Diskusia 15/15: Pár kúskov výtvarného umenia od Jána Gálika

Podporte scifi.sk

Diskusia

Kei
Takže za seba - radšej by som mala poviedky bez ilustrácie ako s cudzími neodobrenými prácami. Ak by autor poviedky chcel nejaký obraz k poviedke, musel by byť jeho alebo by musel mať súhlas autora obrázka. Vodoznak by som riešila len ak si to vyslovene autor žiada, ale málokto to robí, lebo kazí to dojem. (to je ako do poviedky povkladat v zátvorke za každý tretí odsek meno autora) Ale dávala by som celé meno autora do obrazu - ku kraju ale väčším písmom -aby bolo čitateĺné . A pod obrázok linku na galériu autora. - jeho prezentácia ako dík za prácu. a možno by som pridala do druhého rohu "www.scifi.sk" - alebo do rámčka okolo, aby bolo jasne kde to bolo zverejnene - mne by nevadilo ani v obrázku.
09.01.2014
mayo
heh chyba, nemyslel som "vzdanie sa prav na kopirovanie" to je nezmysel, ale skor "vzdanie sa vyhradnych prav na kopirovanie". Adhara, myslim ze mas pravdu. to je vlastne rozdiel medzi copyleft a cc-by, ze pri copylefte nemusi byt autor uvedeny.
09.01.2014
Adhara
Mayo, pridali sme komentáre naraz a hovoríme v nich v podstate to isté. :-) Btw, pokiaľ viem, mne ľudia šľohli asi viac textov než obrázkov (najmä stránky typu referaty.sk a pod.), asi ja preto, že textových stránok som vytvorila oveľa viac než obrázkov. Na druhej strane ale šlo o náučné, resp. populárno-náučné texty. O kopírovanie beletrie veľký záujem nie je - napriek tomu, že si niektorí, hlavne začínajúci autori, myslia opak. :-)
09.01.2014
Stano Lacko
Ono pozor, dost licencii vonka znamych su aplikovatelne v U.S. a neuplatnitelne na Slovensku resp. v Europe (EU) vobec, cize ak ideme teda riesit pravne veci, tak by som nechal jednu moznost s tym, ze ano sutocne ani ludia nevedia co je to copyleft vzdanie sa vyhradnych prav, zdranie sa prav, vzdanie sa autorstva (na slovensku neaplikovatelne, zakon tatu moznost neumoznuje) a teda pri blukolovani bude mat moznost autor sa rozhodnut ci to publikuje alebo nie, v cusasnosti tiez, ktory publikuje poviedku nema na vyber licenciu, a predpokladam ze ani mat v dohladnej dobe nebude. Cize moj nazor je ten, ze autor dava pravo publikovania na scifi.sk co je mozne riesit napr. decentnym textom ako pisala Kei.
09.01.2014
Kei
napríklad takto: http://bit.ly/1hz9Fs7
jasne, menej pokecu pod obrázkom - tento prípad je trochu špecifický, lebo si tu žiadaju detaily k autorovi a obrázku.
Ale je tam všetko, čo by si autor želal - meno v obrázku a linka na jeho stránku. a ako plus - aj web kde to bolo zverejnené.
09.01.2014
Stano Lacko
Oki, takze sme sa trocha pohli, okrem povodnej linky obrazku uhladame aj nazov zdroja obrazku a stranku toho zdroja, cize napr. pri tomto obrazku http://www.scifi.sk/images/?s= 12625 (je prvy v novej strukture) je linka priamo na stranku, cize takto bude moze byt aj linka priamo na autorovu strnaku, pripadne na jeho deviantart galeriu alebo podobne, hmm co vy na to?
12.01.2014
jurinko
V pohode, ale u niektorych obrazkov to tak nepojde. Napriklad u obrazka k poviedke "V popol a prach", ktory sa mi akosi na zdrojovej stranke nedari najst, lebo linka na .jpg je akasi ina, nez je struktura stranky. Co vtedy? Mne sa celkom pacilo to, ze URL bolo uvedene ako zdroj, to by som rad ponechal. Samozrejme, rozsireniu odkazu aj na celu stranku sa nebranim.
13.01.2014

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.