Vražda na štýl Satana
Sedel som tam, v kute, cumel do prazdna a nechapal co sa prae stalo. Co mam robit ? Ujst? To by asi bola hlupost... Sedel som tam snad cele roky, aj ked v skutocnosti to bolo len nieco vyse hodinu. Moj zivot, teda to, co z neho ostalo, sa uplne rozbil. Nemal som silu bojovat s tymto... cimsi. Uz som nevladal... Nie sam, nie s Nim...
Sedel som tam, v kute, cumel do prazdna a nechapal co sa prave stalo. Co mam robit ? Ujst? To by asi bola hlupost... Sedel som tam snad cele roky, aj ked v skutocnosti to bolo len nieco vyse hodinu. Moj zivot, teda to, co z neho ostalo, sa uplne rozbil. Nemal som silu bojovat s tymto... cimsi. Uz som nevladal... Nie sam, nie s Nim...
Bol vecer, pred asi pol rokom, neviem to presne, posledne dni mi ubehli... Ani neviem ako. Na niektore si nespominam, lebo som ich alebo prespal, alebo prebdel. Kazdopadne... zacalo to asi pred pol rokom, ked sa ma moja najmladsia (6 rocna) dcera spytala, co je to Satanizmus. Nuz popravde nikdy som sa o tuto stranku... nabozenstva nezaujimal, a preto som jej nevedel odpovedat. Ale kedze zastavam nazor, za ako rodic by som mal zodpovedat kazdu otazku svojich deti skor, ako najdu odpoved inde, otvoril som google a pozeral som sa. Nasiel som dost informacii, porozpraval som sa s Leou (tak sa volala) a vsetci boli spokojni... Teda, okrem mna. Mna totiz tato myslienka zaujala. Niekto, ako Satan, niekto tak mocny ze dokaze vzdorovat Bohu, niekto, kto... Prislo mi to cele take... moc jednoduche. Zacalo mi to vrtat hlavou. Na nieco take ako dusa som nikdy neveril, a preto sa mi myslienka, ze by som Jemu upisal moju dusu nie lenze pozdavala (sam som mal financne aj osobne problemy), zacal som sa s nou dokonca pohravat...
Tak som o Nom neustale premyslal. V praci, doma, stale. Nedalo mi to, akoby... akoby ma k Nemu nieco tahalo. Tuzba vediet o Nom co najviac. Tuzba... spoznat Ho. Tuzba... Zdal sa mi ako riesenie mojich problemov... Zapredam nieco, v co neverim... Ja budem mat pohodu, a On pride skratka, lebo dusa neexistuje, ach... Vediet vtedy to, co viem dnes, asi by som vzal kladivo a liecil sa. Rychlo a bolestne.
Prvy mesiac sa neudialo vobec nic. Len som obracal tu myslienku v hlave. No potom mi dosiel mail... Odosielatel: moj sef. Predmet: Pracovna ponuka. V nej stalo, ze sa chce so mnou pracovne stretnut. Chcel mi zvysit plat... Potesil som sa, a oznamil tuto spravu mojej manzelke. Ta mi sprvu neverila, avsak ked o dalsi mesiac dosla vyplata a na nej bolo o 360 eur viac, neverila prezmenu vlastnym ociam. Stastna nahoda, moje problemy (financne) sa zrazu vyriesili same. Vdaka sefovej iniciative, ktory asi zistil, ze mam problemy a pomohol mi. Vdaka mu. Nech mu je Zem lahka...
Aj ostatne problemy sa poriesili same. Moji znami sa mi ozvali, priatelstva sa obnovili a o par dni som bol znovu hore. Za tri mesiace takyto pokrok... Vobec som si neuvedomil... Nic. Takto presiel mesiac. Bol som stastny, nemal som ziadne vazne problemy. Na incident so satanizmom, a na to, ze som sa zahraval s nejakymi myslienkami som zabudol. Uz som to nepotreboval, usmialo sa na mna stastie a moje problemy sa vyriesili aj bez Satana. Bol som rad, ze som sa zaobisiel bez Jeho pomoci, ta myslienka ma teraz priam desila. No len co som si na Neho znova spomenul, nie a nie ho dostat z myslienok. Vsetko to vyvrcholilo jednu noc, ked som sa cely spoteny prebral zo strasnej nocnej mory... V nej bol... On. Chcel moju dusu. Ukazal mi ju. Moju dusu... Vraj cena za sluzby, alebo co... Ja som to nechapal... Len mi povedal, ze ak sa do 24 hodin nevzdam duse, zoberie si ju. Samozrejme ja som netusil AKO sa mam vzdat duse. Ale kedze za den si ju vezme sam, bolo mi to jedno. Bolo mi jedno, ci to spravim ja alebo niekto za mna. Nevenoval som tomu pozornost a v ten den... som na Neho zabudol. Boli to 4 mesiace od doby, co sa Lea pytala na satanizmus. Presne 4 mesiace, co mi neprislo ani trosku cudne. ...
Na druhy den rano som vstal, odprevadil deti do skoly a siel do roboty. Den bol perfektny, vsetko slo ako po masle. Az... sakra, ked to pisem klepu sa mi ruky, neviem najst slova, bojim sa... viem ze je neskoro... dufam, ze si to niekto precita, ako moj posledny odkaz kazdemu kto by sa chcel s Nim zahravat... proste, asi o druhej mi zavolala manzelka... ... Leu v skole zabil jej spoluziak. Hrali sa s kruzidlom, nevinne... 6 rocne deti, prvaci v skole. Sprvu som nerozumel, ako sa dostalo 6 rocnemu decku do ruky kruzidlo... Kazdopadne, Lea sa smykla na kriede a spadla mu na hrot... Spankom. Bola na mieste mrtva. Bola mrtva uz ked dopadala na zem... moje male dievcatko... bolo to presne tak, ako povedal. Vzal si ju. Ked som si to uvedomil, doslo mi tak zle, az som ovracal cely monitor. Ani neviem ako som sa dostal do nemocnice. Nasledujuci tyzden si totiz nepamatam.
Viem len, ze som sa prebudil v cele jednej z najhorsich vazeni v celej Europe. Nechapal som, co do pekla robim v base, viem len, ze sa ma strasne bali. Vsetci, vazni, dozorcovia, este aj strazne psy. Knucali a cuvali predo mnou... Posledne co som si pamatal bolo, ako som ovracal moj monitor. Ubehol tyzden aj nieco... den.. asi, ja neviem. Viem len, ze som medzitym skusal ujst z nemocnice, bol som akysi... nepricetny, tak mi navliekli kazajku a vzali ma do ustavu. Prvu noc som vraj krical cosi o konci sveta a... ze sa pomstim, ze kazdeho zabijem a Zem mi bude klacat pri nohach... Nieco o znovuzrodeni... o sile Hlbiny pekelnej a o Poslednom sude... Vraj som bol tak zlostny, ze som pretrhol kazajku, a ked mi dosli dozorcovia davat liek, zabil som ich a usiel. Cestou von som zavrazdil dalsich 26 ludi... ... uz nemam slzy... aspon to nebude rozmazane. Musim to stihnut... aj ked mne to uz nepomoze...
Nikto do dnes nechape ako som to dokazal, ale nevedeli ma zastavit ani gulovnicou. Za to ja ich ano. Postrielal som na ulici bezmala sto tridsat nevinnych ludi a asi dva tucty policajtov. Mam strach tie cisla zratat dokopy. Kazdopadne, vstupil som do dejin ako najnebezpecnejsi zlocinec a najvacsi masovy vrah zaroven. Bol som v cele sam, za laserovou stenou, vonku na mna civeli dva gulomety a chlapici, spoteni ako mysi, celu smenu drziaci prst na spusti. Mal som pocit, ze sa posieraju pri kazdom mojom pohybe... nebolo ich vela. Ked som sa toto dozvedel (jasne ze mi to nikto nepovedal, boli to utrzky rozhovorov pri obede, na ktorom ma mimochodom strazilo 20 tazkoodencov, teda ak mozno nazvat obedom to, ze na polminuty vypli tu hnusnu cervenu stenu a hodili mi z 10 metrov do cely nejaku gebuzinu) neveril som vlastnym usiam. Moja prva reakcia bol zufaly plac. Reval som asi dva dni (alebo dva tyzdne?) vkuse... Nicim ma nedokazali utisit... Ale nie som si celkom isty, ci ma vobec utisovat chceli. Na druhej strane, po case im to asi zacalo liezt na nervy... Par vaznou som vraj dohnal k samovrazde a dalsich k sialenstvu. Bolo mi to ale jedno, vedel som vsak, ze TOTO som JA nespravil. Ale tazko sa to dokazuje. Tazko sa dokazuje nevina, ak ste postrielali vyse dvoch stovak ludi a nemate ani skrabanec. To sa fakt blbo obhajuje. ... A zvalit to na Neho... Je mi jasne, ze do blazinca by ma druhy krat nedali. Popravit ma tiez nemohli... Koniec koncov, pri uteku z cvokarne sa im to podarilo aspon 50 krat. Problem bol len v tom, ze ja stale zijem. Ako ma vlastne napokon chytili?... Nikdy som sa to nedozvedel...
V base som bol dva tyzdne. Potom som usiel. Ja neviem ako... nepamatam si to. Az On mi povedal... ze som proste vstal, presiel cez tie laserove dvere, ktore ma mali namieste upiect, uskrtil som tych dvoch nervoznych za gulometmi a.... ... proste som usiel. Bez tak sa ma tak bali... Spominam si na nieco. Na to, ako som sa citil. ... citil som sa skvelo. Uplne skvelo, zvratene skvelo. Bavilo ma to. Citil som v sebe zvlastnu silu... Magicku... Jeho silu... Skrz mna chcel ovladnut Zem.
Ja som mu to ale nedovolil, tak Ho to nasralo. Podvedome som sa voci nemu obranil, co zmarilo jeho konecne plany. Teraz kuje pomstu. A ja viem, co ma caka po smrti... mam strach. Neverit v dusu bola NAJVACSIA CHUJOVINA v mojom zivote ! Hned po tej, upisat sa Jemu... Uz nebolo cesty spat... Mesiac a pol dozadu som usiel z basy, posledny mesiac si nepamatam. Len utrzky. Boli tam... divne postavy... Jeho sluhovia... Hovoril k nim MOJIM hlasom, MOJIMI ustami, bolo to strasne, akoby som tam stale bol, ale len niekde strceny, hodeny nabok... A kazdu noc za mnou chodil. Hovoril mi, ze mam stastie, pretoze mam silnu dusu pre jeho ciele. Tak si miesto mna vzal ju... Leu... moju malu, krasnu Leu... Mna vyuzil ako prostriedok komunikacie medzi Peklom a Zemou. Skvele. Bol som Satanov tlacovy hovorca... Kiez by som mal financne (aj osobne) problemy a zil z ruky do ust... Chce sa mi plakat, ale uz nemam cim... Chcem sa zabit, ale On mi nedovoli. Nedokazem umriet, v tele snad uz nemam ani krv, no... neviem, kieho boha zo mna spravil, ale zda sa, ze som nesmrtelny... Nepomohlo nic. Ani benzin, ani kyselina, nic... Som zufaly... Moju Leusku zabilo KRUZIDLO...
Uz nemam moc casu, musim to skratit... nemam ani silu. Dlho sa uz nedokazem branit. Peklo... caka...
Ked som sa spamatal, stal som pred manzelkou, s rukami od krvi, za zadkom policia celeho sveta a vysvetloval som jej, ze to On, nie ja... manzelka bola zufala, deti sa bali (mal som este 16 rocnu dcerku Nataliu a 12 rocneho syna Alberta) az sa doslova posierali, ked ma videli... neviem opisat to zufalstvo, co... vo mne bolo... tak som tuzil po mojich osobnych a financnych problemoch... Za par mesiacov sa moj zivot uplne znicil. Nemal som nic, ani seba, lebo ja som patril Jemu...
Bola tma... spamatal som sa az teraz. Moja manzelka a strach deti je posledne co som videl. Teraz ich tu vidim... mrtve. Vsetkych troch... V ruke mam noz, a som cely od krvi. Nechcem vediet co sa tu dialo... Zrejme ma znova na okamih ovladol. Moja obrana teda definitivne spadla... Aspon som mu zabranil v tom, co povodne chcel. Ale stalo mi to zato ?! ... ked som sa pred chvilou spamatal, veril som ze mozem ujst, ze to ide, ze mam silu ale... teraz, ako som si to cele prezil znova... az po tento bod... Nie. Jemu sa neda ujst... Dostal ma uz v ten vecer, ako som sa pozeral po tych informaciach... ach... pocujem Ho... uz je tu....
naozaj nieco pocujem. hlas, vravi, ze bude dobre, ze som dobre posluzil... je to On... mam strach... strasny strach... kym napisem tieto posledne slova, prejdu snad cele hodiny, ak nie roky... ak som mal niekedy nieco ako dusa, prave som to stratil. akoby zo mna ostal len obal... zatvaraju sa mi oci... uz... uz ani nevidim na papier... ... nevidim... pomoc... prosim... prosim.......
Zvalil sa na podlahu. Dodychal, a jeho znicena dusa verila, ze bude pokoj, aspon na okamih. Avsak to, co prezil, bol len zlomok toho, co prezije s Nim. Nedodrzal svoju cast dohody, a preto prisiel o vsetko. O rodinu, o zivot, o dusu... Par minut po smrti si pre Neho osobne prisiel. Vytrhol z jeho tela dusu, a schoval si ju do nadobky s ciernou lebkou. Dusa kricala a zufalo plakala. Uz vedel, co ho s Nim caka... Potom vsetko okolo seba podpalil, a zmizol v temnote plamena... Ten, koho dusu si vzal, tam s Nim je. Aj v tuto chvilu... Bude tam naveky, trpiet pod Jeho mocou... Amen.
Domenus
Diskusia
draculin
Nuz.Tak fajn ze si sa predsa len odhodlal poslat este nieco dalsie.Ale...(mam chripku ako prasa,tak budem asi zly).Pozri: interpunkcia zmysel ma,takto trebars pis este sms frajerke,ale hodit ludm na citanie poviedku bez upravy je to iste servirovat zradlo v pouzitom nocniku.Nerobi sa to. Je mi tiez jasne ze islo o rozpravanie a prepis myslienok,ale tie trojbodky niekedy rusili...co tak skusit riesit tieto clenenia inym sposobom? Zatvorky nepouzivat, informaciu co chces povedat do textu zapracuj inym sposobom, takto to posobilo strasne amatersky (navyse,ta druha zatvorka o dalsich detoch bola zbytocna,kludne nemusel mat uz nijake ine deti,nie?).
Logicky to navyse nesedelo. Ak dusa neexistuje, nemozes Satana obabrat - preto az taky idiot,aby cloveku pomohl a chcel nieco co neexistuje, asi nebude.To by nemohol byt konkurent Boha,nie?
10.11.2010
Nuz.Tak fajn ze si sa predsa len odhodlal poslat este nieco dalsie.Ale...(mam chripku ako prasa,tak budem asi zly).Pozri: interpunkcia zmysel ma,takto trebars pis este sms frajerke,ale hodit ludm na citanie poviedku bez upravy je to iste servirovat zradlo v pouzitom nocniku.Nerobi sa to. Je mi tiez jasne ze islo o rozpravanie a prepis myslienok,ale tie trojbodky niekedy rusili...co tak skusit riesit tieto clenenia inym sposobom? Zatvorky nepouzivat, informaciu co chces povedat do textu zapracuj inym sposobom, takto to posobilo strasne amatersky (navyse,ta druha zatvorka o dalsich detoch bola zbytocna,kludne nemusel mat uz nijake ine deti,nie?).
Logicky to navyse nesedelo. Ak dusa neexistuje, nemozes Satana obabrat - preto az taky idiot,aby cloveku pomohl a chcel nieco co neexistuje, asi nebude.To by nemohol byt konkurent Boha,nie?
10.11.2010
draculin
Samotne premyslanie na satanizmom nemozno brat ako "podpis zmluvy s Diablom",cize zakladna premisa bola strasne,fakt velmi moc, pritiahnuta za vlasy. Tak isto, vramci standartnej mytologie ide o to, ze diabol/satan cloveku pomoze dosiahnut uspech - ale povedzme dost dlhodoby,aby si ho uzil a na satana zabudol, nie len zopar tyzdnom vyssieho platu. A nasledne, trebars ked clovek zomiera na starobu, si pride po jeho dusu. Nuz a zobratie duse naozaj NIE JE to iste, ako urobit z cloveka nezastavitelnu vrazednu masinu.... Mozno si to mal niekde v hlave usporiadane,ale z textu to posobi chaoticky a nezmyselne.O co vlastne islo?Ovladnut svet?Zobrat si dusu?Urobit z hrdinu ludsky tank? Ak by si sa drzal logiky, poviedka mohla mat napriklad tri formy: PRVA - psychologicky horor o tom,ako clovek prepada do sialenstva,alebo ako ho diabol obera o vsetko.
10.11.2010
Samotne premyslanie na satanizmom nemozno brat ako "podpis zmluvy s Diablom",cize zakladna premisa bola strasne,fakt velmi moc, pritiahnuta za vlasy. Tak isto, vramci standartnej mytologie ide o to, ze diabol/satan cloveku pomoze dosiahnut uspech - ale povedzme dost dlhodoby,aby si ho uzil a na satana zabudol, nie len zopar tyzdnom vyssieho platu. A nasledne, trebars ked clovek zomiera na starobu, si pride po jeho dusu. Nuz a zobratie duse naozaj NIE JE to iste, ako urobit z cloveka nezastavitelnu vrazednu masinu.... Mozno si to mal niekde v hlave usporiadane,ale z textu to posobi chaoticky a nezmyselne.O co vlastne islo?Ovladnut svet?Zobrat si dusu?Urobit z hrdinu ludsky tank? Ak by si sa drzal logiky, poviedka mohla mat napriklad tri formy: PRVA - psychologicky horor o tom,ako clovek prepada do sialenstva,alebo ako ho diabol obera o vsetko.
10.11.2010
draculin
DRUHA: akcnejsia zalezitost o tom,ako chlap bez duse a ktoremu diabol vsetko vzal sa to snazi ziskat spat. A kedze je bez duse, sprava sa ako pekna mrcha. TRETIA: tak isto akcnejsia zalezitost, ako sa snazi uniknut diablu,ktory chce jeho dusu. To ak priklady. S niektorymi vecami nepohnes a medzi ne patria aj archetypy, napr. o zmluve s diablom. Nieco ma vacsina ludi automaticky zapisane v myslienkach a nie je len-tak to porusovat.A ked to chces porusovat a postavit na hlavu,musi byt dielo sakramentsky dobre, co toto nebolo...
10.11.2010
DRUHA: akcnejsia zalezitost o tom,ako chlap bez duse a ktoremu diabol vsetko vzal sa to snazi ziskat spat. A kedze je bez duse, sprava sa ako pekna mrcha. TRETIA: tak isto akcnejsia zalezitost, ako sa snazi uniknut diablu,ktory chce jeho dusu. To ak priklady. S niektorymi vecami nepohnes a medzi ne patria aj archetypy, napr. o zmluve s diablom. Nieco ma vacsina ludi automaticky zapisane v myslienkach a nie je len-tak to porusovat.A ked to chces porusovat a postavit na hlavu,musi byt dielo sakramentsky dobre, co toto nebolo...
10.11.2010
jurinko
Ono to nemalo interpunkciu? Som si vsimol az po draculinovom komente :-) To bude ale dane niekolkymi vecami: 1.) strasne vela citame veci bez interpunkcie, cize si ju domyslame sami. 2.) vacsina tych veci, co citame bez interpunkcie, su take divne texty, rychlokvasene webove utrzky myslienok roznych pochybnych nositelov (cest vynimkam). Takze preco som si nevsimol, ze to nema interpunkciu? Jednak preto, ze uz ju beriem automaticky, ale tiez preto, ze to beriem automaticky iba u textov pomerne pochybnej urovne. Co tvoja poviedka bola. Bolo to slabe. Ako draculin povedal, ako mozes uzatvorit zmluvu s Diablom, ked si myslis, ze dusa neexistuje? Ved su to dve casti jednej mytologie (nabozenstva, ale pre potreby poviedky mytologie). Ak neexistuje dusa, tak neexistuje ani Diabol a naopak, nemozes si povedat, ze jedno beries a druhe nie. Je to v baliku spolu. Takze mimoriadne do oci bijuca...
10.11.2010
Ono to nemalo interpunkciu? Som si vsimol az po draculinovom komente :-) To bude ale dane niekolkymi vecami: 1.) strasne vela citame veci bez interpunkcie, cize si ju domyslame sami. 2.) vacsina tych veci, co citame bez interpunkcie, su take divne texty, rychlokvasene webove utrzky myslienok roznych pochybnych nositelov (cest vynimkam). Takze preco som si nevsimol, ze to nema interpunkciu? Jednak preto, ze uz ju beriem automaticky, ale tiez preto, ze to beriem automaticky iba u textov pomerne pochybnej urovne. Co tvoja poviedka bola. Bolo to slabe. Ako draculin povedal, ako mozes uzatvorit zmluvu s Diablom, ked si myslis, ze dusa neexistuje? Ved su to dve casti jednej mytologie (nabozenstva, ale pre potreby poviedky mytologie). Ak neexistuje dusa, tak neexistuje ani Diabol a naopak, nemozes si povedat, ze jedno beries a druhe nie. Je to v baliku spolu. Takze mimoriadne do oci bijuca...
10.11.2010
jurinko
[pokr.] logicka chyba ako zakladna premisa diela - ZLE! Dalej, zmluva je dvojstranny dobrovolny akt, Satan nie je mafia, ktora ti "pomoze" aj proti tvojej voli (alebo bez tvojho vedomia) a potom si im nadosmrti zaviazany. Satan je predsa Pokusitel, on zvadza boj o ludsku dusu s Bohom. Boh sa ta snazi priklonit k dobru, Satan k zlu. A tvoja slobodna vola ti umoznuje sa rozhodnut. Nechcem sem zachadzat do mojich predstav o dusi a zmluve s Diablom, lebo by to bolo zas na 50 komentarov a aj tak by sa mi to nepodarilo sprostredkovat. Ale tak, ako si to opisal ty, to urcite nefunguje. Dalsia vec: Co bolo cielom poviedky? Ako pisal draculin: psychologia? - nefungovala, takze asi nie. Akcia? - bola malo rozpisana (komix Ghost Rider je tiez o typkoch z pekla, ktori vrazdia ludi ako na beziacom pase, ale tam je aspon sama akcia). Tak co potom? Aby si mohol napisat priserne komicku vetu, ze si ...
10.11.2010
[pokr.] logicka chyba ako zakladna premisa diela - ZLE! Dalej, zmluva je dvojstranny dobrovolny akt, Satan nie je mafia, ktora ti "pomoze" aj proti tvojej voli (alebo bez tvojho vedomia) a potom si im nadosmrti zaviazany. Satan je predsa Pokusitel, on zvadza boj o ludsku dusu s Bohom. Boh sa ta snazi priklonit k dobru, Satan k zlu. A tvoja slobodna vola ti umoznuje sa rozhodnut. Nechcem sem zachadzat do mojich predstav o dusi a zmluve s Diablom, lebo by to bolo zas na 50 komentarov a aj tak by sa mi to nepodarilo sprostredkovat. Ale tak, ako si to opisal ty, to urcite nefunguje. Dalsia vec: Co bolo cielom poviedky? Ako pisal draculin: psychologia? - nefungovala, takze asi nie. Akcia? - bola malo rozpisana (komix Ghost Rider je tiez o typkoch z pekla, ktori vrazdia ludi ako na beziacom pase, ale tam je aspon sama akcia). Tak co potom? Aby si mohol napisat priserne komicku vetu, ze si ...
10.11.2010
jurinko
[pokr.] "Ovracal cely monitor"? Co si tym dielom chcel povedat? Naco vzniklo? Co si sa snazil dosiahnut? Neviem. A navyse to bolo napisane zle, po povrchu, plynutie deja bolo chaoticke a nevysvetlene, pocty mrtvol komicke (akoby si si hovoril "pockaj, sto mrtvol je malo, dam dvesto"), vnutorne prezivanie nevyfarbene a neuveritelne, Satanove pohnutky nejasne (preco potreboval zrovna jeho, preco si niekoho nenasiel uz pred 5000 rokmi?), logickych chyb bolo neurekom (ked ma niekto silnu dusu, mal by odolavat prave pokuseniam, nie ju nevedomky zapredat; kde bol Boh cely ten cas? To akoze necha Satana spravit z nejakeho cloveka nesmrtelnu zabijaciu priseru a bude sa na to pozerat? Naco by vlastne chcel Satan zabijat ludi, ked potrebuje presvedcit ich duse a s ich pomocou ovladnut Nebo?). Chcelo by to aspon si nastudovat realie, kym zacnes nieco pisat. Vediet, co chces dosiahnut a snazit sa...
10.11.2010
[pokr.] "Ovracal cely monitor"? Co si tym dielom chcel povedat? Naco vzniklo? Co si sa snazil dosiahnut? Neviem. A navyse to bolo napisane zle, po povrchu, plynutie deja bolo chaoticke a nevysvetlene, pocty mrtvol komicke (akoby si si hovoril "pockaj, sto mrtvol je malo, dam dvesto"), vnutorne prezivanie nevyfarbene a neuveritelne, Satanove pohnutky nejasne (preco potreboval zrovna jeho, preco si niekoho nenasiel uz pred 5000 rokmi?), logickych chyb bolo neurekom (ked ma niekto silnu dusu, mal by odolavat prave pokuseniam, nie ju nevedomky zapredat; kde bol Boh cely ten cas? To akoze necha Satana spravit z nejakeho cloveka nesmrtelnu zabijaciu priseru a bude sa na to pozerat? Naco by vlastne chcel Satan zabijat ludi, ked potrebuje presvedcit ich duse a s ich pomocou ovladnut Nebo?). Chcelo by to aspon si nastudovat realie, kym zacnes nieco pisat. Vediet, co chces dosiahnut a snazit sa...
10.11.2010
zuna
ehm, jurinko, draculin, to co nazyvate interpunkciou je diakritika, nevermind, po vasich komentoch sa mi to nejak nechce citat, nevadi, snad sa prinutim :-)
10.11.2010
ehm, jurinko, draculin, to co nazyvate interpunkciou je diakritika, nevermind, po vasich komentoch sa mi to nejak nechce citat, nevadi, snad sa prinutim :-)
10.11.2010
draculin
@zuna: Ahaho.Anciasa.Dokelu :) Budem si to pamatat,lebo este kritizujuci skonci ako trubka :)
10.11.2010
@zuna: Ahaho.Anciasa.Dokelu :) Budem si to pamatat,lebo este kritizujuci skonci ako trubka :)
10.11.2010
Ján Onofrej
že som neprečítal najprv diskusiu:) no, každopádne, ak je to rozlúčkový povedzme list, tak je to na mňa trochu dlhé (aj keď môj list na rozlúčku by vydali pravdepodobne ako román:D:D), inak súhlasím s vyššie spomenutými vecami, k trojbodkám asi toľko... ... ... :D sám ich používam, občas aj v texte, ale toto bolo priveľa, diakritika/interpunkcia (nech je to čo chce:D) osobne ju používam v diskusiách, ba aj v chate a je to dobré, keď si zvykneš, len o kúsok pomalšie... čiastočne som dúfal, že nakoniec sa zjaví anjel a pomôže, aby aspoň on sám prežil...ale skončilo to tak ako som vlastne čakal... dávam 2......a mimochodom, neviem prečo sa mi nepáči ani názov:)
10.11.2010
že som neprečítal najprv diskusiu:) no, každopádne, ak je to rozlúčkový povedzme list, tak je to na mňa trochu dlhé (aj keď môj list na rozlúčku by vydali pravdepodobne ako román:D:D), inak súhlasím s vyššie spomenutými vecami, k trojbodkám asi toľko... ... ... :D sám ich používam, občas aj v texte, ale toto bolo priveľa, diakritika/interpunkcia (nech je to čo chce:D) osobne ju používam v diskusiách, ba aj v chate a je to dobré, keď si zvykneš, len o kúsok pomalšie... čiastočne som dúfal, že nakoniec sa zjaví anjel a pomôže, aby aspoň on sám prežil...ale skončilo to tak ako som vlastne čakal... dávam 2......a mimochodom, neviem prečo sa mi nepáči ani názov:)
10.11.2010
Domenus
resp kritiky, sak ste ma uplne znosili pod zem...
zaujimave je snad len to, ze z 3 skupin ludi, 2 sa to pacilo, jednej velice, druhej priemerne, a Vam teda ... no, nepacilo, skorej mam pocit ze ste s toho znechuteni a najradsej by ste ma hnali svinskym krokom na inu planetu. pfuf.
10.11.2010
resp kritiky, sak ste ma uplne znosili pod zem...
zaujimave je snad len to, ze z 3 skupin ludi, 2 sa to pacilo, jednej velice, druhej priemerne, a Vam teda ... no, nepacilo, skorej mam pocit ze ste s toho znechuteni a najradsej by ste ma hnali svinskym krokom na inu planetu. pfuf.
10.11.2010
draculin
Tak na inu planetu nie, ani nahodou :) Ber to tak, ze poviedka mala vazne spustu chyb...a zaroven si mal tu "poctu" ze sme sa prave tu tak rozpisali, kedze su tu aj ovela,ovela horsie,nad ktorymi sme len beznadejne mavli rukou. A pravdu povediac, pri citani mojich vlastnych diel mam niekedy tiez 100 chuti ich znosit pod ciernu zem :)
10.11.2010
Tak na inu planetu nie, ani nahodou :) Ber to tak, ze poviedka mala vazne spustu chyb...a zaroven si mal tu "poctu" ze sme sa prave tu tak rozpisali, kedze su tu aj ovela,ovela horsie,nad ktorymi sme len beznadejne mavli rukou. A pravdu povediac, pri citani mojich vlastnych diel mam niekedy tiez 100 chuti ich znosit pod ciernu zem :)
10.11.2010
Domenus
ked na to hladis takto... ale ona to nebola tak celkom poviedka, to bol skorej odkaz... spoved, alebo ako to nazvat... preto ten styl rozpravania, malo to vyzerat ako narychlo carbane posledne riadky... zjavne mi zamer nevysiel.
10.11.2010
ked na to hladis takto... ale ona to nebola tak celkom poviedka, to bol skorej odkaz... spoved, alebo ako to nazvat... preto ten styl rozpravania, malo to vyzerat ako narychlo carbane posledne riadky... zjavne mi zamer nevysiel.
10.11.2010
zuna
hm draculin, skor sa mi zda je to tak ze "ihla do chrpta" tu ma milion prispevkov, a poviedka co nema na prvy pohlad gramaticke a stylisticke chyby a zhodnotit ju treba z hlbsich hladisk tak len relevantych komentarov. to k tomu mavnutiu rukou.
a beriem to ciastocne ako sebakritiku, lebo mne sa obcas tiez nechce formulovat zlozitejsi nazor, aj ked ho je dielko hodne
10.11.2010
hm draculin, skor sa mi zda je to tak ze "ihla do chrpta" tu ma milion prispevkov, a poviedka co nema na prvy pohlad gramaticke a stylisticke chyby a zhodnotit ju treba z hlbsich hladisk tak len relevantych komentarov. to k tomu mavnutiu rukou.
a beriem to ciastocne ako sebakritiku, lebo mne sa obcas tiez nechce formulovat zlozitejsi nazor, aj ked ho je dielko hodne
10.11.2010
jurinko
Domenus: cital som si hodnotenia vsetkych tvojich pridanych poviedok a prisiel som na jednu vec: Takmer v kazdej ti vycitam to iste - ide to prilis po povrchu, nezamyslal si sa nad psychologiou postav, a hlavne: nechapem zmysel toho diela. Mozno by to chcelo zacat tym, napisat "normalne" dielo, zamysliet sa nad udalostami a tym, ako ich ludia budu prezivat. Ludia su rozni, aj postavy by si mal mat rozne, s roznym prezivanim toho isteho deja. Pri vrazde je niekto zhrozeny, druhy je v soku, treti place, stvrty je prilis racionalny, treti sa snazi byt vtipny, piaty to berie ako rutinu, siesty radsej ujde a bude predstierat, ze sa nic nestalo, ... - vsetko su to obranne mechanizmy, ale u kazdeho cloveka funguju ine a inac. Nezacni pisat hned dielo, ktore chces, aby "vyzeralo ako carbanice narychlo pred smrtou", kym nevies napisat normalne dielo, trocha nudne (z pohladu tvoriveho procesu)...
11.11.2010
Domenus: cital som si hodnotenia vsetkych tvojich pridanych poviedok a prisiel som na jednu vec: Takmer v kazdej ti vycitam to iste - ide to prilis po povrchu, nezamyslal si sa nad psychologiou postav, a hlavne: nechapem zmysel toho diela. Mozno by to chcelo zacat tym, napisat "normalne" dielo, zamysliet sa nad udalostami a tym, ako ich ludia budu prezivat. Ludia su rozni, aj postavy by si mal mat rozne, s roznym prezivanim toho isteho deja. Pri vrazde je niekto zhrozeny, druhy je v soku, treti place, stvrty je prilis racionalny, treti sa snazi byt vtipny, piaty to berie ako rutinu, siesty radsej ujde a bude predstierat, ze sa nic nestalo, ... - vsetko su to obranne mechanizmy, ale u kazdeho cloveka funguju ine a inac. Nezacni pisat hned dielo, ktore chces, aby "vyzeralo ako carbanice narychlo pred smrtou", kym nevies napisat normalne dielo, trocha nudne (z pohladu tvoriveho procesu)...
11.11.2010
jurinko
[pokr.] ale pre citatela stravitelnejsie. Literatura sa prezentuje ako velke dobrodruzstvo, ale bohuzial skor na strane citatela, nez autora. Pisat iba v zachvate tvorivosti sa neda, na pisanie treba pomerne dost casu, a zachvaty tvorivosti su kratke. Treba zo zachvatu tvorivosti spravit material, ktory spracujes takou akousi poctivou pracou. Nemusis si urcit cas, kedy budes kazdy den pisat, kazdy autor tvori inak, ale tvorba diela, jeho pilovanie, je celkom nudny, zdlhavy a pochybnosti autora vyvolavajuci proces. Mas zachvat tvorivosti? Fajn, napis si kostru, osnovu, hrube obrysy deja. Ale potom, ked to opadne, tak si sadni nad to znova a zamysli sa nad tym, co to dielo povie citatelovi. Elfsky lukostrelec pojde spolu s partiou roznych bytosti na nejaky quest? Hm, co to da nove, co tu este nebolo? Preco by to dielo malo vzniknut? Ked toto spravis, budu tvoje poviedky podla mna lepsie.
11.11.2010
[pokr.] ale pre citatela stravitelnejsie. Literatura sa prezentuje ako velke dobrodruzstvo, ale bohuzial skor na strane citatela, nez autora. Pisat iba v zachvate tvorivosti sa neda, na pisanie treba pomerne dost casu, a zachvaty tvorivosti su kratke. Treba zo zachvatu tvorivosti spravit material, ktory spracujes takou akousi poctivou pracou. Nemusis si urcit cas, kedy budes kazdy den pisat, kazdy autor tvori inak, ale tvorba diela, jeho pilovanie, je celkom nudny, zdlhavy a pochybnosti autora vyvolavajuci proces. Mas zachvat tvorivosti? Fajn, napis si kostru, osnovu, hrube obrysy deja. Ale potom, ked to opadne, tak si sadni nad to znova a zamysli sa nad tym, co to dielo povie citatelovi. Elfsky lukostrelec pojde spolu s partiou roznych bytosti na nejaky quest? Hm, co to da nove, co tu este nebolo? Preco by to dielo malo vzniknut? Ked toto spravis, budu tvoje poviedky podla mna lepsie.
11.11.2010
draculin
Ale skor...kazda poviedka musi mat nejaku vnutornu logiku,rovnako aj konanie postav.Trebars nebudu mat hlboku psychologiu,ale to co robia a to co sa v poviedke deje, nemoze byt vzajomne protikladne.Nieco ine je potom styl pisania,perspektiva atd. ...v pripade tejto poviekdy sa tu vacsina ludi zhodla v tom,ze uz samotny napad nedrzal velmi pohromade.Ano,vymysliet si mozes cokolvek,ale stale sa treba drzat logiky :) V poviedke su dve postavy: Satan (v pozadi) a "hrdina", zaroven zakladne mechanizmy na ktorych stoju su: invokacia Satana, podpis zmluvy so Satanom, vyhody ktore hrdina ziska, Satanova tuzba po jeho dusi....a nasledne nejake sialenosti, ako snaha Satana preniknut na tento svet, nezranitelnost hrdinu, vrazedny amok.Tieto napady vsak zmysel nedavali,ibaze by si napisal este dalsich 30 stran,kde by si to podrobne vysvetloval.Zatial to bolo klasicke deus ex machina,
11.11.2010
Ale skor...kazda poviedka musi mat nejaku vnutornu logiku,rovnako aj konanie postav.Trebars nebudu mat hlboku psychologiu,ale to co robia a to co sa v poviedke deje, nemoze byt vzajomne protikladne.Nieco ine je potom styl pisania,perspektiva atd. ...v pripade tejto poviekdy sa tu vacsina ludi zhodla v tom,ze uz samotny napad nedrzal velmi pohromade.Ano,vymysliet si mozes cokolvek,ale stale sa treba drzat logiky :) V poviedke su dve postavy: Satan (v pozadi) a "hrdina", zaroven zakladne mechanizmy na ktorych stoju su: invokacia Satana, podpis zmluvy so Satanom, vyhody ktore hrdina ziska, Satanova tuzba po jeho dusi....a nasledne nejake sialenosti, ako snaha Satana preniknut na tento svet, nezranitelnost hrdinu, vrazedny amok.Tieto napady vsak zmysel nedavali,ibaze by si napisal este dalsich 30 stran,kde by si to podrobne vysvetloval.Zatial to bolo klasicke deus ex machina,
11.11.2010
draculin
..ked sa veci deju len preto,ze to povie autor.Ale na druhej strane si ma inspiroval :) Pretoze ked sa nad tym clovek zamysli,tak akakolvek podobmna zmluva s Diablo je hlupost a nedava velky zmysel,preco na nu pristupovat.A taktiez, obabrat Diabla musi byt vcelku fuska - sebaobetovanim ako to urobil Constantine to urcite nepojde.Takze dopisane to este nemam,ale vysledkom bude tvrde vyjednavanie medzi vychcanym pravnikom a jeho infernalnou excelenciou...s vysledkom zatial neznamym :)
11.11.2010
..ked sa veci deju len preto,ze to povie autor.Ale na druhej strane si ma inspiroval :) Pretoze ked sa nad tym clovek zamysli,tak akakolvek podobmna zmluva s Diablo je hlupost a nedava velky zmysel,preco na nu pristupovat.A taktiez, obabrat Diabla musi byt vcelku fuska - sebaobetovanim ako to urobil Constantine to urcite nepojde.Takze dopisane to este nemam,ale vysledkom bude tvrde vyjednavanie medzi vychcanym pravnikom a jeho infernalnou excelenciou...s vysledkom zatial neznamym :)
11.11.2010
jurinko
Nechcem ti kazit inspiraciu draculin, ale vychcany pravnik by mohol (a aj by to spravil) namietat, ze ta zmluva je jednostranne nevyhodna, a teda neplatna ex tunc (od pociatku). Akekolvek a akokolvek dlho trvajuce pozemske pozitky sa jednoducho nedokazu vyrovnat vecnemu (!) zatrateniu a utrpeniu. Nehovoriac o tom, ze clovek si nemoze nikdy ani len predstavit, do coho vlastne vstupuje, pretoze skusenosti s posmrtnym zivotom maju akosi len, ehm, mrtvi. To znamena, ze chyba informovany suhlas, jedna z najdolezitejsich podmienok pri uzatvarani zmluv. Cize takuto zmluvu by sa dalo uzatvorit iba vtedy, ak by ti diabol priamo ukazal (napr. nejakym videnim), ako budes vecne trpiet a az ked ty s tym budes suhlasit, tak by mohla byt (teoreticky) platna. K obabraniu Satana: vo vacsine diel Satan obabre druhu stranu, cim ju ale uviedol do omylu a ide o podvod :-)
11.11.2010
Nechcem ti kazit inspiraciu draculin, ale vychcany pravnik by mohol (a aj by to spravil) namietat, ze ta zmluva je jednostranne nevyhodna, a teda neplatna ex tunc (od pociatku). Akekolvek a akokolvek dlho trvajuce pozemske pozitky sa jednoducho nedokazu vyrovnat vecnemu (!) zatrateniu a utrpeniu. Nehovoriac o tom, ze clovek si nemoze nikdy ani len predstavit, do coho vlastne vstupuje, pretoze skusenosti s posmrtnym zivotom maju akosi len, ehm, mrtvi. To znamena, ze chyba informovany suhlas, jedna z najdolezitejsich podmienok pri uzatvarani zmluv. Cize takuto zmluvu by sa dalo uzatvorit iba vtedy, ak by ti diabol priamo ukazal (napr. nejakym videnim), ako budes vecne trpiet a az ked ty s tym budes suhlasit, tak by mohla byt (teoreticky) platna. K obabraniu Satana: vo vacsine diel Satan obabre druhu stranu, cim ju ale uviedol do omylu a ide o podvod :-)
11.11.2010
jurinko
Jedinym problemom je to,ze neexistuje nadradeny organ,ktory by mohol autoritativne rozhodnut o neplatnosti tejto zmluvy(nieco ako sud).A urcite aj otazka prislusnosti k pravnemu poriadku.Vzhladom na to,ze Boh je nad anjelmi a Satan je anjel,a vzhladom na to,ze Boh je spravodlivy, mohol by takymto sudnym organom byt Boh.Satan by urcite namietal jeho zaujatost ako sudcu, nakolko nim pohrda a Boh to vie(co moze ovplyvnit vysledok konania),ale kedze Boh je najvyssia instancia,aj tak by to nemal komu posunut.A Boh, okrem toho, ze je spravodlivy, je zaroven milosrdny, takze si myslim, ze zaroven miluje aj Satana.No a tym padom zostava uz len vykon rozhodnutia, cize ak sa Satan nepodrobi a dusu nepusti(co by asi spravil), tak bude musiet Boh vystupit proti nemu silou.No, a mame sudny den ;-) Je len dobrou ilustraciou, ze sudny den vznikne na zaklade ludskej duse.Ma to logiku, to krestanstvo :-)
11.11.2010
Jedinym problemom je to,ze neexistuje nadradeny organ,ktory by mohol autoritativne rozhodnut o neplatnosti tejto zmluvy(nieco ako sud).A urcite aj otazka prislusnosti k pravnemu poriadku.Vzhladom na to,ze Boh je nad anjelmi a Satan je anjel,a vzhladom na to,ze Boh je spravodlivy, mohol by takymto sudnym organom byt Boh.Satan by urcite namietal jeho zaujatost ako sudcu, nakolko nim pohrda a Boh to vie(co moze ovplyvnit vysledok konania),ale kedze Boh je najvyssia instancia,aj tak by to nemal komu posunut.A Boh, okrem toho, ze je spravodlivy, je zaroven milosrdny, takze si myslim, ze zaroven miluje aj Satana.No a tym padom zostava uz len vykon rozhodnutia, cize ak sa Satan nepodrobi a dusu nepusti(co by asi spravil), tak bude musiet Boh vystupit proti nemu silou.No, a mame sudny den ;-) Je len dobrou ilustraciou, ze sudny den vznikne na zaklade ludskej duse.Ma to logiku, to krestanstvo :-)
11.11.2010
draculin
Jurinko. ano, mas pravdu - ale princip informovanosti je nieco v pravnom systeme nove.Na druhej strane mozeme povedat,ze svojpravny jedninec je plne zodpovedny za svoje konanie, takze je schopny posudit dosledky svojich cinov - a vramci svojich schopnosti aj odhadnut to, co nemoze poznat presne.A ano, ide o jednoznacne nevyhodnu zmluvu,preto som pisal,ze je to vlastne nelogicky pripad - ale na druhej strane,pozname aj v beznom zivote vela pripadov,ked inteligentni a svojpravni ludia vedome konaju tak,ze pri troske rozmyslania dospejes k zaveru,ze robia jednoznacne nevyhodne blbosti.Ale robia to.Neplatnost zmluvy by bola len v pripade,ak by sa tato riadila napr. Slovenskym pravnym poriadkom - co vsak vobec nemusi byt takto :)
11.11.2010
Jurinko. ano, mas pravdu - ale princip informovanosti je nieco v pravnom systeme nove.Na druhej strane mozeme povedat,ze svojpravny jedninec je plne zodpovedny za svoje konanie, takze je schopny posudit dosledky svojich cinov - a vramci svojich schopnosti aj odhadnut to, co nemoze poznat presne.A ano, ide o jednoznacne nevyhodnu zmluvu,preto som pisal,ze je to vlastne nelogicky pripad - ale na druhej strane,pozname aj v beznom zivote vela pripadov,ked inteligentni a svojpravni ludia vedome konaju tak,ze pri troske rozmyslania dospejes k zaveru,ze robia jednoznacne nevyhodne blbosti.Ale robia to.Neplatnost zmluvy by bola len v pripade,ak by sa tato riadila napr. Slovenskym pravnym poriadkom - co vsak vobec nemusi byt takto :)
11.11.2010
jurinko
No a doba, kym sa zacne o veci jednat, nakolko sa bavime o Nebe a Pekle, moze byt z ludskeho pohladu dost dlha (v Nebi ten cas akosi neplynie nijako ;-) ). Takze moze byt ludska dusa na zaklade zmluvy v podruci Satana, ale len kym nedojde k sudnemu dnu a nepovstane armada Neba proti armade Pekla. A kedze Satan je velmi inteligentny, tak vie, ze lepsimi vojakmi su dobrovolnici, nez prinuteni otroci, tak podla mna zmluvy prilis casto neuzatvara. Podla mna dokonca vobec (vedomy si pripadnych nasledkov), a iba tisko caka, presviedca, tu posepka, tam podpichne, kym nebude mat dostatok dobrovolnikov, a nebude presvedceny o tom, ze moze nad Nebom vyhrat. Vycerpavajuce, ale dospeli sme k tomu istemu: zmluva s diablom je blbost. 10.12. idem na Fausta do SND, tak potom dam vediet, ci sa neobjavia nove skutocnosti (nepredpokladam to sice, ale mozne je takmer vsetko, vsakze) :-)
11.11.2010
No a doba, kym sa zacne o veci jednat, nakolko sa bavime o Nebe a Pekle, moze byt z ludskeho pohladu dost dlha (v Nebi ten cas akosi neplynie nijako ;-) ). Takze moze byt ludska dusa na zaklade zmluvy v podruci Satana, ale len kym nedojde k sudnemu dnu a nepovstane armada Neba proti armade Pekla. A kedze Satan je velmi inteligentny, tak vie, ze lepsimi vojakmi su dobrovolnici, nez prinuteni otroci, tak podla mna zmluvy prilis casto neuzatvara. Podla mna dokonca vobec (vedomy si pripadnych nasledkov), a iba tisko caka, presviedca, tu posepka, tam podpichne, kym nebude mat dostatok dobrovolnikov, a nebude presvedceny o tom, ze moze nad Nebom vyhrat. Vycerpavajuce, ale dospeli sme k tomu istemu: zmluva s diablom je blbost. 10.12. idem na Fausta do SND, tak potom dam vediet, ci sa neobjavia nove skutocnosti (nepredpokladam to sice, ale mozne je takmer vsetko, vsakze) :-)
11.11.2010
draculin
Zmluva s diablom ale nemusi byt blbost,pokial vies, ako ho obabrat :) A myslim ze som prisiel na to, ako by to islo.... Prirodzene, za urcitych podmienok - ktore by ale snad nemali byt prilis postavene na hlavu :))))
11.11.2010
Zmluva s diablom ale nemusi byt blbost,pokial vies, ako ho obabrat :) A myslim ze som prisiel na to, ako by to islo.... Prirodzene, za urcitych podmienok - ktore by ale snad nemali byt prilis postavene na hlavu :))))
11.11.2010
jurinko
No neviem teda. Dajme tomu, ze Satan je nieco ako nadclovek - vyrazne inteligentnejsi, predvidavejsi, opatrnejsi, robiaci Bohu (ktory je este vyssie samozrejme) pod nosom rozne naschvaly (nie, ze by o nich Boh nevedel, ale aj tak ma Satan urcite hranice). Aj keby si bol najsikovnejsi clovek na svete, Satan je vzdy sikovnejsi. Nehovoriac o tom, ze oplyva magiou, ktorou smrtelnici neoplyvaju. Bohvie, ake je Satanove vnimanie casu napriklad. Pride mi to podobne, ako keby chcel pudlik prestat leva - nikdy sa mu to nepodari, lebo lev ho vo vsetkom prevysuje. A rovnako aj Boh vo vsetkom prevysuje Satana, a preto si myslim, ze napokon aj tak vzdy vyhra. A sme tam, kde som nechcel byt: bavime sa o vnimani Neba, Pekla, Satana, Boha... Uz chyba len dusa a taky moj druhy myslienkovy koncept, ze Satan vlastne ani neexistuje, pretoze zlo je iba nedostatok dobra. A zasa dobro a zlo. Ja uz nechceem!:-)
11.11.2010
No neviem teda. Dajme tomu, ze Satan je nieco ako nadclovek - vyrazne inteligentnejsi, predvidavejsi, opatrnejsi, robiaci Bohu (ktory je este vyssie samozrejme) pod nosom rozne naschvaly (nie, ze by o nich Boh nevedel, ale aj tak ma Satan urcite hranice). Aj keby si bol najsikovnejsi clovek na svete, Satan je vzdy sikovnejsi. Nehovoriac o tom, ze oplyva magiou, ktorou smrtelnici neoplyvaju. Bohvie, ake je Satanove vnimanie casu napriklad. Pride mi to podobne, ako keby chcel pudlik prestat leva - nikdy sa mu to nepodari, lebo lev ho vo vsetkom prevysuje. A rovnako aj Boh vo vsetkom prevysuje Satana, a preto si myslim, ze napokon aj tak vzdy vyhra. A sme tam, kde som nechcel byt: bavime sa o vnimani Neba, Pekla, Satana, Boha... Uz chyba len dusa a taky moj druhy myslienkovy koncept, ze Satan vlastne ani neexistuje, pretoze zlo je iba nedostatok dobra. A zasa dobro a zlo. Ja uz nechceem!:-)
11.11.2010
draculin
Pre ucely fikcie mozeme predpokladat,ze dobro aj zlo ako principy existuju...a rovnako,ze Satan, aj ked je logicky podriadenejsi Bohu a nema vsetky jeho bozie atributy a vlastnosti,existuje. Tak isto mozeme predpokladat,ze vramci bozej vsemocnosti bola Satanovi dana dost velka autonomia v konani - inac by predsa vsemocna bytost mohla vsetko zatrhnut,alebo by ho ani nestvorila :) V zmluve ti na jednej strane diabol slubi vsemozne pozemske vyhody - OK, tu vlastne ani nemusi hned svindlovat, pokial je to napisane dost dobre.A na druhej strane, po smrti si vezme dusu - co je vlastne este dobrovíolne odovzdanie duse,cize nieco zelatelne.Pointa je v tom, ako ziskat vyhody zmluvy a nasledne sa vyviazat z odovzdania duse :) S trosku sialenou interpretaciou Biblie by sa myslim dal najsk unikova cesta :))))
11.11.2010
Pre ucely fikcie mozeme predpokladat,ze dobro aj zlo ako principy existuju...a rovnako,ze Satan, aj ked je logicky podriadenejsi Bohu a nema vsetky jeho bozie atributy a vlastnosti,existuje. Tak isto mozeme predpokladat,ze vramci bozej vsemocnosti bola Satanovi dana dost velka autonomia v konani - inac by predsa vsemocna bytost mohla vsetko zatrhnut,alebo by ho ani nestvorila :) V zmluve ti na jednej strane diabol slubi vsemozne pozemske vyhody - OK, tu vlastne ani nemusi hned svindlovat, pokial je to napisane dost dobre.A na druhej strane, po smrti si vezme dusu - co je vlastne este dobrovíolne odovzdanie duse,cize nieco zelatelne.Pointa je v tom, ako ziskat vyhody zmluvy a nasledne sa vyviazat z odovzdania duse :) S trosku sialenou interpretaciou Biblie by sa myslim dal najsk unikova cesta :))))
11.11.2010
Aldeberan
bez diakritiky :-( :-( :-( skoro si rozplakal zajačika! Tak, ako spomínali ľudia predomnou, bolo to chaoticke a nedavalo to moc zmysel. Na druhej strane to bolo krátke, takže som to dočítal. Je super, že si sa tomu snažil dať nejakú "pridanú umeleckú hodnotu". Problém je v tom, že zámer nebolo možné z poviedky vyčítať ergo nikto si to neužil. Inak aj podľa mňa je písať normálne poviedky nuda, ale oveľa lepšie sa čítajú ako čokoľvek, čo "mojim" podivným štýlom vyprodukujem ja :)
12.11.2010
bez diakritiky :-( :-( :-( skoro si rozplakal zajačika! Tak, ako spomínali ľudia predomnou, bolo to chaoticke a nedavalo to moc zmysel. Na druhej strane to bolo krátke, takže som to dočítal. Je super, že si sa tomu snažil dať nejakú "pridanú umeleckú hodnotu". Problém je v tom, že zámer nebolo možné z poviedky vyčítať ergo nikto si to neužil. Inak aj podľa mňa je písať normálne poviedky nuda, ale oveľa lepšie sa čítajú ako čokoľvek, čo "mojim" podivným štýlom vyprodukujem ja :)
12.11.2010