pre ni c za nic chvalit, aj ked v hlbke si mysli niieco ine.A nazor cloevka, ktory vie ocenit mna a takisto poradit je lepsi ako niekoho, kto to nerobi...takze asi tak.
12.04.2006
SARS
Trin, klobuk dole (uz vidim Wewa ako zufa nad falosnou pozitivnou kritikou :). Mas pravdu, skutocne si treba vazit tych co povedia pravdu priamo do oci bezohladu na vsetko.
12.04.2006
Trin, klobuk dole (uz vidim Wewa ako zufa nad falosnou pozitivnou kritikou :). Mas pravdu, skutocne si treba vazit tych co povedia pravdu priamo do oci bezohladu na vsetko.
12.04.2006
Trin (Anonym)
SARS: dakujem, ja si to tiez myslim...a preto niekedy napisem aj to, co sa ludom nepaci, ale urcite preto nebudem mat zle svedomie....ale skor ciste, pretoze nikomu nechem klamat a takto aspon vie na com je a nie to, co by chcel pocut....:-)))
14.04.2006
SARS: dakujem, ja si to tiez myslim...a preto niekedy napisem aj to, co sa ludom nepaci, ale urcite preto nebudem mat zle svedomie....ale skor ciste, pretoze nikomu nechem klamat a takto aspon vie na com je a nie to, co by chcel pocut....:-)))
14.04.2006
SARS
Ale vždy sa nájde blbec, ktorý by radšej počul to, čo chce počut, nie pravdu. Bohužiaľ (a nie je ich málo).
14.04.2006
Ale vždy sa nájde blbec, ktorý by radšej počul to, čo chce počut, nie pravdu. Bohužiaľ (a nie je ich málo).
14.04.2006
žjuvka (Anonym)
Z nežnosti ostria dýky nepochopenia upletiem si slučku tenučkú, len takú, čo unesie plač môjho ega.... Sorry, fakt ma chytá nejaká pesimistisch nálada. Chcem tým len povedať, že okrem hore menovaných blbcov sa tu občas vyskytnú aj krehké motýle, ktorým ešte lúče slnka nestihli usušiť krídla ranej invencie.... dokelu, zasa! Tým zas chcem povedať, že kritiku treba, ale vyzývam všetkých jej autorov, aby si pomocou nej nevylepšovali svoj naštrbený obraz o vlastnom ja, získaný po prečítaní kritík na vlasnú tvorbu....
18.04.2006
Z nežnosti ostria dýky nepochopenia upletiem si slučku tenučkú, len takú, čo unesie plač môjho ega.... Sorry, fakt ma chytá nejaká pesimistisch nálada. Chcem tým len povedať, že okrem hore menovaných blbcov sa tu občas vyskytnú aj krehké motýle, ktorým ešte lúče slnka nestihli usušiť krídla ranej invencie.... dokelu, zasa! Tým zas chcem povedať, že kritiku treba, ale vyzývam všetkých jej autorov, aby si pomocou nej nevylepšovali svoj naštrbený obraz o vlastnom ja, získaný po prečítaní kritík na vlasnú tvorbu....
18.04.2006
draculin
Zjuvka: kritika ma niekedy aj dost necakane vysledky:) po intenzivnom citani kritik na tomto servri, po catom prispievani k rypaniu do autorov..a pod vplyvom tychto dojmov som si preluskal vlastne vytvory..a dosiel k smutnemu zaveru,ze to je proste ZLE. takze sam-sebe recenzentom..a mozem zacinat odzaciatku :(
18.04.2006
Zjuvka: kritika ma niekedy aj dost necakane vysledky:) po intenzivnom citani kritik na tomto servri, po catom prispievani k rypaniu do autorov..a pod vplyvom tychto dojmov som si preluskal vlastne vytvory..a dosiel k smutnemu zaveru,ze to je proste ZLE. takze sam-sebe recenzentom..a mozem zacinat odzaciatku :(
18.04.2006
SARS
draculin: Čo myslíš, prečo tá moja poviedka je nedokončená ;). Moje posledné slová do kotla: Všetko z mierou!
žjuvka: Básnik sa nám rodí! :).
18.04.2006
draculin: Čo myslíš, prečo tá moja poviedka je nedokončená ;). Moje posledné slová do kotla: Všetko z mierou!
žjuvka: Básnik sa nám rodí! :).
18.04.2006
draculin
Ved aj kritika je uplne regulerny literarny utvar (dokonca to ma aj svoju teoriu ci co:)..takze preco ju nepisat ako lyrizovanu prozu?? :o)))
19.04.2006
Ved aj kritika je uplne regulerny literarny utvar (dokonca to ma aj svoju teoriu ci co:)..takze preco ju nepisat ako lyrizovanu prozu?? :o)))
19.04.2006
žjuvka (Anonym)
draculin, niekedy je treba nielen intenzivne citat negativne kritiky ostatnych, ale aj napisat nejake vlastne, pozitivne (na vlastne poviedky, samozrejme pod inym nickom). Uvidis, aku skvelu naladu ti to vykuzli a ten stastny usmev...., staci sa spytat wewa, poskytne ti uzitocne rady ako zacat:-)
20.04.2006
draculin, niekedy je treba nielen intenzivne citat negativne kritiky ostatnych, ale aj napisat nejake vlastne, pozitivne (na vlastne poviedky, samozrejme pod inym nickom). Uvidis, aku skvelu naladu ti to vykuzli a ten stastny usmev...., staci sa spytat wewa, poskytne ti uzitocne rady ako zacat:-)
20.04.2006
žjuvka (Anonym)
Skor mnozne cislo.
21.04.2006
Skor mnozne cislo.
21.04.2006