Tretia Rovina
Budha povedal :“Život je utrpením kvôli naším túžbam“. Pochybujem že moja suseda s jej dvoma synmi ako aj väčšia polovica mojich kolegov túto vetu pozná.
Mark Strong sa zahniezdil v kresle rýchlika a jedným pohľadom preskenoval ostatných cestujúcich v svojom zornom poli. Nikto nechýbal, všetci známi sedeli na „svojich“ miestach. Dnešok bol výnimočný! Večer vystúpi na kongrese existenciálnej psychológie a odprezentuje svoju teóriu troch rovín. Dnešný deň zmení veľa! Mark vstal ,zobral si kufrík z batožinového priestoru a vybral svoj lap top. Je čas dať nadobudnuté myšlienky na „papier“
Jedným tlačidlom prebral PC zo spánkového režimu. Otvoril textový editor, nový súbor a stlačil SHIFT + Dĺžeň a písmeno U
Úvaha:
Na svete žijú miliardy ľudí a fyziologicky sme všetci takmer rovnakí. Intelektuálne sme na rôznych úrovniach. Musí to tak byť?
Prečo nie je každý ambiciózny? Budha povedal :“Život je utrpením kvôli naším túžbam“. Pochybujem že moja suseda s jej dvoma synmi ako aj väčšia polovica mojich kolegov túto vetu pozná. Je tento svet pre nás všetkých malý? Roztrhlo by našu zem na dve polovice, ak by nebola trištvrťka ľudstva v letargii každodenného života a chcel by každý niečo povedať alebo zmeniť? Do práce dochádzam denne rýchlikom, je to pekná diaľka. Denne mám dve hodiny na to aby som mohol sledovať spolucestujúcich. Niektorí sedia vždy inde, niektorí sa však posadia stále na to isté miesto, dokonca sa chovajú agresívne keď im ho niekto obsadí. Nerozumiem tomu pretože je to miesto medzi dvoma oknami a delí ich stĺpik široký asi 30 centimetrov. Pochybujem že sa ten šablónový človek skrýva pred vonkajším okolím , lebo trasa ktorou jazdí táto linka je nádherná a pretína kus prírody.Chová sa ako naprogramovaný
...
Miesto vedľa Marka sa obsadilo, doteraz za 5 rokov jeho cestovania sa to nestalo. Mark sedel vzadu v ľavej časti vagóna pri okne. Mal tak výhľad na všetkých cestujúcich.
„Mohol som?“ spýtal sa cudzinec v peknom obleku
Mark len prikývol hlavou a zahľadel sa späť na display počítača.
Snažil sa nepozrieť von na krajinu, pohľad cez okno mal na tok myšlienok taký istý vplyv ako trojdňový opijáš. Nie je to hlúposť na výške si túto múdrosť overil... niekoľkokrát .
...
Históriou hýbu vždy iba jednotlivci , je jedno na akých stranách sú. Jednotlivci strhnú masy a tie ich nasledujú, buď pri boji proti rasovej segregácii alebo pri presadení árijskej rasy.
Jednotlivci ktorým ostatní odovzdali svoje posolstvá. Posolstvá ktoré nadobudli ,alebo pozbierali počas celého svojho úbohého života a boli jeho jediným zmyslom. Mám pocit že ľudia nie sú rovnocenní a tým nemyslím hodnotu ľudského života, ale intelektuálnu rovinu.
Mám pocit že existujú tri kategórie intelektuálnych rovín.
Prvá: Ľudia rekvizity – chodia okolo ,sedia ,nakupujú, ich tváre si človek nezapamätá ani na tretí krát. Pijú, jedia dokonca študujú. Keď sa ich spýtate čím od malička chceli byť ,pokrčia plecami. Aký je ich obľúbený film alebo hudba, všetko nekonkrétne odpovede. Cestujú? Na čo? Napadá mi otázka: Sú skutoční?
Mark zdvihol oči a pozrel na chlapíka sediacom medzi dvoma oknami, ktorý prave dojedal bagetu a čumel do prázna.
Druhá: Diametrálne odlišná rovina. Ľudia veľmi podobní Tretej rovine, Majú pocit že sú skutoční, majú sny dokonca ambície, celý život sa usilujú aby ich ostatní počúvali a majú pocit ,že môžu niečo zmeniť. Je jedno či sú to umelci, politici alebo športovci. Nakoniec len odovzdajú svoje posolstvá. Určite máte obľúbený film, alebo hudbu , po čase zistíte, že to nie je originál ale prerábka , originál nie je taký dobrý, nikto si ho nepamätá je ťažkopádny. Ak ho aj niekto objaví, ohrnie nosom a vráti sa k novej a lepšej verzii. Prečo? Originál bol vytvorený človekom z druhej roviny ktorý inšpiroval svojim nenápadným počinom, myšlienkou skutočnú osobnosť a naplnil tak zmysel svojho života. Odovzdal svoje posolstvo.
Tak isto ako starší spolužiak opilec , ktorého jedinou skutočnou myšlienkou v jeho živote bola teória o odchode myšlienok pri pohlade z okna a nasledné porovnanie z trojdňovým opijášom.
Sú skutoční?
Tretia: Čo ak je na svete možno 20 skutočných ľudí ktorí na zemi prechádzajú bez ich vedomia testom kvality? Čo ak sa vyskytujú samostatne každých 30 rokov?Kto to bol v našej minulosti? MAndela? Alexander veľký? Hitler?Martin Luther King?A na konci sú odmenení skutočným večným životom? Zbierajúci posolstvá a poznatky od „Šablonových motákov /1/ a Šablónových učiteľov /2/ ktorí si myslia že sú skutoční ale v skutočnosti žijú len na to aby podávali informácie? A na to im stačí krátka životnosť.
Mark sa natiahol v kresle a pozrel sa von. Nádherné hory stáli v pozadí a videl ich krásne ostro krajine pod ním sa nedala pozorovat. Konečne dal svojim úvahám formu. Nevadilo mu ani že myšlienky mu pomaly unikajú cez okno von z hlavy, to má za odmenu. Niekde čítal že ak pri práci na chvíľu vypnete, zvýši sa vám výkon o 9%.Usmial sa a zalial ho teplý pocit, pozrel sa na cestujúcich a pomyslel si „Dopekla , som skutočný“ a bol to krásny pocit. Počas panorámy na cestujúcich ho však zmrazilo...
...
Končila u jeho spolu sediaceho ,ktorý so zblednutou tvárou dočítaval poslednú vetu. MArk prestal dýchať a čas sa preňho zastavil , do akej roviny má tohto opovážlivca zaradiť? Jednotka? Nevadí nech si uvedomí že je tu iba kulisa, zajtra ráno si na to ani nespomenie. Alebo Dvojka? Nespomínal nijakú múdrosť .Asi ťažko , ani sa nezhovárali a po tomto sa ani nebudú maximálne mu jednu struhne po tvári za čítanie z notebooku. MArk takmer zvreskol ,tok myšlienok zastal keď začul pípnutie notebooku. „Kurva!“ Zreval.“ Baterka!Nemám to uložené!“
Pozrel sa na spolusediaceho a v stotine sekundy pochopil čo spravil...
...
Odovzdal svoje posolstvo.
Toto poznanie mu zlomilo srdce, zacítil bolesť v hrudi ,pozrel sa na spolusediaceho ktorý rýchlo otváral akúsi tašku a hlavou mu prebleskla posledná spomienka na divadlo keď mal 6 rokov, počas školského predstavenia spadla veľká kulisa , čo ich vtedy pobavilo. Teraz však nie. Podvedomie mu zasadilo poslednu ranu. Dokonal.
Spolu sediaci ho nedokázal oživiť ani svojim náradím z lekárskeho kufríka. Dr. Selznik sa po 10 min. so strhanou tvárou otočil do koridoru kde na neho zo sedačiek pozerali šablónoví Ľudia. Cítil sa ako nočný strážnik v supermarkete obklopený nahými figurínami. Z kraja k nemu podišiel starší pán a povedal. “Niekedy, čo sa aj ako snažíme , nepomôžeme si“
„Možno...“ Utrel si doktor čelo „Možno“...
Pozrel sa znovu na ľudí, ktorí na neho mlčky pozerali ako jeden a zaliala ho vlna lásky.
„Ja Vám pomôžem!“ na tvári doktora sa takmer na sekundu objavil úsmev.
Na tvári ostatních sa však ukázal.
Založil stetoskop do kabely hneď vedľa termo krabičky s nápisom „Krehké, držať v chlade“.
andrej android praznovsky
Diskusia
jurinko
Zatial nebudem hodnotit, lebo je pol druhej rano a pride mi to prilis zlozite, nez aby som sa k tomu skratkovito vyjadril po prichode z krcmy. Dam vediet, ked k niecomu dospejem.
25.04.2009
Zatial nebudem hodnotit, lebo je pol druhej rano a pride mi to prilis zlozite, nez aby som sa k tomu skratkovito vyjadril po prichode z krcmy. Dam vediet, ked k niecomu dospejem.
25.04.2009
draculin
Mam taky pocit ze som vazne pochopil co sa autor snazil povedat...a v com predpokladal ze pointa bude zaujimava. Nebola. Cely dej bol len pripravou na \"uderne\" ukoncenie - lenze ta zakladna filozofia posobila nedotiahnuto, takze som sa s nou nevedel ani trosku stotoznit a tym padom aj pointa vysumela niekam fuc... Nehovoriac o zopar faktickych chybickach,ale tie su druhorade..
27.04.2009
Mam taky pocit ze som vazne pochopil co sa autor snazil povedat...a v com predpokladal ze pointa bude zaujimava. Nebola. Cely dej bol len pripravou na \"uderne\" ukoncenie - lenze ta zakladna filozofia posobila nedotiahnuto, takze som sa s nou nevedel ani trosku stotoznit a tym padom aj pointa vysumela niekam fuc... Nehovoriac o zopar faktickych chybickach,ale tie su druhorade..
27.04.2009
jurinko
Hm, mne sa to celkom pacilo. Aj ked to bola naozaj viac uvaha o zmysle zivota a nasej existencii, nez poviedka, stale sa to za poviedku dalo povazovat a ta uvahovita cast dokonca pobadala k zamysleniu. Dobre. Akurat, ze som mal pocit, ze troska zbytocne. Zbytocna uvaha v zbytocnej poviedke. Chcelo by to mozno pokracovanie, nech sa tento koncept poriadne zo vsetkych stran otuka, nech ma nejaky zmysel. Lebo takto to bolo take, ze \"juchu, existuju tri typy ludi a aj ked si myslis, ze si 3, mozno si 2 a mozno dokonca 1.\" Koniec. Nic viac. Rozvin to, daj tomu viac fantasy prvkov a moze z toho byt super dielo. Takto to skor dycha nevyuzitym potencialom. Dal som 7
27.04.2009
Hm, mne sa to celkom pacilo. Aj ked to bola naozaj viac uvaha o zmysle zivota a nasej existencii, nez poviedka, stale sa to za poviedku dalo povazovat a ta uvahovita cast dokonca pobadala k zamysleniu. Dobre. Akurat, ze som mal pocit, ze troska zbytocne. Zbytocna uvaha v zbytocnej poviedke. Chcelo by to mozno pokracovanie, nech sa tento koncept poriadne zo vsetkych stran otuka, nech ma nejaky zmysel. Lebo takto to bolo take, ze \"juchu, existuju tri typy ludi a aj ked si myslis, ze si 3, mozno si 2 a mozno dokonca 1.\" Koniec. Nic viac. Rozvin to, daj tomu viac fantasy prvkov a moze z toho byt super dielo. Takto to skor dycha nevyuzitym potencialom. Dal som 7
27.04.2009
andrej android praznovsky
Táto zbytočná poviedka vznikla spontanne bez pripravy za 2 hodiny.Uvahy hlavneho hrdinu su moje uvahy pocas cestovania autobusom spred 4 rokov.Chcel som zaujať realistickým rozprávaním a chcel som čitateľa vcucnúť do deja.Je to jednohubka, bez pokračovaní. Zbytočná nebola ak si naňu spomeniete v metre alebo v autobuse, alebo sa niekomu bude pacit.
DAkujem Vám za vaše úprimné názory, velmi si to vážim. Draculin, poprosim ta nemohol by si popisat tie nejasnosti alebo chyby co si tam videl?Nech to vidim tvojimi ocami.
Diky
Andrej
27.04.2009
Táto zbytočná poviedka vznikla spontanne bez pripravy za 2 hodiny.Uvahy hlavneho hrdinu su moje uvahy pocas cestovania autobusom spred 4 rokov.Chcel som zaujať realistickým rozprávaním a chcel som čitateľa vcucnúť do deja.Je to jednohubka, bez pokračovaní. Zbytočná nebola ak si naňu spomeniete v metre alebo v autobuse, alebo sa niekomu bude pacit.
DAkujem Vám za vaše úprimné názory, velmi si to vážim. Draculin, poprosim ta nemohol by si popisat tie nejasnosti alebo chyby co si tam videl?Nech to vidim tvojimi ocami.
Diky
Andrej
27.04.2009
Peter Olana
Dobre sa to čítalo, pár postrehov bolo zaujímavých, no poviedka a už vôbec nie sf poviedka to nebola ...
no s týmto názorom nesúhlasím : „ Históriou hýbu vždy iba jednotlivci , je jedno na akých stranách sú. Jednotlivci strhnú masy a tie ich nasledujú, buď pri boji proti rasovej segregácii alebo pri presadení árijskej rasy.“
Tí jednotlivci, ktorých spomínaš sú len pojivkom medzi tým čo je historicky nevyhnutné - potrebné a masou, ktorá ten proces zavŕši. aby sa AH dostal na pozíciu z ktorej mohol meniť svet, muselo sa za neho zaručiť niečo omnoho väčšie ... konkretne v jeho prípade nemecký veĺkopriemysel ...
05.05.2009
Dobre sa to čítalo, pár postrehov bolo zaujímavých, no poviedka a už vôbec nie sf poviedka to nebola ...
no s týmto názorom nesúhlasím : „ Históriou hýbu vždy iba jednotlivci , je jedno na akých stranách sú. Jednotlivci strhnú masy a tie ich nasledujú, buď pri boji proti rasovej segregácii alebo pri presadení árijskej rasy.“
Tí jednotlivci, ktorých spomínaš sú len pojivkom medzi tým čo je historicky nevyhnutné - potrebné a masou, ktorá ten proces zavŕši. aby sa AH dostal na pozíciu z ktorej mohol meniť svet, muselo sa za neho zaručiť niečo omnoho väčšie ... konkretne v jeho prípade nemecký veĺkopriemysel ...
05.05.2009
Eliška
Musim priznat ze ma to zujalo, i ked som skutocne cakala nieco na scifi ci fantasy zameranie.
Osobne sa mi ale nepacilo to delenie ludi. Vyvrcholenie sa mi ale pacilo.
07.05.2009
Musim priznat ze ma to zujalo, i ked som skutocne cakala nieco na scifi ci fantasy zameranie.
Osobne sa mi ale nepacilo to delenie ludi. Vyvrcholenie sa mi ale pacilo.
07.05.2009
žjuvka
Tak podstata podstaty je už zase napodstatná? Začať poviedku Buddhovým citátom a vôbec v nej pokračovať, toť odvaha.
07.05.2009
Tak podstata podstaty je už zase napodstatná? Začať poviedku Buddhovým citátom a vôbec v nej pokračovať, toť odvaha.
07.05.2009
andrej android praznovsky
Podstata poviedky neboloa v Buddhovom citate, bol to len odrazovy mostik, nie motto pribehu.
Na margo babkovitosti postavy A.H. v historii, mysli si tu este niekto že on ako osoba bol nepodstatný?Ze by mohol byt kludne vymeneny niekym inym?Myslim ze je to velky omyl, jeho schopnost prezit vsetky atentaty a dokonca utok ako jediny z jeho jednotky /ww1/ o niecom svedci, o jeho osude!Zoberme si matrix jeden s najvacsich scifi filmov vobec.Odstranme moderny vizual , roboty a zbrane , zostane nam cisty zaklad a myslienka o \"podstate\" nasej existencie a ja hovorím treba to neustale balit do pozlatka, nieje to to iste?jedine co stacilo urobit s poviedkou napisat na zaciatku rok 2210 a zmenit vlak na vesmirnu lod, ale neostala by vsetko ostatne rovnaké a bolo by to zaujmavejšie, doknca sci-fi?
01.06.2009
Podstata poviedky neboloa v Buddhovom citate, bol to len odrazovy mostik, nie motto pribehu.
Na margo babkovitosti postavy A.H. v historii, mysli si tu este niekto že on ako osoba bol nepodstatný?Ze by mohol byt kludne vymeneny niekym inym?Myslim ze je to velky omyl, jeho schopnost prezit vsetky atentaty a dokonca utok ako jediny z jeho jednotky /ww1/ o niecom svedci, o jeho osude!Zoberme si matrix jeden s najvacsich scifi filmov vobec.Odstranme moderny vizual , roboty a zbrane , zostane nam cisty zaklad a myslienka o \"podstate\" nasej existencie a ja hovorím treba to neustale balit do pozlatka, nieje to to iste?jedine co stacilo urobit s poviedkou napisat na zaciatku rok 2210 a zmenit vlak na vesmirnu lod, ale neostala by vsetko ostatne rovnaké a bolo by to zaujmavejšie, doknca sci-fi?
01.06.2009
kAnYs
Osud. Hm. Preco kazdy musi nejaku, pre niekoho prospesnu, seriu nahodnych udalosti rovno pripisovat nejakemu \"osudu\". To by si mohol aj byvali zamestnanec World Trade centra povedat ze ked v osudny den zaspal do prace, a nezucatnil sa ich padu, ze to bol osud. Podla mna to nieje nic ine ako nahoda. Jednoducha nahoda, ktora sa statisticky niekomu na svete proste stat raz musi. A hold, dotycny, kedze sa to stalo jemu, alebo osoby ktore sleduju historiu ludi ktorym sa to stalo castejsie, to hned pripisu \"Osudu\" alebo \"Bozej voli\" alebo comukolvek inemu abstraktnemu, lebo si niesu schopny pripustit ze \"mala pravdepodobnost ze sa nieco stane\" neznamena \"nemoze sa stat\". Hadz sestrstrannou kockou dostatocne dlho a raz sa ti stane ze hodis sestku sest krat za sebou. To iste mas so zivotom ludi a situaciami do ktorych sa dostavaju.
03.06.2009
Osud. Hm. Preco kazdy musi nejaku, pre niekoho prospesnu, seriu nahodnych udalosti rovno pripisovat nejakemu \"osudu\". To by si mohol aj byvali zamestnanec World Trade centra povedat ze ked v osudny den zaspal do prace, a nezucatnil sa ich padu, ze to bol osud. Podla mna to nieje nic ine ako nahoda. Jednoducha nahoda, ktora sa statisticky niekomu na svete proste stat raz musi. A hold, dotycny, kedze sa to stalo jemu, alebo osoby ktore sleduju historiu ludi ktorym sa to stalo castejsie, to hned pripisu \"Osudu\" alebo \"Bozej voli\" alebo comukolvek inemu abstraktnemu, lebo si niesu schopny pripustit ze \"mala pravdepodobnost ze sa nieco stane\" neznamena \"nemoze sa stat\". Hadz sestrstrannou kockou dostatocne dlho a raz sa ti stane ze hodis sestku sest krat za sebou. To iste mas so zivotom ludi a situaciami do ktorych sa dostavaju.
03.06.2009
kAnYs
Nemozem ale ani povedat ze suhlasim s Petrovim \"sú len pojivkom medzi tým čo je historicky nevyhnutné - potrebné\". Preco je to nevyhnutne? Na zaklade coho si to usidil, akej sociologickej/jednoakej studie? To ze sa nieco stane to nerobi nevyhnutnym. Mozno to robi nezabranitelnym, ale urcite nie nevyhnutnym.
03.06.2009
Nemozem ale ani povedat ze suhlasim s Petrovim \"sú len pojivkom medzi tým čo je historicky nevyhnutné - potrebné\". Preco je to nevyhnutne? Na zaklade coho si to usidil, akej sociologickej/jednoakej studie? To ze sa nieco stane to nerobi nevyhnutnym. Mozno to robi nezabranitelnym, ale urcite nie nevyhnutnym.
03.06.2009
kAnYs
Co sa tyka poviedky... slabe. Kategorizacia ludi mi pripadala ratkozraka, jednostranna a na zaklade povrchnych kriterii. Co maju s intelektom cloveka, jeho rozhladom a inteligenciou pre boha spolocne jeho oblubena hudba alebo film? Ja by som ti na taku otazku dal rovnako nekonkretnu odpoved lebo 1. mam oblubenu velmi siroku skupinu diel roznych kategorii, 2. nezasieram si pamat takymi nepodstatnostami ako zoznam diel ktore sa mi pacia. Hlavny hrdina rovnako neposobi ako zrovna osvietena osoba. Posobi ako osoba, zjavne inteligentna, ale obmedzena, bez sebareflekcie, namyslena. \"Dopekla , som skutočný\" ako na to prisiel, a kde bere pravo mysliet si, ze ti ostatny v tom vlaku podobne myslienky nemaju? Je jednoduche pozret sa na cloveka a povedat \"to je tupec/idiot/babka/plytka osoba\". Hlavne ked o nom hovno vies. Co je ozaj umenim je pozriet sa do zrkadla a uprimne to povedat sebe.
03.06.2009
Co sa tyka poviedky... slabe. Kategorizacia ludi mi pripadala ratkozraka, jednostranna a na zaklade povrchnych kriterii. Co maju s intelektom cloveka, jeho rozhladom a inteligenciou pre boha spolocne jeho oblubena hudba alebo film? Ja by som ti na taku otazku dal rovnako nekonkretnu odpoved lebo 1. mam oblubenu velmi siroku skupinu diel roznych kategorii, 2. nezasieram si pamat takymi nepodstatnostami ako zoznam diel ktore sa mi pacia. Hlavny hrdina rovnako neposobi ako zrovna osvietena osoba. Posobi ako osoba, zjavne inteligentna, ale obmedzena, bez sebareflekcie, namyslena. \"Dopekla , som skutočný\" ako na to prisiel, a kde bere pravo mysliet si, ze ti ostatny v tom vlaku podobne myslienky nemaju? Je jednoduche pozret sa na cloveka a povedat \"to je tupec/idiot/babka/plytka osoba\". Hlavne ked o nom hovno vies. Co je ozaj umenim je pozriet sa do zrkadla a uprimne to povedat sebe.
03.06.2009
Peter Olana
AP ............ Som presvedčený, že AH bol bábka v rukách priemyselníkov, naplno sa to prejavilo už počas Noci dlhých nožov, keď nechal na objednávku nemeckého veľkopriemyslu odstrániť socialistický blok NSDAP.
A samozrej me, ze AH bol nahraditeľný (Ako nič), bol však najvhodnejší, jeho minulosť (tebou spomínané zranenie a Železný kríž), prirodzená inteligencia, politické zanietenie aj skutočnosť, že pochádzal z chudobných pomerov, ho predurčili k tomu, aby ho uznali masy za svojho tribúna - vodcu, nového mesiáša.
04.06.2009
AP ............ Som presvedčený, že AH bol bábka v rukách priemyselníkov, naplno sa to prejavilo už počas Noci dlhých nožov, keď nechal na objednávku nemeckého veľkopriemyslu odstrániť socialistický blok NSDAP.
A samozrej me, ze AH bol nahraditeľný (Ako nič), bol však najvhodnejší, jeho minulosť (tebou spomínané zranenie a Železný kríž), prirodzená inteligencia, politické zanietenie aj skutočnosť, že pochádzal z chudobných pomerov, ho predurčili k tomu, aby ho uznali masy za svojho tribúna - vodcu, nového mesiáša.
04.06.2009
Peter Olana
canys ............ S Tým súvisí aj aj tá nevyhnutnosť - obchodná stratégia, ktorá budovala už od roku 1870 nemecký priemysel na pevných vojensko-politických základoch , a ktoré otvorili ľudstvu cestu do kozmu. Všetko, zo všetkým súvisí !!! Vždy je tu niekto kto riadi, je tu niekto kto je toho symbolom a niekto kto tú vec vykoná.
Ľudia, ktorí tvoria naše dejiny, nestrieľajú od pása, idú systematicky za tým, čo je pre ľudstvo životne dôležité.
04.06.2009
canys ............ S Tým súvisí aj aj tá nevyhnutnosť - obchodná stratégia, ktorá budovala už od roku 1870 nemecký priemysel na pevných vojensko-politických základoch , a ktoré otvorili ľudstvu cestu do kozmu. Všetko, zo všetkým súvisí !!! Vždy je tu niekto kto riadi, je tu niekto kto je toho symbolom a niekto kto tú vec vykoná.
Ľudia, ktorí tvoria naše dejiny, nestrieľajú od pása, idú systematicky za tým, čo je pre ľudstvo životne dôležité.
04.06.2009
kAnYs
Omyl, idu systematicky za tym co si MYSLIA ze je pre ludstvo nevyhnutne. Ked si ale bytost tak obmedzena ako clovek mysli ze pozna vsetky odpovede a ze VIE co je NAJLEPSIE, neznamenato hned ze ine riesenie, iny pristup neexistuje. Realita je casto krat iba uhol pohladu. To co ty, Adolf hitler, priemysel alebo orchestratori Eugenics projektu vidia za nevyhnutne, este nevyhnutnym byt nemusi. Mysliet si o sebe ze vidis vsetky moznosti a ze vies ktora z toho je najlepsia pre tvoje ciele, a ze tvoje ciele su cielmi vsetkych ludi, je najarogantnejsia vec ktoru clovek moze vo svojom zivote urobit.
04.06.2009
Omyl, idu systematicky za tym co si MYSLIA ze je pre ludstvo nevyhnutne. Ked si ale bytost tak obmedzena ako clovek mysli ze pozna vsetky odpovede a ze VIE co je NAJLEPSIE, neznamenato hned ze ine riesenie, iny pristup neexistuje. Realita je casto krat iba uhol pohladu. To co ty, Adolf hitler, priemysel alebo orchestratori Eugenics projektu vidia za nevyhnutne, este nevyhnutnym byt nemusi. Mysliet si o sebe ze vidis vsetky moznosti a ze vies ktora z toho je najlepsia pre tvoje ciele, a ze tvoje ciele su cielmi vsetkych ludi, je najarogantnejsia vec ktoru clovek moze vo svojom zivote urobit.
04.06.2009
Peter Olana
A co je podľa teba pre ľudstvo nevyhnutné, ja som tým nevyhnutným myslel budovanie vesmírneho programu, nič iné. Žiadne politikárčenie. Ak chce ľudstvo prežiť, musí hľadať nový domov. Stephen Hawkings sa k tomuto problému už vyjadril : \"Obávam sa, že globálne otepľovanie môže pretrvávať a teploty môžu ďalej rásť, aj keď znížime produkciu skleníkových plynov. Dúfam, že tam sme sa ešte nedostali. Myslím si, že ľudstvo nemá budúcnosť, ak neodíde do vesmíru. Potrebujeme rozširovať horizonty aj za hranicu Zeme... Skôr alebo neskôr nás môže nešťastie ako kolízia s asteroidom či jadrová vojna všetkých zničiť.\" .............. a musí to urobiť akýmkoľvek spôsobom.
04.06.2009
A co je podľa teba pre ľudstvo nevyhnutné, ja som tým nevyhnutným myslel budovanie vesmírneho programu, nič iné. Žiadne politikárčenie. Ak chce ľudstvo prežiť, musí hľadať nový domov. Stephen Hawkings sa k tomuto problému už vyjadril : \"Obávam sa, že globálne otepľovanie môže pretrvávať a teploty môžu ďalej rásť, aj keď znížime produkciu skleníkových plynov. Dúfam, že tam sme sa ešte nedostali. Myslím si, že ľudstvo nemá budúcnosť, ak neodíde do vesmíru. Potrebujeme rozširovať horizonty aj za hranicu Zeme... Skôr alebo neskôr nás môže nešťastie ako kolízia s asteroidom či jadrová vojna všetkých zničiť.\" .............. a musí to urobiť akýmkoľvek spôsobom.
04.06.2009
kAnYs
V tom s tebou suhlasim. Nesuhlasim ale s tym ze to co sa v minulosti udialo bolo nevyhnutne na to aby expanzia ludi do vesmiru dosiahla.
05.06.2009
V tom s tebou suhlasim. Nesuhlasim ale s tym ze to co sa v minulosti udialo bolo nevyhnutne na to aby expanzia ludi do vesmiru dosiahla.
05.06.2009
Peter Olana
Urcite nebolo pre pokrok vesmírneho programu potrebné vraždenie detí, soa a s tým súvisiace plynové komory ......... nasadenie väzňov, nútené práce a WW2 ... však áno : http://www.priestor.estranky.s k/clanky/druha-svetova-vojna/r aketova-technika-v-druhej-svet ovej-vojne
Ostatne to isté platilo aj pri sovietsko vesmírnom programe ... koroľov konštruoval rakety v trestaneckej kolónii.
http://www.priestor.estranky .sk/clanky/zivotopisy-/sergej- pavlovic-korolov
k vesmírnemu programu významne prispel tlak Studenej vojny a vývoj balistických striel
obdobie Globalizácie a dominancia jednej ríše, tento pokrok zabrzdili ... uvidíme co ho opät rozhýbe ???
05.06.2009
Urcite nebolo pre pokrok vesmírneho programu potrebné vraždenie detí, soa a s tým súvisiace plynové komory ......... nasadenie väzňov, nútené práce a WW2 ... však áno : http://www.priestor.estranky.s k/clanky/druha-svetova-vojna/r aketova-technika-v-druhej-svet ovej-vojne
Ostatne to isté platilo aj pri sovietsko vesmírnom programe ... koroľov konštruoval rakety v trestaneckej kolónii.
http://www.priestor.estranky .sk/clanky/zivotopisy-/sergej- pavlovic-korolov
k vesmírnemu programu významne prispel tlak Studenej vojny a vývoj balistických striel
obdobie Globalizácie a dominancia jednej ríše, tento pokrok zabrzdili ... uvidíme co ho opät rozhýbe ???
05.06.2009
kAnYs
Uvidime, no. V tom mas pravdu, vojna vzdy bola najvacsim taznym konom technologickeho pokroku. Otazka je preco? Pretoze sa to inak neda? Nemyslim si. Ked nieje vojna tak je rychli technologicky pokrok neziadany, pretoze sa kazdy investor, kazda korporacia sa snazi vymlatit co najviac prachov z technologii do ktorych investovala a preto ich budu omielat a prepierat dokola v novych kabatikoch a investovat iba do takeho rozvoja ktory im umozni radoveho konzumenta zasa niecim zaujat. A samozrejme, nielen to. To do coho sa dnes investuje, je konzumacia. Vyprodukuj, aby druhi mohli skonzumovat a nam zaplatit. A to uz davno pretieklo cez realne potreby ako \"nazer sa, oblec sa, maj sa kde vyspat\". Dokonca aj cez potrebu ako \"rekreuj sa\". Ked sa pozrem na niektore reklamy, mam taky pocit ako keby som cumel na film Wall-E: \"Try blue... blue is the new red!\"
06.06.2009
Uvidime, no. V tom mas pravdu, vojna vzdy bola najvacsim taznym konom technologickeho pokroku. Otazka je preco? Pretoze sa to inak neda? Nemyslim si. Ked nieje vojna tak je rychli technologicky pokrok neziadany, pretoze sa kazdy investor, kazda korporacia sa snazi vymlatit co najviac prachov z technologii do ktorych investovala a preto ich budu omielat a prepierat dokola v novych kabatikoch a investovat iba do takeho rozvoja ktory im umozni radoveho konzumenta zasa niecim zaujat. A samozrejme, nielen to. To do coho sa dnes investuje, je konzumacia. Vyprodukuj, aby druhi mohli skonzumovat a nam zaplatit. A to uz davno pretieklo cez realne potreby ako \"nazer sa, oblec sa, maj sa kde vyspat\". Dokonca aj cez potrebu ako \"rekreuj sa\". Ked sa pozrem na niektore reklamy, mam taky pocit ako keby som cumel na film Wall-E: \"Try blue... blue is the new red!\"
06.06.2009
kAnYs
Presnejsie povedane, do vedy a do rozvoja sa davaju obrovske prachy (CERN napriklad). Problem je ale v tom ze v konecnom dosledku zase vsetko skonci iba pri tom co si investori myslia, ze je pre nich najvyhodnejsie, a do produkcie sa dostane zasa iba to co si myslia ze im najviac zarobi.
06.06.2009
Presnejsie povedane, do vedy a do rozvoja sa davaju obrovske prachy (CERN napriklad). Problem je ale v tom ze v konecnom dosledku zase vsetko skonci iba pri tom co si investori myslia, ze je pre nich najvyhodnejsie, a do produkcie sa dostane zasa iba to co si myslia ze im najviac zarobi.
06.06.2009
Peter Olana
A práve preto, co píses, boli v minulosti tak nevyhnutné udalosti, ktoré zmenili tok historie, Mozno uz coskoro príde cas, ked si naivné ludstvo uvedomí , co je jeho primárna úloha : Prežiť ! A obetovať tomu všetko.
čítam diskusie, ktoré kritizujú každú investíciu do kozmického programu, ako plytvanie peňazí (nedávna oprava H.teleskopu, či rozšírenie posádky ISS o troch členov) a tvrdia, že peniaze by boli lepšie investované v Afrike, Tretom svete, alebo v boji s rakovinou ... Určite, aj to je dôležité, ale ak nevstúpime do kozmu, Nemá zmysel absolútne nič, Pretože proste neprežijeme, my, Afrika, jej problémy a všetko to strašné, čo s nimi súvisí, budú ... tatam ... ostane z nich len pár ton prachu putujúcich priestorom.
06.06.2009
A práve preto, co píses, boli v minulosti tak nevyhnutné udalosti, ktoré zmenili tok historie, Mozno uz coskoro príde cas, ked si naivné ludstvo uvedomí , co je jeho primárna úloha : Prežiť ! A obetovať tomu všetko.
čítam diskusie, ktoré kritizujú každú investíciu do kozmického programu, ako plytvanie peňazí (nedávna oprava H.teleskopu, či rozšírenie posádky ISS o troch členov) a tvrdia, že peniaze by boli lepšie investované v Afrike, Tretom svete, alebo v boji s rakovinou ... Určite, aj to je dôležité, ale ak nevstúpime do kozmu, Nemá zmysel absolútne nič, Pretože proste neprežijeme, my, Afrika, jej problémy a všetko to strašné, čo s nimi súvisí, budú ... tatam ... ostane z nich len pár ton prachu putujúcich priestorom.
06.06.2009
Peter Olana
Komercializácia a obchod môžu byť tiež prospešné, len musíme docieliť to aby tok peňazí neusmerňovali neschopní obchodníci zaslepený mamonou, ale ľudia, ktorí majú určitú víziu a plán. Vzdajme sa predstavy vlády ľudu, pretože je to ilúzia a uvažujme o forme vlády učencov a pragmatikov, ktorí podriadia, prostriedky - cieľu.
06.06.2009
Komercializácia a obchod môžu byť tiež prospešné, len musíme docieliť to aby tok peňazí neusmerňovali neschopní obchodníci zaslepený mamonou, ale ľudia, ktorí majú určitú víziu a plán. Vzdajme sa predstavy vlády ľudu, pretože je to ilúzia a uvažujme o forme vlády učencov a pragmatikov, ktorí podriadia, prostriedky - cieľu.
06.06.2009
žjuvka
Xixi. OMG! Toť nebezpečné úvahy ako celok i po jednej, vyššia bytosť pred nimi nás chráň! Niekto tu má názorovú priebojnosť teflónovanej nábojnice. Je pekné vidieť jasne. No ak o tom jeden sám nepochybuje a prikláňa sa stále viac na svoju stranu, hmm. Ale prečítam si to celé ešte raz. Prídem na niečo druhé.
06.06.2009
Xixi. OMG! Toť nebezpečné úvahy ako celok i po jednej, vyššia bytosť pred nimi nás chráň! Niekto tu má názorovú priebojnosť teflónovanej nábojnice. Je pekné vidieť jasne. No ak o tom jeden sám nepochybuje a prikláňa sa stále viac na svoju stranu, hmm. Ale prečítam si to celé ešte raz. Prídem na niečo druhé.
06.06.2009
kAnYs
Nj, ako zjuvka hovori, myslet si ze clovek vie nieco najlepsie je velmi nebezpecne. Budem sa opakovat, ale... stale nesuhlasim s nevyhnutnostou danych udalosti. Ved nic nepriniesli. Ok, prepac, priniesli pokrok v urcitych technologiach, ale ako mozes tvrdit ze by dany pokrok bez nich casom neprisiel? Na zaklade coho usudzujes ze by iny sled udalosti, bez vojny, neviedol k zacatiu vesmirneho programu? Pomaly pokrok, neznamena ziadny pokrok. Nemozes tvrdit o nevyhnutnosti niecoho ked nevidis vsetky mozne alternativy. Komercializacia a obchod su jednym z najvacsich brzd rozvoja uz len z toho dovodu ze su riadene \"vlastnymi zaujami\". A tie su velmi kratkozrake; investicie, ktore prinesu ludom nieco o sto alebo dvesto rokov zavrhuju, pretoze prioritou je pre nich to co prinesu v dohladnej dobe. To, co investorom prinesu este pocas ich zivota.
06.06.2009
Nj, ako zjuvka hovori, myslet si ze clovek vie nieco najlepsie je velmi nebezpecne. Budem sa opakovat, ale... stale nesuhlasim s nevyhnutnostou danych udalosti. Ved nic nepriniesli. Ok, prepac, priniesli pokrok v urcitych technologiach, ale ako mozes tvrdit ze by dany pokrok bez nich casom neprisiel? Na zaklade coho usudzujes ze by iny sled udalosti, bez vojny, neviedol k zacatiu vesmirneho programu? Pomaly pokrok, neznamena ziadny pokrok. Nemozes tvrdit o nevyhnutnosti niecoho ked nevidis vsetky mozne alternativy. Komercializacia a obchod su jednym z najvacsich brzd rozvoja uz len z toho dovodu ze su riadene \"vlastnymi zaujami\". A tie su velmi kratkozrake; investicie, ktore prinesu ludom nieco o sto alebo dvesto rokov zavrhuju, pretoze prioritou je pre nich to co prinesu v dohladnej dobe. To, co investorom prinesu este pocas ich zivota.
06.06.2009
kAnYs
No a co sa tyka tej \"vlady osvietenych\" osobne som toho nazoru, ze kazdy clovek je potencialny idiot. Cim viac moci ma, tym je vacsia je pravdepotobnost ze dany potencial sa prejavi. Zacne si totiz mysliet ze je lepsi a mudrejsi ako vsetci ostatni, lebo robi rozhodnutia za nich. Vidi takzvany big picture. A v momente, ked prestane spochybnovat sam seba, zacne robit tie najvacsie chyby. Co myslis, preco su ti najmudrejsi ludia ti, ktori maju najmensiu moc? Ti ktori nerobia za nikoho ziadne rozhodnutia, a iba radia? Ja si myslim ze prave pre to.
06.06.2009
No a co sa tyka tej \"vlady osvietenych\" osobne som toho nazoru, ze kazdy clovek je potencialny idiot. Cim viac moci ma, tym je vacsia je pravdepotobnost ze dany potencial sa prejavi. Zacne si totiz mysliet ze je lepsi a mudrejsi ako vsetci ostatni, lebo robi rozhodnutia za nich. Vidi takzvany big picture. A v momente, ked prestane spochybnovat sam seba, zacne robit tie najvacsie chyby. Co myslis, preco su ti najmudrejsi ludia ti, ktori maju najmensiu moc? Ti ktori nerobia za nikoho ziadne rozhodnutia, a iba radia? Ja si myslim ze prave pre to.
06.06.2009
andrej android praznovsky
Sorry ze rusim zaujimavu debatu.Len som chcel povedať ze Mark Strong mal pred sebou Big Picture a bol aj patricne potrestany a cele je to o pyche.Triedenie do rovin nieje moj nazor, ale za tym ,ze clovek si mysli aky je dolezity a pri tom jedine cenne co svetu da je ze da radu cloveku ktory si ju vezme k srdcu a zmeni tak svoj zivot k lepsiemu, si skalopevne stojim.Prva poviedka DAZDNIK bola ovela zaujimavejsia a viete kolko som mal ohlasov? 1!!!!!po dlhom case som skusil napisat nieco ine nepouzil som trik s nenapadnym nazvom a ľaľa 25 ohlasov/ked ratam prednasky z dejepisu/.Povrchne je aj to ze ludia si neprecitaju poviedku kvoli nazvu jednoduchemu nazvu.
ktovie ako by to dopadlo keby som namiesto tejto poviedky poslal poviedku Monika, o romskom dievcati ktore zisti ze bolo v minulom zivote Adolfom Hitlerom:),Alebo kopec lepsich napadov ako Kraska a netvor
08.06.2009
Sorry ze rusim zaujimavu debatu.Len som chcel povedať ze Mark Strong mal pred sebou Big Picture a bol aj patricne potrestany a cele je to o pyche.Triedenie do rovin nieje moj nazor, ale za tym ,ze clovek si mysli aky je dolezity a pri tom jedine cenne co svetu da je ze da radu cloveku ktory si ju vezme k srdcu a zmeni tak svoj zivot k lepsiemu, si skalopevne stojim.Prva poviedka DAZDNIK bola ovela zaujimavejsia a viete kolko som mal ohlasov? 1!!!!!po dlhom case som skusil napisat nieco ine nepouzil som trik s nenapadnym nazvom a ľaľa 25 ohlasov/ked ratam prednasky z dejepisu/.Povrchne je aj to ze ludia si neprecitaju poviedku kvoli nazvu jednoduchemu nazvu.
ktovie ako by to dopadlo keby som namiesto tejto poviedky poslal poviedku Monika, o romskom dievcati ktore zisti ze bolo v minulom zivote Adolfom Hitlerom:),Alebo kopec lepsich napadov ako Kraska a netvor
08.06.2009
žjuvka
\"ovela zaujimavejsia\" pre koho? Nezbavím sa pocitu, že o zaujímavosť tu skrátka nikdy nešlo. Tá ako leitmotív obstojí, zaujme, no diskusiu na chcenú tému orientuje len málokedy a ako takú ju neutiahne, nie dlhodobo. wake up! Pripúšťam však, že osobne nie som na strane čohokoľvek účelového, skrátka sa vyhýbam dobrým úmyslom. Autor ako bytosť bude pre mňa vždy sebcom. No mal by to dopriať aj okolostojacim. Názov? Kde?
08.06.2009
\"ovela zaujimavejsia\" pre koho? Nezbavím sa pocitu, že o zaujímavosť tu skrátka nikdy nešlo. Tá ako leitmotív obstojí, zaujme, no diskusiu na chcenú tému orientuje len málokedy a ako takú ju neutiahne, nie dlhodobo. wake up! Pripúšťam však, že osobne nie som na strane čohokoľvek účelového, skrátka sa vyhýbam dobrým úmyslom. Autor ako bytosť bude pre mňa vždy sebcom. No mal by to dopriať aj okolostojacim. Názov? Kde?
08.06.2009
andrej android praznovsky
žjuvka-
Nerozumiem tvojmu komentu, o zaujimavost tu nikdy neslo?komu?mne?alebo portalu?je ta poviedka podla teba nezaujimava?citalo ju pred tym 10 ludi inak by som to sem nedal.
Autor sebcom?Keby bol tak sa nedeli so svojimi pocitmi, uvahami a poviedkami.Priestor ostatním?
Myslis na otvorenu debatu o jednom mene v poviedke?Nieje diskusia otvorena na temu poviedky?aby pomohla autorovi rast a chapat co robi zle?Podla teba nestaci ze je poviedka zaujimava?A citala si si tu moju poviedku Dazdnik?Nehovorim ze je to masterpiece ale nosim to roky v hlave a nabera to tvar, ako aj ine poviedky co chystam a chcem tym zaviest citatela niekam inam ako ostatní.Neviem co ta tak nehnevalo. Jedine co sa snazim vsvetlit o com je vlastne poviedka.Koniec koncov moja \"kravina\" ma viacej komentov ako recenzia na Terminator Salvation, takze mozem ist v klude spat.Vsetko dobre.
08.06.2009
žjuvka-
Nerozumiem tvojmu komentu, o zaujimavost tu nikdy neslo?komu?mne?alebo portalu?je ta poviedka podla teba nezaujimava?citalo ju pred tym 10 ludi inak by som to sem nedal.
Autor sebcom?Keby bol tak sa nedeli so svojimi pocitmi, uvahami a poviedkami.Priestor ostatním?
Myslis na otvorenu debatu o jednom mene v poviedke?Nieje diskusia otvorena na temu poviedky?aby pomohla autorovi rast a chapat co robi zle?Podla teba nestaci ze je poviedka zaujimava?A citala si si tu moju poviedku Dazdnik?Nehovorim ze je to masterpiece ale nosim to roky v hlave a nabera to tvar, ako aj ine poviedky co chystam a chcem tym zaviest citatela niekam inam ako ostatní.Neviem co ta tak nehnevalo. Jedine co sa snazim vsvetlit o com je vlastne poviedka.Koniec koncov moja \"kravina\" ma viacej komentov ako recenzia na Terminator Salvation, takze mozem ist v klude spat.Vsetko dobre.
08.06.2009
žjuvka
Sám hovoríš, že tvoje predchádzajúca poviedka bola dľa tvojho názoru zaujímavejšia ako táto a predsa mala menej komentov. Myslím, že na mieste, kde sa stretáva toľko subjektivity (v diskusiách) je hľadanie podstaty väčšinou druhoradé a nikam nevedie. Na to treba iný nadhľad, napríklad ja ho nemám. Tým chcem naznačiť, že po A, medzi kvalitou poviedky a počtom príspevkov k nej neexistuje nijaká matematicky uznateľná úmera, po B, počet príspevkov ani náhodou nesúvisí s mierou zaujímavosti poviedky, ktorú v nej vidí vlastný autor, po C, nie vždy platí, že s počtom príspevkov vzrastá aj spokojnosť autora, pretože je dosť možné, že ani jeden sa nebude samotnej poviedky týkať a po D, myslím, že tu hovorím o niečom, čo vieš aj sám.
09.06.2009
Sám hovoríš, že tvoje predchádzajúca poviedka bola dľa tvojho názoru zaujímavejšia ako táto a predsa mala menej komentov. Myslím, že na mieste, kde sa stretáva toľko subjektivity (v diskusiách) je hľadanie podstaty väčšinou druhoradé a nikam nevedie. Na to treba iný nadhľad, napríklad ja ho nemám. Tým chcem naznačiť, že po A, medzi kvalitou poviedky a počtom príspevkov k nej neexistuje nijaká matematicky uznateľná úmera, po B, počet príspevkov ani náhodou nesúvisí s mierou zaujímavosti poviedky, ktorú v nej vidí vlastný autor, po C, nie vždy platí, že s počtom príspevkov vzrastá aj spokojnosť autora, pretože je dosť možné, že ani jeden sa nebude samotnej poviedky týkať a po D, myslím, že tu hovorím o niečom, čo vieš aj sám.
09.06.2009
žjuvka
hm a autor sebcom? Sebectvo ako také určite nespočíva iba v uzavretom strádaní poznania a inšpirácie v temnote vlastnej mysle. Dá sa na to pozrieť aj z inej stránky. Napríklad vidieť autora, ktorý vo svojom sebectve (a dobrej viere) túži po publikovaní vlastného diela, po stanovisku k svojim názorom, po konštruktívnej kritike, po rešpekte a v kútku mysle aj po obdive. Máloktorý si vystačí s rozpínaním vlastného vnútorného vesmíru vedomia a poznania.
09.06.2009
hm a autor sebcom? Sebectvo ako také určite nespočíva iba v uzavretom strádaní poznania a inšpirácie v temnote vlastnej mysle. Dá sa na to pozrieť aj z inej stránky. Napríklad vidieť autora, ktorý vo svojom sebectve (a dobrej viere) túži po publikovaní vlastného diela, po stanovisku k svojim názorom, po konštruktívnej kritike, po rešpekte a v kútku mysle aj po obdive. Máloktorý si vystačí s rozpínaním vlastného vnútorného vesmíru vedomia a poznania.
09.06.2009
žjuvka
Toľko k deleniu sa s pocitmi a úvahami. A diskusia na tému poviedky? Už bolo povedané. Rast a pochopenie autora skrze kritiku.... Autor ako taký si v tomto prípade nenavyberá. Najmä nie tu. Toto je portál plný zanietených amatérov na profesionálnej úrovni, nič striktne odborné, nič šablónovité, občas to vadí, inokedy posúva vpred. No existujú aj iné stránky, stačí pohľadať. Mne osobne tu vyhovuje ten široký rozptyl vedomia ako takého, každý je tu iný a konečný obraz je oveľa obohacujúcejší ako sa na prvý znechutený pohľad zdá. No konkrétne tebe by možno sadlo čosi iného. Všetci hľadáme. Btw tri nové príspevky len odo mňa pod tvojou poviedkou. Whoa....
09.06.2009
Toľko k deleniu sa s pocitmi a úvahami. A diskusia na tému poviedky? Už bolo povedané. Rast a pochopenie autora skrze kritiku.... Autor ako taký si v tomto prípade nenavyberá. Najmä nie tu. Toto je portál plný zanietených amatérov na profesionálnej úrovni, nič striktne odborné, nič šablónovité, občas to vadí, inokedy posúva vpred. No existujú aj iné stránky, stačí pohľadať. Mne osobne tu vyhovuje ten široký rozptyl vedomia ako takého, každý je tu iný a konečný obraz je oveľa obohacujúcejší ako sa na prvý znechutený pohľad zdá. No konkrétne tebe by možno sadlo čosi iného. Všetci hľadáme. Btw tri nové príspevky len odo mňa pod tvojou poviedkou. Whoa....
09.06.2009
andrej android praznovsky
Zjuvka, ja Ti rozumiem.Netrapi ma pocet komentov ako takych ale prave komentov s konstruktivnou kritikou.Nevadi mi ze sa chalani bavia v polovici prispevkov o Hitlerovi,vpodstate dostali vlastny priestor.Moje namietky nemali mat a dufam zenamaju agresivny podton, preto malen prekvapuju nahnevane odpovede.Jednoducho som len chcel vediet co si vsetci budete mysliet o mojej poviedke a novom napade/ ktory nieje mojou zivotnou filozofiou a sudenim narcisizmu ludskeho jedinca/.Beriem kritiku,na tosom tosem dal, nieje to scifi a ani tak zaujimave pre kazdeho.Somrad ze vznikla debata aj ked trosku pripominala hadku./nedavam smejkov , nefunguje mi zatvorka/ Skusim napisat nieco so sirsim zaberom a viacej odlepene od nasej planety.Dufam ze ta potom potesim.Pekny den.Andrej
09.06.2009
Zjuvka, ja Ti rozumiem.Netrapi ma pocet komentov ako takych ale prave komentov s konstruktivnou kritikou.Nevadi mi ze sa chalani bavia v polovici prispevkov o Hitlerovi,vpodstate dostali vlastny priestor.Moje namietky nemali mat a dufam zenamaju agresivny podton, preto malen prekvapuju nahnevane odpovede.Jednoducho som len chcel vediet co si vsetci budete mysliet o mojej poviedke a novom napade/ ktory nieje mojou zivotnou filozofiou a sudenim narcisizmu ludskeho jedinca/.Beriem kritiku,na tosom tosem dal, nieje to scifi a ani tak zaujimave pre kazdeho.Somrad ze vznikla debata aj ked trosku pripominala hadku./nedavam smejkov , nefunguje mi zatvorka/ Skusim napisat nieco so sirsim zaberom a viacej odlepene od nasej planety.Dufam ze ta potom potesim.Pekny den.Andrej
09.06.2009
kAnYs
Andrej, vela diskusii na tomto portali pripomina hadku :) Problem je v tom ze dany pocit je podla mna odvodenu od mozno trochu nestastneho slovosledu v prispevkoch. Co sa tyka slovosledu v mojich prispevkoch, ehm, zjuvka to uz pozna. Som osoba ktora castokrat vyslovuje svoje nazory \"prieraznostov projektilu s teflonovym plastom\" ako by to zjuvka povedal (je to chlap, btw), a casto krat ich menim/snazim sa ich rozvijat. Takze neber prosim moje poznamky osobne. Ked uz sme pri tom, neber radsej ani zjuvkove poznamky osobne :)
15.06.2009
Andrej, vela diskusii na tomto portali pripomina hadku :) Problem je v tom ze dany pocit je podla mna odvodenu od mozno trochu nestastneho slovosledu v prispevkoch. Co sa tyka slovosledu v mojich prispevkoch, ehm, zjuvka to uz pozna. Som osoba ktora castokrat vyslovuje svoje nazory \"prieraznostov projektilu s teflonovym plastom\" ako by to zjuvka povedal (je to chlap, btw), a casto krat ich menim/snazim sa ich rozvijat. Takze neber prosim moje poznamky osobne. Ked uz sme pri tom, neber radsej ani zjuvkove poznamky osobne :)
15.06.2009
kAnYs
Zjuvka, nic, len som zacal na Andrejov predposledny prispevok posielat odpoved a zistil som ze okrem toho ze som pisal 1,2,3, namiesto A,B,C, tak som pisal v podstate presne to iste. Takze zvolene \"bravo\" bolo jednoslovnym vyjadrenim mojho suhlasu s tvojim nazorom.
15.06.2009
Zjuvka, nic, len som zacal na Andrejov predposledny prispevok posielat odpoved a zistil som ze okrem toho ze som pisal 1,2,3, namiesto A,B,C, tak som pisal v podstate presne to iste. Takze zvolene \"bravo\" bolo jednoslovnym vyjadrenim mojho suhlasu s tvojim nazorom.
15.06.2009
kAnYs
No a este som chcel povedat, k tomu nazvu. Suhlasim, posudzovat podla nazvu je povrchne, ale niekedy clovek nema cas citat vsetko. Diskusie maju nizku vypovednu hodnotu o diele a obsahuju spoilery, hodnotenie je brutalne subjektivne vzhladom na to ze ciselne hodnotenie pouziva velmi malo ludi. Nazov by mal prave preto co najmenej naznacit o pointe diela, ale zaroven aj zaujat. No a to, je same o sebe velmi subjektivne. Snazim sa povedat asi to, ze na tomto portali je Nazov jedna z mala veci pomocou ktorej moze clovek filtrovat prispevky.
15.06.2009
No a este som chcel povedat, k tomu nazvu. Suhlasim, posudzovat podla nazvu je povrchne, ale niekedy clovek nema cas citat vsetko. Diskusie maju nizku vypovednu hodnotu o diele a obsahuju spoilery, hodnotenie je brutalne subjektivne vzhladom na to ze ciselne hodnotenie pouziva velmi malo ludi. Nazov by mal prave preto co najmenej naznacit o pointe diela, ale zaroven aj zaujat. No a to, je same o sebe velmi subjektivne. Snazim sa povedat asi to, ze na tomto portali je Nazov jedna z mala veci pomocou ktorej moze clovek filtrovat prispevky.
15.06.2009
andrej android praznovsky
Dakujem \"KAnYs\" ,dakujem za prispevky.S tymi nazvami mas pravdu, sam sa rozhodujem podla nazvu, este si precitam \"trailerik\" a az potom citam poviedku.Mozno som tie recenzie bral od zaciatku prilis vazne a uniklo mi ze zabava by mala byt na prvom mieste. Mam v hlave par poviedok ,jednu by som chcel poslat, bude to scifi s poriadnou davkou zabavy, dufam ze sa mi to podari napisat v takej kvalite ako to vidim.:)takze opraste skafandre, co nevidiet sa poleti hlboko do vesmiru:)
18.06.2009
Dakujem \"KAnYs\" ,dakujem za prispevky.S tymi nazvami mas pravdu, sam sa rozhodujem podla nazvu, este si precitam \"trailerik\" a az potom citam poviedku.Mozno som tie recenzie bral od zaciatku prilis vazne a uniklo mi ze zabava by mala byt na prvom mieste. Mam v hlave par poviedok ,jednu by som chcel poslat, bude to scifi s poriadnou davkou zabavy, dufam ze sa mi to podari napisat v takej kvalite ako to vidim.:)takze opraste skafandre, co nevidiet sa poleti hlboko do vesmiru:)
18.06.2009
kAnYs
To je prave to najtazsie. Dat svoju viziu na papiet tak aby ju rovnako videli aj druhi. Drzim palce.
18.06.2009
To je prave to najtazsie. Dat svoju viziu na papiet tak aby ju rovnako videli aj druhi. Drzim palce.
18.06.2009