jurinko
"Pivo to vysvetluje cez technologiu zmenu..." Toto som trosku nepochopil, ale nevadi.
Ahoj SARS, nepoznam ta, ale som jurinkov Star Trekovo nadsenecky brat. Warp pohon je tema hlboko diskutovatelna, ale ja osobne (pricom moj nazor je podlozeny mnohymi dielmi star treku a ostatnymi ludmi, s ktorymi som sa zhodol) warp vnimam ako pohon nekonvencny. Ked sa lod dostane z warpu naspat do normalneho vesmiru, kde jej pohon je zalozeny na impulze, za to, ze sa cela lod pod nekonecnym pretazenim z rychlosti niekolko nasobne prevysujucej svetlo, nezruti sama do seba, vdacime inercialnym tlmicom, a postupnemu spomaleniu uz v samotnom warpovom poli. Tot vse k warpovej mechanike. A ked znicis lodi v Star Treku impulzovy pohon, lod sa nezastavi, pretoze tu uz platia vsetky fyzikalne zakony realneho vesmiru, cize aj zotrvacnost. Vtedy lodi zostanu jedine manevrovacie trysky, ktore su vsak schopne lodou manevrovat vo velmi obmedzenej miere (pod impulzom 2, mozno o malo viac), cize rychlost pre doky a vesmirne zakladne. Impulz je vo svojej podstate konvencny pohon. Tot vse o impulzovej mechanike. :) Pre vsetkych, ktorych bavi Star Trek a vedeli by o nom aj nieco napisat, vyuzijem tuto moznost a spropagujem www.thetafleet.org, kde mate moznost pripojit sa k posadkam niekolkych lodi vo fiktivnom Sektore 97, zalozenom na Star Trekovskom univerze.
01.06.2008