Nemesis - zažite vesmírny teror na vlastnej koži
Radi sa hráte? Radi sa bojíte? Tituly ako Votrelec a Horizont udalostí nemožu chýbať vo vašej filmovej zbierke? Potom vás určite bude zaujímať projekt, ktorý práve beží na Kickstarteri.
Pár dní dozadu naši severní susedia odštartovali kampaň na doskovú hru Nemesis so sci-fi tématikou. Požadovanú sumu - 50 000 libier sa podarilo pokoriť za 4 minúty a behom prvých 24 hodín presiahla vyzbieraná suma 1 milión libier. Do konca kampane, 7.2.2018, ostáva ešte slušná doba, a tak sa poďme pozrieť o čom to celé vlastne je.
Tématicky hra vychádza z filmov ako Votrelec a hráči v nej prevezmú úlohu jedného z členov posádky lode stratenej kdesi hlboko vo vesmíre. Prebúdzate sa z kryospánku a jeden člen posádky je už mŕtvy. Vyzerá že niečo rozbilo jeho kapsulu a všade je kopa krvi a ľudských pozostatkov. Po prebudení ste všetci zmätení, pamätáte si len smer, kde je mostík a kde strojovňa. Zvyšok budete musieť objaviť a preskúmať. Loď sa navyše pripravuje na hyperpriestorový skok. Ostáva vám teda 15 kôl na to, aby ste zistili, či sú nastavené správne súradnice a či motory vôbec fungujú.
Hra je určená pre 1 až 5 hráčov a na výber sú postavy kapitána, pilota, vedca, prieskumníka, vojaka, medika a inžiniera. Každá z postáv má vlastný set schopností, ktoré im majú dopomôcť prežiť a splniť ich cieľ pre danú hru. Vedec ľahšie zistí čo vašu loď napadlo, vojak sa zasa lepšie ubráni prípadným mimozemským votrelcom. Podľa samotných autorov hra nebude ani tak o bojovaní, ako skôr o utekaní a snahe prežiť.
Každý z hráčov ma vlastný cieľ a agendu. Spoločne sa tak snažíte opraviť loď a nasmerovať ju späť na Zem, avšak niekto z vás môže mať iné úmysly. Naoko sa bude tváriť že pomáha, popritom však získa vzorky mimozemskej DNA a v pravú chvíľu vám utečie v únikovom module nechávajúc vás napospas rozpadajúcej sa lodi a votrelcom.
Autori sľubujú nevšedný, skoro až filmový zážitok, a unikátne herné mechaniky. Podľa ľudí, ktorí mali prístup k promo verzii to vyzerá, že nemusí ísť len o sľuby. Spomeňme len pár zaujímavostí, vďaka ktorým Nemesis bude aspoň trocha vytŕčat zo záplavy podobných titulov.
Ako sme spomínali, súboje budú skôr o prežití a úteku než o samotnom bojovaní. Na začiatku je loď prázdna, bez zjavných známok o nepriateľoch. Ako však hráči postupujú a preskúmavajú loď, robia hluk čím môžu nejakú tu potvoru prilákať. Čím viac hluku, tým väčšia šanca, že na vás niečo vyskočí. Samotní nepriatelia nemajú dopredu stanovený počet životov. Až pri boji tak zistíte, či ste úspešne niečo zabili alebo vám to s drobnými škrabancami uniklo kdesi do ventilácie a počká si to na vás znova.
Pri strete s votrelcami môže dôjsť k infikovaniu postavy. To, či sa tak stalo, zistíte až na ošetrovni, kde skenerom (kartou s červenou fóliou) rozšifrujete infekčnú kartičku, ktorú ste obdržali skôr. Možno blbosť, ale poteší.
Ak sa stane, že je niekto infikovaný a zomrie, môže sa premeniť a ďalej hrať ako votrelec s novými pravidlami.
To je len pár vecí, počas ďalších dní sa toho dozvieme určite viac. Samotná kampaň, na rozdiel od ostatných podobných hier, nevsádza na tonu nových figúrok, ktoré sa odomknú v rámci stretch gólov, ale na dobrú hrateľnosť a kvalitu.
Samozejme prevedenie a hlavne figúrky neostávajú v úzadí. K dispozícii je 7 postáv, 20 nepriateľov, rôzne vylepšenia žetónov a terénu. Ďalších 15 figúrok alternatívnej frakcie votrelcov sa práve postupne odomyká a jedna samostatná frakcia má byť neskôr k dispozícii ako zakúpiťeľné rozšírenie.
V rámci rozšírení je možne prikúpiť aj jednoduchý shading všetkých modelov. Časť tvorcov sa predtým venovala profesionálnemu maľovaniu figúrok, tak snáď to bude stáť za to.
Viac o kampani a všetkom, na čo sa môžeme, tešiť sa dozviete na stránke Kickstarteru.
Najčítanejšie
Najčítanejšie
Dávid Novotný