Halo 4 - Trailer od Finchera a 220 miliónov v deň premiéry
Halo asi netreba predstavovať. Štvrtá časť vedeckofantastickej space-operovej hry vyšla predminulý týždeň a v prvý deň už zožala neuveriteľný úspech. Je jasné, že Halo 4 je jednou z najväčších hier tohto roka.
Halo 4 v premiérový deň prinieslo do kás 220 miliónov amerických dolárov a projekcie šli po víkende až niekde nad 300 miliónov. Jej výrobca, 343 Industries, ktorého vlastní Microsoft, má právo byť na svoje bejbi hrdý. Rekord padol aj v počte hráčov série, počas prvých dní bolo prihlásených cez 4 milióny hráčov. Ak by sme tieto čísla mali porovnať s filmovou tvorbou, tak v ten jeden deň predčilo Halo 4 zárobkom ako Avengerov a Harryho Pottera a Relikvie smrti: Časť 2 dokopy. Nebolo prekvapením, že taká hra ako Halo 4 prelomí rekordy, no posledné roky - po tom, čo boli hry na vzostup, nastal slabý pokles a ľudia z herného priemyslu mali o budúcnosť obavy. Táto premiéra hovorí ale o opaku. A nielen tá. O týždeň neskôr, 13. novembra, mal premiéru titul Call of Duty: Black Ops II, ktorý v prvý deň dosiahol obratu neuveriteľných 500 miliónov dolárov a stal sa tak najúspešnejšou hrou v predaji. Herný priemysel je ešte stále na druhom mieste v zábavnej oblasti za filmovým, ale čoskoro sa tieto pozície môžu vymeniť.
Ostaňme ale pri Halo 4.
Krátko pre uvedením na trh sa online objavil trailer, ktorý natočil pre hru David Fincher a okrem počítačových modelov obsahuje aj scény so živými hercami.
V Halo 4 sa staviate opäť do role Master Chiefa, ktorý je konečne prebudený z kryospánku. Áno, náš ikonický Spartan je späť, no príbeh sa točí najmä okolo Cortany, ktorá sa snaží zistiť pravdu o jej pôvode ako UI a zároveň sa snaží mať nad sebou ešte stále kontrolu. 343 Industries sa podujalo sa skôr sústrediť na ľudský charakter týchto dlhodobých partnerov.
Originálne Halo získalo vynikajúce hodnotenia ako FPS (First-Person Shooter) a dokázalo, že konzoly majú na to, aby FPS výborne zvládli. Žiaľ, postupom času sa herný mechanizmus nemenil a prechodom na novú generáciu konzol vyzeral zastarane. Preto 343 Industries stavilo najmä na túto kartu. Súboj má byť opäť zábavným, zbrane majú jedinečné silné schopnosti a ich ovládanie má byť plynulé a responzívne.
Okrem toho Halo 4 dostalo nový náter. Textúry by mali byť jasnejšie a detailnejšie, brnenie Master Chiefa má viac detailov ako kedykoľvek predtým a animácie tvárí sú teraz robené s pomocou motion capture systému.
Hral to už niekto? Ako sa vám to pozdáva?
Najčítanejšie
Najčítanejšie
Alexander Schneider
Knižný a filmový recenzent, bývalý porotca súťaže Martinus Cena Fantázie, propagátor a predseda Združenia fanúšikov Babylonu 5 na Slovensku. Scifi, fantasy, horor: Herbert, Holdstock a Lumley.