Halo 4 - Trailer od Finchera a 220 miliónov v deň premiéry

Halo asi netreba predstavovať. Štvrtá časť vedeckofantastickej space-operovej hry vyšla predminulý týždeň a v prvý deň už zožala neuveriteľný úspech. Je jasné, že Halo 4 je jednou z najväčších hier tohto roka.
Filmová história scifi
Halo 4 v premiérový deň prinieslo do kás 220 miliónov amerických dolárov a projekcie šli po víkende až niekde nad 300 miliónov. Jej výrobca, 343 Industries, ktorého vlastní Microsoft, má právo byť na svoje bejbi hrdý. Rekord padol aj v počte hráčov série, počas prvých dní bolo prihlásených cez 4 milióny hráčov. Ak by sme tieto čísla mali porovnať s filmovou tvorbou, tak v ten jeden deň predčilo Halo 4 zárobkom ako Avengerov a Harryho Pottera a Relikvie smrti: Časť 2 dokopy. Nebolo prekvapením, že taká hra ako Halo 4 prelomí rekordy, no posledné roky - po tom, čo boli hry na vzostup, nastal slabý pokles a ľudia z herného priemyslu mali o budúcnosť obavy. Táto premiéra hovorí ale o opaku. A nielen tá. O týždeň neskôr, 13. novembra, mal premiéru titul Call of Duty: Black Ops II, ktorý v prvý deň dosiahol obratu neuveriteľných 500 miliónov dolárov a stal sa tak najúspešnejšou hrou v predaji. Herný priemysel je ešte stále na druhom mieste v zábavnej oblasti za filmovým, ale čoskoro sa tieto pozície môžu vymeniť.
Ostaňme ale pri Halo 4.
Halo 4 - Scéna - Master Chief
Halo 4 - Scéna - Master Chief a Cortana
Halo 4 - Produkcia - Porovnanie Halo 3 a Halo 4
Halo 4 - Fan art - Matt Ferguson
Krátko pre uvedením na trh sa online objavil trailer, ktorý natočil pre hru David Fincher a okrem počítačových modelov obsahuje aj scény so živými hercami.
Skenovaný Disclaimer
V Halo 4 sa staviate opäť do role Master Chiefa, ktorý je konečne prebudený z kryospánku. Áno, náš ikonický Spartan je späť, no príbeh sa točí najmä okolo Cortany, ktorá sa snaží zistiť pravdu o jej pôvode ako UI a zároveň sa snaží mať nad sebou ešte stále kontrolu. 343 Industries sa podujalo sa skôr sústrediť na ľudský charakter týchto dlhodobých partnerov.
Originálne Halo získalo vynikajúce hodnotenia ako FPS (First-Person Shooter) a dokázalo, že konzoly majú na to, aby FPS výborne zvládli. Žiaľ, postupom času sa herný mechanizmus nemenil a prechodom na novú generáciu konzol vyzeral zastarane. Preto 343 Industries stavilo najmä na túto kartu. Súboj má byť opäť zábavným, zbrane majú jedinečné silné schopnosti a ich ovládanie má byť plynulé a responzívne.
Okrem toho Halo 4 dostalo nový náter. Textúry by mali byť jasnejšie a detailnejšie, brnenie Master Chiefa má viac detailov ako kedykoľvek predtým a animácie tvárí sú teraz robené s pomocou motion capture systému.
Hral to už niekto? Ako sa vám to pozdáva?

Alexander Schneider

Alexander Schneider
Knižný a filmový recenzent, bývalý porotca súťaže Martinus Cena Fantázie, propagátor a predseda Združenia fanúšikov Babylonu 5 na Slovensku. Scifi, fantasy, horor: Herbert, Holdstock a Lumley.

Súvisiace objekty SFDB

(2012)

Halo 4

Diskusia

Buď prvý užívateľ a pridaj svoj príspevok do diskusie
 

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.

Súvisiace objekty SFDB

(2012)

Halo 4