Little Big Adventure – Twinsen’s Quest (recenzia)

Twinsenov malý veľký návrat po 30 rokoch! Podarí sa vám zbaviť armády klonov v roli Twinsena, vzorného občana, ktorý sa stal utečencom? S magickou guľou objavujete nádherné krajiny, riešite zložité hádanky a čelíte mocným nepriateľom.
J. Freeman
Podporte scifi.sk
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Rozhovor Twinsen sa rozpráva s NPC.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Rozhovor Disclaimer
Hra sa odohráva na fiktívnej planéte Twinsun, ktorá je medzi dvoma slnkami v pozastavenej obežnej dráhe, čo vytvára polárny pás okolo rovníka. Na Twinsune žijú štyri druhy inteligentných bytostí: Quetchovia sú anatomicky podobní ľuďom, len majú chvosty. Spherovia sú malé, guľaté tvory. Grobovia pripomínajú antropomorfné slony a Rabbibunnyovia sú humanoidné zajace. V úvode je vysvetlené, že všetky národy Twinsunu boli nahnané do južnej pologule brutálnym tyranom Dr. FunFrockom, ktorý si planétu podrobil s pomocou armády klonov. Tých ovláda cez teleporty rozmiestnené po celej planéte. Hráč sa ujíma postavy mladého Quetcha menom Twinsen, ktorý bol zatvorený v „sanatóriu“ na svojom rodnom ostrove Citadel, pretože mal prorocké sny o konci sveta a inú predstavu o slobode.

Slávny predchodca

Dňa 14. októbra 1994 štúdio Adeline Software International, päťčlenný tím „odídencov“ z Infogrames (napr. séria Alone in the Dark), vydalo akčnú adventúru Little Big Adventure (LBA, tiež známu ako Relentless: Twinsen's Adventure) pre PC vo verziách na CD-ROM a disketách. Hra bola pseudo-3D, teda v kombinácii 3D polygónových objektov a 2D predrenderovaných prostredí. Po prechode dôležitými časťami hry boli hráči odmenení FMV (full-motion) videami.
Little Big Adventure - Scéna - Twinsen sa vydáva na dobrodružstvo
Little Big Adventure - Scéna - Twinsen sa vydáva na dobrodružstvo Disclaimer
Twinsen, hlavný hrdina, mohol prepínať medzi štyrmi módmi správania (Normal, Athletic/Sporty, Aggressive a Discreet), ktoré menili jeho schopnosti a interakciu so svetom hry. Boje prebiehali väčšinou pomocou magickej lopty – svetelnej gule, ktorú hráč hádzal na nepriateľov, pričom trajektória a uhol sa menili podľa zvoleného módu. V režime "Aggressive" sa mohol Twinsen tiež brániť údermi a kopmi.
Hra umožňovala čiastočne voľné prechádzanie po ostrovoch herného sveta, keď boli odomknuté splnením určitých úloh alebo riešením hádaniek; obsahovala tiež mnoho voliteľných alebo nelineárnych úloh. Niektoré oblasti boli hráčstvu spočiatku neprístupné, kým nedosiahol určitý pokrok, ako sú ostrovy na severnej pologuli či pevnosti na južných ostrovoch.
Ukladanie postupu bolo automatické, čo bolo odchýlkou od manuálneho systému, typického v hrách tej doby.
To by teda bola história predchodcu, pôvodnej hry, a teraz už pristúpm k úplnej novinke:

Little Big Adventure – Twinsen’s Quest

Štúdio [2.21], veľký fanúšik série LBA, sa pustilo do vývoja jej „remaku“ a prizvalo si aj jedného z pôvodných autorov – Didiera Chanfraya. Spolu vytvorili úplne novú grafiku, nanovo premodelovali staré modely a celú pôvodnú hru preniesli do enginu Unity. Nešlo im len o facelift, ale aj o spojenie jednotlivých levelov do väčších celkov (v pôvodnej hre boli úrovne rozdelené na menšie kúsky kvôli vtedajšiemu výkonu hardvéru). Taktiež upravili niektoré herné prvky a dej, s dôrazom na zachovanie pôvodného príbehu. Nový kabát dostala aj hudba a dabing.
Príbeh nechcem príliš rozoberať, keďže hra je určená nielen pre fanúšikov série, ale aj pre nových hráčov. V použivateľský prístupnejšom kabáte, vhodnom aj pre menej skúsených hráčov či deti. Dokonca pribudla detská postava, ktorá príbeh podáva trochu inak, detskými očami, no snaží sa zachovávať boj za slobodu aj cynickejší humor. Takže dej si môžu trochu inak užiť aj tí, ktorí ho už kedysi dohrali.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Tréning Twinsen trénuje hod svojou magickou loptou.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Tréning Disclaimer
Čo sa týka hrateľnosti, spojenie rozkúskovaných častí sveta do väčších celkov vytvára dojem otvorenejšieho a živšieho prostredia. Pôvodný koncept oddelených ostrovov bol zachovaný, čo znamená, že dosť časté vracanie sa po mape (backtracking) zostalo v rámci talk/fetch questov. To môže hráčov a hráčky trochu frustrovať, najmä v neskorších častiach hry. Jemne to zmierňuje „fast“ travel na iný ostrov, či časť ostrova, pomocou rôznych „vehicles“, no je škoda ich lepšie nevyužitie oproti originálu, pretože sú v podstate pasívne.
Herný systém zahŕňa len dva módy pohybu – chôdzu a beh. Boj je znova založený na „kungfu“ a hádzaní magickej lopty (hráč si jej „dostrel“ prepína sám, uhol dopadu závisí od terénu). Dôjde aj na klasický boj „na kordy“, no ten mohol byť výživnejší. Škoda, že hra už neumožnuje stealth prístup. Táto jednoduchšia hrateľnosť môže byť miestami repetitívna, čo môže odradiť staršie publikum, ktorému by sa hodili rôznorodejšie prístupy, pretože prerábka pôvodných levelov v temer identickom dizajne si plíženie proste pýta.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Pivnica Hráč stojí uprostred pivnice.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Pivnica Disclaimer
Nepriatelia sa „respawnujú“ v každej úrovni pri prechode postavy medzi exteriérmi a interiérmi, čo sa síce deje až pri zásadnom posune v kľúčových lokalitách, no v tých „obyčajných“ je respawn všadeprítomný.
Ovládanie je lepšie a citlivejšie na ovládači ako na klávesnici. Hlavne v „run-and-jump“ pasážach (áno, klasických skákačkových), no mierenie úderov, hod lopty a úskoky zas naopak. Zatiaľ odporúčam kombináciu/striedanie oboch možností vstupu, čo hra samozrejme umožňuje a doladenie je snáď len otázkou času.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Súboj Twinsen bojuje s tankom?
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Súboj Disclaimer
Chcem však vyzdvihnúť pozitíva. Autorský tím odviedol skvelú prácu pri tvorbe „kreslenej“ (až možno maľovanej) 3D grafiky a rekonštrukcii pôvodných video cutscén. Zachovali hlavné miestnosti s hádankami a labyrinty, a dokonca sa zdá, že ich zlepšili. Autosave systém zostal a pribudol aj manuálny, hoci uloženie môže hráča vrátiť niekoľko minút späť.
Hudba je príjemná a zvuky postáv či prostredia oproti hlučnej a doslova uškriekanej pôvodnej verzii sú teraz počúvateľné. Zároveň bol tam však niekde v „pozadí“ zachovaný aj ten škrekot, určite zámerne. Dabing, ktorý som naschvál počúval vo francúzštine, bol kvalitný (dostupná je aj anglická verzia).
Hra podporuje titulky v dvanástich jazykoch, no chýba čeština a slovenčina, čo však nie je prekážka, keďže text je zrozumiteľný aj pre menej pokročilých. Novinárska verzia, ktorú som mal možnosť vyskúšať, mala minimum bugov a verím, že aj tie úplne zmiznú.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Prístav Twinsen vystupuje z loďky na jeden z ostrovov a stretáva jeho obyvateľa.
Little Big Adventure: Twinsen's Quest - Scéna - Prístav Disclaimer
Všetky tieto pozitíva ma „prinútili“ dohrať hru. Hral som „nepretržite“ dva dni, čo predstavuje cca 11,5 hodiny. Aj bez DLC či režimu New Game+ je hra dostatočne zábavná a primeraná pomeru cena/výkon. Ak prijmeme, že Little Big Adventure – Twinsen’s Quest je prerobená ako rodinne orientovaná hra, ktorú vytvoril malý indie tím, isto pod tlakom fanúšikov, zvládli to veľmi dobre. Táto prerábka zachovala tradíciu jedinečných francúzskych hier, ktoré majú svoje nezameniteľné čaro. Ako predvjanokový darček pre malých aj veľkých hráčikov môžem preto hru odporučiť.
Vďaka autorom a producentom hry za poskytnutie kľúča na hru! Teším sa na prerábku druhej časti a tretie, plánované pokračovanie Twinsenových dobrodružstiev!

Titul: Little Big Adventure: Twinsen's Quest
Žáner: Akčná adventúra pre každého
Mód: Singleplayer
Vývojár: [2.21]
Vydavateľstvo: Microids
Dátum vydania: 14.11.2024

J. Freeman

J. Freeman
Nothing.

Súvisiace objekty SFDB

Diskusia

Buď prvý užívateľ a pridaj svoj príspevok do diskusie
 

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.

Súvisiace objekty SFDB