Star Citizen vyzerá úžasne a nereálne
Zatiaľ sme z hry Star Citizen, ktorú produkuje štúdio Chrisa Robertsa, tvorcu bývalého Wing Commandera, videli len obrázky a herné videá, ale už tieto dávajú tušiť, že sa buď jedná o niečo úžasné alebo úžasne nereálne. Posledná informácia hovorí dokonca o procedurálne vytváraných planetárnych mestách.
Hviezdny simulátor Star Citizen je v súčasnej podobe ešte ďaleko od dokončenia, napriek tomu už teraz presviedča, že - ak vôbec dôjde niekedy k jeho dokončeniu - to bude impozantné dielo. A doteraz sme o ňom nevideli viac ako CitizenCone 2947 minulý týždeň. Chris Roberts tu odkryl súkno zo zaujímavých vlastní hry - napr. procedurálne vytváraných miest, ktoré by sa rozkladali na ploche celých planét.
Pre tých z vás, ktorí nepodporili tento projekt na Kickstarteri - štúdio vyťažilo cez 163 miliónov a v súčasnosti je na 4. mieste najväčších projektov tejto platformy. Chris Roberts je tvorcom nielen hry Wing Commander ale aj filmu podľa tejto predlohy a jeho cieľom je ponúknuť hráčovi úplne interaktívne univerzum, ktoré by mohol postupne objavovať a ktoré sme v hrách doteraz nevideli. Nasľuboval ale už všetko možné - od Garyho Oldmana až po kolonizáciu cudzích svetov. Minulý piatok k tomu teda pridal celoplanetárne mestá. Sám Roberts vo svojej prednáške prešiel v hre dve takéto mestá - jedno podobné Coruscantu z univerza Star Wars, druhé by mohlo skôr pochádzať z púštnych končín Falloutu. Obe boli generované počítačom.
A tá hodina obrazového materiálu veru stála za to. Podľa informácií od vývojárov bude môcť hráč zaujať rolu piráta, pašeráka, zabijáka, žoldniera alebo nudného kolonistu. Okrem MMORPG možnosti bude hra poskytovať aj kampaň pre jedného hráča, v ktorej by sme sa mali stretnúť práve s hlasmi hviezd ako sú Gary Oldman alebo Mark Hamill, systémom mapovania tváre hráča do formy avatara, prispôsobujúcu sa AI vzhľadom na osobnostné vlastnosti lodí hráčov.
Doteraz sa zdá, že vývoj hry napreduje. Hráči síce toho nemajú veľa na výber, ale už aj prázdneho vesmíru, hangáru pre ich lode a rudimentárny FPS mód hovoria o niečom. Na konečnú verziu hry si ešte počkáme, ale videá zverejnené cez víkend vyzerajú naozaj výnimočne. Mnohí ale ostávajú skeptickí. Všetko to zneje úžasne, ale ako poznáme vývoje veľkorozpočtových titulov, nie všetko sa podarí dostať do reálnej podoby a aj u Star Citizena mnohé zneje utopisticky.
Uvidíme, či to bude najlepšia hra sveta alebo totálna katastrofa.
Najčítanejšie
Najčítanejšie
Alexander Schneider
Knižný a filmový recenzent, bývalý porotca súťaže Martinus Cena Fantázie, propagátor a predseda Združenia fanúšikov Babylonu 5 na Slovensku. Scifi, fantasy, horor: Herbert, Holdstock a Lumley.