Diskusia 8/11: Týždeň čo týždeň, deň čo deň - 3. časť

Filmová história scifi

Diskusia

Adhara
A napokon, keď už tá reklama :-): Koho zaujal Úvod do teórie chaosu, môže si prečítať aj dve hodnotenia naň od odborníčok: http://www.mamtalent.sk/spisov atelka-jana-juzlova-hodnoti-uv od-do-teorie-chaosu.phtml?prog ram=1&ma__0__id_b=14547&ma__0_ _id_kp=50913 a http://www.mamtalent.sk/sefred aktorka-ikar-tatiana-usalova-h odnoti-5-rukopisov.phtmlsefred aktorka-ikar-tatiana-usalova-h odnoti-5-rukopisov.phtml?progr am=1&ma__0__id_b=15604&ma__0__ id_kp=54811
12.06.2013
jurinko
Pocuj, Adhara. Ked ja mam z celej tejto diskusie taky divny pocit. Myslim si, ze by si mozno nemusela k ludom pristupovat stylom "Ked ste to necitali, tak sa nevyjadrujte!", najma ak su to v podstate tvoji buduci klienti (citatelia). Ono okridlena veta "Nas zakaznik, nas pan." suvisi najma s marketingom. Nie, nemozu ti skakat po hlave a ano, ked to necitali, tak je ich hodnotenie asi nepresne. Ale ako niekto, kto ponuka produkt, musis mat bravurne zvladnutu komunikaciu s takymito frflosmi. Nemusis na vsetko odpovedat a uz vobec sa nemas co verejne durdit, ze niekto nema rad cestovanie v case. Sorry, ale na to mas mat uplne ine ventily. Co ako mozes mat pravdu, musis proste prijat, ze ludia su vselijaki, ich preferencie su vselijake a hoci ty si pisaniu venovala vela casu (co je vidiet napr. aj na Uvode do teorie chaosu), mozno to niekoho az tak nezaujima. Svet je kruty, niekto proste ...
12.06.2013
jurinko
[pokr.] nema rad cestovanie v case alebo hard scifi, pretoze ma napriklad radsej detektivku alebo fantasy. To neznamena, ze ta to ma osobne urazat, pretoze si ten konkretny clovek, lama jedna, nechce precitat knihu, na ktorej si sa tolko nadrela. Pretoze, nech je to krute, ake chce, tak tvoja praca ma hodnotu iba pre teba samotnu. Kedze si sa rozhodla ist s tou knihou zabojovat o citatela a spravila si z nej komercny produkt, musis sa pripravit na to, ze drvivu vacsinu ludi to mozno vobec nebude zaujimat, z toho zvysku sa o tom mozno skoro nikto nedozvie a z tej mnoziny, co sa o nej dozvie a bude ju zaujimat, sa to mozno nebude tretine pacit. To je proste riziko toho, ked zo sukromnej sfery prejdes do verejnej. Na druhej strane su tu samozrejme moznosti navysost pozitivne, mozno sa tvoja kniha stane bestsellerom a budes robit dotlac. Zatial ma iba pozitivne ohlasy, takze je asi dobra. ..
12.06.2013
jurinko
[pokr.] Ale iba to, ze je dobra kniha (produkt), niekedy nestaci. Este je potrebne ten produkt vediet predat. Hadat sa s potencialnymi klientami tomu vacsinou nepomaha. A je smutne, ze to plati aj vtedy, ak mas pravdu. Komunikacia s verejnostou je cela veda, preto sa jej vacsinou venuju odbornici (a aj ti to niekedy nezvladnu). Neohrnaj nosom nad tymi, ktori si ju a priori nechcu kupit, lebo ich nezaujima ta tema, je to ich rozhodnutie. Jedine, co mozes urobit, je ich presvedcit. Rob svojej knihe dobru reklamu, ziskaj si ludi, motivuj ich k nakupu. Jednym slovom - rob marketing. Uz nie si Adhara, jeden z mnohych anonymnych autorov. Uz mas meno a tvar a da sa o tebe zistit, ze robis vo hvezdarni v Ziari nad Hronom. Uz nie je cas na anonymne diskusie, a uz vobec nie na konfliktny ton. Si vo verejnom priestore. Pis dobre knihy, rob dobry marketing a preraz! Uprimne ti to zelam :-)
12.06.2013
jurinko
A mozno si niektoru tvoju knihu raz aj kupim, ked sa stanes takym fenomenom, ze necitat tvoju knihu uz bude trapas. Aj Pratchetta som si tak kupil a aj Heinleina a Asimova som cital z tohto dovodu ;-) A naozaj ti drzim palce, nech ti to vyjde! :-)
12.06.2013
Adhara
Si vari môj budúci klient? Nemyslela som si, že mám ešte nádej. :-) Uvedomujem si, že nie som anonym a aj na serveroch, kde vystupujem pod pseudonymom, sa dá moja identita ľahko vypátrať. To nie je problém. Stojím si za všetkým, čo som napísala. Nevyvolávam konflikty, ale nejdem sa ani nikomu pchať do zadku, len aby si preboha moju knihu kúpil. Toto som nerobila ani v prípade vydavateľov, a možno aj preto som debutovala tak neskoro. Ale – podarilo sa. S otvorenosťou to ide pomalšie, ale ide to. A rovnako otvorene sa snažím svoje dielo hájiť. Slušne, bez nadávok, vyjadrím svoj názor, na to diskusie sú. Chápem, čo chceš povedať, aj to, že nemáš zlý úmysel, ale – nevyznávam filozofiu mlčať, len aby som nedajbože niekoho nenaštvala, lebo by nedajbože mohol mať vplyv na môj úspech. A aké ventily by som to mala mať?
12.06.2013
jurinko
Ventily ma kazdy svoje. Ale hlavne sukromne, nie verejne.
13.06.2013
kAnYs
Adhara, tvoju knizku som si kupil uz predtym ako som zacal pisat svoje tri prispevky s nazorom na cestovanie v case a hodlam si ju precitat a posudit. Ja nevyjadrujem nazor na tvoje dielo ale na vseobecnu problematiku cestovania v case. To je rozdiel :)
13.06.2013
kAnYs
Jurinko, well said :)
13.06.2013
mayo
Jurinko> ale vies, ze takymi vyhlaseniami akoze "cestovanie v case je proste nemozne" sa radis priamo k tym, ktori tvrdili, ze "stroj tazsi nez vzduch proste nemoze lietat, a hotovo". samozrejme suhlasim, ze v ramci kozmologickeho modelu aky mame dnes je nanajvys nepravdepodobne, aby cestovanie v case mohlo fungovat (odhliadnuc od cisto hypotetickych tachyonov alebo Tiplerovho valca - http://en.wikipedia.org/wiki/T ipler_cylinder - to najblizsie co sa na to podoba, je napriklad teoria o tom, ze niektore bezne elementarne castice v case cestuju - http://en.wikipedia.org/wiki/O ne-electron_universe ...ale tu neberie celkom vazne ani ten, kto ju vymyslel). napriek tomu je hadam kazdemu jasne, ze stale vieme o celom vesmire len zlomok toho, co je o nom mozne vediet... a ak nasa civilizacia nezanikne, mozno sa raz aj dozvieme bud ako sa cestovat v case da, alebo preco to definitivne nejde.
14.06.2013

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.