Hand of Fate (2015, Defiant Development)
Už dlhší čas chýbala hra, ktorá by priniesla čaro stolových hier, balíkov kariet, deckbuildingu a všetkých tých vecí, ktoré na týchto hrách máme tak radi. Hand of Fate okrem toho ponúka aj akciu v súbojoch v reálnom čase a rozhodovania, ktoré majú získať hoc aj nepatrnú výhodu nad neprajnosťou osudu. Vitajte v hre Hand of Fate.
Hra začína pekne, mysticky, vstupom do chrámu. Ako na mnohých miestach inde, aj tu sedí záhadný muž, s tvárou zahalenou látkou, ktorý nás varuje, aby sme odišli. Pretože ak raz začneme hrať, musíme vytrvať až do neistého konca.
Mystika je v hre všadeprítomná. Z kariet, ktoré sú veľmi precízne a atraktívne spracované, doslova dýcha atmosféra RPG-čky v textovom štýle. Na výber je vždy niekoľko možností, každé rozhodnutie so sebou nesie následky. Pozitívne, v prípade zlej kombinácie veľmi negatívne, až fatálne. Perfektne to dopĺňa postava Dealera, ktorý na jednu stranu pomáha a ľutuje hráča pri zlých rozhodnutiach, na vyváženie však skoro neustále chŕli cynické poznámky, ak si to hráč zľahčuje, k tomu aj úvahy o samotnej podstate hry a jej paralely s reálnym životom.
Niektoré udalosti pri sebe nesú súboje, kedy Dealer potiahne určené množstvo kariet z tzv. balíka príšer. Potom začína súboj, ktorý so sebou nesie odmenu, je však potrebné ho prežiť. V tom pomáhajú rôzne zbrane, brnenia, prstene, požehnania a kliatby, ktoré hráč v priebehu hry zbiera. Samozrejme, čím ďalej hráč ide, tým tvrdšie sú postihy a menšie benefity, ktoré môže hráč dostať.
Základom je teda stavba balíka, kde si hráč vyberie preferované vybavenie, udalosti a najnovšie aj svoj osud (voľba obtiažnosti, či iného spestrenia, upresním nižšie). Prirodzene, je potrebné brať na zreteľ aj silné a slabé stránky protivníkov, čiže, ak mám ako hlavných súperov kostlivcov, zoberiem zbrane so svätým (holy) poškodením, na jašteričiarov zasa platí mráz (frost) a podobne. Tento spôsob je hlavným pri skladaní balíka na tzv. story mód.
Tým sa dostávame ku ďalšiemu fenoménu a to je možnosť hrať tzv. story mód, čiže akúsi kampaň, kde postupne hráč vyzve dvanástich šampiónov a nakoniec aj samotného Dealera, alebo „endless“, kde balík určuje Dealer z dostupných kariet a ide len o to, ako ďaleko hráč dokáže zájsť.
K hrám neodmysliteľne patrí aj hudba a tu stavili vývojári na osvedčenú kartu. Jeff van Dyck (môžete ho poznať napríklad zo série Total War) vystrojil krásne arabsky ladený soundtrack, ktorý len dokresľuje mystickú a miestami pod kožu idúcu atmosféru hry. Moje najobľúbenejšie skladby sú Life and Death, Welcome to the Game, Deal of the Millenia, Dead Skin, Dune Storm, Hand of Fate (instrumental) a Hand of Fate, kde si opäť strihla skvelý výkon aj jeho manželka Angela v úlohe vokálov.
Vývojári pridali aj dva datadisky, prvým bol Wildcards, kde pribudlo deväť nových osudov, udalostí a výstroje, každý z osudov má svoje špecifiká a hra tak naberá na znovuhrateľnosti. DLC je nutné zakúpiť samostatne.
Druhým a zatiaľ posledným je Murder at Sea, ktorý je súčasťou samotnej hry a prináša nové karty, vybavenia a epický boss-fight, ktorý patrí suverénne k najväčším výzvam. Spracovanie je ale veľmi dobré a stojí za to. Občas môžete mať pocit, že sa hrá nedá prejsť, alebo podobne, ale vedzte, že hra sa hrdí prívlastkom „roguelike“ a robí to veľmi dobre, takže na konci je to de facto hra, ktorá vás necháva vyhrať. Teda to, čo sa od tohto žánru dá očakávať.
Vytkol by som akurát niekoľko bugov a glitchov, väčšinou ide o mŕtvoly nepriateľov, ktoré odkopnete do textúry, občas sa ale stane, že pri uhýbaní sa príšere ju zachytíte a tlačíte pekne pred sebou, na dôvažok vám ešte klepne sekeromlatom po hlave. Stáva sa to len občas a preto som za to hodnotenie nestrhol.
Čo teda dodať na záver. Ak máte radi hry, ktoré majú v sebe ducha starých stolových hier, rpg-čiek a kartových hier so skladaním vlastného balíka a ešte si pri tom aj radi zabojujete, v Hand of Fate sa určite nesklamete.
Titul: Hand of Fate
Žáner: Roguelike RPG
Prevedenie: Board Card Game with Real-time Fights
Mód: Singleplayer
Vývojár: Defiant Development
Dátum vydania: 17.02.2015
Klady
+Roguelike kartová hra
+Vzhľad pripomínajúci stolové hry
+Výborne spracované súboje
+Znovuhrateľnost
+Umelecký štýl kariet, animácie
+Silná atmosféra, vyladený príbeh a mystika
+Hudba
Zápory
-Občasné bugy a glitche – zachytenie nepriateľa a utŕžené zranenie napriek vyhýbaniu sa
-Element šťastia
Celkové hodnotenie: 100/100 (s výhradami ale predsa ;-) )
Páperíčko
Najčítanejšie
Najčítanejšie
Marek Páperíčko Brenišin
Recenzent filmov a hier, nadšenec do scifi, fantasy, cudzie mu ale nie je ani anime. Ak nepíše recenzie, zastihnete ho pri písaní poviedok, či už pre seba, alebo v rámci súťaží. Pravidelný účastník Poviedok na počkanie.
Diskusia
Marek Páperíčko Brenišin
Varujem ale, občas to dáva dobrý rage :-D ale odporúčam, roguelike ako sviňa, ale veľmi zlatá hra :-)
14.07.2015
Varujem ale, občas to dáva dobrý rage :-D ale odporúčam, roguelike ako sviňa, ale veľmi zlatá hra :-)
14.07.2015
Marek Páperíčko Brenišin
Roguelike is a subgenre of role-playing video games, characterized by procedural level generation, turn-based gameplay, tile-based graphics, permanent death of the player-character, and typically based on a high fantasy narrative setting.
toť definícia na wikipedii a v prípade tejto hry som nezaznamenal výchylku ;-)
19.07.2015
Roguelike is a subgenre of role-playing video games, characterized by procedural level generation, turn-based gameplay, tile-based graphics, permanent death of the player-character, and typically based on a high fantasy narrative setting.
toť definícia na wikipedii a v prípade tejto hry som nezaznamenal výchylku ;-)
19.07.2015