DeathOmen: Krátky rozporuplný zážitok (recenzia)
Opustený dom, plný tmavých zákutí, so všetkými tajomnými zvukmi a blikaním svetla. Vy ako osamelo žijúci mladý muž, trpiaci vážnymi duševnými problémami, kvôli ktorým v pravidelných intervaloch vidí desivú postavu ukrývajúcu sa v tieňoch. Základy sú dobré, prevedenie však pokuľháva.
DeathOmen je krátka psychologická hororová hra, ktorá konfrontuje hráča s nadprirodzenými hrôzami v tmavom dome plnom tajomstiev. Hlavný protagonista hry je osamelo žijúci mladý muž, trpiaci vážnymi duševnými problémami, kvôli ktorým v pravidelných intervaloch vidí desivú postavu ukrývajúcu sa v tieňoch. Práve kvôli týmto psychotickým záchvatom musí pravidelne jesť lieky, čo je jednou z hlavných mechaník hry. Tieto lieky, rovnako ako jedlo, alebo aj baterku na svietenie si viete v hre zakúpiť prostredníctvom online obchodu. Aby ste ale mohli nakupovať, potrebujete najprv peniaze zarobiť. Ak nastane v priebehu hrania moment, že náš hrdina potrebuje jedlo, alebo urýchlene užiť lieky, musíte tak vykonať v istom časovom limite. Jeho nedodržanie vedie k okamžitému koncu hry.
Najväčším plusom hry je samotná atmosféra. Opustený dom, plný tmavých zákutí, so všetkými tajomnými zvukmi a blikaním svetla buduje skutočne ťaživú a nepríjemnú atmosféru. Fakt, že neviete ktoré udalosti sú skutočné, a ktoré sa odohrávajú len vo vašej hlave, atmosfére hry len pomáha.
Rovnako zaujímavo vyznieva rámcový príbeh. Jednotlivé čriepky príbehu sa postupne poprepájajú a vytvárajú celok, ktorý je skôr smutný než desivý. Táto hra je z môjho pohľadu skôr o vyrovnávaní sa nevinnej duše s viacerými devastačnými údermi života ako o jednotlivých jumpscaroch.
S viacerými vecami na tejto hre som však nebol spokojný. Problematické sú pre mňa hlavne herné mechaniky, ktoré pôsobia nedotiahnuto a ak by boli prepracovanejšie, zdvihli by zážitok na vyššiu úroveň.
V prvom rade – hra je promovaná ako snaha udržať si príčetnosť počas množstva desivých udalostí. V skutočnosti je to oveľa menej dramatické. Počas hry skutočne viackrát zažijete udalosti, ktoré rapídne znížia vašu príčetnosť, avšak jedná sa o udalosti dopredu naskriptované. Neviete sa im vyhnúť a jediným riešením je užiť tabletky, ktorých máte oveľa viac, než samotných desivých udalostí. Neexistuje preto nijaká možnosť, že by vás tieto desivé javy akokoľvek pri hraní poškodili, preto sa ich ako hráči vôbec nemusíte obávať.
Apropo lieky – ich nákup je mechanika, s ktorou vôbec nie som spokojný. Na jednom laptope, umiestnenom na poschodí, viete nakúpiť nielen lieky, ale aj jedlo a baterku na svietenie. Aby ste si ich však dokázali zakúpiť, potrebujete zarobiť peniaze. A tie zarábate na druhom laptope, ktorý sa nachádza na prízemí. Na ňom viete prepínať cca desať rozličných kamier snímajúcich rôzne zákutia vášho domu. Ak vám pri tomto napadla hra I am on Observation Duty alebo Five Nights at Freddy’s, sklamem vás. Nie, na kamerách neuvidíte nič desivé, žiadnu anomáliu, v zásade im nemusíte venovať nijakú pozornosť. Potrebujete ich len prepínať a za každé prepnutie vám na účte pristane dolár. Podivná mechanika, nedávajúca zmysel. Na mňa osobne pôsobí tak, že autor hry pôvodne plánoval niečo väčšie, napokon to však zoškrtal a ponechal len v takejto oklieštenej, zmysel nedávajúcej forme.

Keď už máte dostatok liekov, jedla a aj baterku, aby ste mohli zísť do pivnice, začína skutočné objavovanie toho, čo sa vášmu hrdinovi vlastne stalo. Táto fáza hry má však stále len rozmer chodenia po rôznych kútoch domu a spúšťania desivých udalostí, ktoré následne zajete liekmi. Hra obsahuje za necelú hodinku približne štyri puzzles, ktoré sú však až príliš jednoduché a na jedno kopyto. Vždy potrebujete otvoriť číselný zámok. Dvakrát nájdete kód napísaný na tých najjednoduchších miestach, ktoré vám napadnú ako prvé, zvyšné razy si len pobeháte niektorú z miestností a kód nájdete napísaný na stene fosforeskujúcou farbou. Verte mi, to nie je spoiler, tie nápisy sú tak obrovské a hneď pri vchode do miestnosti, že ako hororový hráč odchovaný na puzzloch zo Silent Hillu alebo Resident Evilu som sa cítil až urazene.
Aby som to zhrnul
Nejedná sa o úplne zlú, ale o žalostne nedotiahnutú hru, ktorá desí pod svoje možnosti. Mohla a mala byť premyslenejšia, s lepšími hernými mechanikami a nemala podceňovať svojich hráčov počas odhaľovania záhad mysle protagonistu. Autor sľuboval rozšírenia a updaty, ktoré môžu celkový dojem pozdvihnúť, ale súčasný stav hry je sklamaním.
Titul: DeathOmen
Žáner: psychologický horor
Vydavateľstvo: CreativeForge Games
Vývojár: Jeff Winner
Najčítanejšie

Najčítanejšie

8HitBoy
私の最大の趣味はアジアのポップカルチャーとチェスです。