Diskusia 2/3: Nespočetné

Podporte scifi.sk

Diskusia

Benjo (Anonym)
Pejo Rativny: Prepac, ale ak tvoje poviedky vznikaju iba pre potreby autora, tak nepatria na tento web, ale niekde na sukromny web, kde necakas ohodnotenie svojoho diela.
03.03.2006
SARS
Mashin: Asi sme sa trochu nepochopili. Nenapisl (nechcel) som, ze dobre neoriginalne diela, ale su autori, ktori sa silou mocou snazia o nieco specialne na ukor kvality. Je to ako keby som chcel teraz bezat maraton, ale teraz nemam ani kondicku. Vysledok: skoncim aj keby som velmi chcel vyhrat. O tom som hovoril. Pre zacinajucich autorov je jednoduhsie si vysulichat styl, gramatiku, stylistiku etc na necom jednoduhsom, co sa da lahsie ohodnotit, ako sa snazit silou mocou napisat nieco extra.
03.03.2006
SARS
Pejo: No trochu som to prehnal, ale myslel som vseobecne podobne (horsie) nepodarky a napisal som to zrovna u tvojho diela, pretoze mi to padlo pod ruku. U tvojho diela skutocne chybalo nieco coho sa citatel chyti. Bohuzial (nastastie ;) proza nie je ako poezia, kde mozes napisat mix obrazov (volny vers) bez akejkolvek logiky a naveznosti a hodnoti sa to ako kvalitna surealisticka basen. Rovnako poviedka musi mat nieco co basen nemusi: POINTA.
03.03.2006
marcus
SARS: aj poviedky mozes brat ako surealisticke, a to plati hlavne pri mikro poviedkach tohto typu a tohto stylu pisania. Podobny komentar som uz raz tu pisal, takze to nebudem prepisovat, ide o to ze sa nemozes pozerat na poviedku a kontrolovat ci splna vsetky body ktore by mala standartna poviedka mat. To je na tom to krasne ze tu dej sice nie je ale napriklad mne to vobec nevadi, lebo je to jednoducho taky typ poviedky, surealistickej poviedky, pri ktorej ani byt nemusi. Presne ako pri basnach ako si hovoril. Niektore su jednoduche precitas vie o com su a ine vzbudzuju u kazdeho citatela ine pocity dojny a nazory na to co tym chcel autor povedat. Mozno nic len sa zhulil a napisal halusky, ale kazdy z toho nieco ma . A o to tu ide.
03.03.2006
Alexander Schneider
Zaujímavé dielko. Má potenciál na niečo väčšie, ale potkýna sa na štylistike (Xius už o niekoľkých hovoril, ja dodávam "odznovA" a "nakoniec", "l" namiesto "ľ" atď.), gramatike (hrúbka) a nakoniec aj nedopracovanej pointe. Veľmi sa mi ale páči vykreslenie pocitov, v tom si dobrý. Jadro útvaru osobne cítim vo vetách: "Stáli tam ako dôkaz nekonečnej snahy o existenciu. Existenciu v hocijakom stave väčšom ako pieskové zrnko..." Škoda, že si túto líniu nedotiahol dokonca. Beznádej hl. hrdinu sa tak stáva koncom boja nielen o existenciu sveta, ktorý tvoril, ale jeho samotného... Ale tu už začína interpretácia a pre tú si nechal čitateľovi dostatočný priestor, vďaka. :)
03.03.2006
Trin (Anonym)
Jednoznacne suhlasim s Marcusom, ved preco vsetko co sa napise musi byt hned prvoplanove?A tu sa hoci opakujem aj tak stale nechapem, preco by malo byt vsetko, co clovek v zivote chce byt len pre inych a nie pre neho samotneho, ved obcas potrebujeme len dat nieco zo seba...
Ja viem, ze ludia cakaju od poviedky pointu,ale kde je to pisane?Kde su pravidla a uz niekto tu spomenul, ze aj neviditelna pointa je pointa, autor to napisal s nejakym zamerom, ktory mu bol uplne jasny a to ze my ho nevidime, to z nas nerobi slepych, ale len to, ze nie vsetko sa da pochopit, ja to vidim v mojom zivote, kolko ludi okolo mna nechape pre mna na prvy pohlad jasne veci a kolko ludi chape pre mna nejasnych veci, nemozme chciet od nikoho, aby pochopil nieco, co sa bud neda pochopit, alebo sa to da vylozit viacerymi sposobmi, nikomu nemozme nutit svoj postoj rozmyslania...A o tom si myslim, ze boo aj toto, nevadi, ze som v tom videla nieco, co v tom mozno nie je a je jedno, ze niekto to nepochopil vobec, ved kazdy sme iny.
03.03.2006
kanys (Anonym)
Trin, veru v tomto mas pravdu. Suhlasim. Kazdy vidime vo vsetkom nieco ine.
04.03.2006
SARS
Som chcel len povedat (napisat), ze to nepovazujem za poviedku (kratky epicky prozaicky utvar), ale to neznamena, ze je to dobre.
04.03.2006
marcus
trin:presne tak... Ozaj mohol by mi niekto vysvetlit pojem prvoplanove? Hambim sa za svoju nevedomost ale co uz.
04.03.2006
adelaide (Anonym)
k dielu: Mne osobne sa páči. Napísať podobnú vecičku tiež nie je najjednoduchcšie. Je to taká lyrizovaná próza... A kto povedal, že je to poviedka???
Podla mna je hlavny ciel v akomkolvek literarnom zanry oslovit citatela... A myslím, že tato vec, ma oslovila...Hoci ako uz predomnou xius, chybalo mi tam nieco trefne na koniec, co by ma prinutilo rozmyslat...Povedala by som, taký lepší priemer....
04.03.2006

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.