Lunárna noc - 1.deň
Tu su tie 3 formy, napíšte prosím svoje názory
<B> 1.Forma (najdôležitejšie časti dňa, poviedka): </B>
1. deň (24 hodín po štarte, 8 hodín po pristáti):
„Dobrý deň, asi ma všetci poznáte, ale pre istotu, volám sa Charlie Gates, som Váš hostiteľ na pár dní pobytu v mojom hoteli. Dúfam, že ste mali príjemné lety, a ospravedlňujem sa ľuďom, ktorý museli zažiť záťaž 5G ...“, uvítal sponzor svojich hostí. Uvítanie sa konalo v obrovskej hale, ktorá bola len o polovicu menšia ako futbalové ihrisko. Hostia mali nad hlavou obrovskú presklennú kopulu s ktorej bolo vidno pol modrej planéty (dennú časť), jej priemer bol 4-krát väčší ako pohľad na Mesiac z opačnej perspektívy.
„Prosím hlásenie!“, poprosil Gates zamestnanca sediaceho pred počítačom vo futuristickej kancelárií.
„Museli sme vymeniť 3 sklenné bloky na hlavnej kopule. Pretesnili sme všetky spoje vchodov a okien. Hodinu pred vaším príletom sme väčšinu robotníkov poslali domov, zostali tu len 50ti. Teraz kontrolujú a odstraňujú závady na motoroch a generátoroch. ... “, hlavný inžinier oboznámil šéfa o novinkách. Zdá sa Vám, že je to veľa škôd na to, aby už mohol mať hotel svojich hostí? Z vyvinutými technológiami ani nie, pretože cez lunárny deň (14 pozemských dní a 18 hodín) na mesiaci nie je nikto. A za ten čas keď ja na mesiaci minimálne 100°C je všetko nechané osudu. Jednoducho, po každom príchode na mesiac je čo opravovať.
<B> 2.Forma (celýi deň, formou denníka): </B>
1. deň
Dátum: 24.12.2019
Priemerná teplota: 297K (24°C, 75°F)
O2 v UA: 20%
Škody a poruchy: Odstránené v 0. dni, malé opravy stále trvajú
0:00 ‒ čas príletu 1. a 2. lode, vybavenie hostí (0:37 CET)
1:00 ‒ čas príletu 3. a 4. lode, vybavenie hostí
2:00 ‒ čas príletu 5. a 6. lode, vybavenie hostí
3:00 ‒ čas príletu 7. a 8. lode, vybavenie hostí
4:00 ‒ čas príletu 9. a 10. lode, vybavenie hostí
vybavenie hostí: prenesenie do hotela, registrácia, ukázanie izieb, oboznámenie z najbližším programom, občerstvenie,...
10:00 ‒ Uvítací večierok
13:00 ‒ Odovzdanie zápisu hlásenia z 0. dňa
14:00 ‒ 24:00 ‒ priebeh hotelového programu, nezaznamenané problémy
24:00 ‒ Zápis hlásenia 1. dňa
Záver:
Celý deň prebiehal, bez závad a podľa programu. Všetko je v poriadku. Malé opravy uvedené v úvode sa odstránili.
<B> 3.Forma (román, tým pádom by som zmenil aj prológ): </B>
Konečne, volám sa Norbert Sklemnický, čo mi to dalo za námahu presvedčiť brata, aby mi zohnal lístok na tento výlet. Ani by som nepovedal, že taký človek ako je môj brat sa bojí ísť na Mesiac. Je riaditeľom GAS, doparoma. Vraj nič nemá spoločné s tým, čo sa vybudovalo, veď to bol jeho nápad. On si asi myslí, že čo neprejde jeho rukami je zlé.
Aký nádherný výhľad, z okna už vidno nekonečnú pláň Mesiaca no na „oblohe“ ani jednu hviezdu.
„Hovorí k Vám hlavný pilot. Na mieste budeme už o dva hodinky, mohli by sme tam byť aj skôr, ale musíme počkať na vylodenie prvých lodí. Ale má to jednu výhodu, môžete si pozrieť dennú časť Luny. Možno sa čudujete prečo nevidíte ani jednu hviezdu, je to z toho istého dôvodu ako na Zemi. Ani na Zemi cez deň nevidíte hviezdy. hehehe“
***
„Pristávame!“, prihovoril sa kapitán. Bolo zaujímavé pozorovať západ Slnka na Mesiaci. Let bol omnoho príjemnejší ako lety na Zemi, ani jedna turbulencia, nič. Samozrejme okrem štartu, máme na stoličkách LCD displaye a tie ukazovali maximálne 3.3G, ale zdalo sa mi to trochu skreslené. Wau, ani som necítil kedy sme pristáli.
„Môžete si odopnúť pásy.“, prehovorila „letuška“, keď ju tak môžem nazvať. Je to príjemný pocit odopnúť si pás po 16 hodinách. Neviem si predstaviť ľudí, ktorý počas letu potrebovali ísť na toaletu a určite nebol jeden a ani desiati.
.... (rozpísal by som to viac, ale najskôr chcem počuť Váš názor)
„Dobrý deň, asi ma všetci poznáte, ale pre istotu, volám sa Charlie Gates, som Váš hostiteľ na pár dní pobytu v mojom hoteli. Dúfam, že ste mali príjemné lety, a ospravedlňujem sa ľuďom, ktorý museli zažiť záťaž 5G...“, uvítal sponzor svojich hostí. Uvítanie sa konalo v obrovskej hale, ktorá bola len o polovicu menšia ako futbalové ihrisko. Hostia mali nad hlavou obrovskú presklennú kopulu s ktorej bolo vidno pol modrej planéty (dennú časť), jej priemer bol 4-krát väčší ako pohľad na Mesiac z opačnej perspektívy. V Európe muselo byť jasno, pretože ju bolo vidno pekne zasiatu snehom, okrem južnej časti federácie.
...
( Nasledujúce odseky by som zmenil, ak to budem písať z pohľadu Norberta. )
„Prosím hlásenie!“, poprosil Gates zamestnanca sediaceho pred počítačom vo futuristickej kancelárií.
„Museli sme vymeniť 3 sklenné bloky na hlavnej kopule. Pretesnili sme všetky spoje vchodov a okien. Hodinu pred vaším príletom sme väčšinu robotníkov poslali domov, zostali tu len 50ti. Teraz kontrolujú a odstraňujú závady na motoroch a generátoroch. ... “, hlavný inžinier oboznámil šéfa o novinkách. Zdá sa Vám, že je to veľa škôd na to, aby už mohol mať hotel svojich hostí? Z vyvinutými technológiami ani nie, pretože cez lunárny deň (14 pozemských dní a 18 hodín) na mesiaci nie je nikto. A za ten čas keď ja na mesiaci minimálne 100°C je všetko nechané osudu. Jednoducho, po každom príchode na mesiac je čo opravovať.
Viete nechcem zbytočne začať, keď nemám talent. A len do diskusie napíšem, čo sa na Mesiaci stane a ako sa to stane.
Peter
Diskusia
Saťo
prvyyyyy , wtf, idem spat, ale zatial som asi za 3, no neoslovuj citatela priamo... toto moj terajsi nevyspaty postreh
btw nenavidim hehehe, ked nejaka postava povie hehehe mala by v zapati dost gulku medzi oci, aspon polpalcovu... alebo byt prebodnuta niecim hruby a tupy, najlepsie vodovnodnym potrubym, nalesne by k nej emzak prisiel, pozrel sa jej do oci, dlhym jazykom oslintal tie umierajuce bielka, sklonil hlavu a zjedol kusky criev vytrcajuce z rury, labuznicky si malskol a zoral aj zvysok tela ktore ani nestihlo zomriet... uz vazne idem spat
04.12.2007
prvyyyyy , wtf, idem spat, ale zatial som asi za 3, no neoslovuj citatela priamo... toto moj terajsi nevyspaty postreh
btw nenavidim hehehe, ked nejaka postava povie hehehe mala by v zapati dost gulku medzi oci, aspon polpalcovu... alebo byt prebodnuta niecim hruby a tupy, najlepsie vodovnodnym potrubym, nalesne by k nej emzak prisiel, pozrel sa jej do oci, dlhym jazykom oslintal tie umierajuce bielka, sklonil hlavu a zjedol kusky criev vytrcajuce z rury, labuznicky si malskol a zoral aj zvysok tela ktore ani nestihlo zomriet... uz vazne idem spat
04.12.2007
xius
Ermnhm... Zaujimavy napad, konzultovat s nami vznikajucu poviedku, ale fungovat to nemoze: kazdy sme iny a neviem ako si chces z nasich nazorov vybrat nejaky "spravny". Synteza asi nebude najlepsi napad. (viz psicka a macicku) To, co si tu teraz predviedol... neviem, co k tomu napisat. Skratka neviem. :) Nema to nic... Urcite existuju ludia, ktori napisu dobru poviedku v jedinom zatahu, za par hodin, ale osobne pisem kazdu vec *niekolko tyzdnov*. A nestaci to. 90% casu patri premyslaniu nad tym, o com to bude a ako to skonci. Vata mi vznika az casom. Casto az pri pisani, ale viem kam smerujem a odkial vychadzam. Nie je to jediny a spravny postup, len ma zaraza tvoja neoblomnost vo viere, ze sa da pisat len tak... Sadnem si. Mam hmlistu ideu o diele. Zacnem pisat. Objavi sa problem - neviem, ako dalej. Okej, tak piseme, co nam prve napadne? EE! Piseme dlhe opisy, aby nam omk nieco napadlo? EE! ...prec od klavesnice/pera/tuzky/krvaveho hnatu surodenca a mysliet! Najdi si vyhovujuci stereotyp. Skus trebars pisat kazdy den v rovnaky cas, rovnakom mieste. Vypni chat, utop rybicky, zabi bubaka pod postelou, rozmlat radio. Vzdy ked som dlhsie nepisal a potom sa k tomu vratil, zdalo sa mi nemozne pokracovat, ci pisat vobec... Ale forcovanie sa do myslienok na pisanie pomohlo. Vzdy. Nemyslim, ze som natolko vynimocny, aby som to dokazal len ja. Mas proste zly pristup. Nikto nepise naozaj lahko, tak sa zacni trochu snazit. (ja napr. nevidim ziadny pokrok od Pamati... tie iste chyby, ziadna zmena) A nj, nikto z nas nie je dokonaly, ani nase rady nie su, ale radsej ich ber prilis vazne ako podcenuj.
04.12.2007
Ermnhm... Zaujimavy napad, konzultovat s nami vznikajucu poviedku, ale fungovat to nemoze: kazdy sme iny a neviem ako si chces z nasich nazorov vybrat nejaky "spravny". Synteza asi nebude najlepsi napad. (viz psicka a macicku) To, co si tu teraz predviedol... neviem, co k tomu napisat. Skratka neviem. :) Nema to nic... Urcite existuju ludia, ktori napisu dobru poviedku v jedinom zatahu, za par hodin, ale osobne pisem kazdu vec *niekolko tyzdnov*. A nestaci to. 90% casu patri premyslaniu nad tym, o com to bude a ako to skonci. Vata mi vznika az casom. Casto az pri pisani, ale viem kam smerujem a odkial vychadzam. Nie je to jediny a spravny postup, len ma zaraza tvoja neoblomnost vo viere, ze sa da pisat len tak... Sadnem si. Mam hmlistu ideu o diele. Zacnem pisat. Objavi sa problem - neviem, ako dalej. Okej, tak piseme, co nam prve napadne? EE! Piseme dlhe opisy, aby nam omk nieco napadlo? EE! ...prec od klavesnice/pera/tuzky/krvaveho hnatu surodenca a mysliet! Najdi si vyhovujuci stereotyp. Skus trebars pisat kazdy den v rovnaky cas, rovnakom mieste. Vypni chat, utop rybicky, zabi bubaka pod postelou, rozmlat radio. Vzdy ked som dlhsie nepisal a potom sa k tomu vratil, zdalo sa mi nemozne pokracovat, ci pisat vobec... Ale forcovanie sa do myslienok na pisanie pomohlo. Vzdy. Nemyslim, ze som natolko vynimocny, aby som to dokazal len ja. Mas proste zly pristup. Nikto nepise naozaj lahko, tak sa zacni trochu snazit. (ja napr. nevidim ziadny pokrok od Pamati... tie iste chyby, ziadna zmena) A nj, nikto z nas nie je dokonaly, ani nase rady nie su, ale radsej ich ber prilis vazne ako podcenuj.
04.12.2007
žjuvka
Xius a jeho zvyšujúci sa nadhľad.... K poviedke/téme by som len toľko, že dielo ako také nemôže obsahovať len nápad a formu. Už nestačí. A písať sem v zmysle "chcem si od vás nechať korigovať poviedku", hm. Nikto tu nie je profesionálnym spisovateľom, teda pokiaľ ja viem, takže.... O vzniku diela ako takom viem svoje a napriek tomu neviem, čo je horšie, či nepublikovať nič alebo všetko. Istý časový interval od nápadu po zverejnenie by však potenciálne vzniknúť mal. Keď pre nič, aspoň pre zábavu, čítanie vlastnej staršej tvorby je poučné. Tvorca, ktorý chce vychádzať pri písaní z náhlych nápadov by mohol vydať knihu aforizmov prípadne nanopoviedok, ale na veľké dielo to nestačí....
04.12.2007
Xius a jeho zvyšujúci sa nadhľad.... K poviedke/téme by som len toľko, že dielo ako také nemôže obsahovať len nápad a formu. Už nestačí. A písať sem v zmysle "chcem si od vás nechať korigovať poviedku", hm. Nikto tu nie je profesionálnym spisovateľom, teda pokiaľ ja viem, takže.... O vzniku diela ako takom viem svoje a napriek tomu neviem, čo je horšie, či nepublikovať nič alebo všetko. Istý časový interval od nápadu po zverejnenie by však potenciálne vzniknúť mal. Keď pre nič, aspoň pre zábavu, čítanie vlastnej staršej tvorby je poučné. Tvorca, ktorý chce vychádzať pri písaní z náhlych nápadov by mohol vydať knihu aforizmov prípadne nanopoviedok, ale na veľké dielo to nestačí....
04.12.2007
jurinko
Dobre.. Ide o toto: ked chces nieco pisat, tak to napis a nepytaj sa nas, neznamych ludi, ako to mas napisat. Ked chces nejaku formu, tak si vyber tu, ktora ti najviac sedi a nepytaj sa nas, neznamych ludi (lebo vid vyssie). No a teraz nieco o mne a mojom style pisania, lebo tato debata sa aj tak na to casom zvrhne: Ja som doteraz napisal x poviedok (vacsina bola dost zla, ale zabavna, vela krvi a tak:-) ). Velku vacsinu som napisal po prichode do noveho zamestnania / brigady / ineho prostredia. Nejakym sposobom ma to inspiruje. A vsetky dokoncene poviedky som napisal na jeden zatah. Ziadne Xiusove *tyzdne*, ziadne osnovy a picovinky okolo toho. Proste som si sadol, pocitil naval inspiracie a pisal som pat hodin poviedku, prepracovaval, od vzrusenia som vstaval a chodil po miestnosti, sam som sa smial na haluznych konstrukciach, prosto orgie inspiracie, tesne na hranici vyhorenia a straty zapalu :-). Ak som nejaku poviedku z nejakeho dovodu nedokoncil v tomto stave, tak uz som ju nedokoncil nikdy. Nejde to. Viem, ako sa to skonci, ale nechce sa mi to uz pisat, nepredstavuje to vyzvu. Ja pisem pribehy sam pre seba, ak ich iba prezijem v hlave, tak ich nemusim pisat. A pisat len tak, ze si ako Xius sadnem a budem pisat, aj ked ma nic nenapadne, mi jednoducho nejde. Nudim sa a pozeram z okna, nic nenapisem a ak ano, tak strasne blbosti. S tymto suvisi aj forma. Zacnem pisat a pisem, neriesim formu, ta pride sama. Raz som sa vratil k rozpisanej vacsej veci (mozno sa k nej este vratim, lebo neviem, ako to skonci a ten svet je velmi zaujimavy) a skusal som to napisat ako serial, ako poviedky z toho isteho sveta, ako kapitoly romanu... Neslo mi to. Nebol tam tvorivy zapal. A kedze uz pomerne dlho nikde nepracujem, tak som uz dost dlho nic nenapisal. Ale prachy dochadzaju a uz coskoro budem musiet ist niekde pracovat. Tak hadam sa do roka dockate dalsej poviedky odo mna :-). Uuuf, ale som sa rozpisal :-D
04.12.2007
Dobre.. Ide o toto: ked chces nieco pisat, tak to napis a nepytaj sa nas, neznamych ludi, ako to mas napisat. Ked chces nejaku formu, tak si vyber tu, ktora ti najviac sedi a nepytaj sa nas, neznamych ludi (lebo vid vyssie). No a teraz nieco o mne a mojom style pisania, lebo tato debata sa aj tak na to casom zvrhne: Ja som doteraz napisal x poviedok (vacsina bola dost zla, ale zabavna, vela krvi a tak:-) ). Velku vacsinu som napisal po prichode do noveho zamestnania / brigady / ineho prostredia. Nejakym sposobom ma to inspiruje. A vsetky dokoncene poviedky som napisal na jeden zatah. Ziadne Xiusove *tyzdne*, ziadne osnovy a picovinky okolo toho. Proste som si sadol, pocitil naval inspiracie a pisal som pat hodin poviedku, prepracovaval, od vzrusenia som vstaval a chodil po miestnosti, sam som sa smial na haluznych konstrukciach, prosto orgie inspiracie, tesne na hranici vyhorenia a straty zapalu :-). Ak som nejaku poviedku z nejakeho dovodu nedokoncil v tomto stave, tak uz som ju nedokoncil nikdy. Nejde to. Viem, ako sa to skonci, ale nechce sa mi to uz pisat, nepredstavuje to vyzvu. Ja pisem pribehy sam pre seba, ak ich iba prezijem v hlave, tak ich nemusim pisat. A pisat len tak, ze si ako Xius sadnem a budem pisat, aj ked ma nic nenapadne, mi jednoducho nejde. Nudim sa a pozeram z okna, nic nenapisem a ak ano, tak strasne blbosti. S tymto suvisi aj forma. Zacnem pisat a pisem, neriesim formu, ta pride sama. Raz som sa vratil k rozpisanej vacsej veci (mozno sa k nej este vratim, lebo neviem, ako to skonci a ten svet je velmi zaujimavy) a skusal som to napisat ako serial, ako poviedky z toho isteho sveta, ako kapitoly romanu... Neslo mi to. Nebol tam tvorivy zapal. A kedze uz pomerne dlho nikde nepracujem, tak som uz dost dlho nic nenapisal. Ale prachy dochadzaju a uz coskoro budem musiet ist niekde pracovat. Tak hadam sa do roka dockate dalsej poviedky odo mna :-). Uuuf, ale som sa rozpisal :-D
04.12.2007
draculin
Nuz, cisto k tym formam - prva alebo tretia aj mozu byt.Tu druhu,dennikovu,beriem ako recesiu mat miesto mozgu Excel,mozno sa aj chytim,ale inac nie.A zase necakaj,ze ti na zaklade TOHOTO niekto povie ci mas talent! To je akoby si chytil do ruky varechu a potom panvicu a my ti mame povedat ci vies varit.Ked uz,tak napist nieco cele a kasli na ten cas ktory pri tom mozno zabijes.Su aj ovela vacsie blbosti pri ktorych sa da travit cas.Potom tu poviedku (ukoncenu!) nechaj odlezat aspon zopar tyzdnov a preskrtaj a prepis.A zober si nejaky casak - Fantaziu,Ikariu,Pevnost,to je jedno.Tam si najdi nejaku poviedku,podla moznosti aj taku co ziskala nejake ocenenie a porovnaj ju s tvojim vytvorom.Tazko mozes hned aspirovat na Huga,ale je diametralny rozdiel medzi tym co si pod pojmom "poviedka" a scifi/fantasy predstavuju tunajsi zacinajuci autori..a co pod tym chapu spisovatelia a citatelia na celom svete.Jooo,a ten talent :) Pri pisani tvori tak 15%, zvysnych 85% je ako pisal Xius len disciplina.To aj vysvetluje preco tolko autorov s minimom originalnych napadov pise spustu knih,ktore sa dokonca aj dobre predavaju.Takze zabudni ze bude hned hviezda a fanynky budu po tebe hadzat spodne pradlo a ty sa im budes podpisovat na pupky :) A nase rady ber aspon z toho pohladu,ze sme strasne rozmaznani spotrebitelia.Do micudy nemusis vediet ani kopnut,ale dedinskeho pseudosportovca rozoznas od prvoligoveho majstra aj tak.Aha,a tu prvu osobu ("Ja" forma) by som vynechal.Ak sa to nezvladne dobre,postava trpi akurat samomluvou a navyse to strasne zvazuje.3rd person is way to go :)
04.12.2007
Nuz, cisto k tym formam - prva alebo tretia aj mozu byt.Tu druhu,dennikovu,beriem ako recesiu mat miesto mozgu Excel,mozno sa aj chytim,ale inac nie.A zase necakaj,ze ti na zaklade TOHOTO niekto povie ci mas talent! To je akoby si chytil do ruky varechu a potom panvicu a my ti mame povedat ci vies varit.Ked uz,tak napist nieco cele a kasli na ten cas ktory pri tom mozno zabijes.Su aj ovela vacsie blbosti pri ktorych sa da travit cas.Potom tu poviedku (ukoncenu!) nechaj odlezat aspon zopar tyzdnov a preskrtaj a prepis.A zober si nejaky casak - Fantaziu,Ikariu,Pevnost,to je jedno.Tam si najdi nejaku poviedku,podla moznosti aj taku co ziskala nejake ocenenie a porovnaj ju s tvojim vytvorom.Tazko mozes hned aspirovat na Huga,ale je diametralny rozdiel medzi tym co si pod pojmom "poviedka" a scifi/fantasy predstavuju tunajsi zacinajuci autori..a co pod tym chapu spisovatelia a citatelia na celom svete.Jooo,a ten talent :) Pri pisani tvori tak 15%, zvysnych 85% je ako pisal Xius len disciplina.To aj vysvetluje preco tolko autorov s minimom originalnych napadov pise spustu knih,ktore sa dokonca aj dobre predavaju.Takze zabudni ze bude hned hviezda a fanynky budu po tebe hadzat spodne pradlo a ty sa im budes podpisovat na pupky :) A nase rady ber aspon z toho pohladu,ze sme strasne rozmaznani spotrebitelia.Do micudy nemusis vediet ani kopnut,ale dedinskeho pseudosportovca rozoznas od prvoligoveho majstra aj tak.Aha,a tu prvu osobu ("Ja" forma) by som vynechal.Ak sa to nezvladne dobre,postava trpi akurat samomluvou a navyse to strasne zvazuje.3rd person is way to go :)
04.12.2007
seli
Kazda forma je dobra, ak je dobre napisana. Z Tvojich nie je dobre napisana ani jedna. Lebo nie je napisana. Talent je sice pekna vec, ale remeslo nikto nedostane do vienka, to sa treba naucit. Takze mas dev moznosti: vela citat, vela pisat, a to vzdy az do konca a nasladnym prepisovanim a upravovanim. Ak na to nemas chut ci trpezlivost, radsej sa na to vybodni.
04.12.2007
Kazda forma je dobra, ak je dobre napisana. Z Tvojich nie je dobre napisana ani jedna. Lebo nie je napisana. Talent je sice pekna vec, ale remeslo nikto nedostane do vienka, to sa treba naucit. Takze mas dev moznosti: vela citat, vela pisat, a to vzdy az do konca a nasladnym prepisovanim a upravovanim. Ak na to nemas chut ci trpezlivost, radsej sa na to vybodni.
04.12.2007
seli
A este som zabudla povedat, ze talent nie je ako hnede vlasy: vyskytuje sa omnoho zriedkavejsie a len uplne vynimocne je poznat na prvy pohlad. A az takou bielou vranou nie si.
04.12.2007
A este som zabudla povedat, ze talent nie je ako hnede vlasy: vyskytuje sa omnoho zriedkavejsie a len uplne vynimocne je poznat na prvy pohlad. A az takou bielou vranou nie si.
04.12.2007
draculin
A nemohol to byt zmyselny sysel? Mne uz tiez sibe,len neviem na co sa mam vyhovorit :)
04.12.2007
A nemohol to byt zmyselny sysel? Mne uz tiez sibe,len neviem na co sa mam vyhovorit :)
04.12.2007
SARS
Hej, draculin, nejak sa to tu zvráha ;). OK, teraz k dielku. V každom prípade nie je zaujímave a ani originálne poslať prvú haluz, ktorá ťa napadne a mal si čas ju sklepať do kompu. Najmä pre ľudí ktorý už dva roky pravideľne sa pohoršujú na nedopísanými (ale poslanými) poviedkami. Uverejnenie poviedky vo viacerých verziách (profesionál má vždy eso v rukáve) nie je až taký zlý nápad. Napríklad Taragel a Píšťanek v Sekerou a Nožom uverejnili poviedku Priekopník (snaď si názov ešte pamätám ;) v dvoch verziách. Lenže dokončených. Na tému Poviedka nepoviem nič nové, iba malé doplnenie: Poviedka je TVOJE dielo, a iba ty rozhoduješ o jej deji, postavách, a vlastne všetkom (česť výnimkám a editorom ;). Okúsil som to na vlastnej koži, keď som sa pokúsil domyslieť poviedku, z ktorou som nevedel ako ďalej opýtaním sa na názor kamoša (tiež poviedkára, ale nie na scifi.sk). Jeho nápad sa ani trocha nezhodoval s mojou riedkou mlhavou predstavou. Zhrnutie: Nabudúce publikuj iba podončené poviedky (to platí pre všetkých, inak budeme strašiť vaše deti - budúce i minulé!) a nesnaž sa nikoho žiadať o dokončenie, či pokračovanie tvojej poviedky. Keď ťa už nič nenapadá, nevadí mrkneš sa na to o pol roka neskôr ;).
04.12.2007
Hej, draculin, nejak sa to tu zvráha ;). OK, teraz k dielku. V každom prípade nie je zaujímave a ani originálne poslať prvú haluz, ktorá ťa napadne a mal si čas ju sklepať do kompu. Najmä pre ľudí ktorý už dva roky pravideľne sa pohoršujú na nedopísanými (ale poslanými) poviedkami. Uverejnenie poviedky vo viacerých verziách (profesionál má vždy eso v rukáve) nie je až taký zlý nápad. Napríklad Taragel a Píšťanek v Sekerou a Nožom uverejnili poviedku Priekopník (snaď si názov ešte pamätám ;) v dvoch verziách. Lenže dokončených. Na tému Poviedka nepoviem nič nové, iba malé doplnenie: Poviedka je TVOJE dielo, a iba ty rozhoduješ o jej deji, postavách, a vlastne všetkom (česť výnimkám a editorom ;). Okúsil som to na vlastnej koži, keď som sa pokúsil domyslieť poviedku, z ktorou som nevedel ako ďalej opýtaním sa na názor kamoša (tiež poviedkára, ale nie na scifi.sk). Jeho nápad sa ani trocha nezhodoval s mojou riedkou mlhavou predstavou. Zhrnutie: Nabudúce publikuj iba podončené poviedky (to platí pre všetkých, inak budeme strašiť vaše deti - budúce i minulé!) a nesnaž sa nikoho žiadať o dokončenie, či pokračovanie tvojej poviedky. Keď ťa už nič nenapadá, nevadí mrkneš sa na to o pol roka neskôr ;).
04.12.2007
draculin
Este ma tak napadlo - v poslednej Pevnosti rozobera Neff vyhody a nevyhody toho z ktorej osoby je dielo pisane.No a ak vies po anglicky a myslis to s pisanim vaznejsie ako je skolsky sloh,tu je zopar napadov od Roberta Sawyera (ktoreho uz mozeme brat ako nejaku kapacitu): http://www.sfwriter.com/owinde x.htm
04.12.2007
Este ma tak napadlo - v poslednej Pevnosti rozobera Neff vyhody a nevyhody toho z ktorej osoby je dielo pisane.No a ak vies po anglicky a myslis to s pisanim vaznejsie ako je skolsky sloh,tu je zopar napadov od Roberta Sawyera (ktoreho uz mozeme brat ako nejaku kapacitu): http://www.sfwriter.com/owinde x.htm
04.12.2007
seli
Sars, ja sem síce nedokončené poviedky neposielam, ale ak sa Ti odo mňa niečo niekedy nebude páčiť tak, že to v Tebe bude vyvolávať strašiacu náladu, tak moje MINULÉ deti strašiť pokojne môžeš.
04.12.2007
Sars, ja sem síce nedokončené poviedky neposielam, ale ak sa Ti odo mňa niečo niekedy nebude páčiť tak, že to v Tebe bude vyvolávať strašiacu náladu, tak moje MINULÉ deti strašiť pokojne môžeš.
04.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Nuž, chlapče, budem sa len opakovať po iných : Sám si vyber, čo sa ti zdá najlepšie (odporúčam variant 3, ako ho neutiahneš, tak 1). Píš, kontroluj si to, prerábaj často, neunáhli sa... Toť vsjo. Nech ti to vyjde ! Veľa šťastia pri škrabaní - nik sa nestane spisovateľom za jeden deň. Či máš talent, to ukáže čas. Moje prvé dielka stáli tiež za... ehem... :-)
04.12.2007
Nuž, chlapče, budem sa len opakovať po iných : Sám si vyber, čo sa ti zdá najlepšie (odporúčam variant 3, ako ho neutiahneš, tak 1). Píš, kontroluj si to, prerábaj často, neunáhli sa... Toť vsjo. Nech ti to vyjde ! Veľa šťastia pri škrabaní - nik sa nestane spisovateľom za jeden deň. Či máš talent, to ukáže čas. Moje prvé dielka stáli tiež za... ehem... :-)
04.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Seli : Fíha, tých vtákov tu dáko pribúda ! :-D Ty máš snežnú sovu (vplyv HP ?), ja zas emblém Attreidov so sokolom. Už tu chýba len dáky fešný krkavec... :-)
04.12.2007
Seli : Fíha, tých vtákov tu dáko pribúda ! :-D Ty máš snežnú sovu (vplyv HP ?), ja zas emblém Attreidov so sokolom. Už tu chýba len dáky fešný krkavec... :-)
04.12.2007
Saťo
Trochu dobcim od temy ktora sa tu vyvija, snad ma nikto nerozporcuje... bolo tu spomenute, ze pisanie v prvej osobe je zavezujuce atd. no ja mam prvu osobu celkom rad, nie kazdy pribeh sa da sice z nej plnohodnote vyrozprvat, no pokial je hlavna postava centrom vsetkeho diania, nieje v tom problem, navyse da sa tam (podla mna) dosiahnut vacsieho stoznenia, citov... co sa chcem opytat je toto: vadi ked je velka koncentracia "som" ?? pretoze pori cinnostiach v prvej osobe sa tomu strasne takzo vyhyba, viem ze takato otazka posoby ako ked sa pyta jozko na prvej hodine slohu, nomminule som sa nad tym tak necakane zamyslel,tak preco to sem nehodit. Ja osobne mam pocti, ze to nieje problem, preto chcem vediet ci sa fatalne mylim ?
04.12.2007
Trochu dobcim od temy ktora sa tu vyvija, snad ma nikto nerozporcuje... bolo tu spomenute, ze pisanie v prvej osobe je zavezujuce atd. no ja mam prvu osobu celkom rad, nie kazdy pribeh sa da sice z nej plnohodnote vyrozprvat, no pokial je hlavna postava centrom vsetkeho diania, nieje v tom problem, navyse da sa tam (podla mna) dosiahnut vacsieho stoznenia, citov... co sa chcem opytat je toto: vadi ked je velka koncentracia "som" ?? pretoze pori cinnostiach v prvej osobe sa tomu strasne takzo vyhyba, viem ze takato otazka posoby ako ked sa pyta jozko na prvej hodine slohu, nomminule som sa nad tym tak necakane zamyslel,tak preco to sem nehodit. Ja osobne mam pocti, ze to nieje problem, preto chcem vediet ci sa fatalne mylim ?
04.12.2007
draculin
Toš,Sato:) Zase nebudem niekomu vnucovat vlastny nazor a prvu osobu som si odskusal tiez.Ak je dobre zvladnuta,ovsemze to za to stoji,Chandler a Kulhanek su dva vyborne priklady.Co spominas to "stotoznenie" - ono stracas urcity bozsky nadhlad tretej osoby,takze sa moze stat ze citatel sa praveze vobec nechyti.Si viazany prave na jednu dejovu liniu,lebo si nemozes dovolit lietat dejom a priestorom - tu musim zopakovat Neffa.Proste nemozes opisovat co sa deje za rohom,takze byva tazke nahodit rozsiahly dej a nemas mnohe "barlicky".Taktiez nie kazdy dokaze vlastne myslienky hrdinu napisat dostatocne zaujimavo aby to neznelo ako autisticke blabotanie postihnuteho nestastnika.Takze toto nie je agitka PROTI..len ze drzim palce,pretoze to mas tazsie.A kdez Peter chcel poradit,radsej som doporucil tu lahsiu cestu :)
04.12.2007
Toš,Sato:) Zase nebudem niekomu vnucovat vlastny nazor a prvu osobu som si odskusal tiez.Ak je dobre zvladnuta,ovsemze to za to stoji,Chandler a Kulhanek su dva vyborne priklady.Co spominas to "stotoznenie" - ono stracas urcity bozsky nadhlad tretej osoby,takze sa moze stat ze citatel sa praveze vobec nechyti.Si viazany prave na jednu dejovu liniu,lebo si nemozes dovolit lietat dejom a priestorom - tu musim zopakovat Neffa.Proste nemozes opisovat co sa deje za rohom,takze byva tazke nahodit rozsiahly dej a nemas mnohe "barlicky".Taktiez nie kazdy dokaze vlastne myslienky hrdinu napisat dostatocne zaujimavo aby to neznelo ako autisticke blabotanie postihnuteho nestastnika.Takze toto nie je agitka PROTI..len ze drzim palce,pretoze to mas tazsie.A kdez Peter chcel poradit,radsej som doporucil tu lahsiu cestu :)
04.12.2007
seli
Moja sova nemá s HP nič spoločné. Mám sovy rada už roky, a to z viacerých dôvodov: sú symbolom múdrosti, "bubo bubo" (=výr skalný) bol jeden z prvých latinských výrazov, ktoré som sa kedy naučila (na náučných chodníkov v slovenských horách), viem ich ako-tak nakresliť (a to je dôležité, lebo inak veľmi nekreslím), mám niekoľko výnimočne pekných sov v mojej zbierke zvieracích miniatúr, sova je súčasťou emblému na skriptách mojej prvej alma mater... To sú len tie dôvody, ktoré má teraz narýchlo napadli, možno je ich aj viac. Skrátka sovy (hlavne tie symbolické) ma sprevádzajú celý život :-). Tak som si vybrala sovu (ikonky ani nicky si nevyciciavam z prsta, vždy niečo znamenajú.) A snežná sova je to len preto, lebo to je najkrajšia sovie ikonka, akú som našla.:-)
04.12.2007
Moja sova nemá s HP nič spoločné. Mám sovy rada už roky, a to z viacerých dôvodov: sú symbolom múdrosti, "bubo bubo" (=výr skalný) bol jeden z prvých latinských výrazov, ktoré som sa kedy naučila (na náučných chodníkov v slovenských horách), viem ich ako-tak nakresliť (a to je dôležité, lebo inak veľmi nekreslím), mám niekoľko výnimočne pekných sov v mojej zbierke zvieracích miniatúr, sova je súčasťou emblému na skriptách mojej prvej alma mater... To sú len tie dôvody, ktoré má teraz narýchlo napadli, možno je ich aj viac. Skrátka sovy (hlavne tie symbolické) ma sprevádzajú celý život :-). Tak som si vybrala sovu (ikonky ani nicky si nevyciciavam z prsta, vždy niečo znamenajú.) A snežná sova je to len preto, lebo to je najkrajšia sovie ikonka, akú som našla.:-)
04.12.2007
seli
to draculin: Tvoja ikonko-tvár koniec-koncov vyzerá, akoby s ňou nejaký krkavec už mal dočinenia, tak ste minimálne spriaznení.
04.12.2007
to draculin: Tvoja ikonko-tvár koniec-koncov vyzerá, akoby s ňou nejaký krkavec už mal dočinenia, tak ste minimálne spriaznení.
04.12.2007
Saťo
Draculin: hej mas pravdu. teraz si spominam na knizku kde boli dokonca kombinovane osoby. zopar kapitol bolo z prvej osoby, dalsie kapitol ktore ukazovali dej kde sa hp nenachadzala boly z tretej, knizka sa volala Linhen, do Zambocha, celkom dost zaujimave a myslim ze to urcite nic nekazilo, ale trufnut si na nieco take to zase...
04.12.2007
Draculin: hej mas pravdu. teraz si spominam na knizku kde boli dokonca kombinovane osoby. zopar kapitol bolo z prvej osoby, dalsie kapitol ktore ukazovali dej kde sa hp nenachadzala boly z tretej, knizka sa volala Linhen, do Zambocha, celkom dost zaujimave a myslim ze to urcite nic nekazilo, ale trufnut si na nieco take to zase...
04.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Seli : V pohode... Sovy mám rád. Vídam (či skôr počujem ich) dennodenne (či skôr v noci ?) - najmä kuvičky a myšiarky ušaté. :-)
04.12.2007
Seli : V pohode... Sovy mám rád. Vídam (či skôr počujem ich) dennodenne (či skôr v noci ?) - najmä kuvičky a myšiarky ušaté. :-)
04.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Draculin : Ale no, aj Krkavec je predsa dôstojný, nielen hrozivý... A ak si mladý duchom, môžeš byť stále príťažlivý pre príslušníčky nežného pohlavia. ;-))
04.12.2007
Draculin : Ale no, aj Krkavec je predsa dôstojný, nielen hrozivý... A ak si mladý duchom, môžeš byť stále príťažlivý pre príslušníčky nežného pohlavia. ;-))
04.12.2007
draculin
No,potulny kriziak naznacuje ze zije v lone prirody a xius sa nam snazi vsugerovat,ze vraj je dusevne zdravy :) Inac,posledneho krkavca co som videl,bol sice vycpany ale rozmerovo ako kondor negroid.A tak ma napada,ze po urcitom veku zeny u muza ocenuju aj ine kvality-napr.schopnost zarobit viac ako oni minu,schopnost tancovat passo doble a ked uz nie dusevne zdravie,tak aspon nedostatok vyraznych dusevnych poruch.Takze scifi ako vysite :)
05.12.2007
No,potulny kriziak naznacuje ze zije v lone prirody a xius sa nam snazi vsugerovat,ze vraj je dusevne zdravy :) Inac,posledneho krkavca co som videl,bol sice vycpany ale rozmerovo ako kondor negroid.A tak ma napada,ze po urcitom veku zeny u muza ocenuju aj ine kvality-napr.schopnost zarobit viac ako oni minu,schopnost tancovat passo doble a ked uz nie dusevne zdravie,tak aspon nedostatok vyraznych dusevnych poruch.Takze scifi ako vysite :)
05.12.2007
xius
seli: Nene, ja zijem na Zemi, len inteligencia ci jej odnoze proste pritazlive nie su. :) Aspon nie na Zemi, na ktorej zijem ja... draculin: Hyhy. *samoobjal sa* Mne sa nechce cakat do vyssieho veku. Pocestujem casom. Vzuuum, vzuum...
05.12.2007
seli: Nene, ja zijem na Zemi, len inteligencia ci jej odnoze proste pritazlive nie su. :) Aspon nie na Zemi, na ktorej zijem ja... draculin: Hyhy. *samoobjal sa* Mne sa nechce cakat do vyssieho veku. Pocestujem casom. Vzuuum, vzuum...
05.12.2007
seli
POZOR! Svetový objav na scifi.sk! Z diskusie jasne vyplýva, že Xius i ja žijeme na Zemi, ale nie na tej istej; ergo žijeme v paralelných dimenziách. Server scifi.sk je kontaktným bodom oboch dimenzií. Navrhujem, aby nejaký nestranný pozorovateľ podal vedeckú správu o tomto fascinujúcom úkaze, najlepšie v podobe tu uverejnenej poviedky, ktorá mu nepochybne prinesie Nobelovu cenu za fyziku, Nobelovu cenu za literatúru a predovšetkým nevídane nadšené príspevky skalných diskutérov.
05.12.2007
POZOR! Svetový objav na scifi.sk! Z diskusie jasne vyplýva, že Xius i ja žijeme na Zemi, ale nie na tej istej; ergo žijeme v paralelných dimenziách. Server scifi.sk je kontaktným bodom oboch dimenzií. Navrhujem, aby nejaký nestranný pozorovateľ podal vedeckú správu o tomto fascinujúcom úkaze, najlepšie v podobe tu uverejnenej poviedky, ktorá mu nepochybne prinesie Nobelovu cenu za fyziku, Nobelovu cenu za literatúru a predovšetkým nevídane nadšené príspevky skalných diskutérov.
05.12.2007
marcus
seli: mne z toho vychadza len to, ze ste obaja kvalitne sfajceni. A este, ze ste hamizní(chamtiví) a mne ste nic nenechali. :-)) ( uch dal by som ... )
05.12.2007
seli: mne z toho vychadza len to, ze ste obaja kvalitne sfajceni. A este, ze ste hamizní(chamtiví) a mne ste nic nenechali. :-)) ( uch dal by som ... )
05.12.2007
seli
Obávam sa, že k medzerám v mojom vzdelaní patrí aj to, že marišku by som nespoznala, ani keby si mi ju strčil rovno pod nos. :-( A šesť rokov som žila na intráku! Ako hovorí jedne môj známy, čierna diera je menšia záhada než toto. Ale pripúšťam, že pri spätnom pohľade ma napadá aj iné ako multidimenzionálne zdôvodnenie rozporu medzi mojimi a Xiovými vyjadreniami, nemôžem ho tu ale uviesť, lebo sa to tu už úplne zvrhne.
05.12.2007
Obávam sa, že k medzerám v mojom vzdelaní patrí aj to, že marišku by som nespoznala, ani keby si mi ju strčil rovno pod nos. :-( A šesť rokov som žila na intráku! Ako hovorí jedne môj známy, čierna diera je menšia záhada než toto. Ale pripúšťam, že pri spätnom pohľade ma napadá aj iné ako multidimenzionálne zdôvodnenie rozporu medzi mojimi a Xiovými vyjadreniami, nemôžem ho tu ale uviesť, lebo sa to tu už úplne zvrhne.
05.12.2007
xius
Ja som ako maly odhalil, ze existujem len ja a vy ste len projekciou mojej mysle. Odpor je marny. :)
05.12.2007
Ja som ako maly odhalil, ze existujem len ja a vy ste len projekciou mojej mysle. Odpor je marny. :)
05.12.2007
Saťo
mozno... je Zemí viac, v tom istom priestore, jena je v jednej slnecnej sustave, dalsia v dalsej atd... a vsetky su prepojene minijaturnimy priestorovymi trhlinami velkosi dveri ktore nedokazme vnimat. Ako mozte vediet, ze vasa izba nieje na opacnom konci galaxieie ako chodba pred nimi?
05.12.2007
mozno... je Zemí viac, v tom istom priestore, jena je v jednej slnecnej sustave, dalsia v dalsej atd... a vsetky su prepojene minijaturnimy priestorovymi trhlinami velkosi dveri ktore nedokazme vnimat. Ako mozte vediet, ze vasa izba nieje na opacnom konci galaxieie ako chodba pred nimi?
05.12.2007
Saťo
Xius: pokial si ako maly neodhalil ze neexistujes ty sam, tak to je vpohode. No ked to odhalis, nezabijaj sa, aj tak nam tym neukazes, ze ani my vskutocnosti neexistujeme.
05.12.2007
Xius: pokial si ako maly neodhalil ze neexistujes ty sam, tak to je vpohode. No ked to odhalis, nezabijaj sa, aj tak nam tym neukazes, ze ani my vskutocnosti neexistujeme.
05.12.2007
SARS
Ale môže existencia popierať seba sama? Zaváňa to protiexistencializmom ;). PS2xius: Vidím, že bráchova teória egocentrického vesmíru je populárna aj u iných :).
05.12.2007
Ale môže existencia popierať seba sama? Zaváňa to protiexistencializmom ;). PS2xius: Vidím, že bráchova teória egocentrického vesmíru je populárna aj u iných :).
05.12.2007
seli
2Xius: A že vraj duševne zdravý....
Ale netreba sa trápiť nad vnímaním sveta. Ako povedal Immanuel Kant: "Svet je taký, aký ho vnímame, a vnímame ho taký, aký je."
06.12.2007
2Xius: A že vraj duševne zdravý....
Ale netreba sa trápiť nad vnímaním sveta. Ako povedal Immanuel Kant: "Svet je taký, aký ho vnímame, a vnímame ho taký, aký je."
06.12.2007
seli
scifi.sk, idú ti zle hodinky! Mikuláš!!! Idem jesť belgickú čokoládu!!! :-) ¨-) _¨) ¨-) :-)
06.12.2007
scifi.sk, idú ti zle hodinky! Mikuláš!!! Idem jesť belgickú čokoládu!!! :-) ¨-) _¨) ¨-) :-)
06.12.2007
xius
Aj ja maaam nejaku cokoladu. Mozno belgicku. :) ...seli: Aaale ved predstavou, ze *ja* som stredom vesmiru bojuje kazdy, to je normalne. A Kant ma sice pravdu, intuitivne, ale nijako zvlast ma jeho vyrok neposuva do novych dimenzii vnimania... skoda, novy uhol pohladu by som bral. Tiez mate niekedy pocit, ze by ste dokazali cokolvek, ak by sa vam chcelo? Ja ho mam neustale, akurat sa mi nechce...
06.12.2007
Aj ja maaam nejaku cokoladu. Mozno belgicku. :) ...seli: Aaale ved predstavou, ze *ja* som stredom vesmiru bojuje kazdy, to je normalne. A Kant ma sice pravdu, intuitivne, ale nijako zvlast ma jeho vyrok neposuva do novych dimenzii vnimania... skoda, novy uhol pohladu by som bral. Tiez mate niekedy pocit, ze by ste dokazali cokolvek, ak by sa vam chcelo? Ja ho mam neustale, akurat sa mi nechce...
06.12.2007
žjuvka
ach ach zase som mimo diania. No musím skonštatovať, že uplynulá debata je jasným dôkazom toho, že najlešie je vynechať podstatu a nič si ani nikomu inému nedokazovať. Potom to má náhle taký ten klasický humánny charakter....
06.12.2007
ach ach zase som mimo diania. No musím skonštatovať, že uplynulá debata je jasným dôkazom toho, že najlešie je vynechať podstatu a nič si ani nikomu inému nedokazovať. Potom to má náhle taký ten klasický humánny charakter....
06.12.2007
SARS
LOL, autor musí byť nadšený množstvom námetov na pokračovanie (Aj keď iba filozofických, ale dobrá poviedka sa dá napísať aj na tému Mastný chleba a delo ;).
06.12.2007
LOL, autor musí byť nadšený množstvom námetov na pokračovanie (Aj keď iba filozofických, ale dobrá poviedka sa dá napísať aj na tému Mastný chleba a delo ;).
06.12.2007
seli
Xius, ak chceš, aby ťa Kant posunul do nových dimenzií, prečítaj si celú KČR, to s Tebou určite niečo urobí :-)
06.12.2007
Xius, ak chceš, aby ťa Kant posunul do nových dimenzií, prečítaj si celú KČR, to s Tebou určite niečo urobí :-)
06.12.2007
xius
seli: KČR? Ak je to filozofia, tak hadam, ze ee. Bud jej nerozumiem alebo sa mi zda prilis jasna a neohuri.
06.12.2007
seli: KČR? Ak je to filozofia, tak hadam, ze ee. Bud jej nerozumiem alebo sa mi zda prilis jasna a neohuri.
06.12.2007
seli
Kritika čistého rozumu. Jedno z najvýznamnejších, možno priam najvýznamnejšie autorove dielo. Ak sa nemýlim, odtiaľ by mal pochádzať ten citát. Ale minimálne pre 99,8 percenta ľudí je to nečitateľné.
06.12.2007
Kritika čistého rozumu. Jedno z najvýznamnejších, možno priam najvýznamnejšie autorove dielo. Ak sa nemýlim, odtiaľ by mal pochádzať ten citát. Ale minimálne pre 99,8 percenta ľudí je to nečitateľné.
06.12.2007
xius
seli: Jasne, uz sa mi vynorili spomienky zo strednej. :) Jj, nemam dovod si namyslat, ze prave ja by som rozumel, viem, ze ee.
06.12.2007
seli: Jasne, uz sa mi vynorili spomienky zo strednej. :) Jj, nemam dovod si namyslat, ze prave ja by som rozumel, viem, ze ee.
06.12.2007
žjuvka
seli aka distribútor kníh bytostne (?) spriaznemých s jej alma mater. Skvelé, keby boli všetci tak verní.... Ale ja radšej Nietzscheho.
06.12.2007
seli aka distribútor kníh bytostne (?) spriaznemých s jej alma mater. Skvelé, keby boli všetci tak verní.... Ale ja radšej Nietzscheho.
06.12.2007
seli
Kdeže, o Kantovi som robila referát na strednej a okrem Večného mieru som od neho nikdy nič nečítala, aj keď by som chcela; tú KČR mám síce v pláne už roky, ale akosi sa na to stále necítim dosť veľká :-) Netreba predbiehať samého seba.
06.12.2007
Kdeže, o Kantovi som robila referát na strednej a okrem Večného mieru som od neho nikdy nič nečítala, aj keď by som chcela; tú KČR mám síce v pláne už roky, ale akosi sa na to stále necítim dosť veľká :-) Netreba predbiehať samého seba.
06.12.2007
jurinko
Inak, vsimli ste si, ze ked je poviedka uplne o nicom, tak sa tu strasne dlhe debaty vyvijaju? Normalne je to podla mna zaujimavy fenomen. K dobrej poviedke aj tak vsetci napisu, ze fasa, ale toto a toto a koniec. Kedze sa nemozme bavit o poviedke, tak sa bavime len tak o zivote a hned sa tu aj Kant a Nietzche mihne, o teoriach paralelnych vesmirov ani nehovoriac. (Inak to s tymi dverami bolo v jednej knihe, kde mal chlapik taky byt, ze kazda izba bola na inej planete, do veze sa islo schodami dole akoby do pivnice, niekde bola mensia gravitacia a tak. Tusim to bola ta kniha o Skorpionovi, co vedel ovladat cas, ale neviem, kto ju napisal, ani ako sa presne vola.)
06.12.2007
Inak, vsimli ste si, ze ked je poviedka uplne o nicom, tak sa tu strasne dlhe debaty vyvijaju? Normalne je to podla mna zaujimavy fenomen. K dobrej poviedke aj tak vsetci napisu, ze fasa, ale toto a toto a koniec. Kedze sa nemozme bavit o poviedke, tak sa bavime len tak o zivote a hned sa tu aj Kant a Nietzche mihne, o teoriach paralelnych vesmirov ani nehovoriac. (Inak to s tymi dverami bolo v jednej knihe, kde mal chlapik taky byt, ze kazda izba bola na inej planete, do veze sa islo schodami dole akoby do pivnice, niekde bola mensia gravitacia a tak. Tusim to bola ta kniha o Skorpionovi, co vedel ovladat cas, ale neviem, kto ju napisal, ani ako sa presne vola.)
06.12.2007
Saťo
hmm zaujimave napadlo ma to len tak z brucha :D, ale ked si spominal tie ine gravitacie, tiez som nieco nejake take niekde :D cital, ale to bola len jedna scenka a myslim ze tam slo o nejaku konkretnu osobu ktroa to robila... no nemozem si spomenut ani priblizne kde to bolo, zeby adams? ale asi nie...
06.12.2007
hmm zaujimave napadlo ma to len tak z brucha :D, ale ked si spominal tie ine gravitacie, tiez som nieco nejake take niekde :D cital, ale to bola len jedna scenka a myslim ze tam slo o nejaku konkretnu osobu ktroa to robila... no nemozem si spomenut ani priblizne kde to bolo, zeby adams? ale asi nie...
06.12.2007
SARS
jurinko toto je poho, prečitaj si Stav X, alebo Wewov Matrix. Ukážkové príklady Zákona dikutovanosti (kontroverznost/kvalita sa rovná počtu príspevkov)
07.12.2007
jurinko toto je poho, prečitaj si Stav X, alebo Wewov Matrix. Ukážkové príklady Zákona dikutovanosti (kontroverznost/kvalita sa rovná počtu príspevkov)
07.12.2007
jurinko
No tak to som skoro padol zo stolicky. Ze 188 prispevkov, to je neuveritelne! Ale dokazuje to, ze som zas (ako uz tolkokrat predtym :-D) mal pravdu.
07.12.2007
No tak to som skoro padol zo stolicky. Ze 188 prispevkov, to je neuveritelne! Ale dokazuje to, ze som zas (ako uz tolkokrat predtym :-D) mal pravdu.
07.12.2007
žjuvka
Entropická povaha je to, čo môže veľa zachrániť a napriek občasným obdobiam poviedkového sucha treba povedať, že tieto stránky vykazujú jej nadpriemernú koncentráciu. Faktom zostáva ako málo vie prispievateľ o tomto serveri, aj keď sa tu nachádza pravidelne. O nových autoroch nehovoriac. Často neuspokojivé, ale poučné. A tej zábavy.... Na druhej strane, koľko percent autorov sa k svojim dielam dlhodobo hlási a diskutuje o nich? Niekto chce jednoducho publikovať, pretože mu ten pocit stojí za to. Ako všetkým....
07.12.2007
Entropická povaha je to, čo môže veľa zachrániť a napriek občasným obdobiam poviedkového sucha treba povedať, že tieto stránky vykazujú jej nadpriemernú koncentráciu. Faktom zostáva ako málo vie prispievateľ o tomto serveri, aj keď sa tu nachádza pravidelne. O nových autoroch nehovoriac. Často neuspokojivé, ale poučné. A tej zábavy.... Na druhej strane, koľko percent autorov sa k svojim dielam dlhodobo hlási a diskutuje o nich? Niekto chce jednoducho publikovať, pretože mu ten pocit stojí za to. Ako všetkým....
07.12.2007
Saťo
mna by zaujimalo ako vznikaju, resp co je pricinou poviedkovych such. Je to preto ze uz zadne povedky niesu v zasobnku, alebo preto ze je ich tam malao a radsej ich odlozia na kusok neskor ked bude uz sucho na nevydrzanie? pytam sa preto ze by som asi aj sem nieco chcel posal, a zaujimalo by ma ako dlho sa caka :P ,ci sa mam ponahlat ak to tu ma byt pred vianocami :O
07.12.2007
mna by zaujimalo ako vznikaju, resp co je pricinou poviedkovych such. Je to preto ze uz zadne povedky niesu v zasobnku, alebo preto ze je ich tam malao a radsej ich odlozia na kusok neskor ked bude uz sucho na nevydrzanie? pytam sa preto ze by som asi aj sem nieco chcel posal, a zaujimalo by ma ako dlho sa caka :P ,ci sa mam ponahlat ak to tu ma byt pred vianocami :O
07.12.2007
žjuvka
Zásobník poviedok? No saťo, nejednému popudlivému poviedkovému prispievateľovi práve prirastá porisko sekery k dlani a pomýšľa, ako získať tvoju súkromnú adresu.... Myslím, že väčšina náhodných prispievateľov uprednostňuje slovo "Publikovať" pred "Kde " prípadne "Prečo (vôbec)".
08.12.2007
Zásobník poviedok? No saťo, nejednému popudlivému poviedkovému prispievateľovi práve prirastá porisko sekery k dlani a pomýšľa, ako získať tvoju súkromnú adresu.... Myslím, že väčšina náhodných prispievateľov uprednostňuje slovo "Publikovať" pred "Kde " prípadne "Prečo (vôbec)".
08.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Saťo : Onedlho zverejním niečo z mojej dielne. Roznoste ma potom na kopytách. :-))) Môže byť historická fantasy ? Odohrávajúca sa v Uhorsku ? :-)
08.12.2007
Saťo : Onedlho zverejním niečo z mojej dielne. Roznoste ma potom na kopytách. :-))) Môže byť historická fantasy ? Odohrávajúca sa v Uhorsku ? :-)
08.12.2007
Saťo
Som veĺmi potešený, že nepatrím(nebol som zaradený) medzi " náhodných prispievateľov" . Pre mňa je csifi.sk kardilogickou záležitosťou, čiže chcem aby to čo vysrstím bolo najskôr tu. No ešte sa mi nikto zo známich nemal čas k tomu vyjadriť (možno kvôli rozsahu) a samozrejme ešte to treba trochu dočistit od preklepov a gram. chýb... proste klasika. A tak skúšam opakovat moju otázku, tuší niekto koľko sa čaká na releasnutie?
To Peter: na roznosenie na kopytách sa na tejto stránke určite spolahnut mozes ;D Historická Fantasy odohrávajúca sa v uhorsku... znie to dosť zaujimavo, v uhorsko sa toho dialo kadečo, nechám sa prekvapit.
08.12.2007
Som veĺmi potešený, že nepatrím(nebol som zaradený) medzi " náhodných prispievateľov" . Pre mňa je csifi.sk kardilogickou záležitosťou, čiže chcem aby to čo vysrstím bolo najskôr tu. No ešte sa mi nikto zo známich nemal čas k tomu vyjadriť (možno kvôli rozsahu) a samozrejme ešte to treba trochu dočistit od preklepov a gram. chýb... proste klasika. A tak skúšam opakovat moju otázku, tuší niekto koľko sa čaká na releasnutie?
To Peter: na roznosenie na kopytách sa na tejto stránke určite spolahnut mozes ;D Historická Fantasy odohrávajúca sa v uhorsku... znie to dosť zaujimavo, v uhorsko sa toho dialo kadečo, nechám sa prekvapit.
08.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
2 all : Ozaj... Nevedeli by ste mi odporučiť nejakú dobrú knihu o mytologických bytostiach z čias stredovekej Európy ? Myslím najmä stredoeurópsku kultúrnu oblasť. V historickej fantasy treba aj nejaké záhadné tvory z iných svetov, vpradených do reálneho chodu dejín... Hoci tie tam plánujem vhodiť len ako určitý komparz, či príležitostné pozadie. :-)
08.12.2007
2 all : Ozaj... Nevedeli by ste mi odporučiť nejakú dobrú knihu o mytologických bytostiach z čias stredovekej Európy ? Myslím najmä stredoeurópsku kultúrnu oblasť. V historickej fantasy treba aj nejaké záhadné tvory z iných svetov, vpradených do reálneho chodu dejín... Hoci tie tam plánujem vhodiť len ako určitý komparz, či príležitostné pozadie. :-)
08.12.2007
jurinko
Vsak si nejake vymysli :-). Ale mne sa celkom pacia draculinove diela na tuto temu (na tejto stranke, mozno ta to inspiruje)..
08.12.2007
Vsak si nejake vymysli :-). Ale mne sa celkom pacia draculinove diela na tuto temu (na tejto stranke, mozno ta to inspiruje)..
08.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Ďuri : Nie ! Musí to pôsobiť autenticky. Ako, povedzme, v Sapkowského dielach. Tam je vidieť, že si dáva záležať nielen na budovaní pútaveho príbehu a správnej atmosféry, ale dôkladne pozná a má naštudované aj dobové reálie, vrátane tých súvisiacich s mytológiou a poverami (mám na mysli jeho nedávno zavŕšenú "husitskú" trilógiu).
08.12.2007
Ďuri : Nie ! Musí to pôsobiť autenticky. Ako, povedzme, v Sapkowského dielach. Tam je vidieť, že si dáva záležať nielen na budovaní pútaveho príbehu a správnej atmosféry, ale dôkladne pozná a má naštudované aj dobové reálie, vrátane tých súvisiacich s mytológiou a poverami (mám na mysli jeho nedávno zavŕšenú "husitskú" trilógiu).
08.12.2007
žjuvka
Hm, prvé, čo mi napadlo bolo, že by mohlo byť užitočné napísať rovno Sapkowskému a spýtať sa ho odkiaľ čerpal on.... Ja, nemám v tomto smere rozhľad, ale asi by to nemalo byť ilustrované....:)
08.12.2007
Hm, prvé, čo mi napadlo bolo, že by mohlo byť užitočné napísať rovno Sapkowskému a spýtať sa ho odkiaľ čerpal on.... Ja, nemám v tomto smere rozhľad, ale asi by to nemalo byť ilustrované....:)
08.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Žjuvka : Hehe... :-) Sapkáč používa rôzne mytologické postavy typické pre povery stredovekej Európy. Nájdeš tam slovanské, germánske, nemecké, celoeurópske mytologické tvory...
08.12.2007
Žjuvka : Hehe... :-) Sapkáč používa rôzne mytologické postavy typické pre povery stredovekej Európy. Nájdeš tam slovanské, germánske, nemecké, celoeurópske mytologické tvory...
08.12.2007
SARS
2Saťo: Je to presne tak. Celý rok za zásobník napĺňa a raz za čas (keď Šaňo má čas) sa naraz vybrázni. Takisto tu existujú fenologické obdobia väčšinou poďľa školy. Kým množštvo kvalitných poviedok stúpa po začiatku semestra (väčšinou zimného), menej kvalitných hlavne v období práznin (Vianoc). Tento zaujímavý jav je spôsobený rôznou bilanciou voľného času u vysokoškolákov a tých nižšie položených (hlavne základoškolákov). Je to číro štatistický model, tak nech sa nikdo nenechá uniesť zlosťou, že bol (nesprávne) zaradený do tej či inej skupiny. 2križiak: V každom prípade si prečítaj draculinov "Medzi kladivom a kovadlinou" (bohémizmus v nadpise bol zvolený schválne). Potom ti doporučujem SlavCon, i keď ide o staršiu mytológiu. 2Xius: Náhodou nerobíš na molekulárke? Tento výraz zvykne u nás používať jeden doktor :).
09.12.2007
2Saťo: Je to presne tak. Celý rok za zásobník napĺňa a raz za čas (keď Šaňo má čas) sa naraz vybrázni. Takisto tu existujú fenologické obdobia väčšinou poďľa školy. Kým množštvo kvalitných poviedok stúpa po začiatku semestra (väčšinou zimného), menej kvalitných hlavne v období práznin (Vianoc). Tento zaujímavý jav je spôsobený rôznou bilanciou voľného času u vysokoškolákov a tých nižšie položených (hlavne základoškolákov). Je to číro štatistický model, tak nech sa nikdo nenechá uniesť zlosťou, že bol (nesprávne) zaradený do tej či inej skupiny. 2križiak: V každom prípade si prečítaj draculinov "Medzi kladivom a kovadlinou" (bohémizmus v nadpise bol zvolený schválne). Potom ti doporučujem SlavCon, i keď ide o staršiu mytológiu. 2Xius: Náhodou nerobíš na molekulárke? Tento výraz zvykne u nás používať jeden doktor :).
09.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
SARS : Tvoje analýzy nemajú chybu. :-) Ozaj, dajú sa príbehy na tému "alternatívna verzia minulosti" považovať za sci-fi ? Iba ak je tam nejaká futurizujúcejšia technika (steampunk, dieselpunk, retro-futurizmus) ?
09.12.2007
SARS : Tvoje analýzy nemajú chybu. :-) Ozaj, dajú sa príbehy na tému "alternatívna verzia minulosti" považovať za sci-fi ? Iba ak je tam nejaká futurizujúcejšia technika (steampunk, dieselpunk, retro-futurizmus) ?
09.12.2007
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Tha... Asi koniec diskusie, má taký dojem. :-) Nech sa autorovi darí.
09.12.2007
Tha... Asi koniec diskusie, má taký dojem. :-) Nech sa autorovi darí.
09.12.2007
SARS
Na to existuje jasný termín: Špekulatívna próza (speculative fiction). Zahrnuje všetky fantastické žánre (scifi, fantasy...) ale i tie, ktoré sa ťažko zaradujú inde.
Alternatívna minulosť je fantastický žáner ako taký. PS: Po niekoľko hodinovej výnene názorov so cyberstormom na tému rozdielu medzi dystopiou a antiutopiou sme došli k záveru, že škatulkovanie umenia je blbosť. Iba to vytvára zbytočne konflikty (kanysov názor).
09.12.2007
Na to existuje jasný termín: Špekulatívna próza (speculative fiction). Zahrnuje všetky fantastické žánre (scifi, fantasy...) ale i tie, ktoré sa ťažko zaradujú inde.
Alternatívna minulosť je fantastický žáner ako taký. PS: Po niekoľko hodinovej výnene názorov so cyberstormom na tému rozdielu medzi dystopiou a antiutopiou sme došli k záveru, že škatulkovanie umenia je blbosť. Iba to vytvára zbytočne konflikty (kanysov názor).
09.12.2007
žjuvka
Hm, antiutópia, to mi vždy znelo ako Dinotopia a pokiaľ ide o intelektuálno-poučný náboj, v podstate to od seba nemá až tak priepastne ďaleko.... Alternatívy minulosti majú v sebe niečo dodatočne poukazujúce, ale dá sa s tým pracovať o to remeselnejšie.
10.12.2007
Hm, antiutópia, to mi vždy znelo ako Dinotopia a pokiaľ ide o intelektuálno-poučný náboj, v podstate to od seba nemá až tak priepastne ďaleko.... Alternatívy minulosti majú v sebe niečo dodatočne poukazujúce, ale dá sa s tým pracovať o to remeselnejšie.
10.12.2007
jurinko
Mne sa alternativne minulosti takmer nikdy nepacia, preotze nie som natolko zbehly v dejepise, aby som dokazal ocenit autorovu uchvatnu schopnost sklbit historicke fakty a realie s fantasy prvkami. Kazdopadne chapem, ze to niekoho zaujima. A draculin to pise velmi putavo :-)
10.12.2007
Mne sa alternativne minulosti takmer nikdy nepacia, preotze nie som natolko zbehly v dejepise, aby som dokazal ocenit autorovu uchvatnu schopnost sklbit historicke fakty a realie s fantasy prvkami. Kazdopadne chapem, ze to niekoho zaujima. A draculin to pise velmi putavo :-)
10.12.2007
SARS
Mna naopak alternativne svety vzdy zaujimali. Otazky typu co keby ma napadali od detstva. Jurinko, nezabudaj, ze do alternativnych svetov spadaju aj nefantasy diela (napriklad 1984 je tiez alternativna minulost ;).
11.12.2007
Mna naopak alternativne svety vzdy zaujimali. Otazky typu co keby ma napadali od detstva. Jurinko, nezabudaj, ze do alternativnych svetov spadaju aj nefantasy diela (napriklad 1984 je tiez alternativna minulost ;).
11.12.2007
draculin
Sars,no 1984 bola klasicka anti-utopia, alternativna buducnost..ci trebars spolocenske scifi :) - to ked uz skatulkujeme.Alternativne minulosti maju jednu obrovsku vyhodu.Autor nema tu nemoznu ulohu vymyslat vlastne svety,ale ma uz jeden hotovy - uzasny,fantasticky a nevycerpatelny.Aj samotny Tolkien pri svojej fantazii vytvoril nieco,co sa rozsahom rovna mozno historii jednej krajiny.Takze si staci len vyberat.. A pri citani fakt netreba ovladat dejiny detailne,nejake naznaky pochopi kazdy.Teda aspon ak by som nepisal nieco z alternativnej historie Ugandy :))) Na druhej strane, autor ma tazsiu ulohu v tom ze si nemoze zo svetom a hrdinami robit co chce, privelke znasilnenie praveze o to viacej udrie do oci.Tu ma napada Harry Turtledove.Chlapik s uzasnou imaginaciou, schopny vymysliet mimoriadne putave alternativo-historicke zapletky.Jeho jedinou,ale o to tragickejsou chybou je, ze je zufalo zly spisovatel..proste pise katastrofalne (tak dobre,na slovensku by bol hviezda..priam supernova).Nejde totiz o nahodenie dokonaleho pozadia pribehu - co spusta ludi aj tu robi chybu,ze cakaju ovacie ked sem hodia nacrt vymysleneho sveta pri ktorom mame padnut na kolena.Podstatny je vzdy pribeh a alternativne minulosti, sklbenie fantasy, historie a scifi su len kulisy.Teraz si spominam na jednu staru poviedku od jedneho poliaka - o love na carodejnicu,bosorku v dobe vesmirnych letov.A cele to aj tak bola vlastne psychologicka zalezitost bosorky a lovca.
11.12.2007
Sars,no 1984 bola klasicka anti-utopia, alternativna buducnost..ci trebars spolocenske scifi :) - to ked uz skatulkujeme.Alternativne minulosti maju jednu obrovsku vyhodu.Autor nema tu nemoznu ulohu vymyslat vlastne svety,ale ma uz jeden hotovy - uzasny,fantasticky a nevycerpatelny.Aj samotny Tolkien pri svojej fantazii vytvoril nieco,co sa rozsahom rovna mozno historii jednej krajiny.Takze si staci len vyberat.. A pri citani fakt netreba ovladat dejiny detailne,nejake naznaky pochopi kazdy.Teda aspon ak by som nepisal nieco z alternativnej historie Ugandy :))) Na druhej strane, autor ma tazsiu ulohu v tom ze si nemoze zo svetom a hrdinami robit co chce, privelke znasilnenie praveze o to viacej udrie do oci.Tu ma napada Harry Turtledove.Chlapik s uzasnou imaginaciou, schopny vymysliet mimoriadne putave alternativo-historicke zapletky.Jeho jedinou,ale o to tragickejsou chybou je, ze je zufalo zly spisovatel..proste pise katastrofalne (tak dobre,na slovensku by bol hviezda..priam supernova).Nejde totiz o nahodenie dokonaleho pozadia pribehu - co spusta ludi aj tu robi chybu,ze cakaju ovacie ked sem hodia nacrt vymysleneho sveta pri ktorom mame padnut na kolena.Podstatny je vzdy pribeh a alternativne minulosti, sklbenie fantasy, historie a scifi su len kulisy.Teraz si spominam na jednu staru poviedku od jedneho poliaka - o love na carodejnicu,bosorku v dobe vesmirnych letov.A cele to aj tak bola vlastne psychologicka zalezitost bosorky a lovca.
11.12.2007
draculin
Sars - ta moja prva veta..ovsemze mi je jasne ze si to myslel ironicky a ja tiez :))
11.12.2007
Sars - ta moja prva veta..ovsemze mi je jasne ze si to myslel ironicky a ja tiez :))
11.12.2007
žjuvka
Alternatíva minulosti pre mňa väčšinou znamenala možnosť zabaviť sa a tým aspoň čiastočne eliminovať znechutenie z faktu, že sa to už nedá (?) zmeniť. Inak ak ide o alternatívny spôsob vykladania dejín, robia to prakticky všetci historici a to dokonca za peniaze. Ach, milujem vedu. Inak ešte 2Peter Molnár ...., neviem, či ešte svoje predsavzatie písať niečo na dosťodbornom zálade ešte pretrváva, ale mne sa pred časom dostali do rúk knihy od Rudolfa Iršu, jeho dielka sú často miestopisné a tiež sa zaoberá skôr staršou históriou Slovanov, ale ako základ taká kniha Slovo o Slovanoch, ich démonoch a bohoch, nie zlé. Skús.
11.12.2007
Alternatíva minulosti pre mňa väčšinou znamenala možnosť zabaviť sa a tým aspoň čiastočne eliminovať znechutenie z faktu, že sa to už nedá (?) zmeniť. Inak ak ide o alternatívny spôsob vykladania dejín, robia to prakticky všetci historici a to dokonca za peniaze. Ach, milujem vedu. Inak ešte 2Peter Molnár ...., neviem, či ešte svoje predsavzatie písať niečo na dosťodbornom zálade ešte pretrváva, ale mne sa pred časom dostali do rúk knihy od Rudolfa Iršu, jeho dielka sú často miestopisné a tiež sa zaoberá skôr staršou históriou Slovanov, ale ako základ taká kniha Slovo o Slovanoch, ich démonoch a bohoch, nie zlé. Skús.
11.12.2007
SARS
dracuin, súhlasím s tebou, to najdôležitejšie je príbeh, nie prostredie. To je ako s tým nápadom. Perfektne napísaná poviedka s hrozným klišé je vždy lepšie než fakt originálny nápad v neuveriteľne zlom prevedení. A aby bolo jasno s tým 1984 som narážal na skutočnosť, že alternatívna minulost nemusí byť fantasy (mágia, príšery apod) a ani nemusí sa odhohrávať v stredoveku. Čo tak napísať poviedku, že v roku 2004 by voľby vyhral Slota ;). Dík za hint, žjuvka :)
11.12.2007
dracuin, súhlasím s tebou, to najdôležitejšie je príbeh, nie prostredie. To je ako s tým nápadom. Perfektne napísaná poviedka s hrozným klišé je vždy lepšie než fakt originálny nápad v neuveriteľne zlom prevedení. A aby bolo jasno s tým 1984 som narážal na skutočnosť, že alternatívna minulost nemusí byť fantasy (mágia, príšery apod) a ani nemusí sa odhohrávať v stredoveku. Čo tak napísať poviedku, že v roku 2004 by voľby vyhral Slota ;). Dík za hint, žjuvka :)
11.12.2007
žjuvka
seli:), nemyslím, na Slovensku sme si vždy mysleli, že to nemôže byť horšie a pozri, môže.
11.12.2007
seli:), nemyslím, na Slovensku sme si vždy mysleli, že to nemôže byť horšie a pozri, môže.
11.12.2007
seli
Myslím, že je načase ukončiť túto diskusiu... keď banda scifi nadšencov prejde od spôsobu, akým písať poviedky, k politike, tak to už je fakt kríza. Potrebujeme novú poviedku.
11.12.2007
Myslím, že je načase ukončiť túto diskusiu... keď banda scifi nadšencov prejde od spôsobu, akým písať poviedky, k politike, tak to už je fakt kríza. Potrebujeme novú poviedku.
11.12.2007
Filther
seli: ak mi vyde cas, dokoncim gramaticku korekturu mojej poviedky a slahnem to sem (cez vykend) . aj ked neviem preco sa snazim ked mi aj tak nejaka blba chyba preklzne...
11.12.2007
seli: ak mi vyde cas, dokoncim gramaticku korekturu mojej poviedky a slahnem to sem (cez vykend) . aj ked neviem preco sa snazim ked mi aj tak nejaka blba chyba preklzne...
11.12.2007
xius
Filther Angrendraug: Nikto ta nestiahne z koze kvoli blbej chybe, dvom, ci piatim. Doslo k nedorozumeniu - my zhadzujeme veci, ktore sa hybu v inom vesmire pravopisu, nie tie, kde sa autor parkrat utal.
12.12.2007
Filther Angrendraug: Nikto ta nestiahne z koze kvoli blbej chybe, dvom, ci piatim. Doslo k nedorozumeniu - my zhadzujeme veci, ktore sa hybu v inom vesmire pravopisu, nie tie, kde sa autor parkrat utal.
12.12.2007
Saťo
mne tieto upravoacky na zaver pripadaju strasne otravne.. asi to sem hodim aj s chybami
12.12.2007
mne tieto upravoacky na zaver pripadaju strasne otravne.. asi to sem hodim aj s chybami
12.12.2007
jurinko
Radsej to uprav. Je sice uplne sucho, a urcite lepsia neupravena poviedka, nez ziadna, ale zas lepsia upravena, nez neupravena :-)
12.12.2007
Radsej to uprav. Je sice uplne sucho, a urcite lepsia neupravena poviedka, nez ziadna, ale zas lepsia upravena, nez neupravena :-)
12.12.2007
draculin
No fakt ju aspon trosku uprav :) Ved to pises aj pre nas a nechces aby sme sa tu trapili,nie?Teda ak nie si sadista.A urcite nechces aby ta tu zopar ludi sprdlo ze sme ti nestali ani za pol hodinku nejakych korektur :)
12.12.2007
No fakt ju aspon trosku uprav :) Ved to pises aj pre nas a nechces aby sme sa tu trapili,nie?Teda ak nie si sadista.A urcite nechces aby ta tu zopar ludi sprdlo ze sme ti nestali ani za pol hodinku nejakych korektur :)
12.12.2007
Filther
urcite to upravim, o to nemajte strach. nedokazal by som to sem hodit, keby viem, ze je tam hafo gramatickych chyb. to by bolo, akoby mi na tom diele nezalezi. v tomto som dost puntickar. co uz. zabijem sa? (aj tak mi urcite nejake preklznu:-)
12.12.2007
urcite to upravim, o to nemajte strach. nedokazal by som to sem hodit, keby viem, ze je tam hafo gramatickych chyb. to by bolo, akoby mi na tom diele nezalezi. v tomto som dost puntickar. co uz. zabijem sa? (aj tak mi urcite nejake preklznu:-)
12.12.2007